600 rr için ne düşünüyorsunuz??
Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.
Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.
Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.
Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.
Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.
Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.
600 rr için ne düşünüyorsunuz??
arabalardan bildiğim kadarıyla ilk zamanlarda aşırı gazlamak aracın tüketimini artırıo we tek eksi yanı bu.. motor ömrünü kısaltır mı bilmem. babam saab aldı 2005 model daha ilk kmde aletin gücünü tamamen kullanmaya başladı. sürüş stili öle sonuna kadar gaza basar sonra son anda frenler... araba dizel we 100 km'de 9-10 lt yakıyo=) normalde 6-7 yakması lazım. serwisin söledii de o... en başlarda gazlamiicaktınız dediler... bayi alırken söylemişti 110u geçmeyin ilk zamanlar diye. babam arabayı teslim aldığımız günün akşamı silivriye giderken arabayı deneme maksadıyla 220ye çıkardı... sadece tüketim arttı gördüğümüz tek şey o...
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
Burda birçok kişide rodaj süresinde motoru son devirlere çıkartmazsan motor sağır kalır diye bir inanış var. Bana kalırsa motorun ömrünü çok çabuk kısaltmaktan başka bir işe yaramayan saçma bir düşünce. Motorunu uzun süre sorunsuz kullanmak isteyen, yüksek devirde kullanmaz, motoru çabuk yıpranır. Ama bu konuda bir uzmanın görüşü ne olur acaba?RePsOl_46 adlı üyeden alıntı
[I][/I]arkadaşlar selam ben şimdi 125 mt yi aldım 100 km deyim motoru nasıl açaçam 2 kişi binsek motoru açmada bi sorun olurmu yada 60/70 le gidsem
açmadaki kastın nedir?rodajımı diyon?
nsaıl açaçağız biz bu motoru kimi birden kalkma kimi 40 geçme kimi 2 kişi bin 120 hızı geçme delirecem ya
selam ben eskişehirde mondialin hem bayisi hemde servisiyim.125mt maksimum 90 km hız yapabilen çin malı bi motosiklet.sana tavsiyem 500 km de yagını degiştir.ve 1500 km'ye kadar 50km hızı gecme 2 kişi binme ve cok zorlu rampaları cıkma.ve yagını castrol kullan 1500tl verdigin motordan 12 tl lik yagı esirgeme.hayırlı olsun.
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
doğru cevap ama bence 50 km yi bile gelmesin çünkü motorun rodajı motoru çok etkiliyo 1000 km den sonra isterse 50 isterse 90 yapsın.ozi2002 adlı üyeden alıntı
selam dostum motor teknisyeniyim, yeni motor açarken yüksek sürat yapmamak en klasik tavsiyedir ama benim özel tavsiyem motoru yük altında bırakmaktan korkmamandır, yokuş çıkarken biraz yüklen, aşağı inişlerde kompresör yaptır yani hiç gaz verme 125 mt vitesli mi bilmiyorum ama motoru bir vites üstte kullan asla düzde ve inişte sürat yapma böylece fabrikanın çelik parçalar üzerinde yaptığı karbon kaplama kısa sürede aşınacak ve motor içindeki çapaklar düzleşecektir ama buna karşılık motor yağın çabuk kirlenecektir ilk yağ değişimini geciktirme, hayırlı sürüşler
http://www.motomax.com.tr
sitesinden çekebileceğiniz kullanma kılavuzunda.
ilk 300 km için 5. vites hızı maks 40km/h
300- 800 için 5. vites maks hız 50km/h
800-1500 için 5. vites maks 60km/h
olarak belirtilmiş.(değerleri yanlış hatırlıyor olabilirim)
rodajı tamamlanmamış yeni bir motorla yüksek hız/devir yapmak doğru değil.
Motorun rodajını durmadan 200km gitmekle yapmak iyi midir kötü mü?
Bir de buradaki rodaj koşulları arabalarla kıyaslanmış genelde, ama şunu unutmamak lazım, artık arabaların bir çoğu rodajı yapılmış olarak satılıyor, motosikletlerde ise böyle bir şey söz konusu değil.
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
***İyi Rodaj Nasıl Yapılır***
(kilometre/saat ve motor devirleri 250cc-500cc motosikletler için anlatılmıştır.)
-Öncelikle, aldığınız motosikleti iyi tanıyın, kullanma kılavuzunu mutlaka okuyun, bazı markaların rodaj süreleri uzun yada kısa olabilir.
-Motorsikletinizi çalıştırır çalıştırmaz yola çıkmayın, soğuk havalarda 3-4 dakika, sıcak havalarda 1-2 dakika rolantide çalıştırın.
-Yola çıktıktan sonra ilk kilometrelerde sakin ve yawaş gidin tam gaz, yarım gaz yapmaktan kaçının.
-Daha sonra kademeli olarak hızınızı arttırın, 80 km/saat'i geçmemeye özen gösterin.
-Dik yokuşlarlara tırmanmamaya ve iki kişi binmemeye özen gösterin. (küçük hacimli motorsikletlerde bu konuda daha dikkatli olmalısınız)
-Rodajı mümkünse, otoyol veya şehirlerarası karayolunda yapmaya çalışın. Sıkışık trafikten mümkün olduğu kadar kaçının.
-İlk yağ değişimine kadar (300-500 km arası) fazla devir göstermemeye çalışın bu kilometreler arasında bir yada iki kere 6000-6500 devir/dakika yapın.
-Sürüş esnasında 1000 devir yükseltip, sonra tekrar 1000 devir düşürün, bunu süratinize göre kademeli olarak yükseltin.
-Sürekli aynı hızda seyretmemeye özen gösterin, 10 km yukarı, 10 km aşağı sürmeye gayret edin ki, motorunuz hem normal hemde tersine çalışsın (diğer bir değişle sürüş esnasında sürekli kompresore bırakın)
-İlk yağ değişimi esnasında yağ filtresini sökün (veya söktürün) ve yağ filtresini benzinle yada tinerle veya solventle iyice temizleyin, tüm çapaklardan arındırın.
-Eğer hava soğutmalı bir motosiklet kullanıyorsanız, özellikle havanın sıcak olduğu yaz aylarında uzun süre sürüşten kaçının. 30 dakika kullandıktan sonra mutlaka 10 dakika dinlendirin.
-Bilinenin aksine motosikleti uzun süreler rolantide çalıştırmaktan kaçının, (özellikle hava soğutmalı motosikletlerde) bu motosiklete yarar sağlamaz aksine, zarar verir.
-İlk yağ değiştirme işleminden sonra yüksek devir verme işlemini biraz daha sıklıkla vapın ama motoru sıkıştırmamaya özen gösterin. Bir iki defa tam gaz sürüş yapın ancak gazı birden bire kesmek yerine yavaş yavaş azaltın. Hızınız iyice düşünce tekrar normal seyir hızınıza çıkın.
-Rodaj sırasında sık sık, yağ seviyesini kontrol edin, yağ çubuğunu bezle değil elinizle sıyırın, elinize çapak yada sert cisimler takılıyorsa yağ değiştirme işlemini biraz daha erkene alın.
-Rodaj sırasında kesinlikle yağ katkı maddeleri kullanmayın. Özellikle teflon maddeler içeren katkılardan uzak durun. (benzin katkısı kullanabilirsiniz)
-Özellikle otomatik vitesli motosikletlerde, 1000-1500 km kadar dikkatli kullanın, ve rodaj süresi bittikten sonra da hiçbir zaman sabit devirde kullanmayın, mutlaka devri yükseltip düşürün.
Rodaj'ın asıl amacı, parçaların birbirine uyum sağlamasını kolaylaştırmak, segmanların, yatakların çizilmesini engelleyerek, motor'un ömrünü uzatmaktır.
Yukarıda anlatılanların hiçbirini yapmazsanız da hiçbirşey olmaz, olsa bile zaten garanti kapsamında gereken yapılır (tabi bazı markalar için geçerli bu) Ama içinize siner mi orasını bilmem.
Not: Yukarıda anlattığım gibi rodajı tamamlanan bir arkadaşımın 2004 model Kymco People motosikleti şu anda 82.000 km.'de hava filtresi, yağ filtresi, buji, fren balatası, cvt kayışı haricinde hiçbir parçası değişmedi ve halen faal olarak daily drive kullanılıyor.
Eline sağlık isabetli bir mesaj umarım yerine ulaşır.
Açıklamalar için çok teşekkür, benim motorumda kymco otomobilmi bu bu kadar kilometre yapar mı benimkide
Türkçenizden anladığım kadarıyla yanıtlamaya çalışayım.
Eğer motosikletinizin bakımlarını tam yapar, iyi bir rodaj süresi geçirseniz tabi ki yapabilirsiniz.
Dostum tam zamanında yapmış olduğun açıklama için teşekkürler.Fuar sonrası ben ve benim gibi sıfır motor alanlar için mükemmel zamanlama.
arkadaslar tahminen makinama çarşamba gunu kavusuyorum
ancak ilk aldıgımda nelere dikkat etmem gerekiyo bilmiyorum.bilen varsa insaniyet namına
bi de rodaj hakkında bilgi cunku iki kişi binmeyi planlıyorum
dostum sana insaniyet namına herkes yardım edebilir ama bu konu hakkında ilk başta kullanma klavuzunu güzelce oku...ve bana kalırsa orada ne deniyorsa onu yap harfi harfine..
ondan sonra güzelce bir forumları araştır rodaj konusu hakkında çunku 1000lerce topic var rodaj hakkında..
emin ol istemediğinden fazla şey öğreneceksin..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)