bence bu rodaj konusu tek başlık altında birleştirilmeli !!!
Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.
Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.
Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.
Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.
Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.
Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.
bence bu rodaj konusu tek başlık altında birleştirilmeli !!!
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
evet bu bugun kaçıncı mesajım farklı topiclere rodaj konusu hakkında...
Yemişim rodajı Devir çıbığı kırmızı bölgeyi fazlaca işgal etmesin ilk yağını zamanından önce değiştir. Birde çok ağır yükleme motoru yeter. Yoksa tin tin gidipte motoru sağır etme bas şuna bas.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Sabit hızda gitme,çok basma,yağ değişimini de zamanında yap bayır yukarı filan çok dik yerlerle işin olmasın iki kişi çok gezme(biraz abarttık galiba ama ben olsam ona bile dikkat ederim)İstersen Çinli bujileri değiştirebilirsin..
[COLOR="Indigo"][/COLOR][B][I]Patatessogan geri döndü[/I][/B]
125-150 scooterlar için bence
ilk yağ değişene kadar 2 kişi binilmemeli (en az 300km)
0-100km 40km/s
100-500km 50km/s
500-750km 60km/s
750-1000km 70km/s azami hızla gidilmelidir.
Sorumluluk size aittir !
arkadaşlar bu rodaj kaç kmye kadar bana servis 500 dedi kitapta 1000 km ye kadar hız yapmayın dio karar veremedim 500deyim denemek amacıyla bastım 122 filan geldi s
Arama kısmına yazarsan birsürü bilgi bulabilirsin.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
kardeşim,bende de senin motorun aynısı(benzeri desem daha dooru olur) 151rs var.Bunlarda rodaj 500 ve 1000 kmler için var.YAni ilk 500 km daha dikkatli sonraki 500km de biras daha motoru açmak için kullancan.En iyisi 40 ı felan geçmeden farklı devirlerde kullanman ilk 500kmde.500'den sona ise 60'ı pek geçmeden,yine farklıdevirlerde kullanman. Düşük hızda gitsen bile,uzun süre aynı devir ve süratte kullanma...değişik sürat ve devirlerde kullan. Özellikle bu motorlarda rodaj çok önemli.Rodaja uymayan arkadaşları görüyosun,ilk günlerde basıyorlar,sonra bir sürü sorun çıkıyor. zaten nazlı motorlar . nese şimdilik bukadar yeter heralde....
ilk 500 km gusel kullandıysan ve sonrakı 500 km de ıyı kullanırsan motorun super bır makına olur sen motoruna ıyı baktıktan sonra ıstedıgın hızı yaparsın tabı ıbren nereye kadarsa motoruna ıyı bak oda sana baksın cok ta hızla gıtmemeye bakmalısın hayırlı ugurlu olsun gule gule kullan
Kawasaki z750s O Bir Aşk
Gerekli açıklamalar burada yapılmış, arama fonksiyonunu kullanmak pek aklımıza gelmiyor herhalde.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=5670
walla usta çinlilerde rodaj 2000-2500 gibi bitiyo.. bence en az 2000e kadar fazla zorlama motoru.. yoksa motorun uzun ömürlü olmaz.. çünkü honda-yamaha bile en az 500 diyor.. ve motorunun bakımlarını aksatma + bütün vidalarını kendin yeniden elden geçir..
CBR 600F Honda,
Arkadaşlar umarım aranızda ingilizce bilenler vardır ve size rodaj ile gizlenen gerçekler (uydurma bir yazı değildir, ispatlanıştır, hatta yabancı motosiklet forumlarında hararetli bir şekilde tartışılmaktadır. Tekniği uygulayanlar yazın doğruluğunu kabul edip bilgileri forumlarda paylaşıyorlar.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
kitapta neyse o kimseyi dinleme
Rodaj'ın asıl amacı, parçaların birbirine uyum sağlamasını kolaylaştırmak, segmanların, yatakların çizilmesini engelleyerek, motor'un ömrünü uzatmaktır. İlk yağ değişimine kadar dikkat edin yeter. Ateşle demirin sevişmesidir. Nasıl alıştırırsan öyle gider...
Cüneyt Eralp
normalde rodaj 1000 km de dolar ilk bakım o km dedir çünkü yalnız bu çin motorlarında 500 e düşürmüşler ilk bakımı hani bunların civataları çabuk gevşiyo ya hız yapıpta motor dagılmasın diye civataları sıktıktan sonra aynen devam
murat_by
Arkadaşlar hekesler rodaj konusunda bişiler atıyor tutuyor.Rodaj denen şeyin ne olduğunu bilmeden konuşan arkadaşlara.Fazla bulandırmayın ve bu işi bilen insanlara bırakın.Böylelikle burada yardım arayan arkadaşlarımız yanılmamış olur ve doğru sonuca ulaşırlar.Rodaj konusunda bilgi arayan arkadaşlar bana özelden yazabilir ve onlara herşekilde yardım edebilirim.SAYGILARLA..
basbali arkadaşım sen surda doğrusunu yazsan da hepimiz öğrensek bu rodaj işi nasıl olurmuş!!!
Arkadaşlar bu konuda çeşitli fikirler öne sürülmekte. Fabrika kataloglarında belirli süratlerin aşılmaması belirtilirken , genelde hakim olan düşünce bu şekilde yavaş devirli / az süratli kullanılırsa motorun rodaj sonrası süratinin , performansının düşük olacağı ve motorun sağır olacağı şeklinde. Rodaj süresince en sağlıklı kullanım şekli nedir ? Arkadaşların görüşlerini rica ediyorum.
Ben rodaj suresınce fabrıka kullanım sartlarına uygun kullanırken yetkılı servıs tarafından boyle kullanırsam motorun sagır olacagı ve bıraz devırlı , suratli
kullanmam gerektıgı hatırlatılınca acıkcası bende tereddutte kaldım.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)