Hocam bu motorun sikayeti neydi? Birde debriyaj balatasi degisirkende bu kadar yariliyormu bu motor? Gerci benim TVS yakinda sanziman disliside isteyecek...
Hocam bu motorun sikayeti neydi? Birde debriyaj balatasi degisirkende bu kadar yariliyormu bu motor? Gerci benim TVS yakinda sanziman disliside isteyecek...
motorun yarılma sebebi resimlerde belirtildiği üzere ŞANZUMAN RULMANI (masura rulman) dağıttığı için yarılmı motor...
debrıyaj değişimi en fazla yarım saat sürer,,,
Bende de 50 km hizdan sonra ufak bir ugultu geliyor. Ondan canim sikkin da. Cok fazla benim sucum da degil. Acemiyim tamam da ustaya debriyaj ayirmiyor dedikce sen acemisin ondan diyip duruyordu. Baska yere gittim. Cok asiri gevsek diyip ayarladi. Simdi de cok ustte kavriyor.
kendın bıraz dusurebılırsın dostum,
o basıt iştir,
o uğultu sebebi sanıyorum ŞANZUMAN DİŞLİLERİNDEKİ KARINCALANMA'dan olur...
rulmanin bozulma sebebi nedir?
neye dikkat edelim ki o rulman bozulmasın?
ihtiyacin olan sey sen çalışırken foto işlerini halledecek biri
hatta anlatimli hd video olsa daha etkili olabilirdi belki
bir de gunduz gözüyle cekim olmali tabi
ozel aparatlar olmadan sokme takma islemi yapilabilir mi?
nere nasil sokulur
kac no anahtar lazim
teknigi nedir
dikkat edilecek hususlar vb. pek cok merak edilen nokta sır olarak kalmış
konuya bakinca pek cesaretim gelmiyor
biraz merakimi giderdi tabi
o rulman ince İĞNE MASURA RULMAN'dır yanı çok ince bir rulman,
işte yağın kalıtelısı burada anlaşılır,
yağ bu sebeptendir sürekli değişme ihtiyacı oluşur,
bu rulman o kadar ufakki serçe parmağının ucu içine anca giriyor,
o rulmanın içindeki misketlerini sen düşün ?
orada MİSKET dediklerim İNCE UCUN OLAN ÇİZGİLERDİR...
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________
özel aparatlar 2 adet,
KRANK YAĞ POMPASI SÖKME APARATI,
MANYETO (VOLANT)ÇEKTİRME APARATI,
Dier tüm alet edavat lokma takılı ile yapılabilir,
birde SENTE olayı vardır,
motorda 1 adet senteye (ince ayar) alınacak yer vardır,
KRANK VE EKSANTRİK onlarıda açıkladım,
Fakat evet öyle BEN TEKERİMİ GERİYORUM ,DEBRİYAJIMI DEĞİŞİYORUM BEN YAPARIM diyen herkesin yapabileceği bir işlem değildir,
Eline sağlık güzel bi konu. Yeni gördüm..
125 cc balansörlü motorlarda aynıdır dimi... ybr türevi..
debriyaj değişimi
subap ayar
bunlari yapmak için aparat gerekli mi?
lokmayla halledilir mi?
vidalari sıkarken tork anahtari gerekli mi
sikiligi nasil ayarliyorsun
serkan usta onunda konusunu acmıstı ama resimler ölmüş galiba
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-yarma.html
balansörlü motorlarda krank balansör sentesi de devreye girer,
geri kalan mantık aynı zaten
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
bu aralar motor kursuna başladım.. madem motosiklet kullanıyoruz ve bakımını kendimiz yapmamız lazım.. En azından bilinçli yapalım dimi... çok yabancı olduğum konular ve terimler artık yavaş yavaş anlam kazanmaya başladı...
bu arada ehliyet elbette var 8 senedir ama sınav herkesin bildiği üzere standart soruları ezberleyip girmeyle rahatça geçilebilen cinsten olunca... subap, silindir, üst kapak, egzantirik, şimdi şimdi anlamlı benim için..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Usta cidden esfane bir konu açmışsın. Şu iğneli rulmandan ben de çekiniyorum. Motorum 17 bin km'ye geliyo. Komple söküp cc yükseltme işlemi yapıcam. Bu sırada rulmanları değiştireyimmi değiştirmeyimmi bilemiyorum. Rulmanları söküp takarken karter de yıpranıyo sonuçta. Motorun titreşimi balansöre rağmen son zamanlarda arttı, bunu da eskiyen rulmanlar yaparmış. CC yükseltme yaptıktan 3-5 bin km sonra rulmanlar iş görmez hale gelirse çok üzülürüm.
güzel kardeşim eğer şu anda açınca yapmazsan eğer,
2..3 ay sonra ses gelmeye baslayınca pısman olursun,
o sebepten ne gerekıyor ıse hepsini yenile...
allah razı olsun böyle bır konu açmışsın ya helal olsun
bende kendı motorumu ses gelmesı uzerıne komple yarmış bulunmaktayım ve parçaların gelmesını bekliyorum
gelince nasıp olursa toplucam sadee şanzıman dişlilerinin yerını karıştırdım bu konu hakkında sırası hakkında bır yorum yaparsan sevınırım resım falan varmı hengı dısşlı arasın da rondale vardı gıbı
motorum mondıal 125 UKT
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------
birde komple keçe ve rulman değişimi yapacağım acaba rulman seti varmı acaba keçe seti varda ?
Bak Dostum Aradığın VİDEO Burada ;)
https://www.youtube.com/watch?v=XNX1Im0CBhc
Vites Dişlileri Nasıl Dizilir,
Hangisi 1 hangi pul nereye gelir...
konunun üzerinden çok vakit geçmiş, fakat o bulunmayan rulman artık bulunabiliyor.
sanayide ntn ve ina buldum. ntn 25 tl, ina 50 tl.
motor parçacılarında da 10 tl ye çin markasız olanı mevcut.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)