Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Zincir bir geriliyor bir gevşiyor

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar
    sorununuzu çözmüşsünüz eski zinciriniz kaç km de bozuldu bilmiyorum ama yeni zincirinizin esneme payını motorunuzun service manual indeki (servis kitabı) değerlere göre ayarlamanızı tavsiye ederim. niçin? üst limitten gevşek ayarlarsanız zincir atabilir, alt limitten sıkı ayarlarsanız bu daha büyük sıkıntılar doğurur. ön dişlinin bağlandığı milin ekseni ile arka beşik namı diğer salıncak bağlantı milinin ekseni aynı eksende hareket etmediği için amortisör aşağı yukarı çalıştığında ön dişliyle arka dişlinin arasındaki mesafe büyür veya küçülür dolayısıyla zincirimiz sıkıysa eksenler arası büyüdüğü zaman yük direkt olarak zincire biner ve zincir uzamaya çalışır, kopabilir zincir ve dişli takımı değiştirilerek bu sorun dışarıdan halledilir fakat yük zincire bindiğinde dolayısıyla ön dişliye ve ön dişliye yataklık yapan rulmanlarada biner rulmanlar belli bir süre sonra ses yapmaya ve bir zaman sonra değiştirilmezse dağılmaya ve buna bağlı olarak şanzıman dişlilerine kadar zarar verir ve buna dışarıdan müdehale etme şansı yoktur motor indirilir ben kendi motorumda üst limitte ayarlıyorum gevşek olsun sıkı olmasın biraz sıkı olunca sesle karışık titreşim yapıyo kendini belli ediyor sayğılarımla
    Bu kadar teferruata gerek oldugunu düşünmüyorum.
    Ortala 2 cm kadar esneme payı bırakılması yeterli olacaktir.

    Zincir gerdirmede dikkat edilecek en önemli unsur ayar civatalarını sıkarken çatal içindeki tırnakların her iki taraftanda eşit seviyede olmasidir.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Sağolasın Ufuk verdiğiniz bilgiler için,benimde bidiğim bilgileri paylaşmışsınız muhakkak işine yarayacak birileri vardır

    Bende zincirimi hep üst noktada ayarlarım,
    sıkı olmasından dolayı, herhangi bir kasiste ne kadar gerilebileceğini bilmediğimden kendimide riske atmak istemiyorum,bazen uzun geziler oluyor,o yüzden

    Benim motorumun üst modellerinde herhalde bu gerginin fazla olmasından dolayı ön dişli milini kıranlarda olmuş,bunuda göz önünde bulunduruyorum

    Motorum honda innova,zincir korumasında bu değeri 35 mm olarak belirlenmiş,diğer müdavini çin cuplarda ize 25 mm,ben hep 35 mm ye göre ayar yapıyorum
    zincir kaç km de bozulduğunu motoru ikinci el aldığım için bilemiyorum

  3. #23
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakın zamanda değiştidigin bişey oldumu zincir dişlilerden. Takım haliyle değiştirmek gerekli aksi halde bunu yapıyor. Tecrübeyle sabit. Birde değişim olmadıysa aşınma hat safhaya gelip değişim şart olmuş. Birde alırken merdiven altı ucuz tercih etmemeli. Ne zincir dişliye ne dişli zincire uyuyor.
    Aynı şey xt de başıma geldi. Dişlilerim eski iken yeni zincir aldım. Zincir 4 bin km sonra yavşadı. Fazla da ömürünün dolmasına müsaade etmeden komple set değiştim. Yine 4-5 bin km oldu daha hiç bir deformasyon yok. Dişlileri mümkünse yenisi ile kıyaslayın, diş araları aşınmışsa zaten belli edecektir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)