Tek tekerli Römork projesi için fikir
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 14:47
#1
Aklımdaki konsepti şu şekilde;
http://www.moto-mule.com/cust-me05.jpg
Öncelikle bu konseptin belirlediğim faydaları ;
+ Bağlantı tipleri ve tek teker olması sebebiyle motosiklet ile birlikte hareket ediyor olması. Yani viraja motor ile birlikte yatıyor, 2 tekerli gibi aksi bir direnç uygulamıyor. Kendi dengesi için kompleks bir amortisör sistemine gerek duymaması.
+ Kendi üzerinde fren sistemi bulunmaması sıkıntı gibi görünse de frenleme esnasında sağa-sola doğru kayma ve çekiştirme yapma durumu yok. Motor ile aynı hattı korumaya devam ediyor.
+ Genel vaziyeti ve motora bağlantı kısmının basit olması sebebi ile sök-tak durumu çok sorun olmayacak ve maliyet açısından "3lü çanta seti"ni geçmeyecek (diye umuyorum )
Dez avantajları;
- İrfan abinin yaptığı römork kadar sağlam ve fazla yük taşıyamayacak olması. Benim gibi "minimalist" bir insan için çok sorun değil aslında Tatile giderken herşeyi yük etmeyi pek sevmem.
Öncelikle bunu nadiren çıktığım uzun gezilerde ve tatillerde kullanmayı düşünüyorum. O yüzden basit ve ucuz bir sistem olmalı diye düşünüyorum.
İlk olarak iskelet sistemini kendim tasarlıyacağım, gerekli amortisör bağlantısı için bişeyler düşündüm. En basit amortisör bile oluşacak yük için yeterli gelecektir. İskelet sisteminden sonra motora bağlantısını ne şekilde yapacağıma karar vermedim henüz. Fikirlerinizi beklerim .
İskeletin üzerine oturtmayı düşündüğüm kasa için şunda karar kıldım;
Link:
http://online.bauhaus.com.tr/Catalog/Products/Index/5050
link:
http://www.koctas.com.tr/takim-cantalari/stanley-33025-tekerlekli-takim-cantasi/2797-5568/
Link:
http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK &PARTNUMBER=033025R
Bu çantada karar kılmamın sebebi, benzer çanta-kutu-kasa gibi ürünler arayıp bulamamaktan sıkıldım artık çünkü Fiberglastan yapılma bir kasa ihtimali de var ama onun da çok ucuza geleceğini sanmıyorum. Ayrıca bu alet çantasını iskelet sistemi üzerinde bırakmak zorunda da değiliz, bağlantılarını kilitli yaparsak tekerlekleri sayesinde konakladığımız yerlere istediğimiz gibi taşıyabiliriz (tabi çalmak isteyen kişi için de aynı durum geçerli, ekstra bir kilit yapmazsak )
Gerçi mekana gidip bunları bizzat göremem lazım, yeterince yükleme kapasitesi var mı diye. İlk koyduğum resimdeki kasaya yakın ölçüde görünüyorlar, fazla büyük olması da denge açısından hoş olmayabilir zaten. Bu plastik kasa ağırlığının ~6 kg ve kapasitesinin 15gal(~56lt) olduğunu öğrendim. Fena değil.
Gerçi burada
Link:
http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK &PARTNUMBER=033026R
53lt/12gal diye belirtilmiş. Yanlış hesap gibi ama bu mantıkta benim kasa ~66lt felan ediyor, yeterli gibi.
Şurada çelik olduğu söylenen tipi de var ;
Link:
http://www.koctas.com.tr/takim-cantalari/stanley-metal-takim-cantasi/960-1899/
Link:
http://www.stanleytools.com/default.asp?TYPE=PRODUCT&CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK &PARTNUMBER=029025R
Bunun da ağırlığı belli değil ama 24gal(~91lt) hacmi olduğu yazıyor.
Dediğim gibi tekerlekli olmaları ve daha ucuza daha iyi bişeylere bulamayacağımı düşündüğüm için bunlarda karar kılacam gibi. ~40x60x40 cm ebatlarında ağır olmayan kasa fikirleriniz var ise paylaşın lütfen.
Taşıyıcı teker olarak da 12"~14" civarında bir bisiklet tekeri düşünüyorum. Ama uygun fiyatlı bişey bulamadım bir türlü. Gerekirse güvenlik açısından rulmanlarını daha yüksek hızlara dayanıklı olanlar ile değiştirebelirim (100~120 kmh civarı). Teker olarak fikir bekliyorum, ne tür bişey kullanayım, nereden bulayım
"Eh be okadar yazdın hiç mi görsel bişey paylaşmıyacan pehlivan " dediğinizi duyar gibiyim. Görseller aşağıda ama kırmızı ile yazdığım konularda fikirleri olanlar eksik kalmasın
.
Canlarım :
.
Kapasitede sınır tanımayanlar
.
Bunlarda amortisör sistemi daha belli ;
.
Elalem neler taşıyor
.
Bu amcam da başka bir yeden bağlamış, malum şaft borusu bence biraz fazla uzun olmuş
.
Tabi farketmedim değil, bunların neredeyse hepsi aynı sistemi ve kasayı kullanmışlar. Sonra kaynağını buldum ben de;
Link:
http://www.moto-mule.com/trailers.html
.
Detaylar;
Link: http://www.moto-mule.com/hitching.html
.
Kullanıcı paylaşımları;
Link: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=742318
.
Şurada çok daha profesyonel çalışmalar var. Bizi bozar...
Link:
http://www.mono-trail.co.uk/
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 14:51
#2
piyanist irfan abiye bi danış derim ben
-
28 Haziran 2013, 14:53
#3
Bunu sanayide de danışacağım kişiler var. İrfan abi de eminim çok değerli bilgilerini zaten esirgemez. Buraya açma sebebim fazla insan görsün, fazla fikir çıksın. Yoksa zaten yapılmayacak bişey değil
-
28 Haziran 2013, 15:16
#4
Bence gereksiz. O kadar çok eşyan varsa arabayla git. Motorla yolculuk yapıyorsan bazı şeylerden feragat edeceksin, en gereklileri alacaksın.
-
28 Haziran 2013, 15:37
#5
-
28 Haziran 2013, 15:59
#6
@gaco "Yok arkadaş ben bunun tipini beğendim, benim motorum 2 tekerli değil peşisıra 3 tekerli olsun karavan ile beraber gezeyim" cümlenin benim düşüncemi kısmen ifade ettiğini söyleyebilirim. Sen zaten benim yekpare olması yönündeki düşüncelerimi de biliyorsundur, çok fazla dağlar gibi yükseltmeyi sevmem motorun arkasını. Hatta topcase'i bile cidden gerekmedikçe takmıyorum biliyorsun. Zaten başta yazdım, tatil tarzı biyere giderken kullanmayı düşündüğüm bişey. Elbet motoru biraz kısıtlayacaktır. Biz de ona göre sürecez...
Avantajı var dezavantajı var sonuçta. Bana pratik geldi. Olay sadece hacim değil, yoksa kocaman bir kasa atarım arkaya, 150 lt taşırım, motoru da kamyon gibi yaparım. Ama ben makul birşeyler için fikir danıştım sadece.
Senin gösterdiğin heybe tarzı şeyler de mantıklı. Hatta topcaseden daha dengeli oldukları için de severim kerataları ayrıca. Ama onlarda sevmediğim şey koyduğun bişeyi geri çıkartmak vs, işkence olabiliyor. Yada artçı koltuğunu işgal edebiliyor. Sıkı sıkı doldurması, takması bu projeden biraz daha zahmetli gibi geliyor bana. Valiz dizer gibi. Kilidi olmaması da bir dezavantajı, motorun üzerinde bıraksan bir dert bırakmasan başka... Tabi bu güvenlik durumları gezi yaptığın bölgelere göre değişir. BANA KALIRSA bu römork gibi bişey ile birlikte arkaya küçük bir heybe, ön depoya da küçük bir (cüzdan vs, için) heybemsi bişey daha çok makul olur. Sadece heybe de olur belki, sonuçta dediğim gibi denge açısından en mantıklısı o tarz çantalar.
Belki gün olur evden size-ostime vs, taşımam gereken bir parçayı rahatlıkla römorkta taşıyabilirim (istisnai bir durum tabi).
İrfan abinin yaptığı römork bana biraz ters geldi mesela, 2 tekerli ve ağır gibi geldi. Fren sorunu vardı sanırım enson, umarım çözmüştür. Ama görünüyorki o kendisine, ihtiyaçlarına, keyfine göre bişeyler tasarlamış. Bana uymaz ama adamın eline sağlık. İnsanları kısıtlamaktan vazgeçemeyen bağnaz bir huyumuz var, gerekli mi gereksiz mi diye yargılamasak olmaz. Hadi onu da geçtim, gör bak işte insanlar nasıl geziyor dünyada, okadar foto koydum. Milletin keyfinin kahyası olamayız ya Motorun çok daha geniş yada eğlenceli bir alanda kullanılabileceğini kabul etmek yerine "motorla geziye gidiyorsan şöyle yapcaksın böyle yapmayacaksın, yoksa git arabaya bin" gibi çocuksu tavırları bırakalım derim ben
@kurubuz sizin gibilerin fikirlerini önemseyip buraya paylaşım yapmıştım, motor kültürü dersin için teşekkür ederim
-
28 Haziran 2013, 16:05
#7
Her ne kadar bu tarz çalışmalardan haz etmesem de, "römorkunu da al öyle git" demeyip şu şekilde konuyu çeşitlendireyim.
Aslında yukarıda ki çalışmaların bisikletlerde de çokça olduğunu biliyorum. He bumu bu ayrı bildiğin keyifçi
-
28 Haziran 2013, 16:11
#8
Obari, rakı sofrası diyorsun
Bisiklet mi sürsek ne yapsak ;
http://www.aliexpress.com/item/SCHWINN-Multi-functional-stroller-bike-trailer-tricycle-Double-car-freeshipping/710924315.html
http://www.aliexpress.com/item/New-Bicycle-bike-trailer-Cargo-Carrier-Hai-ten-steel-body-Best-Riding-assistant-Free-flag/708311765.html
http://www.aliexpress.com/item/bike-trailer-good-quality-16inch-wheel-bike-trailer-for-fishing-camp/714745222.html
-
28 Haziran 2013, 16:23
#9
-
28 Haziran 2013, 16:32
#10
Peki bu romörkün yasal dayanağı nedir? Otomobillerde olduğu gibi ruhsatta romörk çekebilir ibaresi falan gerekiyor mu? Malum sıradan arka çantalarda bile proje çizimi TSE uygunluk belgesi ruhsatta ilave düzenlemeler falan gündemde. Çevirmede Polis amcam ellerini ovuşturmasın sonra...
-
28 Haziran 2013, 16:59
#11
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Şahsi kanaatim motorun yolda yekpare olması gerektiği,
Zira yukarıda bahsettiğin 56lt gibi bir rakamı Nal diye tabi edilen çanta ile de kolayca sağlayabilirsin,
hatta ve hatta hard olmayan soft çantaları 2 tarafa da yerleştirerek daha fazla depolama alanına sahip olabilirsin..
Ha amaç fazla kapasite ile eşya taşımak ise gereksiz masraf ve daha düşük kapasite der böyle bir dizayn'dan masraftan kaçınırım,
ama
Syanur adlı üyeden alıntı
İnsanları kısıtlamaktan vazgeçemeyen bağnaz bir huyumuz var, gerekli mi gereksiz mi diye yargılamasak olmaz. Hadi onu da geçtim, gör bak işte insanlar nasıl geziyor dünyada, okadar foto koydum. Milletin keyfinin kahyası olamayız ya
Motorun çok daha geniş yada eğlenceli bir alanda kullanılabileceğini kabul etmek yerine "
motorla geziye gidiyorsan şöyle yapcaksın böyle yapmayacaksın, yoksa git arabaya bin"
gibi çocuksu tavırları bırakalım derim ben
Hani ince ince giydirmeden önce yazdıklarımı bir daha okusan,
hatta anlamadıysan bir daha, bir daha okusan da öyle birşeyler karalasan?
Burda maksat üzüm yemek değil seninki bağcıya laf sokma çabası..
Kendi düşüncelerimi yazmışım ve kimseye herhangi bir dayatmada yahut yargılamada da bulunduğumu göremiyorum..
Bu yüzden bu gereksiz polemik, Laf sokma gayretini bi bıraksan diyorum artık??
ANGARAJ
-
28 Haziran 2013, 17:09
#12
-
28 Haziran 2013, 17:10
#13
Syanur adlı üyeden alıntı
@gaco "[I]
@kurubuz sizin gibilerin fikirlerini önemseyip buraya paylaşım yapmıştım, motor kültürü dersin için teşekkür ederim
İfade cidden biraz sert olmuş. Böyle yazmak istememiştim. "Ben öyle yaparım" diyecekken Tayyip tarzı konuşmuşum özür dilerim.
-
28 Haziran 2013, 17:14
#14
kurubuz adlı üyeden alıntı
İfade cidden biraz sert olmuş. Böyle yazmak istememiştim. "Ben öyle yaparım" diyecekken Tayyip tarzı konuşmuşum özür dilerim.
Yok ben özür dilerim cidden, bizim Gaco oğlan da alınmış zaten. Hata bende belli ki.... Face'ten malum haberleri takip ettikçe sanırım geriliyorum sanırım. Halbuki eğlenceli de bir kişiliğim vardır, perdelerimi indirdiğimde
Hadi konuya dönelim, yok mu en azından kasa için fikri olan ??
-
28 Haziran 2013, 18:50
#15
Şimdik bunun en ucuz yollu İnce Sac ve kaynak ikilisi ile yapılabilir,(kutu şekli)
Fakat yukarda gösterilen örnek gibi şekli şemali olmaz tabiki,
Ama sen dersen ki ben şu şekil,
Bir şase yapayım gerektiğinde oraya motor bağlar motor bile taşırım dersen burda iş biraz daha çetrefilleşiyor,
ve kaynak makinası ve profillerden böyle bir yapı yapılabilir tekerleğin bağlanan kısmına herhangi bir çinli motorun arka mafsalı koyulup üstüne her türlü iskelet şasisi kaynatılır,
Tabi resimdeki şekle gelmesi için biraz emek ister, zor değil ama
kaynak makinası, profil demir, ince saç(isteğe bağlı kalında yapılabilir)
sana fikir verme açısından yan çanta yapılışının linkini vereyim bir incele
http://teknikmoto.com/index.php?topic=104.0
bizim gökhan biraz kalın malzeme kullanmış senin bu kadarına ihtiyacın olacağını sanmıyorum,
ve sugeçirmezlik istiyorsan PVC pencerelerde kullanılan beher miktarda fitil gerekli.
-
28 Haziran 2013, 19:54
#16
Anlamadığım bağlantı yerleri nasıl olacak. Arka tarafa nasıl bağlanacak ?
-
28 Haziran 2013, 21:16
#17
Bana fuzuli bir şey gibi geldi , sürüş karakterini çok etkiler viraj sollama v.s sürekli tedirgin olurum bundan takılı olsa, ha o Harley ve Yamaha'da uygulananlar biraz daha mantıklı gibi tekerin üstünde en azından biraz daha kısa gibi gördüm uzantıyı e tabi bagaj kapasitesi de daha fazla diğeri pire için yorgan yakmak gibi sanki ama ucuza mal ediliyorsa neden olmasın denişik olur, o nal gibi çanta da iyiymiş bu arada link falan yok mu onlardan hele bakalım biraz güzel bişeymiş .
-
29 Haziran 2013, 03:31
#18
Balam, harleydeki nasıl daha mantıklı geldi anlamadım, o çok daha uzun olmamış mı ?? Mekaniği de aynı sonuçta, bağlantısı felan...
Genel olarak verimsiz gibi görünse de benim aklıma yattı gibi. Bilmiyorum, çalışmalar sırasında fikirler değişebilir.
O nal gibi dediğin çantaları bizim oğlandan soracaksın, o pek meraklı. Ben de çanta olarak beğeniyorum kendilerini, yan çantamsı bişey işte...
@ozan bağlantı için de bir foro var orada. Milin oturduğu yuvaya demir bir parça ayarlamışlar. Artık değişik versiyonları da kişiye kalmış. Zaten bu sebepten sordum ben de burada
-
29 Haziran 2013, 05:40
#19
Ee oldu o zaman, romörkün tekerinin çamurluk üstüne de daha küçük bir çanta için aparat yapmalı ki istendiğinde kapasite dahada artar...
Şöyle bişey olur mesela...
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
-
29 Haziran 2013, 11:56
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)