Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hava filtresini zamanında değiştirin!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    super_meke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    varadero
    Hava filtresinin görevi, her türlü hava şartında motoru sıkıştırmadan gerekli olan havayı iletmek ve nefes aldırmaktır. Hava filtresinin aracın fazla yakıt tüketmesinde direkt etkisi vardır. Tıkanmış bir hava filtresi aracın maksimum beygir gücüne ulaşmasını engellediği gibi aracın fazla yakıt tüketmesine de neden olur.



    Motorda güç kaybına neden olur


    Motorda basit bir yedek parçaymış gibi görünen hava filtresi kirlendiğinde, motora kirli hava girmesine neden olur. Motora kirli hava girdiği için oksijen miktarı yetersiz kalır ve silindirlerin içindeki yanma kalitesi de azalır.



    Yakıtın tamamını yakacak düzeyde oksijen olmadığından silindirlerin içindeki ateşleme sonucunda oluşan patlama ve yanma yetersiz kalır. Bu da motor motorun maksimum torka ulaşmasını engeller ve motorda güç kaybına neden olur.



    Yakıtınız israf olur


    Otomobilinizin hava filtresi kirlenmişse, ne kadar gaza yüklenirseniz yüklenin, motora yeteri kadar oksijen girmediğinden, yakıtın çoğu yanmadan egzoztan çıkar. Yani bir anlamda yakıtınızı sokağa dökmüş olursunuz.



    Motorun ömrü azalır


    Sürekli kalitesiz hava filtresi kullanmak da motorun ömrünü azaltır. Motorun ideal çalışması için iyi bir hava filtresi aracılığıyla motorlardaki silindirlere kaliteli hava girmesi, kaliteli yakıt kullanılması ve hava-yakıt karışımının iyi olması gereklidir.



    Hava filtresi ne zaman değiştirilir?


    Hava filtresi normal koşullarda 10 bin kilometrede bir yapılan periyodik bakımlarda değiştirilir. Ancak tozun, toprağın bol olduğu Türkiye'de 5 bin km'de bir hava filtresini değiştirmek gerekir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Bilgiler için teşekkür ederiz. Başka yararlı ve doğru bilgi derlemelerinizide bekleriz.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    yilmazelektrik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    valla benin kanuni seyhan 150 de basit süpürge makinalarındaki bir singer parça var dandik ybr remde vardı ama bu toz bile tutmuyor.

  4. #4
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    hava filtresi büyük yada küçük olabilirmi eğer küçük olursa yeterli hava alamaz ama büyük olursa bi faydası olurmu acaba
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  5. #5

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    ben bayadır hava filtesi sökük dolaşıyoum.sadece hava filtresi ve süngeri takılı kapağını çıkardım sadece.Motor eskisinden daha iyi gidiyor.zorlama olmuyor.yakıtta düşük..

  6. #6
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Alıntı sonix adlı üyeden alıntı
    ben bayadır hava filtesi sökük dolaşıyoum.sadece hava filtresi ve süngeri takılı kapağını çıkardım sadece.Motor eskisinden daha iyi gidiyor.zorlama olmuyor.yakıtta düşük..
    Güçlü giderken bir taraftanda havası tozlu topraklı olan ülkemizde ne kadar piston ve silindir çizen, yağı-karbüratörü kirtelen toz toprakta içine doluyor.


    Alıntı RAPTOR666 adlı üyeden alıntı
    hava filtresi büyük yada küçük olabilirmi eğer küçük olursa yeterli hava alamaz ama büyük olursa bi faydası olurmu acaba
    Olabilir ancak normal de bir mühendis motorun emdiği havanın debisine uygun bir filtre koyuyor. Ayrıca filtre küçük bile olsa kullanılan malzemeye göre daha büyük bir filtrenin yaptığının çok daha fazlasını yapabiliyor. En son çıkan motorların çoğuna uygun performans filtreleri var. Bunlar hem havayı gerektiği gibi temizlerken hemde motora rahat nefes aldırıyor. Kullanacaksanız böyle bir filtre kullanın. Asla filtreyi sökmeyin. Bu uygulama çok yüksek güç istenen drag gibi kısa mesafeli yarış araçlarında yapılır.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  7. #7
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    hava filtleri ne kadar??
    Yeni yine yeniden

  8. #8
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015

    Hava Filtresinin önemi

    Arkadaşlar hava filtresi bildiğiniz gibi motorun ciğeridir.(teşbihte hata olmaz)
    Yani hava emişi bu yolla alınır yanma odasına.Tabi hava filtresinden geçerek süzülür.Eğer süzmeden havayı alırsanız tıpkı tozlu ortamda sizin sürekli öksüre öksüre çalışmanız demektir. Sonuçta ciğerleriniz tozla kaplanır ve nefes alamaz hale gelir hasta olursunuz.(doktorlar kazanır)
    Biraz daha teknik detaya girersek; Toz, Silisyum dur ve mikron mertebesindeki tozlar süzülmeyip sisteme girerse aynı sıfır numara zımpara etkisi yapar. Dolayısıyla yağın içinde film oluşmasını engeller.Yağın oluşturduğu Film tabakası çalışan tüm parçalar arasına girerek sürtünmeyi azaltmaya çalışır. Yağlamanın amacı da budur zaten. Bunun yanında yağ içindeki katkı maddeleri yağ içinde oluşan kirliliği sararak askıya alır, filmin yırtılmasını engeller boylece yağın yağlama özelliğinin kaybolmamasını sağlar. Ancak bu katkı maddelerininde bir kapasitesi vardır. 20 ppm tozu askıya alabilirse bunun üzerindekini tutamaz dolayısıyla toz,yağ içinde serbest dolaşmaya başlar ve yavaş yavaş motorun piston-gömlek-silindir-segman-krank yemeye başlar. Bu aşıntı başlangıçta gözle görülür seviyede olmadığı için anlaşılmaz ta ki motor yatak sarana kadar.Toz un en büyük hastalığı budur yatak sarma veya blok patlatma.
    Zaten bu aşama da iş işten geçmiştir. İşte Hava filtresi burada çok önemlidir.Siz temiz hava vererek sisteme, makinanızın ömrünü uzatmış oluyorsunuz.(Tüm mekanik çalışan sistemler için geçerlidir bu. içinde yağ dolaşan şanzman,difr,motor,hidrolik sistem)
    Diyelim ki siz tozlu bir ortamda çalışıyorsunuz ve maske kullanmıyorsunuz ve tüm toz ciğerlerinize giriyor çalışma ömrünüz ne kadar olabilir.
    Kesinlikle arkadaşlar hava filtresini söküp aracınıza binmeyiniz. Çekişi artıyor gibi görünse de, hava-yakıt oranı değiştiği için sanki yanma daha kolay gibi görünse de bunlar geçicidir. 100.000 km sonra revizyon yaptıracaksanız bu durumda yarıya düşecek 50.000 km sonra motorunuzu elden geçireceksiniz.Ya da daha once yatak saracak veya blok patlatacak masrafınız daha çok artacaktır.Hem daha fazla müdahale, hem daha fazla işçilik, hem daha fazla yedek parça hemde daha fazla cebinizden para çıkacak.
    Bu nedenle kısaca özetlersek; kesinlikle aracınız ne olursa olsun hava filtresini sökmeyiniz ve belirli periodlarda temizliğini yapınız veya değiştiriniz. Uyduruk filtreler kullanmayınız.Filtre üzerinde herhangi bir deformasyon(yırtık,patlak) görürseniz hemen değiştiriniz.
    Umarım filtrelerin önemini yukarda azda olsa anlatmış oldum.super_meke olayın diğer boyutunu anlatmış.Her ikisini de dikkate alırsanız hastalıksız motor kullanmış olursunuz
    Herkese kazasız belasız günler diliyorum.

    Yücel TÜZEMEN
    Kimya Müh.

  9. #9
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Bu arada sadece hava filtresi değil yağ filtresi de onemlidir. Hava filtresinin tutamayıp yağa karışan zerrecikleri ve mikron seviyesindeki aşıntı metallerini de yağ filtresi tutar.Bu anlamda hava filtresine gösterilen özen yağ filtresine de gösterilmelidir.

  10. #10
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    bu ava fıltresını sokunce motor boulup yarım saat çalışmıyordu

  11. #11
    aidikurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki intruder C800
    hava fılterını ve yag fıltresının bakımıda cok onemli hava filtresiz gezen arkadasa seslenıyorum devam edersen yayn gezecksın

  12. #12
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    az yakıt yüksek performans için değiştirmek yetmez fırsat buldukça hava tutarak temizleyin ...

  13. #13
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    forumda birileri vardı yıkıyomuş suyla ama kağıt malzeme değılır gibi geliyo
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  14. #14
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    performans filtreleri özel bir sıvı ile yıkanır suyla değil suyla yıkanıyorsa süngerdir kağıt filtreler hava ile temizlenir

  15. #15
    tüzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    HONDA GL1800 2003 ve HONDA FORZA NSS300 2015
    Konuyu Yeni motor alan Arkadaşların, hava filtresinin önemi konusunda bilgilendirmek için gündemde tutmaya çalıştım.

  16. #16
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    arkadaşlar sl 150 ime performans hava filtresi takmak istiorum.bana tavsiyeysi nerdewn alabilecegim fiyat uygulama vb bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın teşekkürler

  17. #17
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    tüzemen,hocam verdiğin bilgiler için teşekkürler,ben otomotiv mezunuyum ama bu kadar detaylı bilmiyordum,sağolasın

    filtre değiştirme konusuna gelince ,bende istiyorum değiştirmeyi ama 69 euro+kdv olunca insan kararsız kalıyor,başka yolu yokmu bunun,benim kurye bir arkadaşım sanayiden aldığı filtre kağıdını kesip orjinal yuvasına akordeon gibi sarıp,siliconla yapıştırarak yenilemişti,başka yapan varmı acaba?bende sanırım deneyeceğim,önemli olan hava geçirgenliği,aynı ise sorun olmaz sanırım

  18. #18
    mustafatuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    TC-İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011)
    Teşekkürler hocam , yararlı oldu

  19. #19
    Muzo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul-Eyüp
    Motosikleti
    Mondial 150 MC
    Tesekkürler Arkadaslar,
    Benimde tam bilmek istedigim olaylari Boeylece Ogrenmis oldum,bende su an Rodaj dayim 750 Km Yaptim 13 YTL ye Depoyu Fulledim ama Ancak 100 KM gidebildim. Su ana kadar 60i gecmiyorum bu acaba Rodajda oldugundan Normal mi yani? yada bu kadar Km de Hava Filtresi tikanmis olabilirmi??

  20. #20

    Üyelik
    21 Mart 2019
    Hava filtresi sungerim nemliydi değiştirdim 1 hafta sonra baktim yine aynı sizce neden olabilir süngeri cikarttigimda elimde ıslandı birde kapağın içinde islakti motordan filtreye bir hortum geliyor sanırım ordan motor rmg rapid 50


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler