Arkadaşlar merhaba
Keeway superlight 150 motorum var. geçen hafta yağ yakması ve pistonların çizilmesinden dolayı piston-silindir-segman takımı değişimini kendim yaptım. 800km civarı kadarda hep dikkatli kullandım ve 60'ı hiç geçmemeye çalıştım. bu arada motoru açmışken subap ayarınıda yapmıştım. neyse şimdi rodaj bitti diye motoru zorlamaya başladım ve çevre yoluna çıktım. motor yokuş aşağı 95i geçmiyordu ve 5500 devirden sonra acayip şekilde kasılıyor gibi ve zırıltı yapıyordu. sonra araştırıken pistonun üst ölü noktada olması gerektiğini öğrendim. bende subap ayarının sıkı olduğunu düşündüm ve bugün yeniden ayar yaptım. ayar yaparken motoru vitese taktım buji yuvasından bir tornavida soktum ve piston tam üst noktada iken ayar yaptım. kullanıcı kitabında emme ve egsoz değeri 0,06-0,08 aralığında olması gerektiği yazıyor. fakat bendeki sentil çakısında 0,05-0,010 var yani 0,06-7-8 yok. bu sebeple yaparken 0,05 rahat geçecek 0,010 girmeyecek şekilde ayarlardım tahmini olarak 0,08 falan olmuştur. şimdi motorun zırıltısı hissedilir derece düştü motor rahatladı gibi artık kasılmıyor. gpsten ölçtüğüm kadarıyla aynı yolda test ettim 105km hız yapabildi. fakat dikkatimi çekti motor daha sesli çalışıyor ve bayağı bir zorladıktan sonra rolantideyken cıyaklama sesi gelmeye başladı. stop ettim tekrar çalıştırdım yine aynı ses. anlayamadığım motorun performansı arttı zırıltısı kesildi ve kasılma olayı bitti ama sanki yanlış ayar yapmışım gibi ses gelmeye başladı. ses aynı arabalardaki V kayışının soğukken çıkardığı ses benziyordu. sizce nerede hata yapmış olabilirim? acaba ses bujiden geliyor olabilir mi? baktım buji durumu iyi gibi zaten 1000km bile olmadı bujiyi değiştireli.