Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Keeway Superlıght 150'Ye 6 yaylı 6 balatalı Debriyaj Değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Evet arkadaşlar direk anlatıma geçicem kafanıza takılan soruları sorabilirsiniz.Evet şimdi önce debriyajı kapağını sökmeden motorun yağını altındaki 17 anahtarla açılan somunu açarak bir kaba dolduruyoruz.Beni biraz uğraştırdı bu somun egzosu söktüm ve anahatara tokmakla vurarak ancak açabildim.
    Bu işlemi yaparken üstten yağ çubuğunuda çıkarın yağ rahatça aksın normalde balata değişiminde yağında değişmesi gerektiğini söylediler ama ben aynı yağı tekrar koymayı düşündüm.

    Rahat çalışabilmek için motorun sağ ayak basamağını Egzosu ayak marşını çıkartıyoruz.Egzosu sökmek için arka yolcu basamağının alyan vidaları söküyoruz.ve oradaki 10 numara somunu çıkartıyoruz anahtarla.Sonrasında motorun egzos manifoldundan 2 vidayı çıkartıyoruz dikkatli olun neyin nerden nasıl çıktığını unutmayın.


    Debriyaj telinide çıkarmayı ihmal etmeyelim

    Şimdi 8mm debriyaj kapağı vidalarını çıkartıyoruz.Burda önemli nokta kapaktaki vidalardan birisi uzun birisi yıldız tornavida ile açılan diğerleri aynı zaten bu uzun olanı karıştırmayın onun yeri belli onu çıkardığınız yere takın.Vidaları toza pisliğe bulaştırmadan temiz bir yere koyuyoruz.Vidalar çıkınca kapak direk çıkmıyor biraz sağdan soldun oyanayarak çıkarıyoruz.
    Burda kapak çıkarken sağ basamağın şaseye bağlı fren pedalını tutan demiri var onunda vidalarını gevşettim ben rahat çıkması için engel oluyor çünkü.
    Debriyaj kapağı elimizde ve içide böyle birşey.

    Kapağı söktükten sonra debriyajı sökmek için öncelikle yağ pompasının çıkması gerekiyor onun içinde bu tip cg tipi motorlarda bu anahtar lazım.Riallide bu parça mevcut.

    Şimdi Yağ pompasının önünde 3 yıldız vida var önce onları çıkartıyoruz.

    Sonra karşımıza yağ pompasının somunu geliyor ve aparatımızı oraya arkasından birşeyle hafifçe vurarak yerleştiriyoruz.


    Sonra bu aparatın arkasına ayarlı anahtar olduğu için elimde onu takıyorum ve çevirmeye başlıyorum ama boşa dönüyor sonra bu forumdan bir arkadşın tavsiyesiyle dişlilerin arasına tornavida geçirerek biraz zor oldu ama açıyorum bunuda.şimdi debriyaj kısmında gördüğümüz gibi 4 yaylı 5 balatalı bir debriyaj var.Burda dikkat edin 4 yaylı olan parçanın ortasında bir bilya var ve onun içine geçen bir silindr parça var ve onunda içine geçen çivi şeklinde debriyajı ayırmaya yarayan parça var bunları kaybetmiyoruz.Şimdi 4 yayın vidasını çıkartıyoruz karşılıklı bir şekilde çıkarıdm ben zorlamaması için.Yayların vidasını çıkarnca yaylar ve vidalarıyla birlikte onu yerleştirdiğimiz parçalar elimize geçiyor.Şimdi o bilyayı çıkartıyorum yeni aldığım 6lı debriyaja takmak için.ortasındaki parçalarıda bir kenara koyalım bilyayı hemen yerleştirdim öbür debriyaja zaten kolay bir şekilde çıkıyor.
    Şimdi aşağıdaki resimdeki o debriyajın ortasındaki mil var o geliyor debriyajın diğer kısmınıda sökmek için burda bir segman var bunu çıkarmamız (buresimde ben çıkardığım için görünmüyor ama yeri o debriyajın ortası zaten farkedersiniz)
    lazım bende segman pensesi yoktu tornavida gibi ucu sivri birşeyle çıkardım

    ve debriyaj elimizde bir sorun yok gibi.Ama ben yinede değiştirmeyi düşünüyorum.

    Aldığım debriyaj ve debriyaj kapak contası

    5liyi çıkardığım şekilde 6 lı debriyaja aynı işlemler ile takıyorum ama segmanı falan unutmayın dikkat edin.
    Eski debriyaj 5 li olduğu için Bu biraz daha ilerde oluyor ve yağ pompasıyla arasında çok ufak bir fark kalıyor.
    Yağ pompasının 3 vidasını takınca vidalar arkadan çıkıyor buraya geliyor ve sürtüyor debriyaja durum böyle olunca biraz düşünüp önce kısa vida arıyorum bulamayınca vidaların önüne pul atıyorum arkadan çıkmadığı için bir sorun yok gibi artık.Acaba bir zararı olurmu diye aklımda soruda kalıyor ama neyse.

    Ok işareti olan kısım varya orası işte yer.


    Contamda sorun görmediğim için değiştirmiyorum temizliyorum sadece.Ve bütün parçaları yerleştirdikten sonra kapağı kapatıyorum ve vidalarını orantılı bir şekilde sıkıyorum.
    Motoru topluyorum yapı koyuyorum tekrar basamağı ayak marşını debriyaj ayarını egzosu takıyorum ve motoru çalıştırıyorum.Birkaç dakika boşta çalıştıyırorum yağlaması gerektiğini düşündüğüm için.

    Sonuç olarak motorda çok bariz bir şekilde fark oluştu sesi değişti başka bir motor var sanki altımda.
    Benim motorum önceden bağırırdı ama devrine oranlı gitmezdi mesela yokuşlarda bağırırda ama yavaş giderdi bende balatalardan şüphelendim ve sorun balatlardanmış
    Bu 6 yaylı 6 balata olmasının farkıda olabilir ama kavraması ciddi derecede değişti hatta bir kaç kez stop ettim sanki farklı motor kullanıyormuş gibi.
    Çekişi ve hızlanması değişti motorun.30 km yaptım çok şükür bir sıkıntı yok yarın dahada detaylı deneyeceğim.

    İnşallah birilerine faydası dokunur.Bu bilgilerin çoğunuda burdaki arkadaşlardan öğrendim hepsine teşekkür ediyorum.
    Allah kaza bela vermesin.
    FatihC, Teo23, cenkito ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Debriyajı değiştirmek için yağı niye boşalttın ki motoru sol yatırıp değiştirseydin keşke. Motoru yatırınca yerle motor arasına lastik veya benzeri yumuşak bir cisim konulduğunda çizilme ezilme olmazdı.

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı değiştirmek için yağı niye boşalttın ki motoru sol yatırıp değiştirseydin keşke. Motoru yatırınca yerle motor arasına lastik veya benzeri yumuşak bir cisim konulduğunda çizilme ezilme olmazdı.
    Aslında öyle yapmıştım ilk açtığımda sonradan bilerek boşalttım yağı .Birde bu sorun öncedende vardı motor ısınınca altında bir yağ tabakası oluşuyor damlama yok ama o tabaka normalmi.

  4. #4
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Oo eline sağlık güzel olmuş... Ben de yakında bu işlemleri yapacağım galiba...
    thepope bunu beğendi.

  5. #5
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Elinize sağlık hocam.
    Maliyeti ne kadar tuttu bu işin ?

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Parçaları rialliden aldım 28tl debriyaj 13 tl yağ pompası aparatı kargo ile 45 lira falan oluyor.
    http://www.rialli.com/urunler/motosiklet-yedek-parca/37_debriyaj-disli-grubu/8937__debriyaj-baskisi-komple-6-yildiz-6-balata-cg-200/
    http://www.rialli.com/urunler/323_yag-aparat-hortum-grubu/2382__ys-aparat-yag-pompa-cektirmesi-motosiklet-modeller/
    muhahha306 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    arkadas nden yağ dgsmesınkı lt sı 15 tl bahane ıle yenıle , ayrıca egzostu boşyere sökmüşsünüz
    Cavalry bunu beğendi.

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadas nden yağ dgsmesınkı lt sı 15 tl bahane ıle yenıle , ayrıca egzostu boşyere sökmüşsünüz
    yağ değişimine gerek yoktu zaten yağı yeniydi motorun egzostun sökme nedenim alttaki yağ somunu açmaktı elimde sadece iki ağızlı vardı o nedenle lokma olmadığı için egzostu söktüm.Yukarıdada yazıyor zaten.

  9. #9
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    benim caracal 200 4 yay 6 balata. ben de 6 yay 6 balata yapsam nasıl olur. neler değişir +/- yönleri neler olur. yoksa gereksiz bir işlem mi ?

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim caracal 200 4 yay 6 balata. ben de 6 yay 6 balata yapsam nasıl olur. neler değişir +/- yönleri neler olur. yoksa gereksiz bir işlem mi ?
    debriyajın kavramasında sorun yoksa yani bunu hissedersin zaten gereksiz bir işlem.
    rm125 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Mert merhaba

    bugün bende rodajda 500km geçtim ve yağ değişimi yapacaktım dedim debriyajı değiştireyim elimde pekte kaliteli olmayan idare edecek balata vardı. neyse söktüm kapağı yağı falan boşalttım. fakat bende rialli sitesinden cg için yağ pompası sökme aparatı almıştım olmadı birtürlü. anlayamadım ama bir türlü deliklerden içeri geçmedi, neyse dedim geri takayım sonra senin gibi 6lı alırım dedim. geri yayları falan taktım vidaları sıkarken vidanın birisinin üstü kırıldı. vida içerde üstü koptu gitti.

    şimdi bu birkaç sorum olacak, bu aparat neden olmamış olabilir? acaba yanlış aparat mı gönderdiler anlamadım.birde bu 6lı seti komple değiştiriyoruz sonuçta eski vidalar işe yaramayacağı için önemsemedim ama bu vidaları sökmeden seti komple takabilir miyim? yardımcı olursan sevinirim.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı ercan_wrc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mert merhaba

    bugün bende rodajda 500km geçtim ve yağ değişimi yapacaktım dedim debriyajı değiştireyim elimde pekte kaliteli olmayan idare edecek balata vardı. neyse söktüm kapağı yağı falan boşalttım. fakat bende rialli sitesinden cg için yağ pompası sökme aparatı almıştım olmadı birtürlü. anlayamadım ama bir türlü deliklerden içeri geçmedi, neyse dedim geri takayım sonra senin gibi 6lı alırım dedim. geri yayları falan taktım vidaları sıkarken vidanın birisinin üstü kırıldı. vida içerde üstü koptu gitti.

    şimdi bu birkaç sorum olacak, bu aparat neden olmamış olabilir? acaba yanlış aparat mı gönderdiler anlamadım.birde bu 6lı seti komple değiştiriyoruz sonuçta eski vidalar işe yaramayacağı için önemsemedim ama bu vidaları sökmeden seti komple takabilir miyim? yardımcı olursan sevinirim.

    helal olsun valla 500 km deki motorun debriyaj balatasını değiştirmek için açtın
    müzeliksin sen dostum

  13. #13

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    helal olsun valla 500 km deki motorun debriyaj balatasını değiştirmek için açtın
    müzeliksin sen dostum
    dostum 500km derken geçen hafta piston segman silindir değişimi yapmıştım ondan 500km de rodajdayım. yoksa motor 22bin kmde :D

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı ercan_wrc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum 500km derken geçen hafta piston segman silindir değişimi yapmıştım ondan 500km de rodajdayım. yoksa motor 22bin kmde :D
    haaa anladım.. kusuruma bakma o zaman

  15. #15

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    estagfurullah hocam bu arada gv nasıl memnun musunuz? birde ne kadar yakıyor acaba merak ediyorum. bacanakta gt250r var, o 25krş falan yakıyor

  16. #16
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı ercan_wrc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    estagfurullah hocam bu arada gv nasıl memnun musunuz? birde ne kadar yakıyor acaba merak ediyorum. bacanakta gt250r var, o 25krş falan yakıyor
    100 km de ortalama 3.5 litre yakıyor oda 16 kuruşa falan denk geliyor tabi..
    ama ben şehiriçi şehirdışı sakin kullanırım 6 bin deviri geçmem genelde..
    gv den memnunum sağlam sorunu olmayan bir motosiklet senin bacanak yaktırıyor demekki

  17. #17

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km de ortalama 3.5 litre yakıyor oda 16 kuruşa falan denk geliyor tabi..
    ama ben şehiriçi şehirdışı sakin kullanırım 6 bin deviri geçmem genelde..
    gv den memnunum sağlam sorunu olmayan bir motosiklet senin bacanak yaktırıyor demekki
    aynı motora sahip sonuçta ama belki o racing olduğu için vites aralıkları falan farklı olabilir. neyse 16 kuruş ise çok iyiymiş. Keewayden sonra almak istediğim bir motor GV hem az yakan hem görüntüsü güzel hemde bastın mı gidiyor ayrıca 250likten fazla almam. büyüğü bana uymaz çünkü motoru alalı 2 ay oldu 2500kmden fazla yaptım :D zaten 5-6 liradan da fazla vermem işin açığı motora. gerçi bineceğim için piston vs ne varsa yeniledim motorda.kazasız belasız..

  18. #18
    Cavalry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    LandCruiser
    Thepope ellerine sağlık güzel anlatmışsın fakat, egzozu sökmene hiç gerek yoktu.. Bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlarında aklında bulunsun, debriyaj balataları değişeceği zaman yağın da değişmesi gerekir en sağlıklı olan budur.. O yüzden bu işlemi yağ değiştireceğiniz zaman yapmanız yararınıza olur, ayrıca debriyaj balatalarını direk takmak ya da üstüne binip hiçbirşey olmamış gibi sürmek de çok sakıncalı, balataları takmadan 1 gün öncesinde temiz bir kaba motora koyacağınız kullanılmamış yağı boşaltıp balataları da o kaba atmanız çok iyi olur.. balatalar biraz şişecektir ve bu işlem yapıldıktan sonra uzun yola filan gidecekseniz 1-2 gün beklemekte fayda var..
    Keyifli sürüşler

  19. #19

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    merhaba
    Bu değişikliği yapınca debriyaj sertleşti, sizde deaynı şey olmuş muydu? Nasıl çözebiliriz, önerisi olan?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)