Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Rodaj nasıl yapılmalıdır?

Katılımcı sayısı
530. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.

    29 5.47%
  • Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.

    58 10.94%
  • Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.

    126 23.77%
  • Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.

    60 11.32%
  • Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.

    299 56.42%
  • Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.

    35 6.60%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
15. sayfa BirinciBirinci ... 51314151617 ... SonuncuSonuncu

Rodaj

    REKLAM ALANI
  1. #281
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    alın size benim motorun rodaj tarifi!

    ilk 300 km. 30 km/h

    1000 km. 50 km/h

    3000 ve yukarsında ise 60 km/h



    yani 60'ı hiç geçmeyeceğiz 6 ay!

    kim takar rodajı bastım 85'i!

    ama malesef yanlış yaptım.çünkü motorun içinden tuhaf sesler gelmeye başladı.

    eksantirik zinciri tık tık yapıyor.buna bağlı olarak sübaplardanda ayrı bir ses geliyor.acilen bakıma sokmam lazım
    itina ile kaza yapılır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #282
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...

    Rodaj, RPm ???

    herkese selam arkadaşlar.
    benim 250 cc çift silindir herk marka chopperım var. motor henüz 150 km de.
    teslim alırken 8000 rpm yi rodajda geçmememi önerdiler. zaten düşük süratlerde gezinti amaçlı motorumla ne devir çevirmek ne de sürat yapmak gibi bi arzum yok.
    ancak şunu sormak istiyorum ben ortala 5000 rpm de vites büyütüyorum ve ötesinde sanki devir bandı yok gibi geliyo bana. yani 5000 rpm civarında motor devri ve vibrasyonu hayli üst noktada ve daha fazla devir çevirmek tehlikeli geliyo.
    bu tür motorlarda 8000 devir falan çevrilir mi? devir saati yanlış hatırlamıyosam 11000 falan gösteriyo redline öncesi ama 5000 i geçince her yer zangırdamaya başlıyo ?
    şehir içinde ve çevre yolda (Çorum) 50-60 km süratin üstüne zaten pek çıkmıyorum. en son 80 km/h gördüm ötesini de istemiyorum zaten ama bu şekilde devirsiz kullanmamın bi mahzuru var mıdır ?

  3. #283
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Rodaj suresi 500 Km'ye kadardir.. 8000 Rpm degiL asLinda 5000-6000 Rpm'yi gecmemen gerekir.. iLk 1000 Km'ye kadar titre$im normaLdir, zamanLa gev$eyen somunLari siktiginda ve motor rodaj suresine aLi$tiginda titre$im biraz daha azaLir..500 Km bakimina girip yagi dei$tirdikten sonra motoru cok fazLa oLmamak kaydiyLa biraz zorLa tabir-i caizse hirpaLa.. Ornegin 8000 Rpm devir ve 5. viteste giderken 4. vitese aL, biraz daha iLerLeyip yine 5'e aL.. Yani deviri yukseLtip azaLt..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  4. #284
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    ya ne bileyim Çin malı olduğundan korkuyorum dağılıverecek diye belki ondan biraz tedirginliğim :D

  5. #285
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Alıntı lucas adlı üyeden alıntı
    Rodaj suresi 500 Km'ye kadardir.. 8000 Rpm degiL asLinda 5000-6000 Rpm'yi gecmemen gerekir.. iLk 1000 Km'ye kadar titre$im normaLdir, zamanLa gev$eyen somunLari siktiginda ve motor rodaj suresine aLi$tiginda titre$im biraz daha azaLir..500 Km bakimina girip yagi dei$tirdikten sonra motoru cok fazLa oLmamak kaydiyLa biraz zorLa tabir-i caizse hirpaLa.. Ornegin 8000 Rpm devir ve 5. viteste giderken 4. vitese aL, biraz daha iLerLeyip yine 5'e aL.. Yani deviri yukseLtip azaLt..
    Her motor kendine has özellikler taşır.Bu nedenle her motosiklet için önerilen rodaj süresi ve yöntemi farklıdır.İnsanları yanlış yönlendirecek,genel ifadelerden kaçınalım.

  6. #286
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı pazer adlı üyeden alıntı
    Her motor kendine has özellikler taşır.Bu nedenle her motosiklet için önerilen rodaj süresi ve yöntemi farklıdır.İnsanları yanlış yönlendirecek,genel ifadelerden kaçınalım.
    250 cc cift siLindirLi Herk marka bir motosikLetten bahsettmi$ arkada$.. Her motora gore yaziLmi$ bi$i yok post'ta.. insanLarin yanLi$ yonLendiriLdigine inandigin konuLarda, biraz daha dikkatLi oLaLim bence..!
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  7. #287
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    bence devir olarak deilde.. motorun en rahat zorlamadan ve titreşim yaptrmadan kullan.. 500 den sonrada seviyeli bir şekilde arada bir zorla..
    CBR 600F Honda,

  8. #288
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    *************************************************
    »»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
    Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
    Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    ************** Site Yöneticisi: danger0 **************
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  9. #289
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorun rölantisini düşürebildiğin kadar düşür ,
    Tekleye tekleye çalışsın ama stop etmesin !
    İlk 200km 4000devirin (Devirler 250 cc motor içindir)
    200-500km arası 5000devirin
    üzerinde 15-20saniyeden fazla gitme !
    500km dolunca son hıza kadar çık yokuş aşağı
    Gaz kes 30-40 km hıza düşünceye kadar gaz verme
    Kenara çek motoru 3-5dakka dinlendir !

    Her 50kmde bir bu işlemi tekrarla
    700kmde yağı değiştir , Rodaj bitmiştir
    Ama yinede ilk 1000km uzun süre 6500 deviri geçme !

    Ben buna çok benzer bir şekilde rodaj yaptım !
    Motorum benzerlerinden en az %30-40 daha az yakıyor !
    Yukarıda yazdıklarımdan dolayıbaşınıza gelebilecek iyi-kötü herşeyden siz sorumlusunuz , Aşırı hız çok tehlikelidir !

  10. #290
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    her motorsikletin kendine göre bir "acilma" süreci vardir.

    genel olarak ilk 500km'de maximum devrin ücte ikisini gecmemekte fayda var. ayrica lastiklerin ve frenlerin de ilk 1000km boyunca cok iyi tutmayacagini unutmayin. onlari da yavas yavas (özellikle frenlere dikkat) alistirmak lazim.

    ancak bazi motorsikletlere daha sert davranmak mümkün. benim HONDA mesela devir limiti tanimiyor (yine de tavsiye ediliyor). aldigim yetkili bayisine (üstelik elemanlari sahsen taniyorum, kazik söz konusu olamaz bile!!!) devrine dikkat edeyim mi diye sordugumda "bosver, bu motor herseyi kaldirir. keyfine bak" dedi. sonucta 200km gittikten sonra altinci vitezde 9000 devre kadar ciktim (180km/h). red line 10000 rpm'de basliyor.

    iyi mi ettim? motor ömrü ve yakin sarfiyati acisindan HAYIR. motorun maximum gücüne ulasmasi ve iyi hizlanmasi icin (yani üst devirlere rahat cikmasi icin) EVET.

    iyi sürüsler!

  11. #291
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    YAMAHA nin yetkilisi bu konuda şunu dedi:
    "Rodaj, son derece önemlidir. Motor parçaları son derece milimetrik uyacak şekilde üretildiklerinden, ilk başta bütün parçalar birbirine karşı fazla sürtünme yaratır. Bu nedenle rodajdaki motor fazla ısınır. Bu nedenle motoru zorlamamak ve serinlemesine fırsat vermek çok önemlidir."

    Benim kitapta, rodajda iken 1/2 gazdan fazla açılmaması, sabit aynı hızda gidilmemesi öneriliyor. Ben 6000 devirden fazlaya çıkarmıyorum.

    Son olarak, tamircide gördüm bir başka Hyasung rodajdayken tam gaz gitmiş ve motor sıkışmış, büyük tamirlere yol açmış. aman dikkat!

    Bence "bu motor herşeyi kaldırır" gibi laflara güvenmemek lazım.
    -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  12. #292
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı
    YAMAHA nin yetkilisi bu konuda şunu dedi:
    Son olarak, tamircide gördüm bir başka Hyasung rodajdayken tam gaz gitmiş ve motor sıkışmış, büyük tamirlere yol açmış. aman dikkat!

    Bence "bu motor herşeyi kaldırır" gibi laflara güvenmemek lazım.
    -turgut
    valla, bir makine mühendisi olarak rodajin önemli olduguna tabii ki katiliyorum. ama kritik degil. ancak motorun sikismasini rodajdaki "hatali sürüs teknigine" baglamayi yanlis buluyorum. bence yalan söyleniyor ve bir üretim veye dizayn hatasinda dikkati baska bir yana cekmek istiyorlar.

    evet, motor tabii ki yeni iken biraz daha cok sürtünmeyle karsi karsiya kalir ve rodaj da zaten parcalarin birbirlerine iyi alismasi icin yapilir. ama bunu dikkate almadan sürecek olursum motorum gereginden bir miktar fazla asinir, yakit ve yag sarfiyati "normalin" biraz üzerinde olur. ama motor bu yüzden BOZULMAZ.

    Hyasung'cu mühendisler RENAULT'un motorlarini biraz incelesinler. iyi kullanilmis orta sinif bir Renault arabanin 30bin km sonra bütün motor toleranslar daha hala fabrika cikisindaki degerlerde (yani rodaj öncesi degerlerde) oluyor. bunu bir kac yil önce OTOSHOW'daki Ono Usta bile yazmisti.

  13. #293
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    bildiğim kadarıyla otomobil motorları montajdan önce dışarıda bi müddet çalıştırılıyo. hem bi nevi test edilmiş oluyo hem de rodaj ihtiyacı ortadan kalkıyo diye biliyorum ama aynı şey motosiklet için geçerlim bilemem.
    hele Çinli hemşerilerimizin bu konuda fayret gösterdiğini pek sanmam. :D

  14. #294
    vada330ci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2006
    Şehir
    Afyon-Ankara
    Motosikleti
    RAMZEY 250 QM
    Bende Ramzey 250cc Var Aldiğimda Satan Arkadaş Da Ilk Kez Bu Motordan Sattiğindan Pek Bir Bilgisi Yoktu Ancak Bu Sitede çok Merak Ediyordum Rodajin Ne Demek Olduğunu Ve Sonunda Anladim Tüm Yazilanlari Okuyunca. Ve Sonuçta Henüz 500 ü Devirdim Yağdeğişimini Yaptim. Tüm Bu Rodaj Hikayeleri(yarim Gaz Hariç) Hemen Hemen Hepsini Bilmeyerekte Olsa Uygulamişim:-) Ve Sonuç Olarak Yağ Değişiminden Hemen Sonra Motorumun özellikle Egzos Sesi Başta Olmak üzere Titreşimi 5000 De Hala Olsada Hissedilir Rahatladiğini Gördüm Ancak Yazilanlara Bakiyorumda 8000 Veya 10000 Leri Görmek Hayal Gibi Geliyor Daha Bu Gidişle Herhalde Ancak 2000km De Açariz Biz Bu Motoru. Birde Takilan şu Soru Var Kafama.
    Bizim Gibi çin Mali Alipta Titreşim Sorunu Yaşamayan Arkadaş Yok Gibi Peki Buna Nasil Bir çare Bulucaz Fazla Vakit Kaybetmeden Bişeyler Yapilsa Birileri Bizi Yönlendirse Bu Konuda özellikle çin Motorlari Için Diyorum şase Motora Direkt Bağli Olduğundan Diyor Herkes Ben Teknik Olarak Hiçbirşey Bilmememe Rağmen Aklimca şunu Kestirebildim Bu şase Ve Motor Arasina Diğer Pahali Ve Marka Motorlarda Ne Gibi Parça Koymuşlarki Acaba...cevap Verebilirseniz Sevinirim Selamlar Herkese...

    pardon bu arada büyük küçük harfler otomatik yerleşiyor kusura bakmayın caps ı açık unutmuşum:-)

  15. #295
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı vada330ci adlı üyeden alıntı
    Bizim Gibi çin Mali Alipta Titreşim Sorunu Yaşamayan Arkadaş Yok Gibi Peki Buna Nasil Bir çare Bulucaz Fazla Vakit Kaybetmeden Bişeyler Yapilsa Birileri Bizi Yönlendirse Bu Konuda özellikle çin Motorlari Için Diyorum
    valla, sonradan yapilacak pek birsey yok. yani mantikli bir oranda para ve vakit harciyarak.

    bazi motorlarin dizayninda tirtesimi azaltacak unsurlar bulunuyor (hem motorun kendisinde, hem de gövdede), bazilarinda bulunmuyor. hatta bazi motorlarda (özellikle chopperlerde) titresim özellikle isteniyor.

    cok merak edilecek ve endiselenecek birsey yok. motorun mutlaka kendi ürettigi titresimlere dayanacak sekilde yapilmistir.

    keyifli sürüsler!

    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı
    bildiğim kadarıyla otomobil motorları montajdan önce dışarıda bi müddet çalıştırılıyo. hem bi nevi test edilmiş oluyo hem de rodaj ihtiyacı ortadan kalkıyo diye biliyorum ama aynı şey motosiklet için geçerlim bilemem.
    hele Çinli hemşerilerimizin bu konuda fayret gösterdiğini pek sanmam. :D
    belki eskiden öyleydi. BMW'nin bazi modellerinde daha hala yapiliyor diye birseyler kalmis aklimda. ancak günümüzün üretim yöntemleri öyle gelismis durumda ki motoru arabaya takilmasindan sonra basit bir fonksiyon testi (calistir, arabayi park yerine götür, park et - 1 veya 2km yol) yeterli.

    rodajin önemi zaten 20 yil önceki arabalarda oldugu kadar degil....

  16. #296
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yeni motor ilk 10-15saat kullanımda fazla zorlanmamalıdır !
    İlk 5 saatte de 1saat sürüşten sonra motorun dinlendirilmesi tavsiye edilir !
    25-30 saat rodaj motorun tamamen açılması için yeterli bence ,
    Bence rodajda KM değil sürüş saati önemli !

  17. #297
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Buradaki problem, hava sogutmalı bir motorun, rodajdaki sürtünme yüzünden zorlandığında kendini yeterince soğutamaması, ve sıkışması bence. Yani olay basit gibi görünüyor.. -t
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  18. #298
    Xmaxman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    Haznedar
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200
    ben motoru aldığımda 500 km. boyunca 80 km. hızı geçmemem söylendi. o çok zor geçen günlerden sonra allah ne verdiyse bastım uzun yolda. servis motoru 1100 km. yi geçince tekrar istedi. amaç hava ayarlarını felan yapmakmış. hem motoru biraz daha açacakmış bide yakıt düşecekmiş (14 ykrş tu ) bugün aradığımda motorun iyi gittiğini söyledi. yani rodajı iyi yapmışız. gelince bakcez artık

  19. #299
    CaVreS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Motosikleti
    Keeway SL
    motor yeniyken stop etmeler bende de vardı.hatta hızlı giderken ani fren tutup dururken bile stop ediyordu.8.500 km deyim ve şimdi yok.
    [FONT="Comic Sans MS"][B][CENTER][SIZE="3"][COLOR="Purple"]Gerçek sadedir, onu biz büyütür biz süsleriz ama o asla değişmez.[/COLOR][/SIZE][/CENTER][/B][/FONT]

  20. #300
    Sgt_Phoenix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2005
    Şehir
    izmirr
    Motosikleti
    yamaha ybr 124 yamaha yedi bizi 125lik diye =)

    ybr 125 yardım edin arkadaşlar rodaj mevzusu

    arkadaşlar motorumun rodajı bitti yarın servise götürücem yanlız burdaki servis olan amcam tam bi kasaba benziyo ve ben kullanma klavuzunu kaybettim yarın motorda yapılcak işlemler neler yağ deişiceğini biliyorum yağı kendim alıp götürmek istiyorum çünkü adi yağ koyabilir hangi yağı önerirsiniz cvplar için şimdiden teşekkürler


15. sayfa BirinciBirinci ... 51314151617 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler