bende spy'a karar vermiştim ve dün portekizden paketim geldi..
yavru hazır - montajı bekliyor
bende spy'a karar vermiştim ve dün portekizden paketim geldi..
yavru hazır - montajı bekliyor
pocemonmutlu kardeş, bu yazdıklarını anlamak için nerdeyse bir gün uğraştım, allah iyiliğini versin
benim gibi beyni yavaş işleyenler ve anlatım dilini basitleştirmek için;
Alarmı motora dahil etmek için kılavuzun ön gördüğü şema dışında pocemonmutlu arkadaşında bir bağlantı şeması var.
İlk önce kılavuzda ön görülen bağlantı şemasını ele alalım:
Yukardaki bağlantı şekli alarmın tetikleme durumunda veya kkumandadan motorstop tuşuna bastığımızda ateşlemeyi keserek motoru stop edecektir.Kod:Beyin çıkışları - Motordaki bağlantı noktası ◼︎ kırmızı (red) - Akü artı (+) kutubu ◼︎ kahveregni (brown) - kontak çıkışı, kontağın kapalı durumda akım olmayan çıkışa bağlanacak (kontak durumu sorgulama işine yarar, ayrıca uzaktan çalıştırma özelliği kullanıldığında ateşleme dışında far, benzin pompası, gösterge gibi aksamları devreye sokar) ◼︎ pembe (pink) - ACİLSTOP anahtar girişi, anahtara giden kabloyu kesip, iki ucun bir ucuna alarmdan gelen pembe kabloyu bağlıyoruz.. ◼︎ gri (grey) - ...kestiğimiz kablonun diğer ucunada alarmdan gelen gri kabloya bağlıyoruz. (motorun elektroniğine yapılan bu müdahele, alarım tetikleme durumunda ve kumanda ile istediğimizde ateşlemeyi kesmeye yarar) ◼︎ mavi (blue) - ateşleme anahtar çıkısı (bu bağlantı uzaktan çalıstırma özelliği kapsamında marş motorunu çalıştırır) ◼︎ 2 x sarı (yellow) - biri sağ sinyal kablosuna, diğeri sol sinal kablosuna ilave edilecek ◼︎ 2 x siyah (black) - Akü eksi (-) kutubu
Bu düzenek motorunuzun elektrik şemasına göre yanısıra, gösterge, fan, benzin pompası, enjeksiyon gibi motorun çalışması için gerekli aksamların da bağlantısını kesecektır - aydınlatma aksamını etkilemeyecektir.
gelelim pocemonmutlu'nun bağlantı şemasına:
kılavuzdaki şema ile arasında birtek alam sistemin kesici devresinin bağlantı noktası farkı var:
Normalde kontakta herzaman 12volt'luk akım vardır ve sistemin ana anahtarıdır - anahtar çevrildiğinde aydınlatma devresi eletrik ile beslenecektir ve açık olan acilstop ve marş tuşuna göre diğer aksamlarda elektriğe bağlanacaktır - gösterge, marş motoru, enjeksiyon vs..Kod:◼︎ pembe (pink) - Kontak anahtar girişi, anahtara giden kabloyu kesip, iki ucun bir ucuna alarmdan gelen pembe kabloyu bağlıyoruz.. ◼︎ gri (grey) - ...kestiğimiz kablonun diğer ucunada alarmdan gelen gri kabloya bağlıyoruz.
Bu bağlantı şekli alarmın tetiklendiğinde veya kumandadan motorstop tuşuna bastığımızda adeta motor aküsünün artı (+) kutubunu sökecektir, yani motorun komple elektriğini kesecektir.
Her iki bağlantı şeklin diğerine göre avantajı ve dolayısı ile dezavantajı vardır.
Ben henüz kararımı vermedim fakat fikrimi soracak olursanız; birinci kriterim bağlama yöntemini ve avantajından yararlanmak değil, daha çok motorun bir ucundan diğer ucuna kablo çekmeden, en gizli ve müdahalesi en zor biçimde alarmı motora dahil etmektir.
eksiğim, yanlışım varsa afola..
http://www.aliexpress.com/item/Quality-Two-Way-Motorcycle-Alarm-System-With-Remote-engine-start-microwave-sensor-2-way-LCD-remote/1489989682.html
bu ürün nasıl arkadaşlar fiyat daha uygun ve free shiping,bazı özellikler aynı gibi ama ben anlamıyorum.
Bende 7 şubatta sipariş verdim ürün elime 17 şubatta geldi..
Montajını yetkili serviste yaptırdım direk aküye bağladık kontak girişi ve sinyallere hiç bulaşmadık uzaktan çalıştırma özelliğinide istemediğim için garanti dışı kalmaması adınada sadece alarm özelliği için almıştım..
Kullanan arkadaşlara sormak istediğim kumandalara 1.5 v duracell alkaline pil almama rağmen pil göstergesi 2. kademede duruyor piller yeni ancak içime kurt düştü bu kumandaların pil ömrü ortalama ne kadar dayanıyor ? Bilgilendirirseniz sevinirim iyi günler..
öncelikle hayırlı olsun ...1.5 -2 ay civarı gidiyor...son taktığım pil duracell kullandım 2 ay civarı gitti..
pil seviyesinin 2.kademenin üstüne cıkmaması garip.diğer kumandada da bir deneyin derim.
Diğer kumandada 3 gündür ve 3. kademede hala eksilme yapmadı zannederim kumandaların bir tanesinde sorun var.. Sorunlu olan kumandaların düğmesindede içeri göçme yaşadım ancak söküp gerekli müdahaleyi kendim yaptım..
Sorun değil tabi bir tanesini evde yedek olarak tutuyorum..
Bu arada bir özelliğin farkına vardım kilitleme düğmesine iki kez bastığımda alarmı sessize alıyor ve sadece motora müdahale olduğunda kumandaya sinyal gitmesini sağlıyor yani çevrede alarmdan rahatsız olunabilecek durumlarda kullanılması için güzel bir özellik olmuş..
Şu elektrik işinden anlamıyorum anlasam bende bu alarmdan alıp takacam ama takabilecek arkadaş varsa istanbulda yardımcı olursa almayı düşünüyorum çünkü iki arkadaşım yeni motoru çalındı :(
geçen salı sezonu açtım ve alarmı canlı canlı deneme fırsatı buldum, kesinlikle tavsiye olunur - bütün özelliklerini kullanabileceğim şekilde montajını yaptım ve müdahale imkanını sıfıra yakın indirdim.
@gadd: mevcut kablolamaya müdahaleyi en aza indirmek için bağlantıarı direk elektrik sistemin röle bağlantılarından yapabilirsiniz - tek sorun ateşleme kesici devresi olabilir.
@flatron: motorunuzun kablo şeması vardır mutlaka, ordan yola çıkıp elektrikten anlamadığınız halde yapabileceğinizi düşünüyorum. ayrıca burdan yardımcı olmaya çalışırım.
her keze merhabalar. foruma bugün üye oldum ve üye oluş sebebim " orhanyor " arkadaşın müthiş!!! çalışması ve onu destekleyen " pocemonmutlu " arkadaşın profesyonel destekleyici takibi ve buna benzer diğer arkadaşların kaide değer yorum ve fikirleri oldu. bu gece itibari ile bu hırsızlıkların önünü büyük bir ölçüde azaltacağını umduğum bu ürünü satın aldım. bana varışı ve montajı epeyce sürecek. dolayısıyla sizlere çokça sorum olacak. ilk olarak teknik ve elektronik konusunda oldukça iyi olduğunu düşündüğüm arkadaşım " pocemonmutlu " arkadaşıma şunu sormak istiyorum; bu sistem akü harici, aküden sürekli beslenen şarj edilebilir bir bataryayla (çok iyi gizlenerek) beslenebilir mi? yani bir şekilde çabucak akünün kutup başı sökülse dahi sistem çalışır durumda kalabilsin diye. benim motorum cbr 250 aküsü koltuk altında. koltuk altından hızlı bir müdahale ile elektriği kesmek mümkün olabilirse diye soruyorum. sonuçta çok fazlada bir hıza gerek yok. uyurken kumandaya gelen sinyal, bu sinyale uyanma sürem. ayılıp olaya müdahale ve olay yerine gitme derken motor çoktan kamyonun arkasına atılmış ve hareket etmiş olabilir. çok abarttığımı düşünüyor olabilirsiniz ama alnımızın teriyle çalışarak aldığımız bu aletlerin, önceden çok iyi planlayan profesyonel kanı beş para etmez hırsızlar tarafından çalınmasını en aza indirmek istiyorum. şimdiden her keze çok teşekkürler..
motorunu direğe sağlam biçimde bağlamadığın sürece kamyonun arkasına atılmasına alarm bir engel değildir - tek başına alarm caydırıcı olacaktır ilk etapta, fakat ikinci etapda kamyonun arkasına atılmasına engel olmayacaktır.
alarmın özellikleri arasında birde mikrodalga tetikleyeci var - yani senin motorunu sarsmadan kurcalamaya başladıklarından kısa süre sonra alarm verecektir.
fakat motorunu sabit nesneye bağlamadığın sürece bununda kamyon arkasına atılmasına bir engel değildir..
kendi güvenlik yöntemim şöyle:
1. alarlmı disk kilidi
2. sağlam zincirle sabit nesneye bağlamak
3. spy alarm sistemi (kolduk sökülse bile hızlı müdahale imkansıza yakın - bağlantıların hepsi gizli ve ulaşılmayacak şekilde yaptım)
Öncelikle Spy 5000 alarm'ın hayırlı olsun.
Yazın içinde teşekkür ederim.
Hırsızlık diz boyu ve bizde elimizden geldiğince forzaBJK nick'li arkadaş gibi güvenlik önlemi almaya çalışıyoruz.
Gerçi ben sadece alarm kurulu bıraktığım için kamyona atılma riski daha yüksek, ilerde 40bin civarında motorum olursa çift zincir çift dik kilidi extra aküler ile donatırım (ne kadar ekmek o kadar köfte).
İşin şakası tabi.
İstediğin olayı harici batarya ile çözebilirsin bu mümkün.
Örnek 178X34X60mm boylarında 12V2,2A değerinde bu aküden,
yada 70X47X101mm boylarda 12V 2A aküden
motora gizleyeceğin alana göre tercih yapıp bağlayabilirsin.
Akünün enerjisi sisteme gitmesini istemiyor, sadece alarmı çalıştırsın dersen alarmı sisteme bağladığın + ucuna diyot bağlaman şart!.
teşekkür ederim. bağlantı esnasında motorun fiziki yapısına göre bunun kararını vericem.
konu dışımı yada böyle bir başlık varmıydı dikkat etmedim ama, kendinden bataryalı, çalınsa dahi yerini tespit edebileceğiniz gps araç takip cihazları için ne düşünüyorsunuz? çalınsa dahi hemen yerini tespit etmek mümkün!
onunla ilgili başlık vardı. yanlış hatırlamıyorsam aylık 20 lira mı ne gideri var - özel sim kartı çıkarabiliyorsun onlara - tek sıkıntı yurtdışından alındıysa imei kayıt olayı.
çok detaylı bir anlatım olmuş öncelikle emeğiniz için çok teşekkür ederim , ancak elektriksel olarak bilgim yok istanbul anadolu veya avrupa yakasında bunu doğru ve sağlam bir bir şekilde taktırabileceğim güvenilir bir yer tavsiye edebilecek olan var mı ?
Diğer bir sorum ise hangi link üzerinden satın alabiliyoruz
şimdiden teşekkürler
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=spy+5000m+motorcycl e&rt=nc&LH_PrefLoc=2
az önce buradan aldım bakalım montajı için sağlam biryer bulmam gerek... nereyi tavsiye edersiniz ?
http://www.ebay.com/itm/271419487577
konuyu açan arkadasda ist.ondan yardım talep edebilirsin bence
siparişi verdik bakalım o zaman kadar yardımcı olabilecek biri çıkar belki....
aslında pek bir zorluğu yoktur, motorun kullanım kılavuzunda elektriği ile ilgili bağlantı şeması var mı?
ona göre bir kaç mesaj önceki açıklamalı bağlantı şekli ile kendin yapabilrsin.
saygideger arkadaslar ben bu alarmi aldim bagladim ama sabah marsa basamadi maku bitmis baglantisi ile ilgili telefondan destek alabilecegim yardim edebilecek birisi varsa bana ozelden mesaj atarsa numarasini arararim cok saolun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)