http://www.motosiklet.net/forum/sear...searchid=90162
buradan bır yere ulasmak mumkun olmuyor !!
Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.
Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.
Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.
Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.
Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.
Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.
http://www.motosiklet.net/forum/sear...searchid=90162
buradan bır yere ulasmak mumkun olmuyor !!
Ben sana bulacağım şimdi biraz sabır
http://www.motosiklet.net/forum/show...ighlight=rodaj
http://www.motosiklet.net/forum/show...ighlight=rodaj
Kolay gelsin
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
evet öyle bir link yok, açılmıyor.
ben de merak ediyorum bu konuyu. benim bildiğimdevirli kullanmamak lazım ama bilenler doğrusunu söylerse iyi olur...
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
Aman ha mundar edeceksin motorunu.Sakin kullan illa devir yapacaksan arada bir boş viteste gaz ver o kadar.lespaul_84 adlı üyeden alıntı
Benim motoru 650 kmde aldım. Duyduğum kadarıyla benden önceki adam Allah ne verdiyse basmış. Şimdi düşündükçe acayip moralim bozuluyor. Birşey olmuşsa şimdi değil ama 15-20000 km sonra ortaya çıkar
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
bu sitede en çok sorulan soruda bu, sabit bi başlık yapılabilir mesela
Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!
Motosikletin kitapçığında ne yazıyorsa o yönde hareket etmelisin. Rodaj yok diyenlere inanma. Rdaj vardır ve motorun ömrü-performansı-verimliliği açısından çok önemlidir.
06 AB 3263
0 Rh+
Bugün kaç motorcuya selam verdin?
abicim...
devirli ve motora zarar vermeden ufak ufak hızlandıracaksın yoksa benim arkadaşımın 250cc motoru vardı... 4.viteste 140 geldiğinde 5.viteste 120 ye düşüyordu.. sebep bu katologtaki gibi kullanım sonucu..
300-500 arası yavaş sürün.. yok hoplatmayın yok zıplatmayın bu ne yaw...
yatağa da alalım uyusun bari... azıcık süreceksin... ok... bende öyle yaptım azıcık sürdüm.. serviste herkes 80 den yukarı çıkamıyo ben 100-110 gibi gidebiliyorum...
Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize
akira verdiğin forum adresleri için teşekkürler. her ne kadar aykırı fıkır ve acıklamalar yer alsada konu hakkında genel bılgı edınmek anlamında yararlı oldu. bence bu sartlar altında her halıkarda uretıcı tarafından tavsıye edılıyorsa mutlaka fazlada abartmadan bu surecı uygun sekılde gecırmek. en azında bır sakıncası olmaz dıye dusunuyorum. katılımda bulunan bu konuda bılgı veren tum arkadaslara tesekkurler.
Rodaj için motorunuzun Kullanma kılavuzuna başvurun !
Ama başvururken yavaş vurun ki başınız acımasın
arkadaslar sıze asagıda daha once thaı arkadasın gonderdıgı rodaj ıle ılgılı yazıyı gonderıyorum. faydalanmanız dılegıyle.
Thai´isimli üyeden Alıntı
***İyi Rodaj Nasıl Yapılır***
(kilometre/saat ve motor devirleri 250cc-500cc motosikletler için anlatılmıştır.)
-Öncelikle, aldığınız motosikleti iyi tanıyın, kullanma kılavuzunu mutlaka okuyun, bazı markaların rodaj süreleri uzun yada kısa olabilir.
-Motorsikletinizi çalıştırır çalıştırmaz yola çıkmayın, soğuk havalarda 3-4 dakika, sıcak havalarda 1-2 dakika rolantide çalıştırın.
-Yola çıktıktan sonra ilk kilometrelerde sakin ve yawaş gidin tam gaz, yarım gaz yapmaktan kaçının.
-Daha sonra kademeli olarak hızınızı arttırın, 80 km/saat'i geçmemeye özen gösterin.
-Dik yokuşlarlara tırmanmamaya ve iki kişi binmemeye özen gösterin. (küçük hacimli motorsikletlerde bu konuda daha dikkatli olmalısınız)
-Rodajı mümkünse, otoyol veya şehirlerarası karayolunda yapmaya çalışın. Sıkışık trafikten mümkün olduğu kadar kaçının.
-İlk yağ değişimine kadar (300-500 km arası) fazla devir göstermemeye çalışın bu kilometreler arasında bir yada iki kere 6000-6500 devir/dakika yapın.
-Sürüş esnasında 1000 devir yükseltip, sonra tekrar 1000 devir düşürün, bunu süratinize göre kademeli olarak yükseltin.
-Sürekli aynı hızda seyretmemeye özen gösterin, 10 km yukarı, 10 km aşağı sürmeye gayret edin ki, motorunuz hem normal hemde tersine çalışsın (diğer bir değişle sürüş esnasında sürekli kompresore bırakın)
-İlk yağ değişimi esnasında yağ filtresini sökün (veya söktürün) ve yağ filtresini benzinle yada tinerle veya solventle iyice temizleyin, tüm çapaklardan arındırın.
-Eğer hava soğutmalı bir motosiklet kullanıyorsanız, özellikle havanın sıcak olduğu yaz aylarında uzun süre sürüşten kaçının. 30 dakika kullandıktan sonra mutlaka 10 dakika dinlendirin.
-Bilinenin aksine motosikleti uzun süreler rolantide çalıştırmaktan kaçının, (özellikle hava soğutmalı motosikletlerde) bu motosiklete yarar sağlamaz aksine, zarar verir.
-İlk yağ değiştirme işleminden sonra yüksek devir verme işlemini biraz daha sıklıkla vapın ama motoru sıkıştırmamaya özen gösterin. Bir iki defa tam gaz sürüş yapın ancak gazı birden bire kesmek yerine yavaş yavaş azaltın. Hızınız iyice düşünce tekrar normal seyir hızınıza çıkın.
-Rodaj sırasında sık sık, yağ seviyesini kontrol edin, yağ çubuğunu bezle değil elinizle sıyırın, elinize çapak yada sert cisimler takılıyorsa yağ değiştirme işlemini biraz daha erkene alın.
-Rodaj sırasında kesinlikle yağ katkı maddeleri kullanmayın. Özellikle teflon maddeler içeren katkılardan uzak durun. (benzin katkısı kullanabilirsiniz)
-Özellikle otomatik vitesli motosikletlerde, 1000-1500 km kadar dikkatli kullanın, ve rodaj süresi bittikten sonra da hiçbir zaman sabit devirde kullanmayın, mutlaka devri yükseltip düşürün.
Rodaj'ın asıl amacı, parçaların birbirine uyum sağlamasını kolaylaştırmak, segmanların, yatakların çizilmesini engelleyerek, motor'un ömrünü uzatmaktır.
Yukarıda anlatılanların hiçbirini yapmazsanız da hiçbirşey olmaz, olsa bile zaten garanti kapsamında gereken yapılır (tabi bazı markalar için geçerli bu) Ama içinize siner mi orasını bilmem.
Not: Yukarıda anlattığım gibi rodajı tamamlanan bir arkadaşımın 2004 model Kymco People motosikleti şu anda 82.000 km.'de hava filtresi, yağ filtresi, buji, fren balatası, cvt kayışı haricinde hiçbir parçası değişmedi ve halen faal olarak daily drive kullanılıyor.
yaw 250 yada 500 cc motorlar için diyo ben honda cbr 125 inkini nasıl yapacam ben normal son gaz geziyorum iki kişide biniyorum eminim motorun iflahı kesiliyo ama ne yapacam rodaj diye hızlanmıcammı bilen arkadaşlar yardım etsin yoksa benim cbr 125 olacak cbr 25 şimdiden yazan arkadaşlara teşekkürler
CBR 125 R
Arama bölümüne 'rodaj' yazsanız yüzlerce mesaj çıkıyor arkadaşlar emeğinize yazık hep aynı şeyler.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
arkadaşlar, bu sorunun en iyi cevabı motorunuzun kullanma kılavuzundadır.
kaç km'de rodajın bittiği ve bakıma gittiğiniz açıklanmıştır.
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
Aynen katılıyorum. Şimdi birşey yazacağım ama tartışma çıkaracak. Aldığım üniversite eğitimi ışığında yorumlarsam motorun sağır olması diye birşey yoktur arkadaşlar. Rodaj devrinde sıkıştırarak sadece motorda 10000 km'de oluşacak aşınmayı ve bir anlamda rahatlamayı 1000 km'de sağlarsınız. Ama motorunuzun ömrü kısalır. Siz belki bunu farketmezsiniz ve performansın keyfini çıkarırsınız ama motoru sizden sonra kullanan kişiler (50-60 bin km'lerde) mavi dumanlar atarak gezerler. Bunun dışında sıkıştırmanın başka zararları da olabilir, o yüzden en iyisi kullanma klavuzuna bakmak. Ve genelde klavuzlarda belirtildiği gibi falanca km/h hızı geçmemek şeklinde değil, o hızda son viteste motorun devrine bakarak o devri geçmemek şeklinde olmalı.
Kullanma kılavuzunu okuyun !
her motorun rodaj süresi farklı kılavuzu okumak yada yetkili servise danısmak en akıllıcası olur. mesele benim motor 1000 km de ilk bakıma girecek arkadasımın as 150 t1 modeli 500 de yağ değiştirdi farklı yani modellere göre...
BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA
slm millet bende 2 gün önce 150'ye kavuştum..daha binemedim bindim ama çalıştıramadım aslında sonradan çalıştırdım ama süremedim h.sonu kursa gitcem benim motorla kurs veriyorlar yalnz bu oturn çalıştırmadaki püflerini ve 1 vitesdeyken neden stop ettiğini anlamış değilim birrde kısaca ne öneririsiniz sonuçta yeni gelin bu yanee..herkese tekrar selam...a
cemiyim die gülmeyin bi ağlarım susturamssınız benii
Nasıl 1. vites teyken stop ediyor?ebru_soldier adlı üyeden alıntı
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)