Zincir bir geriliyor bir gevşiyor
Reklamlar
-
28 Ağustos 2013, 23:33
#21
ufukk adlı üyeden alıntı
merhabalar
sorununuzu çözmüşsünüz eski zinciriniz kaç km de bozuldu bilmiyorum ama yeni zincirinizin esneme payını motorunuzun service manual indeki (servis kitabı) değerlere göre ayarlamanızı tavsiye ederim. niçin? üst limitten gevşek ayarlarsanız zincir atabilir, alt limitten sıkı ayarlarsanız bu daha büyük sıkıntılar doğurur. ön dişlinin bağlandığı milin ekseni ile arka beşik namı diğer salıncak bağlantı milinin ekseni aynı eksende hareket etmediği için amortisör aşağı yukarı çalıştığında ön dişliyle arka dişlinin arasındaki mesafe büyür veya küçülür dolayısıyla zincirimiz sıkıysa eksenler arası büyüdüğü zaman yük direkt olarak zincire biner ve zincir uzamaya çalışır, kopabilir zincir ve dişli takımı değiştirilerek bu sorun dışarıdan halledilir fakat yük zincire bindiğinde dolayısıyla ön dişliye ve ön dişliye yataklık yapan rulmanlarada biner rulmanlar belli bir süre sonra ses yapmaya ve bir zaman sonra değiştirilmezse dağılmaya ve buna bağlı olarak şanzıman dişlilerine kadar zarar verir ve buna dışarıdan müdehale etme şansı yoktur motor indirilir ben kendi motorumda üst limitte ayarlıyorum gevşek olsun sıkı olmasın biraz sıkı olunca sesle karışık titreşim yapıyo kendini belli ediyor sayğılarımla
Bu kadar teferruata gerek oldugunu düşünmüyorum.
Ortala 2 cm kadar esneme payı bırakılması yeterli olacaktir.
Zincir gerdirmede dikkat edilecek en önemli unsur ayar civatalarını sıkarken çatal içindeki tırnakların her iki taraftanda eşit seviyede olmasidir.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Reklamlar
-
28 Ağustos 2013, 23:39
#22
Sağolasın Ufuk verdiğiniz bilgiler için,benimde bidiğim bilgileri paylaşmışsınız muhakkak işine yarayacak birileri vardır
Bende zincirimi hep üst noktada ayarlarım,
sıkı olmasından dolayı, herhangi bir kasiste ne kadar gerilebileceğini bilmediğimden kendimide riske atmak istemiyorum,bazen uzun geziler oluyor,o yüzden
Benim motorumun üst modellerinde herhalde bu gerginin fazla olmasından dolayı ön dişli milini kıranlarda olmuş,bunuda göz önünde bulunduruyorum
Motorum honda innova,zincir korumasında bu değeri 35 mm olarak belirlenmiş,diğer müdavini çin cuplarda ize 25 mm,ben hep 35 mm ye göre ayar yapıyorum
zincir kaç km de bozulduğunu motoru ikinci el aldığım için bilemiyorum
-
29 Ağustos 2013, 00:33
#23
search16 adlı üyeden alıntı
Yakın zamanda değiştidigin bişey oldumu zincir dişlilerden. Takım haliyle değiştirmek gerekli aksi halde bunu yapıyor. Tecrübeyle sabit. Birde değişim olmadıysa aşınma hat safhaya gelip değişim şart olmuş. Birde alırken merdiven altı ucuz tercih etmemeli. Ne zincir dişliye ne dişli zincire uyuyor.
Aynı şey xt de başıma geldi. Dişlilerim eski iken yeni zincir aldım. Zincir 4 bin km sonra yavşadı. Fazla da ömürünün dolmasına müsaade etmeden komple set değiştim. Yine 4-5 bin km oldu daha hiç bir deformasyon yok. Dişlileri mümkünse yenisi ile kıyaslayın, diş araları aşınmışsa zaten belli edecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)