Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sübap aralık kontrolü -Subap ayarı ? bunlar ne işe yarar arkadaşlar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zoki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Arkadaşlar ben bir scooter sahibiyim ve servis te sübap aralık kontolü ve gerekirse sübap ayarı yapılacağı yazılıyor. bu iki şey ne işe yarar? bu konu hakkında iyi bilgisi olan bir arkadaş cevap verirse sevinirim. teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Subap aralık kontrolü dediği benim tahmin ettiğim şeyse subapların subap gaydlarına oturma kontrolü dür. Burda karbon birikintisi vs. oluşmuşsa subap tam oturmaz ve kompressyon düşüklüğüne sebep olur. Subap ayarı ise piyano dediğimiz subapa basan kısmın subapla arasındaki boşluğun ayarıdır. Bu ayar çok önemlidir. Yanlış ayar motorun verimsiz çalışmasına sebep olur. Servis bu konuda size yardımcı olacaktır.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    zoki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    başka yardım cı oalbilecek varmı? teşekkürler bu arada makine

  4. #4
    zoki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    arkadaşlar 420 online üyeden makinadan başka bilen yok mu bu konuyu?

  5. #5
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    arkadasım bunlar makıne nıcklı arkadasımızın dedıgı gıbı.

    supap ayarı:supapların sılındır kapagına tam olarakzamanında oturup sızdırmazlık saglaması icin yapılan ayardır bunu eksantrık mılıde etkıler ve bu sayedeıcerıye hava yakırt karısımını alır ve yanan enerjısı bıten yakıtıta atarız

    supap aralık konrolunude:pıyano denılen supap mekanızmasının ıtıcı cubuklarla baglantısıyla gerceklesen hareket iletımının yeterlı mıktarda aralıklı olmasına denır tabı burada aralıklı olan cubuk degıl supap mekanızmasının parmaklarıdır supapla yeterlı oranda ayrık olması gerekır.ayarımız tamamdır bunlarda motorumuzun ıyı ve az yakıt yakmasına yardımcı olur pekı ayar yaptırmazsak ne olur motorumuz verımsız gurultulu ve cok yakar ınsallah yardımcı olmusumdur
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    İçten yanmalı motorlarda blok ısısı 160 derecelere ulaşırken silindir kapağında bu ısı 200 dereceye ulaşır.subab başında uç ve yüzey bölgelerde bu 800 derecelere çıkar(eksoz subabı)bu ısı ancak yuvasına iyi oturarak(çok sert çarpmadan)deşarj olur.subablar bu çok yüksek ısı sebebiyle uzarlar işte bu uzamanın hesap edilerek eksantirik kamı ile subab arasında bir boşluk verilir.çok hassastır,fazla olursa subablar yuvalarına çarparak zarar görür(subab vuruyor derler),az olursa performans düşer ve yuvalarına oturmayan subablar soğuyamaz ve yanarlar.OLDUMU

  7. #7
    zoki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    teşekkür ederim hepinize arkadaşlar benim motor için emme 0,10 egzost 0,15 yazıyor. bilgilerinize tekrar teşekkürler.

  8. #8
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    İhtiyar! (iyi nick bahsettiğin ısı değerleri hangi makinalarda oluyor? tahminim 15000 rpm racing makineler bahsettiğin ısıya ulaşır...yoksa 125 lik bir motorun 800 dereceleri görmesi bana göre hem zor hemde ucuz malzemeden dolayı erir gibime geliyor....ama racing ler eğer dediğin ısılara ulaşıyorsa sübaplardaki seramic titanyum v.s alaşımlı malzemenin neden kullanıldığını açıklıyor..
    esas can alıcı soru sübap ayarı 100-125 cc ufak hacimli makineler için nasıl yapılır...sübap ayar çakıları sübapla blok arasına mı sokuluyor eksantrikle sübap arasına mı? yapacağımızdan değilde hani bilgimiz olsun

    iyi günler

  9. #9
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Alıntı gaddar adlı üyeden alıntı
    İhtiyar! (iyi nick bahsettiğin ısı değerleri hangi makinalarda oluyor? tahminim 15000 rpm racing makineler bahsettiğin ısıya ulaşır...yoksa 125 lik bir motorun 800 dereceleri görmesi bana göre hem zor hemde ucuz malzemeden dolayı erir gibime geliyor....ama racing ler eğer dediğin ısılara ulaşıyorsa sübaplardaki seramic titanyum v.s alaşımlı malzemenin neden kullanıldığını açıklıyor..
    esas can alıcı soru sübap ayarı 100-125 cc ufak hacimli makineler için nasıl yapılır...sübap ayar çakıları sübapla blok arasına mı sokuluyor eksantrikle sübap arasına mı? yapacağımızdan değilde hani bilgimiz olsun

    iyi günler
    Minimum yanma sıcaklığı 650C civarındadır. Hava soğutmalı dersek biraz daha yükselir. Turbo araçlarda 850-900C civarlarına çıkar. Merak etme erimiyor.

    Süper ayarı fabrikanın verdiği değerlerde yapılır.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Makine , 1 numarasın sen

  11. #11
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı gaddar adlı üyeden alıntı
    İhtiyar! (iyi nick bahsettiğin ısı değerleri hangi makinalarda oluyor? tahminim 15000 rpm racing makineler bahsettiğin ısıya ulaşır...yoksa 125 lik bir motorun 800 dereceleri görmesi bana göre hem zor hemde ucuz malzemeden dolayı erir gibime geliyor....ama racing ler eğer dediğin ısılara ulaşıyorsa sübaplardaki seramic titanyum v.s alaşımlı malzemenin neden kullanıldığını açıklıyor..
    esas can alıcı soru sübap ayarı 100-125 cc ufak hacimli makineler için nasıl yapılır...sübap ayar çakıları sübapla blok arasına mı sokuluyor eksantrikle sübap arasına mı? yapacağımızdan değilde hani bilgimiz olsun

    iyi günler
    Bu bahsettiğim ısı değerleri sadece yanma anında ve bu ısıya maruz kalan yüzeylerdedir.anlıktır malzemelerin içleri çok daha soğuktur,aksi taktirde sibob lastikleri erirdi.Sentil çakısı külbütör ile eksantirik kam'ı arasına sokularak(üstten eksli.)motor sıcakken ayarlanır.not:eksoz subab(lar)ı arası daha fazladır.

  12. #12
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Sağol moruk pardon! ihtiyar

    kazasız günler dileğiyle

  13. #13

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    enkısa yoldan anlatim kompirosör yardimcı


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler