konu cok eski bir konu ama soyle bir goz atinca yazmadan edemedim.... Oncelikle RS250 apayri bir alet, bence hic bir seyle kiyaslayamazsiniz. bazi arkadaslar nasil 280 yapacak 70 hp lik makine yazmislar
RS ler safkan yaris motorlarinin varyasyonlari, sokak icin dogmus makineler degiller. Youtube denen birsey var, burada tartisacaginiza oradan bircok videosunu izleyip ne oldugunu anlayabilirsiniz. Asil yazma ihtiyaci hissettiren dava TURBO davasi.... Biz millet olarak Turbo ve Kobra laflarini ne severiz
motora guc saglayan neredeyse herseyin adi TURBO dur bizim memlekette
RSlerde Turbo Murbo yoktur! Turbo oldugu sanilan sey EXUP sistemidir. Dusuk devirlerde guc uretebilmek adina egzos cikisini kisan ve motor guc uretebilecegi yuksek devirlere ulasinca da bu sefer yolunu alip gidebilemesi icin ihtiyac duyacagi rahat egzos cikisini saglayabilmek adina egzos cikisini daha serbest birakan bir vana sistemidir. Turbo motora giren havayi sogutan bir olay da degildir; O sistemin adi INTERCOOLER dir, her turbo sisteminde bulunacak diye bir kurali da yoktur. Turbo sesini veren olay blowoff tur, turbonun urettigi fazla basinci vites aralarinda sistemden kacirmasi icindir, bu da her turbolu aracta bulunacak (yani her turbo fissslayacak) diye bir kural yoktur. Turbo Egzos cikisindaki basinc sayesinde donen bir pervanenin motora yeni hava basmasi mantigina dayanan bir olaydir. Biraz daha gelismis (cok abarti bir fark olmamakla) bir versiyonu Mercedes Kompressor sistemi diyebilirim sahsen, bu sistemde de motora hava basan tahrik direk kranktan alinmaktadir. RSlerin ya da baska yeni nesil 2 zamanli motorlarin hayatinin az olmasi TURBO (!) sundan filan degil canlarinin son haddesinde calismasindandir. CC sine gore ulasabilecekleri maksimum seviyede guc uretecek sekilde (sikistirma oranidir strokudur) surekli maksimum eforla calistiklarindan... garajimdaki bazi dede yadigari antika motorlardan mesela JLO veya Goricke marka 2 zamanlilari dayim anlatir, surerken egzos cikisi akkor olurdu (yakit olarak kerosen kullandigi icin
banamisin demezdi bir kere de ariza yapmazdi der. Cunku o kadar performans hastaligi yok aletler rahat rahat calisiyor . hayati boyunca yuruyus yapan bir insanin sagligi mi, hayati boyunca doping alip yarislarda kosan bir insanin mi sagligi daha iyi olur, o hesap. Yani malesef yeni 2 zamanlilarin yapisi ona gore TURBO (!) su olsun olmasin...AMA bence cok cok zevkli bir motor. 50 cc den 1500 cc ye kadar 12 yasimdan 31 yasima kadar kullanmadigim motor kalmadi diyebilirim, yine de benim gonlumde de oncelikle 2 zamanlilarin (BKNZ. Eski Moto GP 125,250,500 ler yeni GP lerin eski tadi yok), ozellikle de RS lerin yeri ayridir, daha almak kismet olmadi ama hayalim guzel bir RS250 alip zevk almak... Bu motoru alan arkadas zaten belirtmis ben keyfine aldim bozulursa da onemli degil diye, zaten alirkenki mantik o olmali ve o da bunun farkinda goruldugu uzere; O yuzden bir sorun yok, bence cok da guzel yapmis. umarim hala kullaniyordur