Beni mz in platinli ateşlemesi war(ne güzel dimi )
bunun ayarı nsl yapılıyo(komple) bilen war mı? (bilen olacağını zannetmiyom ama gene de bi sorim dedim)
Beni mz in platinli ateşlemesi war(ne güzel dimi )
bunun ayarı nsl yapılıyo(komple) bilen war mı? (bilen olacağını zannetmiyom ama gene de bi sorim dedim)
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
dostum bende jawa varken bir duyum ile şu şelide ayarlamıştım işe yaramıştı.sigara paketinin içindeki alüminyum kağıdı üç kat yapıyorsun.platinin ortasındaki dönen mil var bu yamuk bir mildir.platini açıp kapayan yani ateşlemeyi ayarlayan bu mildir.milin platine basmadığı yani kontakların açık olduğu pozisyonda ayar vidasını/somununu (artık ne varsa orda ayarlamak için) gevşetip kontakların arasına bu katladığın sigara kağıdını koyuyorsun ve bu kağıt sıkışmadan çıkacak kadar kontak arasını boşluk bırakıp tekrar ayar vidasını/somununu sıkıyorsun.yani kontaklar arası mesafe bu kağıt kadar olacak.
aslında bu işlem bilmemne tornavidası ile yapılıyor ama hem adını hemde nerden bulacağını bilmiyorum.
saolsasın jawa
da benim sıkıntım biraz farklı
ateşlemem keskin değil piston tepeye gelmeden atıyor bu yüzden çakiş acayip derecede düşük awansı yükseltsem yada düşürsem buji çapaklanma yapıyor bunun ayarını çok iyi yapabilen 1 tane usta var ama 3kağıtcının teki o yüzden o adama götüremiyorum internette şekli şemali ile anlatan döküman aradım da hiç bir şey bulamadım
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
Valla tek bildiğim platin meme yaparsa zımparalaman lazım
Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”
Sinan Atasoy
Bi de motor çalışmayınca kesin boğulmuşturJetAime adlı üyeden alıntı
bujiyi sök.buji boşluğundan içeri temiz bir metal çubuk sok, tornavida olabilir mesela ama dikkat et içeri kaçırma.bu çubuk pistonun üstüne değince yavaşça marş pedalını elinle çevir ve pistonun tepe noktasını bul.
pistonu tepe noktasında bırak.bu noktada platin ayarına bak.kontaklar kapalı pozisyonda mı?
bi bakiim
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
motosikletinin varsa kullanma kılavuzunda da yazması lazım ama senin MZ yeni modellerden olduğu için yazarmı bilmiyorum benim MZ 1964 model ve kullanma kılavuzunda yazıyo ve fabrikadan verilen avadanlığın içinde buji ve platinini ayarlamak için bir mastar'ı var sanırım buna (sente) de diyolar neyse zaten jawa da sana anlatmış nasıl yapılacağını sana söyleyeceğim bujiyi sök mesala bir tornavida olabilir onu içeriye sallandır ve marş koluyla pistonu hareket ettir en üst seviye gelinceye kadar yani piston aşağı tekrar indi inecek arası (üst ölü nokta) sonra platinin ayar vidasını gevşetip kontaklar arasına 0,4 mm kalınlığında bir metal parçası koymandır (sac vb.) kağıt katlayıp koyman seni yanıltabilir ve bunu yapmadan önce bir zımpara ile sıfır zımpara kullan temizle ve bir gazete kağıdı ile arkasından temizle sonra ayarı yap umarım anlatabilmişimdir ..benim MZ in platin aralığı 0,4mm senin MZ ininkide büyük ihtimal aynıdır
kullanma klavuzunda elektronik cdi ateşleme yazyor ama bizim mz in orjinal ateşlemesi 1 günde yürütüldüğü için yapabileceğim hiç bir şey yok
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
allah allah!nasıl etz 301 miş o yav?benim bildiğim 301'ler de elektronik ateşleme yok.hem sen daha önce platinli demedin mi?yani motorun orjinal ateşlemesi cdi ama sen bu sistemin çalınıp platinli bir ateşleme takıldığını mı söylüyorsun ya da ne aklım karıştı.hangi manyak cdi ateşlemeyi söküp çaldıktan sonra yerine platin sistemi kurar!?eğer böyle bir şey varsa bu kişi ile tanışmak elini sıkmak, tebrik etmek isterim.
ben bulsam sopayı kafasında kırcam
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
resimde yeni tip MZ in dinamosu konjektör vs. tam takım yani almanyada üretim yapan bir firma satıyor daha çok klasik motosikletler için parça üretiyor bilgin olsun fiyatı komple takım 198 euro (export:170,69)
internet adresi :www.mz-b.com
ewt bunlari sitede görmüstüm burda 298 uero ya satiliyor
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
yahu o paraya 2. el mz var yav!
JAWA ateşleme ayarı:
PİSTONLAR TEPE NOKTASINA 3mm KALDIĞINDA ATEŞLEYECEK ŞEKİLDE AYARLANMALIDIR
ŞU ŞEKİLDE:
Bujilerin ikisinide çıkartın.
Hangi pistonun ateşleme (sente) ayarını yapacaksanız onun bujisini ateşleme bobinine tekrar takıp piston kapağının üstüne ateşleme olduğunda görebilecek şekilde koyun.Dolayısıyla şimdi platini ayarlarken ateşleme olup olmadığını görebilirsiniz.
2. aşama: Pistonu tepe noktasına getirin.bunu yapmak için Elinizdeki diğer bujiyi ters çevirip buji deliğinden sarkıtıp hareketi görebilirsiniz.krangı (platinleri açıp kapatan yüzüğün olduğu 11 numara anahtarlı milden döndürebilirsiniz.
Piston tepe noktasına geldikten sonra (yukarıda anlattığım gibi ters çevrilmiş bujiye bakarak ) pistonu mili motorun dönme yönünün tersine çevirerek 3mm aşağı indirin. tam bu konumda platin ateşleyecek şekilde ateşlemeyi platin vidalarıyla ayarlayın.
Aynı işlemleri diğer silindir içinde yapın.
jawa ile ilgili tüm sorularınız için mail atabilirsiniz : s_k_koklu@yahoo.com
motordelisiii
jawa deil be abi mz nyse ateşlemenin resmini çektim ama yılbaşından önce koyamayacam herhalde
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
abicim yan kapagi ac bujiyide sök eline incelttigin bir cetveli al buji deliginden geccek kadar incelt,, pistonu motoru elle öne cevirerek üst ölü noktaya getir, 3,5 mm. geri cek , (motoru biraz geri cevir piston 3,5,mm asagi inecek kadar) ,, platin o anda kapatacak sekilde vidayi SIK kapagi kapa bujiyi tak hayirli ucuslar...
sor abicim sor hep almanlarami yardim edecegiz..
yaf o platinin üstünde çok yumuşak bir vida var onu oynayınca motorun sayması düzensizleşiyor anu napcaz?
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
bende cross kadrosu var yurtdısından (kacak olarak) geldı ustunde 150 lik 64 model bi mz vardı.şimdi yeni model bir mz aldım dukkanımızda kadroya uydurmaya calısıyorum.eksık devrelerı var 12 volt konjektör ve diyot tablasının açık elektronik şeması lazım hangı sıteden bulabılırım almaya kalksam 45 mlyon konjektor 20 mılyon diyot tablası zaten motoru 250 mılyona aldım. eger kendım yaparsam 10 mılyonu gecmez sanırım.lutfen yardım edıııın
][-][ ][*][ ][_ ][ ][_
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)