Elektirik arızası konusunda fikir lazım beyler,
Reklamlar
-
06 Ağustos 2013, 22:27
#1
Kocaeli İl Temsilcisi
tüm gönül dostlarına saygı ve selamlarımı sunuyorum , aslında böyle bir konu açmayı kendime yakıştıramadım lakin yoğunluğumdan dolayı arızayı tespit edemedim edemedim derken, yaptığım işlemleri söyleyeyim ,
motosiklet ataşlemeyi ilk önce kesti , sonra yine ateşleme yaptı ama uzun sürmedi ne ayak marşıyla nede elektirik startla çalışmadı ve halen daha ateşlemede tık yok yapılan işlemler şunlardır
statörden cdı beyine kadar gelen hatta hiç bir sıkıntı yok , test edildi,
CDI beyin ile bobşn arasındaki hatta hiç bir sıkıntı yok kablolarda kırık, sorun yok ,
yeni bobin ile test edildi yine ateşleme yok,
cdı beyin değişti yine kimseler yok
buji, buji kabloları buji piposu , test edildi sorun yok
statör test edildi herhangi bir sorun görünmüyor , kopukluk vs bir sorun yok, zaten şarjı iyi yapıyordu
geriye ince hassas zamazingo olarak koptür kalıyor onunda hattında kablosunda temassızlık vs yok lakin motosiklet halen daha ateşleme yapmayacağım diye inat ediyor beni deli etti
iyiden iyiye ayar oldum konuya hakim arkadaşlar fikir verebilirlerse memnun olacağım, motor 2 zamanlı honda balyy modeldir , olmadı yeni sistem alacağım lakin parça sıkıntısı var gördüğüm kadarıyla bayağı eski bir model 2004 sanırım , 2 zamanlı başka scooter statör ve koptürlerini uydurma şansım olabilirmi , uydurma konusu sorun değil ama stabilite ve sağlıklı çalıştırabilirmiyim , başka motosikletlerin parçalarını takacağım olmaz ise sanırım gözden bir şey kaçırıyorum bir yerde var bir sıkıntı ben çözemedim fikirleriniz önemli, gurur meselesi yaptım bu işi
yada altarnatif bildiğiniz uyacağını düşündüğünüz bir model var ise sistemin komplesini değişeyim !
evet arkadaşlar civarımdaki 2 motorcu ve bir elektirikçi bu durumu çözemedi bakalım mt den ne çıkacak
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Reklamlar
-
06 Ağustos 2013, 22:50
#2
manyeto üzerinde koptür dediğin (biz de okuyucu diyoz) zamazingoya dğen 2-3 mm lik bi çıkıntı var... manyeto döndükçe koptürdeki metal kısma değer ve bobine elektrik gider...
bi ara benım motorun statör ve manyeto parçapinpiç olmuştu... sadece koptürü ve manyetoyu taktım, 1-2 hafta kadar o şekilde kullanmıştım....
ben olsam bir de şöyle denerdim... motorun kontak akü beyın bılmem ne bi kenarda dursun...
sadece koptürden 2 kablo alıp bobıne bağla bobındende bujıye...denemekten ne cıkarki abi... ayak marşına bas bakalım elektrik ıvır zıvır gelecek mi...
ayrıca nıye senin koptürde 1 kablo var
-
06 Ağustos 2013, 23:21
#3
Kocaeli İl Temsilcisi
ferhatkars adlı üyeden alıntı
manyeto üzerinde koptür dediğin (biz de okuyucu diyoz) zamazingoya dğen 2-3 mm lik bi çıkıntı var... manyeto döndükçe koptürdeki metal kısma değer ve bobine elektrik gider...
bi ara benım motorun statör ve manyeto parçapinpiç olmuştu... sadece koptürü ve manyetoyu taktım, 1-2 hafta kadar o şekilde kullanmıştım....
ben olsam bir de şöyle denerdim... motorun kontak akü beyın bılmem ne bi kenarda dursun...
sadece koptürden 2 kablo alıp bobıne bağla bobındende bujıye...denemekten ne cıkarki abi... ayak marşına bas bakalım elektrik ıvır zıvır gelecek mi...
ayrıca nıye senin koptürde 1 kablo var
denemediğim bir o kaldı sanırım lakin okuyucu koptür dediğim zamazingoda söktüğümde sadece 1 kablo vardı model model farklılık gösteriyor sanırım kafam gitti iyice olmadı çakacam kibriti yakacam motoru birtane harici kablo çekilmiş statörden ondan huylandım kafamı karıştırdı .! ama bu meret bu haliyle çalışıyordu hiç vaktim yok bayramdan sonra okuyacağım canına !
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
06 Ağustos 2013, 23:27
#4
abicim statörü-şarjı karıştırma...
koptürlü olduğuna göre elektriksiz de çalışır...ayak marşı yada dolu akü ile...
sadece koptür ile dene...oraya uyacak başka bir koptür bul...
bozuk-yanık bir statörün sadece koptürünü bağla...
tamircilerde filan vardır... bulamazsan bana haber et...
yarın ben ankaraya izine dönüyorum... bende olması lazımdı... göndereyim bayramdan sonra...
-
06 Ağustos 2013, 23:35
#5
1. CDİ yani beyin ac mi dc mi?
Statodan mı yoksa konjoktörden mi besleniyor yani?
2. CDI üzerinde kıll switch denen uç (motor kapatma-off yani) nereye bağlı? Normalde kontak kapatıldığında bu uç şaseye bağlanıyor, ateşleme duruyor, motor istop!
CDI nin uçları belli olmuyor ama bizim GY6 yani 150cc çin skuterlerin sistemi ile aynıdır, sadece stator sargıları farklı olması gerek.
-
06 Ağustos 2013, 23:46
#6
koptür dediğin şeye arabalarda krank konum sensörü deniyor ve ateşlemeyi kesen namısısız odur..tek kablo olması şaseyi gövdeden aldığındandır..volanta değmez ama volantdaki çıkıntı üzerine geldiğinde manyetik olarak devreyi kapatır.platinin teknolojik hali denilebilir..
onu değiştirerek mevcut hali ile denemeni şiddetle öneririm...bi çeşit mıknatıstır kendileri...
bence tüm sorun köptürde...üşenmez yenisi ile denersen çalıştığını göreceksin..
arabalarda özellikle renolarda belalı parçadır..hata en son marea da başıma geldi.arada çalışır,sonra keser sonra yine çalışır bi keser iflahınla beraber...
-
07 Ağustos 2013, 01:17
#7
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
07 Ağustos 2013, 01:45
#8
ya sorma bende kanuni deer midir ne zıkkımdır onun ateşlemesiyle ugrastım bi türlü kıvılcımı göremedim aynı sen gibi sonra verdim gitti motoru:D
en bela sorun ya herşeyi cözüyon ama ateşleme yoksa elektrik tesisatıda karıştıysa yandın.bakıcagın yer sanırım varmı motorda bilmiyorum ama stop start dügmesi dc ile alakalı o kapalıysa tık yapmıyo kabloları ins karıstırmadın üzüldüm senin adına inş cözersin benim en ayar oldugum olay o
-
07 Ağustos 2013, 02:22
#9
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
koptür dediğin şeye arabalarda krank konum sensörü deniyor ve ateşlemeyi kesen namısısız odur..tek kablo olması şaseyi gövdeden aldığındandır..volanta değmez ama volantdaki çıkıntı üzerine geldiğinde manyetik olarak devreyi kapatır.platinin teknolojik hali denilebilir..
onu değiştirerek mevcut hali ile denemeni şiddetle öneririm...bi çeşit mıknatıstır kendileri...
bence tüm sorun köptürde...üşenmez yenisi ile denersen çalıştığını göreceksin..
arabalarda özellikle renolarda belalı parçadır..hata en son marea da başıma geldi.arada çalışır,sonra keser sonra yine çalışır bi keser iflahınla beraber...
Aynen hocam.
Kuplör (bağlaç) önünden tornaidayı bööle hızlı bi şekilde geçirince CDI yi tetiklemesi ve kıvılcımı görmemiz gerekir. Bu şekilde yerine toplamadan deneme imkanı vardır. Tabii bu arada CDİ yi besleyeceğiz. DC ise akuden kolayca besleriz. AC ise gene farketmez.. Zaten içerden dc ye çevriliyor çünkü transistör vardır içinde..
-
07 Ağustos 2013, 02:36
#10
Okuyucuda sorun olduğunu düşünmüyorum.
Kontak kablosunda sorun vardır büyük ihtimalle beyine (CDİ) şase vererek ateşlemeyi kesiyordur.
Birde kontağı iptal ederek denemenizi öneririm.
-
07 Ağustos 2013, 02:51
#11
Ben anlamam ganga (diyeyim dedim)
-
08 Ağustos 2013, 01:32
#12
Kocaeli İl Temsilcisi
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Okuyucuda sorun olduğunu düşünmüyorum.
Kontak kablosunda sorun vardır büyük ihtimalle beyine (CDİ) şase vererek ateşlemeyi kesiyordur.
Birde kontağı iptal ederek denemenizi öneririm.
kontak en başından beri yoktu sadece bir düğme ile açılıp kapanıyor sisteme elktirik oradan dağılıyor yani anlatmaya çalıştığın bir arıza toleransı yok , bu işi gurur meselesi yaptım herşeyden önce o motoru ya kibrit çakar yakıp unuturum yada bu sorunu halletmeden çözmeden asla canım durmaz zaten elektirik akssamında kafaya tam oturtamadığım sistem ateşleme sistemi kalmıştı al sana bir seanslık çalışma dersi usta olucaz inşallah saygılar sevgiler, hayırlı bayramlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
sakinseytan adlı üyeden alıntı
ya sorma bende kanuni deer midir ne zıkkımdır onun ateşlemesiyle ugrastım bi türlü kıvılcımı göremedim aynı sen gibi sonra verdim gitti motoru:D
en bela sorun ya herşeyi cözüyon ama ateşleme yoksa elektrik tesisatıda karıştıysa yandın.bakıcagın yer sanırım varmı motorda bilmiyorum ama stop start dügmesi dc ile alakalı o kapalıysa tık yapmıyo kabloları ins karıstırmadın üzüldüm senin adına inş cözersin benim en ayar oldugum olay o
çok lanet adamı uyuz eden ve sıfır motor bile olsa ,4 zamanlı,2 zamanlı, karada denizde havada tüm motorlar için çok hayati bir durum ateşleme ! kaliteli motor, olması, japon yada çin malı motor hiç bir zaman ayırmaz , aklına gelmedik bir yer ve anda kestimmi o motorun işi bitmiştir , dahada yürütemezsin
tek kurtuluş çaremiz var ve elimizin altında 4-5 parçamız var, en azından ne yapmamız gerekir hangi parçayı tamir edebiliriz? hangisiyle uğraşmayıp değişmemiz gerekiyor ? sistemi yerinden nasıl döküp takabiliriz ve parçaların çalışma prensibini yapısını bilmeliyiz (BİLMEK ZORUNDAYIZ ) 2 motorcu birde elektirikçiyim diye geçinen esnafın elinden geçtti bu motor sonuç ??? hiçççç elde var sıfır , uğraşmak istemediler bile , oysa parasında değildim neyse verecektim !!
tüm bunlardan şu sonuç çıkıyor tırnağın varsa kafanı kaşıyacaksın , kendi işini kendin göreceksin hep yaptığım gibi ! bayramdan sonra oturup yapacağım acileyeti yok ama gurur meselesi oldu bu bende bu problemi çözüp derinlerine inmeden o konunun pisikopatı olmadan bu işin peşini bırakmam ! o motor çalışacak
problemlerden kaçamayız çözüm yolunu öğrenmek motosiklete yada motorlu araçlara bindiğimiz sürece bu veriler bize lazım olacak ben böyle düşünüyorum , 4 zamanlı scooterların sistemi aynı lakin vida yerleri ve manyoto konumları biraz farklı olmadı onlarınkini uydurcağım, en azından deneyeceğim bana tecrübe olur sonra uymaz, olmaz diyen elektirikçiye götüreceğim.
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
08 Ağustos 2013, 01:37
#13
yahu kanka biliyorsun zoru başarırız da imkansız biraz zaman alır....
-
08 Ağustos 2013, 01:52
#14
Kocaeli İl Temsilcisi
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
yahu kanka biliyorsun zoru başarırız da imkansız biraz zaman alır....
yav kanka yemin ederim p...ç gibi oldum hadi cdı beyni onaramazsın anladık, elimde sağlam 4 cdi beyin var , satatör sağlam , şarj güzel , indiksiyon bobini sağlam artı yedek 2 sağlam bobin daha var ,buji sıfır hiç kullanılmadı, buji piposunda, tesisatı tek tek ölçtüm bütün hat faal, buji kablosu ok,
oradan oraya , motorcudan elektirikçiye elimde motor uyuz uyuz gezdim , işin kötüsü fırında kazanda hamur yoğrulurken zamanla yarıştım, adamlara motoru bıraktım bir gün kaldı ne vardı yani ? bedavamı iş yaptıracaktık , 50-100 neyse verecektim sorun o değil , sıkıntı şu !! ben skoterlerı yapıyorum ama bunun sistemi farklı ! cevabıydı , ulem farklı olan ne , kıçı kırık 2 zamanlı motor işte nesi farklı , kompleks elektironik aksaamı olur iş elektironiğe girer anlarım o ayrı bir branştır
usta adamın farkı nedir ? diyecekki ahaa tam şu parça bozuk , elinde varsa değişecek yoksa getirecek temin edip, para kazanacak ! bunlar yok anam sök tak tamircisi lanet olsun kırk yılın başında bir işim çıktı zamanım yoktu uğraşana kadar 5-10 neyse yaptırayımda elimi yağa bulaştırmayayım dedim
allah razı olsun onlardan kötülemiyorum , bana iş öğretiyorlar işte eksiklerimi tamamlıyorum
sistem farklıymış len neyin sistemi farklı ? mantıkta hepsi aynı işte , hepsinde bir buji, bobin, cdı beyin, statör , manyeto, koptür mü neyim yokmu ? alla alla yaaaaa sistem farklıymış brehhh brehhh brehhh..
honda ne motor yapmış beee
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
08 Ağustos 2013, 02:01
#15
merhaba öncelıkle cok fazla teknık bılgıye sahıp degılım .
bence karburatöru de unutmayın o üçkagıt yapabılır basıma gelmıstı pıslık gelır vs yada samandıra sorunu olur çalısmaz samandıra fazla benzın gelır bogar motoru çalışma emaresı göstermez.ugrastırırda ugrastırır.gunlerce.
ayaklık acıkken elektrıgı kesen sokettte bır problem olabılır hasar görmus ayaklık acık muamelesı yapıyordur.trajıkomık ama olabılır benım basıma gelen olaylarda cogu seyı dusunur denerım .tamırcılere para kaptırmamak ıcın .tamırcılere para lazım gıder vs ama bır jantı sökmek ıcın 25 tl vemek ayıp ben o para ıcın bır gun aksama kadar hamallık yapıyorum.
bır saatlık ıs ıcın 30 tl ayıp örnek balata degısımı ıcın yan kapak sökuluyor sadece .tamam ama motorsıkletın ömru hayatnda bır sorun cıkmıyor baska problemlerıde cıkıyor fıyatı makul tutunda ınsanlar alıssın tamırcılere.
neyse konumuza devam elektrık dugmesı yada kablolarla ılgılı bır problemde olabılır ben calısmayan bazı donanımlarda soketlerın paslanıp pasları temızlesem dahı calısmadıgını ancak kabloları bellı bır yerden kesıp yenı soket yapınca duzelıp calıstıgına sahıt oldum .
udgmelerın ıcınde metal ksımlar oksıtten su temasından pas yapar oda elektrıgı ıletmez .nerelere sebep olur mesela elektrık dugmesı elektrık dugrmesı su alan bır dugme pas yapar acık konumda elektrıgı ıletmez örnek .
ben sahsen motorsıkletlerde blok harıcı sorunklarda hayatta göturmem kendım cozmem gerekır zıra gözumun onunde kullanılmıs bujı degıstıren guvenılır dıye önerılen motorcular boyle sorunlarda ugrasmak ıstemıyor . bence o soruna gönulden kafa yorup ugrasacak adamın adı motorcudur. bakmayan adamın para derdı ugrasmadan para kazanayım . sorununuzun hem elektrıksel boyutu var olabılır hemde karburatör boyutu var olabılır . bırde kumandalarda elektrıgı kesen bır dugme var örnek onu kapalı unutup cok kullanmayan yada tam bılmeyen arkadasların basına gelır calısmaz motor. daha bır cok nedenı olabılır .
motorun nerelerıne elektrık gelıyor kontrol edılmesı önemlı .
aklıma gelenler bunlar elımızden fazlası gelecekse hıc sakınmayız saygılarımla.
-
08 Ağustos 2013, 02:10
#16
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
08 Ağustos 2013, 02:13
#17
su an acıl cıkmam gerekıyor ırfan abı sımdı dank ettı sız motoru cıkma parcalardan olusturdugunuz ıcın bır kez daha dusunelım bu olayı zıra ıkıncı el parcalardan zamanını doldurmus bırısı bıze kafa patlattıracak olabılır
-
08 Ağustos 2013, 02:27
#18
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
08 Ağustos 2013, 02:53
#19
scooterlarda kronık depodan cıkıs takı t baglantısında hava hortumu da cıkınca yada ezılınce calısmamaya sebep oluyor scooter motorlarına tekerlerının kucuk olmasından dolayı sogudum yatma esnasında hemen ayaklık yere degdı guven vermedı o dönem vırajlarda
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
aynı fikirdeyiz hiç olmazsa eksiklerimizi tamamlayıp bir şeyler öğrenebilirim
öğrenmenin yaşı yok belli ki bir parça ömrünü doldurmuş insan uğraştıkça her şeyi çok güzel öğreniyor , en azından şanslıyımki şehir içinde ev iş arası kullandığım için yakın mesafede tık dedi
çok alıştım namıssıza iyiden iyiye güzel bir scooter almayı bile düşünmeye başladım şehir içi vitesli motor kullanmak ne zor geliyormuş insana kullandıkça anlıyor insan
o yüzden melun melun bana bakıyor olması batıyor , canımı sıkıyor hi,ç bir şeye yanmıyorum deposunu kapak ağzı yaptım fulledim sonra öksürdü birdaha öksürdü sustu garibim
bayram sonrası alacağım yoğun bakıma
hayırlı bayramlar İrfan abi daha önce bu motorsıkletın hıkayesıını okumustum aktıf bır uye oldugunuz ıcın zaman zaman projelerınız yada yorumlarınızı denk gelırse takıp etmeye calısıyorum sızınde foruma yardımlarınız azımsanamaz yardımcı olabılecegımız konularda bırbırımıze destek olmalıyız. ben scootor motorların donanımlarıyla haşır neşir degılım daha cok vıteslı motorlarlarla ugrasıyorm kendı motorlarım la gecenlerde bır arkadasımda suzıkı vardı 125lık oda yatınca motor bır hafta çalışmama problemı olusturuyormus arabadan aku takvıyesı yapıyorlardı onun sorununu mahalleden bırı çözuyordu bende o ara göz atmstım yuzeysel anlam verememıstım sorunu çözen arkadasın yanında görseydım yararlı bırsey cıkardı dıye dusunuyorm bır yerlerde sıkıntı veren çalışmamaya sebep olan parcaları degerlendırırdım orada
-
08 Ağustos 2013, 03:12
#20
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)