Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

NE zaman STOP etmeli ? (600cc + makinelerde)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    sehırıcı hararet yapabılecek 600cc ve uzerı hacımlerdekı motosıkletlerı ne zaman stop etmelıyız ?
    &
    hararet 100 C ve uzerıyken rolantıde ne kadar beklenmeli ?

    *
    ornek vermek gerekırse,kısın mahalle arasında basamadıgım ıcın ya da basıpta mahallede cok dolasamadıgım ıcın park ederken 100 C ve uzerı goren motorum rolantıde 1-2 dk sonra fanı kapatıyordu yıne 99 C cıvarı. lakın en son sıle gezısınden sonra IAT (ıntake aır temperature-hava emıs sıcaklıgı) yuksek oldugu ıcın (mevsimsel farklılık-hava 34 C) sanırsam 3-4 dk rolantıde beklemesıne ragmen 103 C altına ınmedı. ılla kı fanın kapamasını ve su sıcaklıgının 100 C altına ınmesını mı beklemelıyız yoksa 1-2 dk fan sogutma yaptıktan sonra gonul rahatlıgıyla stop edebılır mıyız? bu sekılde kapatma makıne ıcerısıne zarar verır mı?


    tesekkurler sımdıden yardımcı olan herkese..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    sitede yok mu hiç yardımcı olabılecek

  3. #3

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Öyle bir şey olsaydı kullanım kılavuzunda uyarı bulunurdu.Rahat ol,kapat.

  4. #4
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Duran motorda fan açılsa bile pek etkisi olmaz. Motorun yaydığı ısıyı tekrardan motora vermek gibi birşey.

  5. #5
    evren kertil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul↓ Memleket:Düzce
    Motosikleti
    ASYA Shark 150
    bence beklemek en doğrusu..piston yüksek sıcaklıktayken motoru durdurmak piston-silindir-segman gibi parçalara zarar verir..yüksek sıcaklık kaynamaya, yapışmaya neden olur..büyük motorlarda olur mu bilmem ama küçük cc, hava soğutmalı ve iki zamanlı motorlarda olduğunu gördüm..motoru sağlam bırakıyorsun ama bir daha çalıştıramıyorsun piston sıkışıp kalıyor..dikkat etmek gerek..

  6. #6
    ÖMER FARUK İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Retired Rider
    Ya zaten rolantideyken hararet daha yükseliyor. 4 silindirin ilacı biraz gazlamak. O yüzden ben doğrudan kapatıyorum motoru.
    Benli bunu beğendi.

  7. #7
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Arabalarda 90-100 da rölantide bekletelim o zman,Kapat arkadasım olmaz birsey.

  8. #8
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    motorla hareket etmeden önce nasıl belli bir dereceye kadar ısınmasını bekleyip öyle haraket ediyorsan stop etmeden öncede belli bir dereceye kadar beklemen senin yararına olur.

  9. #9
    evren kertil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul↓ Memleket:Düzce
    Motosikleti
    ASYA Shark 150
    Arkadaşlar hava soğutmalı motorlarda motor çalıştığı sürece soğutma yapar zaten düşük devirlerde çalıştığı için ısınmaz.su soğutmalılarda ise çalıştığı sürece soğuk su devir daim yapar ve soğutma sağlar..çok yüksek sıcaklıkta pistonun hareketini durdurmak segmanın pistona yapışması yada zarar vermesine neden olur..

  10. #10
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bir şey olsaydı kullanım kılavuzunda uyarı bulunurdu.Rahat ol,kapat.
    Drtayfun'a katılıyorum.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  11. #11
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Bu sorunun cevabını ben de merak ediyordum. Şahsen fan açıkken motoru stop etmiyorum. 102C de fanı açıyor ve zaten kısa sürede 98C ye düşüp fanı kapatıyor motor bu arada stop ediyorum.

  12. #12
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Hocam herşey 4 derece içinmi

  13. #13
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    hayır motora zarar vermemek için bir başka deyişle saglıklı & uzun yıllar kullanabılmek ıcın

  14. #14
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam herşey 4 derece içinmi
    3 basamaklı rakam fobisi :D
    wolrath ve dreamkiller bunu beğendiler.

  15. #15
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Barış stop ettikten sonra fan açan motorlarda var.kışın göbeğinde sokakta 100+ derecede bırakmıyorsunki.bişey olmaz bence.
    wolrath bunu beğendi.

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    soğutmalı motorlarda fan bazılarında erken bazılarında geç açar,
    mesela cbr 600 modellerinde 104,106 derece aralarında fan acar,

    motorun fanı açık olsun kapalı olsun stop edildikten sonra zaten soğuyacaktır,
    o sebepten pek sorun olmaz,
    sıkıntı değildir yani...

  17. #17
    OGUZHANKY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VT 750 C Shadow
    benim motorda bazen stop ettikten sonra fanı açıyor. Tabi kontağın yine açık olması lazım. O yüzden stop ettikten sonra bi 10 sn falan fan çalışır mı çalışmaz mı diye bekliyorum ve kontağı kapatmıyorum (derece olarak hararet göstergesi yok, sadece uyarı lambası var). ama bence stop etmekten zarar gelmez. Sonuçta sen o sıcaklıktaki bir metali istesende kolay kolay ani soğutamazsın. Su dökmek, yıkamak vs hariç tabi.

  18. #18

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    kapatma arkadaşım sen biz yarış motorlarına drag olsun piste olsun fan kapatmadan motoru stop etmeyiz. bunu 40 yıllık ustalara sordum erbablarına sordum bırak icindeki su devirdaim yaparak sogutsun.

  19. #19
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Turbosu olmayan araçlarda(atmosferik motor) gönül rahatlığı ile motor kapatılabilir. Hiç de zararı olmaz. Ama turbo varsa iş değişir. Onun yeri de burası değil.
    Okan Sinan Ocan, sedici ve delifişek2 bunu beğendiler.

  20. #20
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Motoru stop ettiğinde zaten 3- 4 dakika sürmez 100 altına inmesi. Çalışmasının hiçbir mantığı yok bence. ( şu durum için )
    En düz mantıkla bir şeyin soğumasını istiyorsan onu ısıtan sebebi ortadan kaldırırsın olur biter.
    Turbo motorlarda turbonun soğumasu amacıyla mantıklı olabilir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)