Hyosung gtr 250 cerrahi operasyon
Reklamlar
-
09 Haziran 2013, 23:22
#1
Hyosung gtr250 motorumu şuan toplama aşamasındayım ve baştan sona tüm aşamaları detaylı şekilde paylaşarak ihtiyacı olan arkadaşlara yardımcı olmaya çalışacağım .
İlk olarak neden böyle bir işe giriştim ,çünkü ustaların (karşılaştığım bir kaç tanesi ) sadece para isterken ve alırken işini iyi yaptığını farkettim , çuvalla para verıosunuz ,yarım yamalak vidalar eksik takozlar eksık , özensizce toplanmış bir şekilde motorunuzu geri alıyosunuz ,en son gergi otomatiğinin bozulması sebebiyle sente kaymış ve subap kesmiş olan motorumu 400 tl işçilik vererek (+malzeme toplam 1280tl) toplatmıştım ve motoru 1 ay sonra güç bela aldığımda motorun kapak vidaları eksık , depo takozlarının 3 üde eksık ,motordan ses gelıyor ,zırt pırt sıgorta atıyor gibi gibi sorunlarla karşılaştım . o 1 aylık sürede ustanın egosuyla ve ukala tavırlarıyla verdıgım mucadeleyı hıc saymıyorum bile ,sonra bir kac kez daha durumu bildirmeme rağmen sorunları bir türlü cozemedık ve 2400 km sonra motor tekrar arıza yaptı . gene ön silindir ,gene gergi otomatiği bozulmuştu ve gene aynı hasar oluşmuştu ,cunku usta bozuk gergiyi değiştirmemiş .
ilk olarak üst kapak ve silindirleri söküp kontrol ettim
ön silindir subapları ve piston hasarlıydı (motorda anıden arıza kaynaklı bir ses gelmesi durumunda motoru direk durdurun ve sakın çalıştırmayı denemeyın , eğer bu arızayla yüksek hızdayken karşılaşmış olsaydım %99 üst kapakta hasar görecekti )
Gergi kılavuzlarının birisi hasarlıydı ve gergi otomatiği dağılmıştı
ayrıcada egz.zincirleri ses yapmaya başlamıştı .
Silindir piston vs tamamen söktükten sonra egz.zincirlerini sökmek için sağ ve sol kapakları açtım , sağ egzantrik zincirini sökmek için komple debriyajı sökmeniz gerekiyor. debriyaj tertibatının hemen sağ tarafındaki dişliyi sökmeniz gerekirse somunu ters yöne açılıyor, krankın üzerindeki
Uploaded with ImageShack.us,
sol taraf için ise volanı sökmeniz gerekiyor .ve volanı sökmek için asla çekiç v.s kullanmayın çektirme kullanmanız gerekiyor
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
çektirme
http://www.sahmakina.com/images/cektirme.jpg
parçaların çoğunluğunu merkez servis ve yedek parçadan temin ettim, tercih sebebim yine diğer firmaların telefonda ukala tavırları ve ilanlarındakinden farklı fiyatlar geçirme girişimleri oldu , merkez yedek parçadaki arkadaşlar bayağı ilgilendiler ve yardımcı oldular sağolsunlar siparişi verdiğimin ertesi günü elime ulaştı tüm parçalar . gergi otomatiği ve kılavuzunu kuralkandan sipariş ettim , orjinalı 20 tl olan kılavuz için 150 tl yazacak kadar aciz esanaflarımız var malesef , otomatik gergi ise orj 58 tl ilanlarda cıkamalarına 75 tl yazan olmuş
rektefe işlemleri için ivedik organize sanayide Merkez motor yenileme diye biyere gittim onlarda cok yardımcı oldular ,subaplar felan değişti silindirler honlandı , makul fiyatlara cok kısa sürede hallettiler tertemiz .
contaları sakın internet üzerinden almayın ,motorunuzdan cıkan contaları götürün sanayideki contacılara aynısını yapıyorlar, ben ostimde bakır conta diye biyere yaptırdım , hatta debriyaj balatası bile yapabiliyorlarmış örneği olduğu zaman . sıvı conta olarak würth tercih edin yada loctide diye bir marka var oda aynı ayarda bir ürünmüş yanılmıyorsam .
motorun temizliği için benzin ve wd40 kullandım , benzini 4-5 sefer motor bloğuna doldurup boşaltıp süzerek tekrar doldurdum ,taki temizlendiğine kanaat getirene kadar, yağ kanallarına ince bir boruyla benzin bastım ve diğer tüm parçalarıda detaylı bir şekilde temizledikten sonra egz zincirlerini yerine takıp toplamaya başladım . debriyaj ve volanı tekrar yerine takıp kontrol ettim , yanlız debriyaj tası yerine cok zor oturuyor haberiniz olsun ,baya bir uğraştırdı beni .
şuan yan kapaklar hazır halde ve hiçbir sorunla karşılaşmadım henüz , herşey tek tek elimden gecdi ve içim rahat )
kuralkan kalan parçalarıda zahmet edip kargoya verirse , 1 günlük işimiz kaldı inşallah .
Reklamlar
-
09 Haziran 2013, 23:39
#2
işi bilmeyen imkanı olmayan insanların usta eline düşmesi çok kötü.. iyiki eliniz anahtar tutuyor..
-
09 Haziran 2013, 23:45
#3
güzel çalışma ve tespitler, bu arada yanlış anlama ama blok biraz kalitesiz duruyor. hyosung'u olanlar için altın gibi bilgiler vermişsin, emeğine sağlık. kolay gelsin
-
09 Haziran 2013, 23:54
#4
ozgurakman adlı üyeden alıntı
güzel çalışma ve tespitler, bu arada yanlış anlama ama blok biraz kalitesiz duruyor. hyosung'u olanlar için altın gibi bilgiler vermişsin, emeğine sağlık. kolay gelsin
evet blokta bazı hatalar var gibi sankı ,mesela silindir yuvasının birleşim noktaları tam oturmuyor birbirine ,bu hatamı yoksa olması gereken birşeymi bilmiyorum
-
12 Haziran 2013, 21:12
#5
güzel bilgiler valla çok sağol her gt 250 r kullananın işine yarayacak bilgiler...
-
12 Haziran 2013, 22:23
#6
bilgi güzelde yeri olmayan için sıkıntı :( . elim anahtar tutar parcaları sökerim tekrar takarım. ama arıza nerde onu kestıremem yada doğru olup olmadıgını . eline sağlık başım ağrırsa gelirim yanına :D
-
12 Haziran 2013, 22:47
#7
güzel paylaşım ellerine sağlık usta
-
12 Haziran 2013, 22:59
#8
motoru tamamen topladım ,ama küçük bir sıkıntı var karbüratör hortumlarının yerlerını hatırlayamıyorum 40 tane boru var
-
12 Haziran 2013, 23:00
#9
TheArcheus adlı üyeden alıntı
motoru tamamen topladım ,ama küçük bir sıkıntı var karbüratör hortumlarının yerlerını hatırlayamıyorum 40 tane boru var
fazlalık olmasın onlar
-
12 Haziran 2013, 23:12
#10
sailor33 adlı üyeden alıntı
fazlalık olmasın onlar
valla sökeli cok oldu ,resim felanda cekmemisim , her taraftan 1 hortum cıkıyo :D
-
12 Haziran 2013, 23:32
#11
inşallah kısa zamanda toplar ve ağız tadı ile binersin. güzel bir çalışma ve ellerine sağlık.
-
12 Haziran 2013, 23:48
#12
yamyamaha adlı üyeden alıntı
inşallah kısa zamanda toplar ve ağız tadı ile binersin. güzel bir çalışma ve ellerine sağlık.
t.ederim , hortumlarla ilgili bir bilgi bulsam bu gece çalıştırmak nıyetındeyım ama bişey bulamadım henüz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)