adamlarin senin düsmeni veya alismani düsündüklerini hiç sanmiyorum. tamamen duygusal. rodajin gerekliligi hakkinda bir bilgin varsa açiklada bizde ona göre basalim ve görelim.
Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.
Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.
Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.
Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.
Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.
Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.
adamlarin senin düsmeni veya alismani düsündüklerini hiç sanmiyorum. tamamen duygusal. rodajin gerekliligi hakkinda bir bilgin varsa açiklada bizde ona göre basalim ve görelim.
ne açılması abi balık baştan kokar misali türk üsülü başlamak söze ne kadar doğru olur bilemem ama kişinin kendi motorunu hor kullanması pekte akıllı işi degil... yeni gelinin ilk gördügü şeye sarılmasına benzetmiyelim rodajı nasıl açılacaksa öyle açalım şunu gitsin
Abicim 250 kilometre oldumu ben basarım. Basmam diyende pek yoktur.
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
Babalar öncelile herkeze meraba. Bu rodaj meselesi diğer motorlu araçlarda da olduğu için bence haikaten parçaların birbirine alışması diye bir şey var en azından ilk 1000 de makineyi fazla sıkıştırmamak lazım. Ama sağır olmaması içinde ara ara basacaksın.
Rodaj olayı kesinlikle yalan değil ama uymazsan motorun yalan olur i:
\"Cruise through the street regardless of whatever going on behind you\"
by Cruiserer
Arkadaşlar rodaj süresi içinde yapılması gereken sadece motora basıp basmamak değil. motorunuzu oluşturan ve bir plan dahilinde çalışan parçaların bir birine uyumunu sağlamak ve bu süre içinde yapılan servis bakımların da son ayarların yapılması, bütünlenmesi için bu süre önemlidir. motora basmamak gibi şeyler söylensede bunun aslı şudur. Bu süre içinde motorun tüm aksamlarını kullanmada itina göstermeliyiz. Örneğin aşırı yük, viteslerin rastgele kullanılması, vitesleri kullanırken motor sesinin dinlenmesi ( ne aşırı bağırtılmamalı nede boğulmamalı) ve yol durumuna göre vites seçimi, debriaj mandalının hor kullaılmaması, kasislerden geçerken, kasisli yollarda mümkün olduğunca yavaş kullanılması, motora fazla hararet yaptırılmaması gerekmektedir. Motoru en güzel açmanın yolu kısa aralıklarla uzun yol yapılması ve bu esnada yokuşlarda motoru yormadan yokuşun çıkılması inişlerde ise yol müsait ve düz ise kısa aralıklarla en yüksek viteste basmak ve motoru komprosyona bindirmek (not :bunu acemiler denemesin sürat felakettir) Özellikle Askerliğini yapanlar iyi bilirler GESTAY+B formülünü motorunuza binmeden mutlaka yapmanızı sağlık veririrm. Anlamını bilmeyenler için söyleyeyim. Gözle , Elle, kontrol et. Sıkıştır, Temizle + Bütünle. Servis bakımına gittiğinizde değiştirdiğiniz yağı bütünlerken koruyucu yağ koydurmanızı sağlık veririm. Tabiki ucuz olan bir iki milyonluklardan değil. Ama herşey bir tarafa motor kullanmanın kurallarına uyun. Oyunu kuralına göre oynayın gerisi gelir.
Şu kasım bi gelsin, İst.dan teslim alcam motoru.. Bolu'ya kadar rodajı var bunun... yaw 4 aydır bekliyom 2 ay daha dayanamam kar yağacak...
ayilmaz, G.E.S.T.A.Y 'ın "Y" sini yazmayı unuttun onuda izninle ben ekleyeyim" Y yağla"
(özellikle ulaştırma askeri olanlar iyi bilir )
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
Eğer rodaj hikaye dersen segmanların piston yataklarında yaptığı çapakları ilk yağ değişiminde eline alırsın sonra motorun 70 i geçmez verdiğin paraya ağlarsın.Bence rodaj önemlidir ve KESİNLİKLE İHMAL ETMEYİNİZ.(Sakarya uni Makina müh 4.sınıf)
siz 20 yıl öncesindemisiniz hala. garanti kapsamında banda giren bütün motorlar uzun seneler önce o dediğin piston sekman gömlek alıştırmasını yapıyor ve artık kullanılan malzeme ve teknoloji nin nerelere geldiğini biliyormusun. motorculuk 30 yıllık uğraşım benim. mondial 250 mzt ankaradayım. 400 km de gelip bakabilirsin. 130 u rahatlıkla şamarlamadan en ufak sıkışmadan basıyomu basmıyomu. Motor banttan monte edilene kadar kaç kere test ediliyor kaç kere yağı değişiyor biliyormusun sen. Milleti rodaj hikayeleri ile kurcalayın durun. millet korkudan motora binemiyor. Arkadaşlar bu işin kuralı şu. yuklenici firma teknik tarifname vermiş. Başta onu iyi okuyun. Anlamadığınız hususları yakınınızdaki işi bilen bir arkadaşınızdan yardım alın. Kullandığınız motoru önce iyi bir tanıyın. Gevşeyen vida civatalarını sıkın yağını kontrol edin. zincir ayarlarını kontrol edin. Birinci kademe bakımını mutlaka yapın.(kullanıcı bakımı) Diğer arızaları kendiniz yapma yoluna gitmeyin. Servis bakımına götürün.(ikinci kademe) Motosikletinizin periyodik muayenelerini ihmal etmeyin. Motor açma konusuna gelince motora yuklenmeden örneğin boş bir yolda yokuş aşağı gazı sonuna kadar kısa aralıklarla bas. mesela 1 km. sonra gazı kes komprosyona bindir. zaten motor bir süre sonra daha az vibrasyonla çalışmaya başlayacak. duzde ise motorun sesini dinle ve ona göre vitesleri kullan. Motorun soğutma sistemini kapatacak ilavelerden kaçının. motor ısısını takip et gerekirse çek kenara motoru dinlendir. Fausten senin dediğin işte rodajda 70 i geçmeyenlerde olur. Ayrıca şehir için de özellikle büyük şehirlerde uzun sürelei trafikte bekleyerek ve kısa süreli dur kalkla motoru oryante edemezsiniz. Burada temel prensip grang piston gömlek sibop eksantrik ve diğerlerinin uygun ısı , yağ, elektrik , tork ortamında oryantosyonudur. Ayrıca bu torna frezemi ele alınacak kadar çapak yaptın be kardeşim. O kadar çapak varsa zaten motor çalışmaz. zamanlama dilimlerini binde yaptığın motor da ele alınacak çapak zaten motoru off eder. Öyle bir mantık olamaz. KIsacası rodaj şudur. Fabrika motoru oluşturan parçaları montajlamadan sevkiyatını yapar.Distribütör firmalar ne yazıkki uygun şartlarda bir tesis oluşturup montaj yapmak yerine belirli merkezlerde anlaştığı bırakın servis bırakın tesis merdiven altı dediğimiz tamircilerde monte ettiriyor. Tabiki eksik montaj, eksik civatalar, gevşek montajlar vs vs. Aldığınız garanti belgelerin de aslında montajı yapan firmanın açık kimliği kaşesi ve montaj kontrol formunun onaylı olması. Uğur firması yine türkiyede bu işi en iyi yapanlardan. Ama isim ve marka vermiyeceğim. gelen partiyi gece montaj yapan firma elemanlarının zil zurna sarhoş çalıştığına tanık oldum. (burda mondiali kastedmiyorum) Bunun için önce emniyet sonra seyehat. Gestayı unutmayalım kafanıza yazın motora binmeden özellikle uzun yola çıkarken kontrolu yapın. Gözle Elle Kontrol et. Temizle. Ayarla. Yağla.+ Bütünle. Seyir halinde iken kurallara uyun. İki teker üzerinde olduğunuzu unutmayın. Acil durumlarda haraket tarzlarını bir bilenden öğrenmeye çalışın. Örneğin hiç ummadığınız zamanda karşılaşacağınız bir durumda motoru terketme, yatırma, acil duruş teknikleri gibi hususları öğrenmeye çalışın. Sinek gibi birgün yapışmayın bir yerlere. (benim başıma ilk zamanları gelmiştide) Altınızdakina marka ve model ne olursa olsun güvenmeyin. Uygun sürat-uygun techizat-uygun zaman kavramına uyun. Kendi canınızı ve başkalarının canını tehlikeye sokacak davranışlardan kaçının. motor ve çevredeki bakışlar sizi tahrik eder. Dolduruşa gelmeyin.Sürat felakettir.
Ayilmaz kardeş verdiğin bilgiler çok kaliteli Teşekkür ederim.. Benim gibi yeni kullaıcılar için cok yararlı bilgiler. Ben Keeway s.light150 alıyorum ınsallah onumuzdeki p.tesi elımde olur. Rodajı ciddiye alıyorum ve gereken neyse harfiyen uygulamak gerektiği kanaatindeyim.
ayilmaz eğri oturmuş, doğru konusmus. bilgiler için saol dostum.
[B]- Akil ile hiz ayni orantida olamaz. Biri yuksekse, biri mutlaka dusuktur. -[/B]
AYİLMAZ Bravo adamım
rodaj süresince ilk 1000-2000km. 70km.nin üstüne çıkılmamalıdır!
böyle tavsiyelerle karşılaşıyorum.
iyide hangi fiteste 1.mi 2.fiteste mi? bunun devri yokmu ? aracınızın ilk kullanım aşaması olarak adlandırılan rodaj yani alıştırma süresi boyunca aracın motorunu tam güçde çalıştırmak, uzun süre sabit hızda gitmek, ani dur kalklar yapmak ve aşırı sürat yapmaktan kaçınmalısınız. Bunlardan kaçınmanın temel sebebi çalışan parçaların birbirlerine alışması yani sıfır olarak imal edilen parçaların yüzeylerinin birbirleri ile sürtünmesini kolaylaştırmaktır. Bu süre motorun uzun ömürlü ve verimli olması için önemlidir. Hız için tavsiye edilen oran her vitesin yaptığı en yüksek hızın 3\4 ü üzerine çıkmamaktır, ayrıca ilk aşamalarda motor en az yük ile zorlanmadan çalıştırılmalıdır. yani illada 70km. renin üstüne çıkmayacagız diye kendimizi kasmaya gerek yok. yinede hız felekettir. bence yinede ilk önce kendi rodajımızı yapmadan basmayın derim. ilk basta kendiniz motora alışın
''kontrolsuz güç, güç degildir''
Rodaj ister Honda, Suzuki, Yamaha gibi marka olsun isterse Çin malı Haojin, Jinlun, Mondeal motor olsun gereklidir. Mekanik olarak düşünüldüğünde motor içerisinde hareket eden pistonların, supapların bir süre alışması gereklidir. Bu alışma esnasında önemli olan şey sıcaklıktır. Genelde belli bir süre belli süratin aşılmaması ve belli devrin geçilmemesi tavsiye edilir ki bunun tek nedeni motor sıcaklığıdır. Çünkü motordan motora göre hem devir hem de sürat değişir. Önemli olan motoru zorlayıp gereğinden yüksek sıcaklığa çıkmamasıdır. Rodaj 100-200 km de gerçekleşmez, çoğu yerde motora göre en az 1000 km rodaj için belirlenen sürelerden biridir. Bence rodaj olayını kulak arkası edip motoru alır almaz gazlamayın. Tabi bu sizin tercihiniz...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
ayilmaz, Ellerin dert görmesin kardeşim güzel yazmışsın..
Akıllı efendi uslu sür motorunu ADAM desinler..
Kaskını Tak Takmayanları Uyar..!!!
http://www.setcom.com.tr
PEKİ ARKADAŞ LAR OTOMATIK VITESLI 150 LIK SCOOTER LARDA AYNI ŞEKİLDE Mİ MESELA GAZA YÜKLENMEYECEKMIYIZ, TAM GAZ VEYA YARIM GAZ GITMIYCEZ MI, DEBRIYAJ YOK VITES YOK NASIL HAREKET ETMELIYIZ ACABA...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)