2005 zx6r hararet ve vites sorunu
Reklamlar
-
19 Haziran 2013, 03:27
#1
arkadaşlar iyi geceler 2005 model bi ninja aldım. uzun yoldan getirdim. hararet 70 lerdeydi. ancak şehir içinde motor çalışır çalışmaz yükselmeye başlıyor 10 dk içinde 100 e dayıyor. bu durum canımı sıktı. neden öyle yapıyor olabilir. suyuna nerden bakıcam bu arada hareret 101 102 de kalıyor daha yükselmiyor sizce normal mi bu mesela 102deyken yoluma devam mı edeyim bişey olur mu son olarak vitesi 1 den 2ye çekerken boşa atıyor sert çekincede ses geliyor tak diye normalmidir bu cevap verip ilgilenen herkese teşekkür ederim
Reklamlar
-
19 Haziran 2013, 04:19
#2
Hararet normal.
Racing adi ustunde gazlamak icin uretilmis bi makina hava alamadiginda isinir.
Motorun kendisi hizli gitme ve hizli ruzgar alma ustune kurulu.
Trafige girmemeye calis.
100 gibi falan fan devreye giriyor daha fazla cikmamasida normal.
Fan acikken cok uzun sure gitmemeye calis.
Luzumsuz aragazi verme trafikte daha da artar hararet
bos alan buldugunda dusuk devirde yuksek vitese gec ve hizlan motor hava alsin.
Suyunu falan sen kurcalama bilen biri baksin bence cunku detayli is ama soylediklerinde herhangi bi anormallik yok.
Yani motorda siikinti yok trafik dert.
-
19 Haziran 2013, 10:05
#3
dostum motorunun suyu antifirizi az olabilir,
müşüründe sorun olabilir,
bakım yaptırmanda fayda var,,,
cok cabuk hararete çıkması ıyı değil,
trafıkte elbette yukselecektır JUBAA' nın dediği gibi sürat motoru olduğundan hız ister malum
-
19 Haziran 2013, 10:15
#4
Dostum bu havalarda ben bile hararet yapiyorum o makinanin o isilara cikmasi normal.. Bu hararet degildir motor suyu sicakligin normal.. Faninda calisiyor ki su sicakligi 102 yi gecmiyor demissin.. Asayis ber kemal yani sadece cok trafige sokmamaya calis makinayi.. Saygilar.
-
19 Haziran 2013, 10:36
#5
Kırmızı hararet uyarı lambası yanmadıkça sorun yok. Aynen devam..
-
19 Haziran 2013, 10:46
#6
101-102 gayet normal şehir içi hatta iyi bile , ben aynı Ninja ile 120'ye kadar gördüğüm oluyodu . Racing motorların hararet yapmasının ana sebebide düşük hacimde çok fazla güç elde etmesi , bir otomobil 1400 cc'de 70 hp güç elde ettiği zaman motordaki yanma daha az oluyo , ama aynı 70 hp gücü 600 cc'de elde edince çok daha az alan olduğundan motorda çok daha sert patlama ve sonucunda çok daha fazla sıcaklık oluyor.
1'den 2'ye geçerken boşa geçmeli , eğer geçmezse bir sorun var demektir ses çıkmasıda normaldir , büyük hacimli motorların hepsinin şanzımanı kaslıdır ve düşük vites geçişlerinde ses ve hafif bir vurma yapmasıda normaldir.
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
19 Haziran 2013, 17:49
#7
çok teşekkür ederim abilerim peki vitesde normalmi sizce 1 den 2 ye çekerken boşa geçiyor bazen arada sırada oluyor belkide farkında olmadan sert çekmiyorumdur. bide sadece 1 2 ye çekersen az bi ses yapıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
kurubuz adlı üyeden alıntı
Kırmızı hararet uyarı lambası yanmadıkça sorun yok. Aynen devam..
bu bu bilgi iyi oldu teşekkür ederim abi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------
kurubuz adlı üyeden alıntı
Kırmızı hararet uyarı lambası yanmadıkça sorun yok. Aynen devam..
içimi rahatlattın abi ya çok sağol bilgi için
-
19 Haziran 2013, 17:55
#8
Vites geçişlerindeki ses normal için rahat olsun (1den 2ye çekerken ki sesde dahil) , bende 2004 636 kullanıcısıyım.
Hararet olayın normal , 3 kırmızı ışık gör dayar 100 dereceye , sonrada fan açar.Fanın açılıp açılmadığından emin ol Allah korusun ufacık bir ayrıntı ama önemli.%99.9 Sıkıntı yoktur ama ara sıra bak fan açıyormu diye.
Olabildiğince ara sokaklar, trafiğe girmemeye çalış öyle scooter gibi kullanamassın , gerekirse benim gibi uzun yolu ama boş ve güzel asfaltlı yolu seç , gideceğin yerlere bu şekilde git.Çok hassastırlar aman üzme , kaprisi başına bela olur.
Senden önceki nasıl bindi bilmiyorum , mutlaka gerekli kontrollerini yaptır.Hararet 120de gezenler var , seninki gene iyi sıkıntı yok.
Çokda merak ediyorsan radyatör suyunu kontrol ettirebilirsin.Juba'nın dediği gibi bilen biri bakabilir sadece suya bakacak o bahaneyle başka işlemler yaptırma ustalara belli olmuyor.
-
19 Haziran 2013, 18:06
#9
sysroot adlı üyeden alıntı
Vites geçişlerindeki ses normal için rahat olsun (1den 2ye çekerken ki sesde dahil) , bende 2004 636 kullanıcısıyım.
Hararet olayın normal , 3 kırmızı ışık gör dayar 100 dereceye , sonrada fan açar.Fanın açılıp açılmadığından emin ol Allah korusun ufacık bir ayrıntı ama önemli.%99.9 Sıkıntı yoktur ama ara sıra bak fan açıyormu diye.
Olabildiğince ara sokaklar, trafiğe girmemeye çalış öyle scooter gibi kullanamassın , gerekirse benim gibi uzun yolu ama boş ve güzel asfaltlı yolu seç , gideceğin yerlere bu şekilde git.Çok hassastırlar aman üzme , kaprisi başına bela olur.
Senden önceki nasıl bindi bilmiyorum , mutlaka gerekli kontrollerini yaptır.Hararet 120de gezenler var , seninki gene iyi sıkıntı yok.
Çokda merak ediyorsan radyatör suyunu kontrol ettirebilirsin.Juba'nın dediği gibi bilen biri bakabilir sadece suya bakacak o bahaneyle başka işlemler yaptırma ustalara belli olmuyor.
abi çok teşekkür ederim emek verip açıklamışsın dediklerini yapıcam iyi günler
-
20 Haziran 2013, 02:53
#10
Motosikleti 1. vitese tak ve debriyajda bekle.Eğer ileri hamle yapmıyorsa sorun yoktur.Yani tamamiyle ayırıyordur.Bazen ayarsızlık sebebiyle 1den 2 ye geçiş sorun yaratabiliyor...Harareti arkadaşlar açıklamış zaten.Ben izmir trafiğine girmemeye çalışıyorum...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)