Subjecte bugün dikkat ettimde biraz geyiğe gireyim..
Motor gaz yemez zaten yakar
Subjecte bugün dikkat ettimde biraz geyiğe gireyim..
Motor gaz yemez zaten yakar
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
dostum senin motorun sorunu:yağı depoya kattığın ve yağ oranı fazla olduğu ve zamanla benzinin içindeki yağın dibe çökmesinden dolayı ilk çalışmada arkanda beyaz bir duman bulutu görürsün.
çaresi:motoru stop etmeden önce benzin musluğunu kapat ve motor karbüratördeki benzin bitince stop etsin.böylece karbüratörde dibe yağ çökmesi sorunundan ve beyaz dumanlardan kurtulursun.
(bu sadece 2T motorlar ve yağın depoya katıldığı motorlar için geçerlidir.)
(2T motorlar için ideal karışım oranı:1lt benzin 35 gr 10 W yağ.)
rolanta ayarı ve buji den olabilir
nezih kuzyaka
Görüşleri okudum; Hem düşündüm, hem güldüm! Ne olacak bu motorcuların hali? Oldu olacak bir görüş de ben yazayım. Sanırım arkadaşın motoru iki zamanlı ve iki silindirli. Arkadaş problemini anlatmış ama çözüm için neler yaptığından hiç bahsetmemiş; Eminim bir şeyler yapmıştır. Önceden güzel güzel çalışan bir motor, birden bire sukoyuvermişse... İlk önce bujiye bakın arkadaşlar! Ateşleme var mı, yok mu? Ateşleme yok veya zayıfsa, sizin en fakir karışımınız bile zengin olur çıkar eksozdan! Arkadaşımın motorunun bir silindiri sonradan devreye giriyor. Yani bujilerin biri kirlenip, normal görev yapamaz hale gelmiş; Belli bir sıcaklıktan sonra normal ateşlemeyi ancak sağlayabiliyor ve onun için turbo devreye girmiş gibi oluyor. Yani motor birden bire ikinci silindir gücünü de alınca fırlıyor. Naçizane tavsiyem. Şu ateşleme ve buji kontrollerinini yaptırmanızdır arkadaşım. Hadi bakalım, kolay gelsin!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
arkadaşlar hepinizin görüşleri için ayrı ayrı teşekkür ediyorum,motora platin ayarı yaptırdım+champion olan bujileri(usta iyi deil dedi)denso marka olanlarla deiştirdim.şimdi eskiye nazaran daha iyi fakat sabahları yine ilk çalıştırdığımda biraz isteksiz,bu yüzden ilk çalıştırmada 30 sn kadar jikle çekili çalıştırıyorum.daha sonra jikleyi kapatıp yola çıkınca yaklaşık 50 metre sonra motor açılıyor ve gayet normal çalışıyor.yani sorunun motorun yeterince ısınmamasından ileri geldiğini çözmüş bulunmaktayım.yardımcı olan arkadaşlara tekrar ayrı ayrı teşekkür ederim...
reca ederim demekki benim dediğimmiş.madalyamı isterim haberiniz olsun!
büyüksün jawa
Hadi geçmiş olsun! Havalar ısınınca 50 metreye de gerek kalmayacak demekki!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
evet, o zamanda soğutucam diye yırtınacaz.
benim motor da 2 zamanlı ve dediğinin aynısını her sabah yaşiorum, anca motor ısınınca geçio bi 10 dk sora, buji de değişti ama fark yok. Soğuklardan inşallah diyerek yaşamıma devam ediorum
imza, safrane
yaz geliyo boşverin
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
hani abi nerede ya gelecekse gelsin artık yerimde duramaz oldum motorun garajda yatmasına vicdanım el vermiyo yeter artık sabah marş sorunu yola çık soğuk ne gelmez yazmış bu birde şu buji ayarı sentil vasıtasıyla yapılıyo sanırım en uygun olan hangisi bilen varmı yada tekniği bi kenara bırakıp göz vasıtasıyla ayarlamak dahamı iyi? yeterli ateşleme ve olabildiğince mavi kıvılcım.
ozgurluk saclarında ruzgari hissetmektir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)