Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Suzuki DL1000 (KLV1000) Amortisör Keçe Değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Evet Arkadaşlar,
    Uzun zamandır yapmam gereken lakin vakit bulupda sıra gelipde bir türlü

    yapamadığım Ön amortisör keçelerimin değişimini Resimli olarak anlatmaya çalıştım

    ufak tefek eksiklikler unuttuklarım yazmadıklarım illaki olacaktır yahut yanlış

    yapmış olduğum şeyler de vardır belki ama şuan sorunsuz olarak çalışmakta...

    Olmadık zamanda başımıza olmadık masraf açan şu Ön Amortisör Kavallarından çıkan

    yağın sebebi ne olaki?
    Diyen arkadaşların genel manada çözümü burda bulma ihtimalleri var,
    Zira çok spesifik olmayan modeller harici çoğu motorun amortisörleri aşşağıdaki

    resimlerde gösterildiği gibi sökülmekte, takılmakta ve keçeleri bu şekilde

    değişmekte..

    Ama herşeyden önce bu işten zevk alarak yapmalı diyorum...
    Neticede kendi motorum ile kendim ilgilenmiş,
    Eğrisini doğrusunu kendim görmüş,
    olası bir problemde sorunun neden dolayı kaynaklanabileceğini tespit edebilmek

    çok güzel bir duygu benim için..

    Öncelikle Motorumuzun Fren kaliperlerini söküyoruz,
    Çünki Amotrisör kavallarının alt tarafına bağlı

    Benim motorumda 2 adet vida tutmakta bunları ilk resimde solda sis farına bağlı

    görünen şeyler kaliperler

    Bunları takarkende vida sabitleyici ile takmak her zaman en güzeli..
    Neticede hayati bir organ motorumuz için,
    Ayrıca söktükten sonra temizlemeli ve balata durumunu kontrol etmekde de yarar

    var..

    Resim1


    Resim2


    Bu resimde ise Sökülmüş halleri mevcut

    Resim3


    Burda 19Allen anahtarı ile motorumuzun ön tekerini sökmekteyiz, ve dikkatli

    bakıldığında amotrisör kavallarındaki yağ kaçağını da görmekteyiz,
    Hazır Ön tekeri sökmüşken Ön teker rulmanlarınıda el yordamı ile kontrol edip

    parmağımızla çevirip herhangi bir kıtırtı, tıkırtı vs. varmı diye bakmalıyız

    yoksa yakın zamanda tekrardan ön tekeri sökmek zorunda kalabiliriz.(Ben 3 gün

    önce ön lastiğimi değiştirmek için söktüğümde kontrol etmiştim o yüzden

    fotoğraflayamadık)

    Resim4


    Resim5



    Buda tekerimizin Sökülmüş hali

    resim6


    Sonrasında Ön çamurluğumuzu söküyoruz,
    Burda dikkat edilecek bir başka husus ise ön çamurluğu amortisör kavallarına

    bağlayan vidaların(hele hele benim gibi yaz-kış ayrımı yapmadan binenler için)

    zamanla taş-toprak-yağmur-çamurdan dolayı neredeyse sökülmemek için elinden

    geleni yapması,
    Bununda çözümü gayet basit,
    İlahi fısfıs olarak adlandırdığımız "wd-40" sıkıp bekliyoruz..
    Sonrasında işlem tamam

    Resim7



    Burda da tekerleği sökülmüş Fren kaliperleri alınmış(Fren kaliperlerini olduğu

    gibi yere sarkıtmaktan ziyade tel yahut ip yardımı ile gerilmeyecek şekilde bir

    yere tutturunuz.çünki eski motorlarda bu hortumlar güneş vb. etkenlerden iyice

    özelliğini yitirmeye başlamakta bunlarıda gözden geçirmekte fayda var) ve

    çamurluğu çıkmış halde sadece kavallarıtutan mesnetlerdeki vidaların

    gevşetilmesi ile sökülebilecek duruma gelmiş motorumuz görünmekte..

    Resim8



    Ama Sökmeden evvel tabiki kavalların içerisindeki Kirli yağı boşaltalım ki sonra

    tekrar elimizde kaval ile beklemeyelim
    Aşşağıdaki resimde görüleceğüi gibi allen anahtarı ile vidayı söküyoruz, Aslında

    bu sökmüş olduğum bütün vidaların bir tork değeri var lakin bizim elimizde Tork

    anahtarı olmadığı için Aliminyum olan amotrisör kavalları zorlayıp diş yuvalarını

    bozmamak adına geri takarken çok yüklenmeden sıkıyoruz..

    Resim9



    Resim10



    Bu resimde görüldüğü üzere ön kavallardan Fork oil niyetine Metalik renkli bir

    sıvı akmakta bunun sebebi ise zamanında kavalların içerisinde giren toz, çamur,

    vs..Yahut usta olarak geçinen fakat fork oil yerine normal 10-40 yağ koyan

    ustalardan kaynaklanmakta

    resim11



    Burda ise Allen ile söktüğümüz civata görünmekte,
    bu fotoğrafı çekme sebebim civatadaki bakır pul
    gözümüzle kontrol ettikten sonra eğerki çok ezilmiş ise değişmesi gerekmekte,
    yoksa herşeyi topladıktan sonra aşşağıdan yağ kaçıran bir amortisör hepimizin

    canını sıkabilir..

    Resim12



    İPUCU: Bu fotoğrafta ise motorumun ne kadar pis olduğu gösteriyorum ::

    Şaka bi tarafa ön amortisör kavallarını sökmeden evvel Amortisörün En üst

    tarafındaki büyük Civataları(resim15 1 nolu parçanın vidası) gevşetin ki

    kavalları elinize aldıktan sonra tekrar yerine takıp da vidayı gevşetmek zorunda

    kalmayın..

    Resim13



    Resim 14



    Burda ise Amortisorumuzun sökülmüş hali mevcut,
    Sırası ile 1 numaralı parçayı önceden gevşetmiştim(Resim 10 da söktüğüm vida 1

    numaralı parçanın en altına girmekte bu arada) bunu komple sökerek kavalın

    içerisinden çıkartıyoruz,
    Ardından A harfi ile göstermiş olduğum Toz keçesini ince uçlu tornavida

    yardımıyla yerinden çıkartıp ondan sonra sökmemiz gereken B harfi ile göstermiş

    olduğum Sekmanı yine tornavida ile yerinden çıkartıyoruz,
    ve geriye 2 numaralı parça ile 3 numaralı parçayı birarada tutan C harfi ile

    göstermiş olduğum (ve yağ kaçıran meretin kendisi olmakta bu) Yağ keçesi kalıyor.
    Bundan sonrası duruma göre biraz kaba kuvvet,
    KLV1000'de çok kolay çıktı fakat eski motorum olan f650 de o yağ keçesini ordan

    sökmek için 2 saat'ten fazla uğraşmış ardından 3 numaralı parçada yağ keçesinin

    girdiği kısmı ocak üstünde ısıtıp parçalayarak çıkartmıştım yağ keçelerini)bunda

    ise iki elimle tutum 2-3 defa ileri geri yapmam ile çıktı yağ keçesi..


    Resim15



    resim16



    kavalımızı ve alt kovanı güzelce Gaz yağı ile temizledikten sonra şimdi de yerine

    takma işlemini gerçekleştiriyoruz,
    Bu işlem sökme sırasına göre yine
    Yağ keçesi-Sekman- ve Toz keçesi şeklinde olmalı..

    Aşşağıdaki resimde görünen
    1 nolu kısımda yeni yağ keçesi
    2 nolu kısımda ise eski yağ keçesi bulunmakta,
    bunun sebebini ilerleyen fotoğraflarda anlayacaksınız..

    Resim17



    Resim18




    Bu resimde ise benim tahminim KLV'nin amortisörlerinin ayarlı olmasından tevelli
    Kırmızı içerisine aldığım kısımın içerisinde eski yağ kaldığını görmekteyiz zira

    yuvarlağın altına baktığınızda göreceksiniz bu yağın çıkması için yukarıdan

    bastırıyoruz(Burda benim üşengeçliğim sözkonusu aslında komple bu yayıda söküp

    onu temizleyebilirdim ama işte o esnada bu daha kolayıma geldi)

    Resim21



    Resim22




    Evet burda öteki kavalın keçesini takmaya geçmişiz,
    Sürdüğüm tüpte kırmızı bir gres var keçeler ile birlikte gelmişti
    ama herhangi bir gres de tabikii iş görür maksat az biraz kaydırsın ilk takmada

    birazda tozu toprağı ilerleyen zaman içerisinde içinde tutsun..

    Resim23


    Burda yeni yağ keçemizi takıyoruz

    Resim24



    Resim25



    Burda yukarıda bahsettiğim (Resim 17 de) eski yağ keçesini yeni taktığımızın

    üstüne geçici olarak geçiriyoruz,(tabi temizledikten sonra)
    sebebini bi kaç foto sonra öğreneceksiniz zaten..


    Resim26



    Resim27



    Resim28



    Resim29



    vee sonunda

    Resim 30




    yeni keçeyi yerine oturturken ezilmesini önlemek için eski keçeyi yenisinin

    üstüne takıp 50'lik diye tabir edilen PVC boru ile yerine oturtuyoruz,
    Belki bu iş içinde özel bir alet vardır lakin ben bu şekil yapmayı daha pratik ve

    bulunabilirlik açısından tavsiye ediyorum..

    Resim 31




    Sıra geldi Fork Oil'imiz koymaya,
    Services manuelinde 505ml yazmaktaydı
    lakin benim elimde 1 lt fork oil olduğu için 500'er ML koydum,


    Resim 32



    Bu resimde Amortisörümüzün üst kısmındaki Aliminyum kapağı görüyoruz bunu takarken ve sıkıştırırken dikkatli olmak gerek zira hem Aliminyüm hemde öyle hemen bulunabilecek bir malzeme değil diş kaçırdığı taktirde baya canımızı sıkacak durumlar hasıl olabilir..
    Ayrıca bu kapağın üzerindeki oringi de kontrol etmemiz gerekmekte,
    ve bu kapağı kavalları yerine oturtmadan sıkamıyoruz...


    Resim33




    Resim34



    Resim35



    Resim40



    Resim43




    Geriye Kavalları-Çamurluğu-Tekerleği-ve Fren Kaliperlerini takmak gerekiyor,
    Tabiki bunları söktüğümüz gibi takacağız onları fotoğraflamadık,

    Yayımda ve yapımda emeği geçenlere burdan Çok teşekkür ediyorum

    Bunlar yine Ankara MT sayesinde tanışıp arkadaş olduğum 40 nolu fotoda görünen EFtall ve hepimizin bileceği üzerine aşşağıdaki fotoda görünen Fati Başgan.

    Ve tabiki Soykan

















    Bunlarda o günden kalan bi kaç resim









    Bir Sonraki konu Anlatımım da muhtemelen
    Throttle Valve SYNCHRONIZATION olacak
    zira şuan araştırma aşamasındayım,
    Tek silindirden çift silindire geçince böyle bir şey de lazım gelirmiş,
    bakalım o neymiş...

    Bir dahaki konumuzda görüşmek üzere...
    pistolpitt, forewer, eftall ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    ANGARAJ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    eline sağlık..güzel olmuş..da...
    fotoğrafları biraz ufaltsaydın..hiçbirine bakamadım..yüklenmesi acaip zaman alıyor...
    geçen hafta bende değiştirdim ama fotoğraf çekmedim..insanlar uğraşmasın diye...
    jackonbir bunu beğendi.

  3. #3
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Ufaltılmış halinide koyayım diyeceğim ama bu sefer sayfa hiç açılmayacak abi

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    çözünürlük olarak ufalt demek istemiştim..hala açılmış değil fotoğraflar...

    sadece kel bir Fatih var orada...
    (zaten işçiliğini, de beğenmemiştim...)

  5. #5
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    Saat 14'te beğen tuşuna bastım hala beğenecek, teşekkürler Yunus
    GaCCaLL ve jackonbir bunu beğendiler.

  6. #6
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    adama boşuna yunus usta denmiyo...eline de yakışıyo yallı oğlanın...kırmızı tulumu gözlerim aramadı değil...

  7. #7
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Valla resimlerin ufaltılmışınıda upload edicem ama moderatörlerden birisinin düzenlemesi lazım postu zira üyelerin o özelliği yok..
    Bu işe ne derler acaba?

    Kırmızı tulumuda çatala bakacak kimse olmadığından giymedim açıkcası rahat takıldım yani
    Fesat insanlar olaydı giyerdim getirmiştim halbüse..

  8. #8
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Emeğine sağlık süpersin kardeşim.
    GaCCaLL bunu beğendi.

  9. #9
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alet işler, el övünür
    fati olmasa işin nanaymış,

    birde, 505 ml. yerine 500 ml. eklemişsin ya, bu hiç iyi olmamış

    PC engineer den bu performans, (ayakta alkış simileysi )....
    GaCCaLL bunu beğendi.

  10. #10
    eftall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    600f gitti..poloya devam..
    çok eğlenceli bir gündü aynı zamanda yunus ustam kendi keçeleriyle ilgilenirken bi taraftan da bnm 600f in yağ değişimini yaptı adam (nazar değmesin d.tünü kaşı abi)

    sonsuz sevgi ve saygılar bizden..ayrıca soykanın son foto tam profillik olmuş
    GaCCaLL bunu beğendi.

  11. #11
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    metin usta görmesin, ekmeğimnen oynatmam diye sana dalabilir dervişciğim
    forewer bunu beğendi.

  12. #12
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    O diil de saçlar iyice gitmiş tepen görünüyo ya la. Fati babaya yetişiyon yiğido :p

  13. #13
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    keçe değiştirme işleri gocattı bunu

  14. #14
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metin usta görmesin, ekmeğimnen oynatmam diye sana dalabilir dervişciğim
    Metin Usta bunu yanina alacakmis oyle diyollaaa
    ANGARAJ
    Whatever it is, it's better in the wind.
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

  15. #15
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Hic derdi bitmeyen ihtiyar KLV'm aklıma geldi. Gidişi on numara, ama durmuyordu Emeğine sağlık.

  16. #16
    DARKSTAR54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2012
    Şehir
    sakarya/merkez
    Motosikleti
    Honda Nc700x K13- BMW 1200 GS 2008
    ellerinize sağlık, güzel çalışma ve paylaşım....

  17. #17
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Elinize sağlık. Paylaşım için teşekkürler.

  18. #18
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğine sağlık süpersin kardeşim.
    eyvallah hacım

    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alet işler, el övünür
    fati olmasa işin nanaymış,

    birde, 505 ml. yerine 500 ml. eklemişsin ya, bu hiç iyi olmamış

    PC engineer den bu performans, (ayakta alkış simileysi )....
    Abi fatih abi olmasa zati yapamayız bunları burdan da yazayım Allah razı olsun
    ne zaman başımız sıkışsa alo diyoruz elinden geleni ardına koymuyor sağolsun Hepimizin abisi o

    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metin usta görmesin, ekmeğimnen oynatmam diye sana dalabilir dervişciğim
    onun dediğini düşününce bi fena oluyorum

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O diil de saçlar iyice gitmiş tepen görünüyo ya la. Fati babaya yetişiyon yiğido :p
    Abi onlar senelerdir öyle bi dökülmedi topluca neyapalım bizde mi sıfıra kazıtalım..
    ANGARAJ

  19. #19
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yaa aldılar ellerine çekici felan vurdular da vurdular amortisöre, keçelere,,, ogünden beri yalpalayarak gidiyor koca DL, bizzat şahidim

    Bir de paylaşıyorlar burada utanmadan, keçe değişimi faça değişimi diye...
    GaCCaLL ve mehmetmumtaz bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Olay yerinde bende vardım, ama bizi resim çekmamışlar :(


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler