Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motor çok ısınınca gaz yemiyor.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    slm . motorla şehiriçinde 1-2 viteste 7-11 bin devir arası kullandım . 40-45 dk motor normalden çok ısındı tabi. dönüş yolunda yokuş çıkarken yarı yolda motor gaz yemedi. kapadım indim düzlüğe motoru çalıştırayım dedim 40 sn marş anca çalıştı ama gaz yemiyor boğuluyor rolantide çalışıyor sadece .jiklede denedim daha beter boğuyodu. 1-2 dakka devir alması için uraştım sonra devir alınca 2 . viteste yüksek devirde geldim eve kadar . ama arada ateşleme yapmıyormuş gibi oluyodu motor. eve döndükten yarım saat sonra motoru çalıştırayım dedim. tek marşla çalıştı rahat gaz yiyodu. . şunları belitreyim . depom fuldu . karbüratörüm temizdi ayarı vs. yeni yapılmıştı. bu sorun normal kullanımda olmuyor. sadece yüksek devirde kullanımda oluyor. karbüratör hortumlar motor ısısından dolayı bayağı sıcaktı.etkilemiş olabilirmi acaba buji çok yüksek sıcakta ateşleme mi yapamıyor da böyle oluyor. değiştirsem düzelirmi ne yapmalıyım. iyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Sebebi neydi de 1-2 viteste öyle yüksek devirde kullandınız?

    karbüratöre pislik girmiş olabilir
    yakıttan olabilir
    hava ayarı kaçmış olabilir

    ama her şey normale dönmüşse, karbüratöre giren pislik yahut yakıt olabilir

  3. #3
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    motor marka model nedir?
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  4. #4

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    sebebi yok sadece daha güzel ses verdiği için model yuan xgj150-23.. karbüratör ve benzinim temiz hava ayarı da normalde . . yani yolda kaldığımda zor çalıştı yukarda dediğim gibi çalıştıktan sonrada gaz yemedi sonra bi devir aldı öyle yüksek devirle geldim eve yoksa düşük devirde motor boğuluyodu arada yine kesik kesik ateşleniyodu motor. eve geldiğimde işte normale dönmesinin sebebi. motoru yarım saat dinlendirdim ondan sonra sanki bişey olmamış gibi normale döndü. tıkanma kötü benzin söz konusu degil . motor çok sıcaktı yani yüksek devirde kullandığım için buji bu kadar yüksek sıcaklıkta ateşleme yapamamış olabilirmi karbüratörde aynı sıcaklıkta idi. ama rolantide rahat çalışıyordu . jigle de işe yaramadı .

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    sen motoru 7 ile 11 devir arası 40 45 dk çalıştır sonra sebebi yok de ne oldu diye sor le ilahe

  6. #6
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    yüksek devir nedeni ile sibob ayarı bozulmuş olabilir.

    ısınınca değişen performansın genellikle sebebi siboblar ve ömrü bitmiş motordur.

    motorunuzun yağını kontrol edin.

    soğuk ken sibob ayarlarını ölçtürün.

  7. #7

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    evet ondan kaynaklanabilir ama bugün bir bucuk saatlik yol gittim geldim hiçbir sorun olmadı . motorun içi yeni yapılmış. 2 bin km sanırım. yağım 1000 km önce değişti. bu ayarı ölçmek için üst kapağı sökmek mi gerekiyor. nerden ölçülüyor grenaj falan var onları ben sökerdim . çakıyla ben ölçsem de olur :D bu arada iğne ayarım fakir karışımda yani yukardan 2. çizgide takılı ilk çalışınca ani gaz yemiyor jikleyi yarım açıyorum motor ısınınca kapatıyorum normal çalışıyor az benzin yaksın diye yaptım :D

    başka bir konudaha var. arka lastiğim bitik . öyleden kullanıyorum sorun yok bugün baktım mısır tanesi kadar bir yerde lastik kaplaması gitmiş sac gibi bişey var içi sac levha ile mi kaplı lastiğin

  8. #8

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    sürüş alışkanlığını değiştir, yazın sıcak havalarda özellikle sıkışık trafikte fazla dur kalk yapınca devir çevirme bırak işi tork halletsin.3.vites ve sonrası yüksek devir çevir canını çıkarma motorun her makinanın sağlıklı çalışma ısı aralıkları vardır altı yada üstü bozar senkronizasyonu düzgün çalışmaz sende olduğu gibi.

  9. #9
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ondan kaynaklanabilir ama bugün bir bucuk saatlik yol gittim geldim hiçbir sorun olmadı . motorun içi yeni yapılmış. 2 bin km sanırım. yağım 1000 km önce değişti. bu ayarı ölçmek için üst kapağı sökmek mi gerekiyor. nerden ölçülüyor grenaj falan var onları ben sökerdim . çakıyla ben ölçsem de olur :D bu arada iğne ayarım fakir karışımda yani yukardan 2. çizgide takılı ilk çalışınca ani gaz yemiyor jikleyi yarım açıyorum motor ısınınca kapatıyorum normal çalışıyor az benzin yaksın diye yaptım :D

    başka bir konudaha var. arka lastiğim bitik . öyleden kullanıyorum sorun yok bugün baktım mısır tanesi kadar bir yerde lastik kaplaması gitmiş sac gibi bişey var içi sac levha ile mi kaplı lastiğin
    dostum yaş kaç? küçükken hiç mahallnin bebeleriyle lastik yakmadınızmı bi parçada olsa?
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)