NE zaman STOP etmeli ? (600cc + makinelerde)
Reklamlar
-
sehırıcı hararet yapabılecek 600cc ve uzerı hacımlerdekı motosıkletlerı ne zaman stop etmelıyız ?
&
hararet 100 C ve uzerıyken rolantıde ne kadar beklenmeli ?
*
ornek vermek gerekırse,kısın mahalle arasında basamadıgım ıcın ya da basıpta mahallede cok dolasamadıgım ıcın park ederken 100 C ve uzerı goren motorum rolantıde 1-2 dk sonra fanı kapatıyordu yıne 99 C cıvarı. lakın en son sıle gezısınden sonra IAT (ıntake aır temperature-hava emıs sıcaklıgı) yuksek oldugu ıcın (mevsimsel farklılık-hava 34 C) sanırsam 3-4 dk rolantıde beklemesıne ragmen 103 C altına ınmedı. ılla kı fanın kapamasını ve su sıcaklıgının 100 C altına ınmesını mı beklemelıyız yoksa 1-2 dk fan sogutma yaptıktan sonra gonul rahatlıgıyla stop edebılır mıyız? bu sekılde kapatma makıne ıcerısıne zarar verır mı?
tesekkurler sımdıden yardımcı olan herkese..
Reklamlar
-
sitede yok mu hiç yardımcı olabılecek
-
Öyle bir şey olsaydı kullanım kılavuzunda uyarı bulunurdu.Rahat ol,kapat.
-
Duran motorda fan açılsa bile pek etkisi olmaz. Motorun yaydığı ısıyı tekrardan motora vermek gibi birşey.
-
bence beklemek en doğrusu..piston yüksek sıcaklıktayken motoru durdurmak piston-silindir-segman gibi parçalara zarar verir..yüksek sıcaklık kaynamaya, yapışmaya neden olur..büyük motorlarda olur mu bilmem ama küçük cc, hava soğutmalı ve iki zamanlı motorlarda olduğunu gördüm..motoru sağlam bırakıyorsun ama bir daha çalıştıramıyorsun piston sıkışıp kalıyor..dikkat etmek gerek..
-
Ya zaten rolantideyken hararet daha yükseliyor. 4 silindirin ilacı biraz gazlamak. O yüzden ben doğrudan kapatıyorum motoru.
-
Arabalarda 90-100 da rölantide bekletelim o zman,Kapat arkadasım olmaz birsey.
-
motorla hareket etmeden önce nasıl belli bir dereceye kadar ısınmasını bekleyip öyle haraket ediyorsan stop etmeden öncede belli bir dereceye kadar beklemen senin yararına olur.
-
Arkadaşlar hava soğutmalı motorlarda motor çalıştığı sürece soğutma yapar zaten düşük devirlerde çalıştığı için ısınmaz.su soğutmalılarda ise çalıştığı sürece soğuk su devir daim yapar ve soğutma sağlar..çok yüksek sıcaklıkta pistonun hareketini durdurmak segmanın pistona yapışması yada zarar vermesine neden olur..
-
drtayfun adlı üyeden alıntı
Öyle bir şey olsaydı kullanım kılavuzunda uyarı bulunurdu.Rahat ol,kapat.
Drtayfun'a katılıyorum.
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
Bu sorunun cevabını ben de merak ediyordum. Şahsen fan açıkken motoru stop etmiyorum. 102C de fanı açıyor ve zaten kısa sürede 98C ye düşüp fanı kapatıyor motor bu arada stop ediyorum.
-
Hocam herşey 4 derece içinmi
-
hayır motora zarar vermemek için bir başka deyişle saglıklı & uzun yıllar kullanabılmek ıcın
-
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Hocam herşey 4 derece içinmi
3 basamaklı rakam fobisi :D
-
Barış stop ettikten sonra fan açan motorlarda var.kışın göbeğinde sokakta 100+ derecede bırakmıyorsunki.bişey olmaz bence.
-
soğutmalı motorlarda fan bazılarında erken bazılarında geç açar,
mesela cbr 600 modellerinde 104,106 derece aralarında fan acar,
motorun fanı açık olsun kapalı olsun stop edildikten sonra zaten soğuyacaktır,
o sebepten pek sorun olmaz,
sıkıntı değildir yani...
-
benim motorda bazen stop ettikten sonra fanı açıyor. Tabi kontağın yine açık olması lazım. O yüzden stop ettikten sonra bi 10 sn falan fan çalışır mı çalışmaz mı diye bekliyorum ve kontağı kapatmıyorum (derece olarak hararet göstergesi yok, sadece uyarı lambası var). ama bence stop etmekten zarar gelmez. Sonuçta sen o sıcaklıktaki bir metali istesende kolay kolay ani soğutamazsın. Su dökmek, yıkamak vs hariç tabi.
-
kapatma arkadaşım sen biz yarış motorlarına drag olsun piste olsun fan kapatmadan motoru stop etmeyiz. bunu 40 yıllık ustalara sordum erbablarına sordum bırak icindeki su devirdaim yaparak sogutsun.
-
Turbosu olmayan araçlarda(atmosferik motor) gönül rahatlığı ile motor kapatılabilir. Hiç de zararı olmaz. Ama turbo varsa iş değişir. Onun yeri de burası değil.
-
Motoru stop ettiğinde zaten 3- 4 dakika sürmez 100 altına inmesi. Çalışmasının hiçbir mantığı yok bence. ( şu durum için )
En düz mantıkla bir şeyin soğumasını istiyorsan onu ısıtan sebebi ortadan kaldırırsın olur biter.
Turbo motorlarda turbonun soğumasu amacıyla mantıklı olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)