kötü duruyor yav :D sahibındende görmustum cbr ıcın yapmıstı adam aynı kasa rengınde guzel bıuse 1250 tl dı galıba :D ama sahsi kanaatım ytapacaksan oyle kucuk cantayla degılde tekerın ıcında gmulu oldugu guzel bıse yapmak
kötü duruyor yav :D sahibındende görmustum cbr ıcın yapmıstı adam aynı kasa rengınde guzel bıuse 1250 tl dı galıba :D ama sahsi kanaatım ytapacaksan oyle kucuk cantayla degılde tekerın ıcında gmulu oldugu guzel bıse yapmak
Gayet kullanışlı birşeye benziyor,çıkma tel bir jant va amortisör bulursam ilk fırsatta yapacağım
Teşekkür ederim. Öncelikle linki vermeyi unuttunuz sanırım
Eklem yeri ve dönebilirlik konusunda haklısınız. Ya fren sistemi eklemek gerekecek yada römorkun sağa sola hareketini engelllemek gerekecek (virajda kolaylık sağlaması için çok ufak bir pay bırakılabilir). Hatta römorkun sağ-sol hareketini engellesek bile destek amaçlı yine de bir fren sistemi eklenebilir.
Zaten şuanda römorkun sağ-sol serbestliğinin olması virajlarda dezavantaj (savrulma ve motoru çekiştirme gibi) sağlayacak gibi geliyor bana. Malum araba gibi dönerek değil yatarak viraj alıyoruz. Ufak bir kilit mekanizması ile sağ-sol kısıtlamasını da kaldırıp, çok düşük hızlarda ve park anında avantaj da sağlayabiliriz.
Linki koyabilirsen incelerim, bir bakarım
@gokayugur öyle emanet bir topcase yerine daha büyük bir kasa düşünülebilir. Yada kasanın üzerine topkase koyulabilir, zaten verdiğim linklerde de çok çeşitli yükleme yapan kişiler var. O küçük-ince teker üzerine çanta işi bana pek hoş gözükmedi
#sürenadam
Tren gelir hoş gelir ley ley... Haddinden uzun ya. "Dikkat Uzun Araç" tabelası isteyebilir... Kullanımda da bir sürü zorluk çıkartacaktır bence... Zaten demişsiniz, virajlarda yavaşlamaman, gaza basman icap edebilir. Motorla kombine bir fren sistemini yapmak da bu römorku yapmaktan daha zor olur bence. Ben uzun bir adidas çanta ile bu kadar yükü taşıyabiliyorum. Ama böyle bir römork ile gözler üzerinizde olur ve gerekli ilgi sağlanır, maksat o ise şayet... ;)
Yok maksadı anlatmaya çalışmıştım yukarıda Ama bunlar da aklımızın bir kenarına yazıldı, kasanın üzerine şart oldu artık
Motoru tam yük yüklediğim zaman bir resmini çekeyim ekleyeyim... Şu an ev taşıma işlerinin bir kısmını motorsiklet ile hallediyorum ve bu römorkun görsellik dışında bir faydası olacağına inanamıyorum.
http://www.instructables.com/id/Trai...Vespa-Scooter/
link burda. Bu arkadaş alüminyumdan yapmış. hafif olsun diye
Fren sistemi hele çinli bir motorun tambur frenli bir tekerini alırsan oldukça kolay. çıkma bile bulabilirsin.
Malum tambur fren mekanik oluyor. hidrolik değil. tamburdan çıkan kola bağlı çubuğun bir kovanın içinden geçiriceksin. ucuna da 1 kg'lik ağırlık bağlayacaksın her fren yaptığında ağırlık yoluna devam etmeye çalışacağı için otomatik fren yapacak. Çok kuvvetli yapmasına gerek yok. maksimum %30 bile tutsa fren, sağa sola yalpalamayı önler.
arka römorkun sağa sola dönmesinde hiç bir sakınca yok. önemli olan motorla beraber sağa sola yatması.
Eğer motor bir tarafa yattığında, sele düz kalırsa o tehlikeli olur ve savrulur. Senin dediğin gibi hiç sağa sola dönmezse bu sefer daha tehlikeli. Senin motosikletin dönme merkezi iki tekerin arasındayken, arka tekere kayar. bu da feleğini şaşırtır
http://www.instructables.com/id/Trai...tep4/Coupling/
Şu sayfada eklemin nasıl işlediğini görebilirsin. Bu arkadaş sanayi tekeri kullanmış sen biraz daha prof yapabilirsin bu bağlantıyı. En nihayetinde vespa diyerekten hafifletmiş bu adam işini iyi de yapmış.
Eğer eklem mantığını bu verdiğim linklerdeki gibi yaparsan, motora tek dez avantajı ağırlığından dolayı motor çekişindeki düşme olacaktır. Sürüş karakterini çok az etkiler.
Yukarı aşağı kıvrılabildiği ve kendi tekerine sahip olduğu için motorun ağırlık merkezini pek etkilemez. Üstelik ağırlık merkezi çok aşağıda olduğundan virajlarda da pek bir yük getirmez.
Bir çok arkadaşın söylediğinin aksine, motosikletin kendi üstüne yüklediğin ağırlıklar dengesini oldukça fazla değiştirir. Ama bu römork motosikletin karakterini pek az etkiler.
Bütün bu söylediklerim asfaltta geçerli arazide ya herro ya merro.
www.instructables.com 'u da tavsiye ederim. Her eve lazım bir site :D
!?
söylediklerinde haklısın , şöyle bir cümleyle açıklayabiliriz bu durumu (zevkler ve renkler tartışılmaz) bazısı römork kullanmamıştır ihtiyacı olmaz gereksiz görür, bazısı içinse oldukça ekonomik ve gereklidir bu işler hayatın her alanında böyledir tabi tartışılası konular içinde güvenliği, yasal gereklilikleri vs.vs. bir sürü kıl tüy
motosiklete römork takmak şahsım adına tamamen ,ihtiyaçlar doğrultusunda kişinin kendine kalmış bir durumdur , güvenlimidir değildir (en azından römorksuz daha güvenli)
peki hem römork kullanacak hemde nasıl daha güvenli olacak peki ?? sorusunun zamanında peşine düştüğüm için bazı şeyleri hem öğrendim hemde hayata geçirip uyguladım , tüm bunlardan istinaden bir tecrübe edindim , kafa patlattım zaman ayırıp ter döktüm , şimdiye kadar büyük sanayilerde ürettiğim gibi böyle bir römork yapılıp ticari amaçlı satılıyorsa lütfen beni bilgilendirin ,
buna göre artı ve eksi yanları geliştirilerek noksanları tamamlandığında ortaya olumlu güzel sonuçlar çıkacağı aşikardır , bu eksikler genellikle teknik imkansızlığım ve maddi imkanlarımla orantılı olduğu için ortaya böyle bir netice çıktı , yani evin kömürlüğünde ve hurdalıktan toplama mataryallerle oluşan bir römorktur ve biraz ağırdırda boş ağırlığı 45 kg gelmektedir , ama çekip sürükleyecek bir motor varsa 200 kg ma banamısın demez tecrübeyle sabittir .
konumuz bu değil tek tekerli römork , ve senin bilgi ,fikir amaçlı açmış olduğun konuda , ben tek tekerli römork istiyorum arkadaş , bunu nasıl yapacağız hele bir akıl verin derken ,sanayide danışacağın adamının olduğunu söylemen , ve yanlış anlamıyorsam kimseye minnetim yok edası
belkide ben yanlış anlıyorum ama 2 tekerli römork yapmış olduğum tek tekerli römorklar hakkında bilgim olmadığı anlamına gelmez , şu ana kadar kimsenin görmediği bir gerçek var ve o sistemi kullanmazssan bu tek tekerli römork hiç bir halta yaramaz , yarasada bir nebze ,...... tam prof kullanışlı, güvenli bir şey, istiyorsan sanayide sana yardımcı olacaklardır .
http://www.youtube.com/watch?v=QZLsk1f2AUc
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
#sürenadam
yani diyorumki ne söylediğin kadar nasıl söylediğinin ehemmiyeti , ya sanin yazmanda sorun var ya benim algımda ! konuyu biraz daha şeffaflaştırayım , hem fikir verin diye konu açıyorsun hemde yorum yazan arkadaşlara inceden inceye zıtlık ukalalık, seziyorum , yani bu proje senin için önemli ama bilgi, versenizde olur vermesenizde zihniyeti seziyorum yazılarında ,
olayı kişiselleştirmek istemiyorum yazdıklarından anladığımı yazıyorum, ben hiç bir zaman fikir için konu açma gereği duymadım sadece paylaştım , paylaştığım içinde beni bir çok insan çok iyi tanır ,
untmaki şu an yazmaya çalıştığım her dakika benim için çok kıymetlidir ve bu dakikaları boşu boşuna harcamayı seven bir insan değilim sadece derdinin çaresi seninde söylediğin gibi sanayideki tanıdıklarındır , tek tekerli motosiklet römorku proceleriyle uğraşmıyorum , beni kandırmıyor basit işler , istikbal göklerde.
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Sizin gibi birinin algısında sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Benim yazdıklarımda sorun var. Proje hakkında fikir beyan etmediğinizia henüz algılayabildim baksanıza. Ama neyin alınganlığına düştüğünüzü de henüz çözebilmiş değilim. Benim amacım inceden laf sokmak olduğu için ilk mesajımı okadar detaylı yazmaya çalıştım zaten, haklısınız O kadar şeyi okuyup ukalalığıma takılmanız güzel oldu.
Biz de günün birinde sizin gibi yüce biri olursak burada yapabildiklerimizi paylaşırız. Ancak şuanda acınacak bir durumda yardım almak amacıyla konu açmayı becerebildim sadece. Vaktinizi gasp ettiğim! için kusuruma bakmayın. Daha fazla değerli vaktinizi harcamamanızı dileyebilirim en fazla
Yıllar evvelinde scooterların arkasına billboard bağlayıp A2 ehliyetli üniversite öğrencilerini part time işe alarak mobil billboard olayına girecektim ama canım ülkemde motosiklet römorkuna izin verilmediğinden planım elimde patlamıştı tabiri caiz doğruysa.. Uzun yolculuklarda bu tür birşey elzem olabilir gerçekten.. Ben bu konuyu takip edeceğim arkadaş..
Yalnız fren olayı biraz çetrefilli.. Birde römorkta kullanılan lastik de önemli.. Zira tatlı tatlı virajlara girerken arkamızda zıt yöne kayan ve zıplayan bir madde istemeyiz.. O yüzden en önemli şey arkamızdaki römorkun motosikletimiz ile bir bütün olup doğru çizgide hareket edebilmesini sağlamak olacaktır.. belki ayak frenimizin hemen yanına yapılacak bir pedalla römorkunda frenini aktif hale getirebiliriz.. Yada motosikletin yavaşlama ivmesini hesaba katıp daha temkinli bir sürüşle normal fren noktasından daha evvel frenleme ile ve aşırı hız yapmayarak durumu tolare edebiliriz. Ama bu ikinci seçeneğin yakıt masrafımızı oldukça arttıracağınıda hesaba katmak lazım zira motor freninde yada normal frende motorumuz hep kendi kütlesi ile birlikte arkadan gelen kütleninde direncini yavaşlatmak zorunda kalacaktır..
Anladığım kadarıyla motorsikletle römorkun bağlantısını sadece yukarı aşağı hareketli sağa sola kısıtlı hareketli yaparsanız fren problemi sadece ekstra ağırlıktan kaynaklı olacaktır. Römork sağa sola fazla hareket etmeyip motorsiklet çizgisini takip edeceğinden frenlemede sağa sola çekme olmaz. İrfan Bey'in yaptığı gibi çift tekerlek yapsaydınız sağ sol hareketli ve frenli olması elzemdi. Zira virajlarda da çift tekerli olan merkez kaç tan dolayı dışa doğru motoru çekme eğilimi gösterirken bu tek tekerli sistem buna sebep olmayacak. Yük kapasitesi tabiiki çift tekere göre daha az ama daha stabil bir sistem. Resimlerdeki gibi şasi üzerinden bağlamak daha pratik gibi. Çok ağırlık taşımayacağınız için basit bir bisiklet amortisörüde işinizi görecektir. Ancak arka tarafa ekstra ışıklandırma yapmayı unutmayın. Fren ve park ve sinyalleri mutlaka koyun. Özellikle gece sürüşünde arkanızdan gelen kişi mesafeyi ayarlayamayabilir.
http://www.youtube.com/watch?v=8kcWEjpOF6Q
Bu bisiklet için tasarım
http://www.youtube.com/watch?v=dF54wj_HnRs
bu adam cok basit bir şey yapmış
http://www.youtube.com/watch?v=qkv3XshJINE
Buda moto-mule un yaptığı profesyonel trailer
http://www.youtube.com/watch?v=dmBQHLxsC7M
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/124569-motosiklet-icin-tek-teker-romork-yapimi-motorcycles-mono-trailer.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)