Sıfır motorum için ilk kullanım tavsiyeleriniz.
Reklamlar
-
eger motoru her zaman aynı devırde kullanırsan ya da genelde diiim motorun sagır olur derler halk arasında soylenen bıseydır bu. yanı gec devirlenir ya da gazı verdıgınde duyarsız kalır boye derler işte. neden mi; rodaj kelime anlamı itibariyle hareketli parcaların surtunmesı sonucunda asınmaları ve bırbırlerıne alısmalarıdir. bu asınmaların homojen olması gerekır calısan her noktada aynı olması gerekır aksı takdırde motordan fabrıka verılerını alamazsın. bu sebeple degısık devırlerde kullanmak gerekır.asınmalar sonucunda cıkan metal tozu denılen prcada ılk servıste yag ve fıltrenın degısmesı ile dısarı atılır zaten.fabrıkadan sana geldıgınde motor ıcındekı yag normalden daha ınce yag dolayısıyla yuksek devırlerde ısındıgında yaglama ozellıgı azalan bır cesıt yag bundan dolayı ve asınmalrdan dolayı ıcerde kalan metal tozu dısarı atılmadıgı ıcın cok yuksek devırlı gıtmemek gerekır.ama kesınlıkle aynı devırde gıtmeyeceksın. kullanma klavuzunda der zaten su devırde su vıteste kullanın dıye.bide rodaj sadece makine kısmı ıcın degıl zıncır olsun lastıkler olsun dişliler olsun motorun her aksamı için gecerli.
makine; kım dedı kı anlamadım bende sagırlıktn bahstettım sonucta ama bende demedım 1000km den once gazı kokle mutlaka motoru ac soyle yap boyle yap kımse demedı. neden arkadasın kotulugunu ısteyelım kı. rodaj ıcın duzgun kullan denılmıs ve rodaj bıttıkten sonrada dırek asılma yavas yavas yuksek devırlere cık denılmıs.bu gayet normal neden tersledın ben onu anlamadım.
ha ben ne yapıyorum bende senın yaptıgın gıbı yapıyorum rodaj kurallarına uyuyorum ve motor sagır kalmıyo.yoksa okuyp ufledıgımız felan yok
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
Reklamlar
-
baggio adlı üyeden alıntı
tunoko hayırlı olsun arkadaşım allah kaza bela vermesin. ben rodajımı tamamlamak için 500 rpm geçmiyorum otobanda 90 kmh hızla gidiyorum şu anda 180 km deyim. bildiğim kadarı ile şu anda 3 kişi olduk bir gün buluşalım rodajdan sonrada asfaltı ağlatalım
tekrara hayırlı olsun
tesekkurler hocam bende dedigim gibi bugun bismillah dedim geziler baslamadan rodajımı bitirmek istiyorum.bana uyar yanlız anmız aglamasında asfaltları aglatması kolay..
-
Ilk servisde Honda teknik klavuzunu gore sunlari yaptirman gerek:
1. kelebek kontrol sistem, kontrol edilecek
2. bosda motor deviri kontrol edilecek
3. motor yagsini komple degismesi lazim
4. yag flitresini degismesi lazim
5. egzoz gazlari kontrol edilecek
6. direksiyon yon kontrol ve balans edilecek
7. fren isik sistemi kontrol edilecek
8. butun gevseyen civata, vida veya digerleri sıkıstırılacak
9. debraj kontrol ve duzeltilecek
10. radiator hortumlari kontrol edilecek
11. fren yagsi kontrol edilecek
Bu teknik klavuzu buraya linklerdim ama bu yasa disi oldugu icin... :(
Gene neyse ayni klavuz teknik servisde vardir, orda bakarsin. 15. sayfadi hepsi yaziyor.
-
alikara adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun dostum.
Ben de CBF500 siyah aldım. Dün elime geçti ve gece gece 50 km yaptım
Hem de eşimle beraber. Motoyu alırken sordum bu soruları ustaya, 1000km'de yağı değişecek. 4000-5000 rpm kullan demişti ama burada 5000-6000 rpm diyorlar, çok fark etmez herhalde. Bir de 2 kişi kullanmayın denir rodajda, ama biz kullanıyoruz
Tekrar hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
Bu arada aramıza hoşgeldin
Teşekkürler kardeş Baggio nun dedigi gibi CBF500 grubu kurabiliriz. Bizde hanımlarla birlikte kullanıyoruz... Nasılsa hepimiz rodajdayız yavaş yavaş gezeriz...
-
Makine adlı üyeden alıntı
Nasıl uyuz oluyor anlatırmısınız? Ben 0km hem araba kullandım hemde motor kullandım. Rodaj kurallarına uydum. Motorum fabrika verilerine göre yapması gereken sürati yaptı. Arabamda aynı şekilde. Siz ne yapıyorsunuzda araç uyuz olmuyor? Metal bu kardeşim yapısı belli, sertliği belli. Her motorun max devri ve max devamlı kullanılabilir devri vardır. Bunu rodajda bol devir çeviripte arttırmanıza imkan yok. Ne değişiyor? Hangi sağırlık? Açıklayın lütfen.
Gec cevap icin ozurdilerim ama daha yeni goruyorum. Ilk kullanisda niye arada sirada sert basacaksin ve motor nasil uyuz olur?
Demir demirdir deyip gecme, hele motor icinde yuksek basinc, sicaklik ve guc durumlar altinda calisdigi icin demir kendiside degisken oluyor. Zaten artik cogu motorlar demirden degil ama aluminyum'den yapiliyor.
Araba ve motosiklet motor surekli degisken durumlarda calisiyor. Motor isisi ve basinci surekli degisken. Arada sirada basmazsan motor bu digisken durumlara aliskan olmaz ve uyuz olur. Bu herseyden cok piston yuzukleri icin gecerlidir, ilk 2000km'ye kadar basarsan bunlar daha cok sert ve silindir duvarini cizer, ondan sonra arada sirada basmazsan yuzukler tam yerine oturmaz ve yuksek basinc ve isi altinda kacirir.
Kendinizde bilirsiniz bunu, bir demir parcasini surekli isitip sogutursaniz demirin ic yapisi bu durumlara alismaya baslar ve daha soguk durumunda daha sert olur ve sicak durumunda daha kolay eyilir. Ayni yontem demir endustrisinde asiri sert demir yapmak icin kullanilir. Yuksek basinc altinda isitirlar ve ondan sonra hemen ve birden buz gibi suyun icine atarlar, bu demir daha sert olmasini saglar.
Hatta motoru en basindan bu degisken durumlara alistirmasan bizim "Reversed bending fatigue" (tercume yapan olursa?) dedigimiz, yuksek basinc altinda catlama ve sonunda komple kirilma ortaya gelir. Dogru acilmamis motorlarda veya basinc silindirlerde ortaya gelir. Aynisi disli icinde gecerli.
-
arkadaşların dediklerine katılıyorum gerek rodaj (alışma) gerekse ömür açısından ölümsüz bir makinedir honda burada dikkat edilmesi gereken nokta şu herzaman gözün göstergelerde olmuyacaktır yol şartları bazen seni ve yol güzargahını etkiler bunu göz önüne alıp ilk 1000 km daha dikkat gerektiren güzergah ve suratini zorlayacak yol sartlarından biraz uzak geç yani seni ve motorunu zorlayacak unsurlardan belli measafede uzak dur zaten gerekli anlaşmayı sağladığınız da bir üst basamaga kendiliğinden geçeceksiniz. iyi sürüşler
-
hedef motorum, ağzımın suyu aktı okurken yukarıdakileri. allah kaza bela vermesin inş. Bu forumda rodajla ilgili pek çok bilgi bulabilirsin... Çok güzel bir motor. Elbet bir gün benimde olur...ya sabıııırrrr.... güle güle kullan...
-
arkadaşlar bütün yazıları okudum ben yakın zaman içerisinde cbr125 alıcam yanlız en son okudum yazıya bakarsak motoru zorlayacak yerlerde rodaj yapmayın deniyor benim evim baya yüksek bi yerde ( dağ denilebilir ) bilenler varmı bilmiyorum pendikköprüsünden yukarıya kartal cezaevi yolu üzerinde pendikspor tesislerine yakın yani ben motoru aldığımda rodaj yaparken bu yokuşu bir şekilde çıkacam bu rodaj sırasında motoruma bi zarar verirmi yanıtlarsanız sevinirim.
-
Zannetmiyorum kardeş zorlama derken çok yüksek devirde kullanma anlamında..
-
hayırlı olsun kazazıs binmek nasip olur işşallah
-
hayırlısı olsun güle güle kullan.Kitabında ne yazıyorsa aynen uygula el kitabı yalan söylemez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler