motora göre deişir.. 600 lük falnsa hiçbişey istemem ücrtsiz rodaj yapılır..
Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.
Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.
Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.
Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.
Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.
Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.
motora göre deişir.. 600 lük falnsa hiçbişey istemem ücrtsiz rodaj yapılır..
CBR 600F Honda,
öyleyse, bunu ilk mesajında belirtmeliydin. arkadaşlar da saçmalamaz, mantıklı ve duymak istediğin şekilde cevaplar verirlerdi.atgm adlı üyeden alıntı
ayrıca, Her konuda söylicek bişey bulup son noktayı koyan arkadaşlar da seni hasta etmemiş olurlardı.
rodajın ne olduğunu bilmek ayrı, onlarca yüzlerce rodaj yapmış olmak ayrı şeylerdir. başlıktaki ilk mesajının cevabı açık ve net oalrak,"Hayır, malesef olmaz"dır.
cinedev bu şekilde, bana cevap vermiş olsaydı, teşekkür eder, bilgi haneme bir çizik daha atardım.
bu arada ikinizi de tanımıyor, portekizli hakem muamelesi yapmıyorum.
Saygılar...
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Olmaz arkadaşım, motorun her yeri rodajta olmalı sadece motoru açmak için 1000 km gitmiyoruz, motorumuzu adeta test ediyoruz
Volkanyaldiz.com
Mantık insanı ve motor sadece araç.
Rodaj hakkında kullanım kılavuzlarında yazanalrın neden yanlış olduğunu anlatan bir yazı. Kısaca rodaj yapın diyor ama daha önce bildiğimiz gibi değil.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Life, in itself is just a fraction of being, a game of time on the material.
Tamam da o yazıyı yazan adam motoru yapan mühendisten daha mı bilgili?
yalnız şöyle bir mesele var. avrupa'da olsa rodajın ilk kısmı sorun değil ama türkiye'de şehir içlerinde kimi yollarda trafik 70-80km/st ile akıyor (kanunu takan yok, biliyorsunuz). şimdi bu yollarda rodaja uygun gideceğim diye 50 ile giderseniz, hızı azaltıp arttırarak sürekli deviri değiştirirseniz size küfretmeyen ve çiğnemeyen kalmaz. e ara sokaklarda sürerseniz de sür sür 500-1000km'yi tamamlayamazsınız. ne olacak bunun sonu?
May the Force be with McLaren Mercedes
bir de bunlar var,aiqa adlı üyeden alıntı
http://motorcycleinfo.calsci.com/NewBike.html
http://www.one-ring.net/vfrfaq/general.html#breakin
Yazıyı okursan özellikle de yağ değişimi ile ilgili mantıklı şeyler söyleniyor. İngilizcesi teknik kelimeler içerdiği için biraz ağır gerçi...Khutuck adlı üyeden alıntı
Bence paralı yola çıkıp sağ şeritte veya emniyet şeridinde yapabiliriz bunları.watercolours adlı üyeden alıntı
Life, in itself is just a fraction of being, a game of time on the material.
ben paralı yolu görene kadar 500km'yi doldururum zaten.
May the Force be with McLaren Mercedes
@aiqa
Mantıklı olması doğru olduğu anlamına gelmiyor, doğru olup da mantıksız gelen bir çok şey de var. Adamın anlatışı ve değindiği detaylar ilginç, ama doğruluğu tartışılır. En iyisi doğrudan motosiklet fabrikasının üretim bölümüne e-posta göndermek.
100% haklısın. Burada da bildiğimiz klasik yöntem anlatılmış.Khutuck adlı üyeden alıntı
http://www.jpcycles.com/Tech/Articles/enginebreak.aspx
Life, in itself is just a fraction of being, a game of time on the material.
Bende Mondial HS 150 var , şu an 700 kmde
Motoru hafta başı aldım 4 günde 700km yaptım
ilk 100 km 40 ı geçmedim , 100-300 arası 50km , 300-500 arası 60km
300 dolunca her 50 kmde bir yokuş aşağı allah ne verdiyse bastım
gazı bıraktım 40-50 km hıza düşünceye kadar gaz vermedim ,
sonra yine 60 ı geçmeden kullandım !
Motor tamamen açıldı şuan rampada 95 düzde 100km ,yokuş aşağı 115 yapıyor !
Bakımdan sonra 135 yapacakmış ! 70-80 kuruş arası yakıyor .
Rotaj motor bloğunun yerleşmesi çeliğin defalarca ısınıp soğuması ve hareketli parçaların uyumlu bi şekilde sürtünerek çalışması onlamında motora zaman tanımak oluyor.rotajdan sonra bloktaki somun-civata ve saplamaların bir tur bile sıkılması olayın boyutunu açıklıyor.
toros iyi günler diler
4000rpm vitese göre farklılık gösterir kardeşimiz fazla vitesli makina kullanadı heralde ama olsun abilerimiz burdalar daha iyi bilgilendirirler bizi ben biçok şeyi burda öğrendim şahsen
Allah bütün motorcuları ve motor sevdalılarını korusun Allah Türkü korusun.Allah motor alamayanlara sabır versin ( ben yaşıyorum çok zor war ama memnun değilim)
Merhaba;çok şey yazılmış ama bende uzmanlık alanı motorlu taşıtlar olan bir mühendislik öğrencisi olarak birşey söyleyeceğim.
Öncelikle rodaj sadece motor için gerekli değildir.Aracın üstünde bulunan her hareketli parça için uzun veya kısa bir alışma süreci vardır.Motor,kavrama,özellikle şanzuman,yağ pompası,su pompası,saftlı aktarmalar için aktarma dişlileri,zincirlliler için zincir ve dişlileri ve benzer her parça için.
İşleme toleransları ne kadar düşük olursa olsun alışma payı her zaman vardır.Olması istenen de budur zaten.Kimse rodaj denen şeyi tamamen ortadan kaldırmak istemiyor zaten.
Ve başka bir konu daha var.Motordaki rodajın %50 si,motor ilk çalıştığı andan itibaren ilk 10 dakikada gerçekleşir.% 80 'i de yaklaşık 1.5 veya 2 saat içinde tamamlanır.Motor yağını da değiştirmeyi kesinlikle ihmal etmeyin.
Hayatımda hiç,motoru çalıştır ve gazla;doğrusu budur diyen birini duymadım.Doğru değildir,ben onaylamıyorum,kimsenin onaylayacağını da sanmıyorum;ve oldukça saçma bir mantık.
görüşmek üzere
Motorumu (Burgman 400) teslim aldigimda 500 km ye kadar 4000 deviri gecmemem gerektigini soylediler. Iyide ozellikle trafige ciktigim zaman bu sekilde cok yavas gitmek durumunda kaliyorum ve pekde guvenli olmuyor. Bu is boyle midir? Yoksa ben birseyler mi kaciriyorum???
Ace soylenen dogrudur motor pistonların alışması için en az bi 300-500 km boyunca pek deviri yükseltmeden kullanmak gerek ama bu demek değilki dipgaz gidemezsin. gerekiyosa bas gaza ama mükün oldugunca düşük devirde kullan ilk motor yagı değişiminde motor yagı içindeki metal parçaları temizleneceğinden dolayı motora zarar verme durumu ortadan kalktıgı için bas gaza git.
Arkadaşlar;
rodaj bahane ,kendimizi kandırmayalım rodaj sadece bir süreç rodaj bitince motorda pek öyle hissedilir değişiklik olmaz diye düşünüyorum bu aynı eski tofas ustalarının bastıır araba sağır kalmasın demesine benziyo insan vücudu çalıştıkça gelişir ancak makineler çalıştıkça gelişicek diye bişey yok rodaj öncesi problemliyse rodaj sonrası problembence büyücektir haberiniz olsun
merhabalar,
ben rodaj konusunda doktora yapmış Ord.Porof.Tohtur. Topuz olarak bu meselede sizler ile engin bilgilerimi paylaşmak istiyorum.
arkadaşlar, ya skullhunter ve donald duck.. skullhunter ve donald duck değiller, yada burda bu meselede polemik oluşturuyorlar. benim tanıdığım kadarı ile her ikisi de motosiklet konusunda tecrübeli ve uzman kişiler. topik başlığını açmışlar, her hangi bir katkıda da bulunmuyorlar. acaba diyorum üyeleri mi deniyorlar. sayın büyüklerim lütfen alınmayınız.
zannedersem geçen haftaki ntv de yayınlanan motokeyf programında (malum, bu program çok bilgilendirici ve içerik dolu ya (!) koyunun olmadığı yerde, keçiye abdurrahman çelebi derlermiş. biz de mecburen seyrediyoruz), uzman bir kişiye.. rodaj konusu soruldu. kimdi bilmiyorum. izleyenler hatırlar. o kişi dedi ki; yukarıda bazı arkadaşların yazdığı gibi:
efendim, eskiden teknoloji çok eskiydi.. rodaja gerek vardı. ama artık motosikletler yeni teknoloji ile üretiliyor ve rodaja da gerek yok.
ben de dedim ki.. pes yani.. sen uzmansan, ben de ordünaryüs profesörüm. ben bu işlerden pek anlamam ama.. en azından o uzmandan daha güzel sözler söyleyebilirdim orda. bence yanlış mesaj veriliyor. niye yanlış mesaj veriliyor, illa ki o uzman da çok şeyler söylemiş olabilir. ama programın süresi kısa ya.. belki de kesmişlerdir. ancak, benim gibi acemi biri, rodaja gerek yoktur diye algıladı. ve şimdi motora binip.. allah ne verdiyse mahmuzlayacak atı. oldu mu şimdi yani?
rodaja gerek yok demek ile ayrıntılı hususlar dile getirilmek isteniliyor olabilir. o zaman niye herkes kullanım klavuzundan bahsediyor.
porof tohtur olarak olaya son noktayı koyuyorum:
"rodaja gerek yok" sözü, tamamen gerçek dışıdır. rodaja gerek vardır.
bir kere, yukarılarda değinildiği gibi, rodajda: sürüş km'leri arttıkça, motor açılır.. motosiklet parçaları birbirine uyum sağlar, sürücü motosiklete alışır. bu üç boyutlu düşünülmesi gereken bir mevzudur.
ayrıca, illa "sıfır bir motora rodaj yapılır" düşüncesi de yanlıştır. mesela 2. el bir motosiklet aldınız. ancak, motorunun açılmadığını farkettiniz. demek ki sağır kullanılmış. o zaman bu motorun rodajı iyi yapılmamıştır. sizin yapacağınız onu gerektiği gibi açmaya çalışmak.. yani, 2. el motosikletlerde gerekirse rodaja tabi tutulabilir.
rodaj konusunda başka bir topikte çok derin fikirler var.. ordaki derin fikirler de okunabilir. inanın okuduğunuza pişman olmayacaksınız.. sonuna kadar okuyunuz.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=16354
motor yağı olarak; 10-40 değil de.. 15-40 kullanılmasının türkiye şartlarında uygun olduğunu forumlarda okudum. çünkü 10-40'ın çok ince olabileceğini, dd ustamız da belirtiyor. ama dd ustamız.. hangi yağı kullanmamız gerektiğini belirtmiyor. yanlışım var ise lütfen düzeltiniz.
[COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
[COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]
yeni motor aldım ve motosikletimin rodajı hakkında ilk defa burda bilgi edindim!! rodaj nedir bilmiyodum, Allah razolsun bilgilendiren arkadaşlardan!! rodaj da dikkat edeceğimiz hususlar sadece 0-100 arası 40 km yi geçme, 100-200 arası 50 km yi geçme, 200-300 arası 60 km yi geçme; 300 km den sonra Allah ne verdiyse!! bu konuda bi hatam var mı; başka dikkat edeceğim konu var mı? yardımcı olursanız sevinirim!!
Arkadaşlar şu benzetmeyi aklınızda bi canlandırın lütfen. 10 cc. lik bir şırınga var elimde. Yeni sıfır bir şırınga bu. Günde bir saat aralıksız kullandığımıda varsayın lütfen. Bilerek ya da bilmeyerek 10 cc. lik bu şırıngayı her defasında 8 cc. çizgisine gelecek kadar doldurup boşalttım veya kullandım. Bir ay böyle devam ettim. Şırınganın içindeki o piston 8 cc. çizgisini hiç aşmadı yani sizin anlayacağınız. Bu bir ay sonunda Sizce 8 inci çizginin üstü ile altı arasında gövdede bir kalınlık oluşmaz mı, tam orada çizginin çok yakınında bu kalınlık farkını oluşturan bir set meydana gelmez mi? Sonra baktık ki ulan bu şırınga 10 luk bir şırınga. Biz niye 8 lik gibi kullanıyoruz sanki dedik. Asıldık pompaya, çekiyoruz yukarı doğru. 8 e kadar çektik ama o çizgide bir tane set var şimdi. Aynı güçle çekmeye devam etsek bu set ile başlayan ve daha dar olan kısma taşıyabilir miyiz pompayı. Eğer çok gecikmediysek bu şırınganın aslında 10 luk bir şırınga olduğunu görmeyi belki başarırız. O seti o pompa yavaş yavaş eritecektir. Ama daha sonra pompa (piston) seti erittiği için aşınacak bu defa dda 8 cc. çizgisinin altındaki kısma artık küçük gelecek ve şöyle söyleyim yağ kaçıracaktır yanma odasına. Benzine de yağ karıştığı için yanma yavaşlayacak -egzos dumanı mavi olacak- motor eşdeğerdeki diğer motorlardan hız ve performans olarak farklılıklar gösterecektir. Sonuçta arkadaşlar size tavsiyem sıfır bir motoru aldıktan sonra fazla zorlamadan düşük devirlerde biraz (100-200 km)kullanmanız arada sırada yukarıda bahsettiğim setin oluşmaması için mevsim itibarı ile rakımı yüksek serin bir mevkiye çıkıp özellikle akşam saatleri; arada bir yüksek devir çevirmenizdir. yardımcı olabildiysem sevindim.
Freni var, duruyo.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)