Fotoğrafı yükleyemişsem Fotoğrafın linki: LİNK
arkadaslar merhaba daha oncede yazdıgım gibi spy 5000m alarmı aldım.simdilik sadece basıt kurulumu yaptım.fakaat calıstırma ve stop etme özellıgınıde kullanmak istiyorum bu konuda bana yardımcı olabilirmisiniz.motorum mt 07.kontak anahtarının altından 4 tane kablo cıkıyor.kırmızı,beyaz,kahverengı-mavi,kahverengı-kırmızı.start-stop düğmesindede 4 tane kablo var ikisi starta, ikisi stopa giriyor bunların rengide;start tarafına kırmızı-beyaz ve kırmızı-siyah var.stop tarafında da mavi ve siyah olmak uzere ıkı kablo var.bildigim kadarıyla alarmın mavı kablosu calıstırmak için,gri ve pembe kablosuda stop özellıgı için.şimdi ben nasıl bir bağlantı yapmam gerekıyor.fotograf cekmıstım fakat yukleyemedım.yardımlarınız ıcın şimdiden tesekkur ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
aynen mt 7 için 600 kusur cok evet ama sonuna kadar verdigin 600 kusuru hakediyor
benim gibi eşşeklik yapıp kahverengi kabloyu boşta bırakan ve ayni zamanda alarm disinda baska hic bir fonksiyonu bağlamayan arkadaşlar, kumandadan motoru çalistirip(yalandan) akabinde kapatirlarsa(yalandan) kontak kapali olarak algiliyor beyin ve alarm tekrar devreye girmiyor.
tekrar hatirlatmak amacli..
Kod:Alarm çıkışları | Motosikletteki bağlantı noktası ====================================================== ◼︎ kırmızı (red) | Akü artı (+) kutubu ◼︎ kahveregni (brown) | kontak çıkışı, kontağın kapalı durumda akım olmayan çıkışa bağlanacak (kontak durumu sorgulama işine yarar, ayrıca uzaktan çalıştırma özelliği kullanıldığında ateşleme dışında far, benzin pompası, gösterge gibi aksamları devreye sokar) ◼︎ pembe (pink) | ACİLSTOP anahtar girişi, ACİLSTOP anahtarina giden kabloyu kesip, iki ucun birine alarmdan gelen pembe kabloyu bağlıyoruz.. ◼︎ gri (grey) | ACİLSTOP anahtar girişi, kesdigimiz ACİLSTOP anahtarina giden kablonun diğer ucunada alarmdan gelen gri kabloyu bağlıyoruz. (alarım tetikleme durumunda ve kumanda'da ALARMI KAPAT tusuna bastigimizda ateşlemeyi kesmeye yarar) ◼︎ mavi (blue) | ateşleme anahtar çıkısı (bu bağlantı marş rölesini elektrikle besler ve motorunu çalıştırır) ◼︎ 2 x sarı (yellow)| biri sağ, diğeri sol sinalin arti (+) kablolarina ilave edilecek ◼︎ 2 x siyah (black) | Akü eksi (-) kutubu
Her şey güzel hoş, elektrikten anlamayan adamda yapabilir (benim gibi). Ancak, bugün açtım karenajı şunu bunu. nereden bağlarım nereye bağlarım bir göreyim diye. ilave kablolar (uzatma için) gerektiği için hazırlıksız yakalandım. geri topladım. ama şu konuda hala çekincelerim var. akım geçen kablolar akım olmayan kablolar falan deniyor bunları nasıl bileceğiz basit bir kontrol kalemi ile anlayabilir miyiz? yoksa amper ölçer falan mı kullanmalıyız. açıkçası kabloyu zedeleyip sonra haa bu değilmiş diğerine geç olayı yaşamak istemiyorum. hele birde daracık daracık aralardan rahat hareket edemezken. öylece kalakalıp elektrikçiyi getirmekle uğraşmayayım. (bahsettiğim kablolar kontağa giren ve sigortadan çıkan kablolar için yani mavi kahverengi pembe ve gri). hani şu mandal gibi kıstırıp kabloya giriş yapıyorlar öyle bir şeyler kullanabilir miyiz?
arkadaşlar bende tmax motoruma spy 5000m alarm taktırdım.motor anahtarsız çalıştırma özellikli olduğu için uzaktan çalıştırma özelliğini bağlatmadım.sadece alarm olarak kullanıyorum.size sormak istediğim alarm kuruluyken daha sonra kullanmak istemediğimizde kumandadan tamamen nasıl kapatıyoruz.ben kumandadan alarmı devredışı yapıyorum fakat motoru çalıştırmazsam 8 saniye içinde tekrar otomatik olarak alarm devreye giriyor.otomatik devreye girmesini nasıl önlerim?
ilk önce motorunda acil stop tusunu ac (yani motor start yapamasin)
kontaga en az iki kablo gidiyordur, bunun birinde akim var, digerinde yoktur (kontagi actiginda olur anca). voltmetre ile volt ayarinda hangisinde akim olup olmadigini tesbit et ve sonuca göre akim olmayan kabloya baglantini yap.
veya voltmetrenin baglanti (bip) ayari ile bir ucu akü + kutubuna, diger ucu kontagin uclarina tut, birinde biiip yapar, digerinde farlar acilir ve akabinde biip yapar - iste bu kablo dogru kablo..
baglantilari istersen o bahsettigin mandallar ile yaparsin veya baska sekilde, ben lehim ile baglantiyi yapmistim.
eger elimdeki kablolama plani yanlis degilse (XL650V):
- sinyalleri (alarmin sari kablolari) acik mavi ve turuncu kabloya ek yapacaksin.
- kontagin akim olmayan kablosu kirmizi-siyah ile alarmin kahverengi kablosun ek yapacaksin.
- alarim kesici devresini (pembe ve gri kablo) siyah-kirmizi kabloya uygulayacaksin.
- uzaktan calistirma icin alarmin mavi kablosunu sari-kirmizi kabloya ilave yapacaksin.
ayrica kablolamanin bir cogunu anladigim kadariyla direk sigorta kutusundan da yapabilirsin.
- E sigorta siyah-kirmizi kablo kesici devrenin pembe gri kablosu
- C, D, E sigortadaki kirmizi kablo kontagin akim olmayan kablo, yani alarmin kahverengi kablosu
- 30 amperlik sigorta da bulunan röledeki sari-kirmizi kabloya alarmin uzaktan calistirma özelliginin mavi kablosu
kaynak: http://ironbrothersmc.com/motors/Hon...0_Transalp.pdf (sayfa 262)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
maktama'nin söyledigi gibi veya benim gibi zamanlama ile ugrasmadan üc kez pes pese bas
Arkadaşlar bu urunu siparis ettim haftaici elimde olacaktir. Ancak merak ettigim birsey var. Immobilizerli anahtari olan modellere uzaktan calistirmayi baglayabilen oldumu?
● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak
Anekterim imolu tamam evet. Ama normal sartlar altinda anahtar kontaga takili vaziyetteyken calistirmasi gerekir mantiken. Fakat calistirmiyor. Mars vuruyor ama calistirmiyor. Ayrica bu mikrodalga dalgasi da calismiyor etrafinda geziyorum horon tepiyorum falan ama i ih yemiyor. Anca dokunacan edecen bilmem ne
teşekkür ederim bilgileriniz için,alarm pasifleştirme düğmesine 2 saniye içinde peş peşe 3 kere basınca kolay bir şekilde hallettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
mikrodalga cihazının üzerinde ayar düğmesi var,onu çevirerek hassasiyet ayarı yapılıyor olabilir.bende pek randıman alamadım.ama ayarla oynamayı deneme fırsatım olmadı.kaportayı sökmem gerek..
sinyalleri bağladım ancak sağ sinyalden çektiğim kabloyu bir sarıya, sol sinyalden çektiğim kabloyu bir sarıya takınca (ikiside bağlıyken alarm beyni kumandadan komut verildiğinde kesiyor yapılacak işlemi) çıt çıt ses geliyor. yalnız sarıya bağladığım kablolardan birini iptal edince sinyaller yanıyor alarmı açıp kapayınca. kablolamada sıkıntı yok. hangi tarafı bağlarsam o çalışıyor. ikisini bağlayınca sistem duruyor. acaba fazla yük biniyorda alarma kendini korumaya mı alıyor.
Herkese merhaba,
Arkadaşlar daha önce yazılıp çizildimi bilmiyorum kusura bakmayın.
Şimdi benim sorum; alarmin tüm özelliklerinin açıklandığı bir metin var mı? Mesela alarmin hassasiyet ayarı var mı? ben motoru sallıyorum, tekme tokat dalıyorum yine ötmüyor. çok büyük bi darbe aldığı zaman ötüyor, bu arada mikro dalga aleti takılı değil. Sonrasında saat ayarı nasıl yapılır. başka böyle bilmediğimiz, ama bilsek iyi olur dediğimiz özellikler var mı?
Saygılar.
Arkadaşlar bu sorduğum soruya cevabı yine kendim buldum. alarmdan çıkan 2 sarı kablodan birini hiç kullanmadan tek sarı kabloya, sağ ve sol sinyallerden gelen, (+) uçları bağlayınca olay çözüldü. bu arada bende motosikletimin alarm bağlantısını kendim yaptım. bu işlerden hiç anlamamama rağmen. bence bişeyleri elini atmak kendi işini kendi görmek isteyenler çekinmesinler. bu vesile ile bu başlık altında bildiklerini esirgemeyen tüm arkadaşlara tekrar teşekkür etmek isterim.
16 sayfayı tekrar tekrar deşelemek gerçekten zor. bende kendi yaptığım bağlantıları burada açıklayayım belki faydalananlar olur.
Öncelikle motosikletim immobiliserli, bu yüzden starterdan takip ederek, rölede yakaladığım sarı-kırmızı kabloya(motosiklete göre değişebilir - starter açıkken akım olan kablo), maviyi bağlasam da uzaktan çalıştırma işe yaramıyor. ateşlemenin ardından immobiliser ışığı devreye giriyor. farlar sanki anahtar çevrilmiş gibi yanıyor. öylece kalıyor.
pembe ve gri kablolarıda aynı kablo grubu içindeki siyah-kırmızı ortadan keserek (her motosiklete göre değişebilir - starterin kapatma kısmından çıkan kablo), bir ucuna pembeyi bir ucuna griyi bağlayarak akımın alarm üzerinden geçmesini sağladım. bu sayede uzaktan motor durdurma aktif hale geliyor.
bir adet sarı kabloyu öndeki yada arkadaki sinyallere giden (+) uçlara bağlayarak (üç kablo birleşecek), ışıkla ikaz işini de haleetmiş oluyoruz. benim gibi işin acemisi arkadaşlar için dipnot: sinyallerin ampul uçlarına giden kablolar (+) dır. yada başka yöntem sinyallere iki renk kablo gider, genelde hem sağ hem sol sinyale aynı renk (-) gider buna göre diğer renkler (+)dır.
Kahverengi kablo her ne kadar, kontak açıldığında elektrik olan bir kabloya bağlamak gerekse de, arkadaşların uyarısıyla kontaktan çıkan siyah-kırmızı kabloya (motosiklete göre değişebilir-kontak açıldığında akım olmayan kablo) ekledim.
Kırmızı malum akünün (+) kutbuna Siyah kabloda akünün (-) kutbuna, üzerinde "GND" yazan siyah kabloda şase ye bağlıyoruz.
Ne kaldı? anten ile mikrodalga kutusunu birbirinden uzak yerlere koyun ki. kumanda çekim gücü azalmasın. bunun haricinde ben alarmın mavi uyarı ışığını da bağlamadım ki, motosikletimle yakından ilgilenen kötü niyetli kişilerin ilgisini çekip de aklına girmeyeyim diye. yoksa kaç defa alarm çalmış biri müdahaleye yeltenmiş mi gibi bilgileri, almak için bu ışığın faydası var tabi.
bu işleri kendiniz yapacaksanız kullanmanız gereken ekipmanlar ise şöyle. karenajı sökecekseniz uygun vida ve anahtar. ilk etapta alarmın kabloları yeterli uzunlukta olmadığı için kontrol amaçlı bağlantı yapmak için krokodil denilen mandallardan. bir iki metre damarlı montaj kablosu. multimetre. ve tercihen kablo bağlantılarını yapmak için lehim havya tabancası vs. ve tabiki eektrik bantı.
hepsi bu kolay gelsin.
The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)