turbolu araçlarda önce turbo düşünülür,
ilk çalıştırmada hemen hareket edilmez ve iş bitiminde hemen stop edilmez.
sebep önce turbo yağlansın sonra ne gerekirse yapılsın diyedir.
turbolu araçlarda önce turbo düşünülür,
ilk çalıştırmada hemen hareket edilmez ve iş bitiminde hemen stop edilmez.
sebep önce turbo yağlansın sonra ne gerekirse yapılsın diyedir.
Şimdi birde araya su kaynatan motoru ne yapmalı diyip, çıkacak kavgayı izlemek için köşeme çekileyim
Arkadaşlar şimdi piston 100 c den fazlayken durdurdun sence o pistona segman gibi yüksek sıcaklıkta yumuşama yapan metaller yapışmaz mı, kaynamaz mı..
Ki bu durumu daha önce çok yaşadım ama hava soğutmalı motorlarda..
Farklı bir fikir de benden gelsin o zaman :D
Fan çalışırken motor durdurulursa fan duracaktır ama radyatör ısınarak suyu soğutmaya devam edecektir. Sıcak suyun özkütlesi düşük olduğundan yukarıya radyatöre doğru çıkmaya devam edecektir. Bu sırada motoru ısıtan yanma olayı gerçekleşmediğinden; egzoz, karter, radyatör ve çelik gövdesinden sürekli ısı kaybeden motor kısa sürede soğuyacaktır.
Ne diyorsunuz gideri var mı??
youtube da ızledıgım bı vıdeoda gazlayıp hemen ardından motoru kapatan kardesımıze bayag gıydırmıslerdı.bu yuzden ıkılemde kaldım acıkcası.zira 15500 devır cevıren bı makına bu kadar randumanlı calıstıktan kısa zaman sonra kapatılması ıcerısınde dolasan su-yag akıskanların sıcaklıgı nedenıyle motora zarar verır dıye dusundum.aynı sekılde hacımlı motorların uzun sure rolantıde calısması da zararlı dıye bılıyorum.bu yuzden 2 ucu .oklu degnek oldu bu konu benım ıcın motoru kapatınca elbette soguyacaktır kısa zamanda ama ıste bu anı ısı dususu zararlı olur kanısındayım.google amcada da ne ıng-ne tr detaylı bı bılgı bulamadım ıcımı rahatlatacak
turbo olsun olmasın otomobıllerde yeterlı tecrubem var.bunun onune gecmek ve fazla ugrasmamak ıcın turbo tımer vs kullandım gecmıs zamanda.lakın RR ve dıgerlerının hararet olayı cok farklı otomobıllere gore.kullandıgım hıcbır performans aracı park sırasında hararet yapmazdı en basıtınden
Hort. Bence Motor suyu 100-105 derece aralığında iken motor bloğunun 200-300 gibi yüksek derecelere çıkacağını sanmıyorum. Hadi olsun 150 derece(motor Bloğu). 150 derecede hiçbir metal birbirine kaynamaz. Bu sebeple direk kapatılmasının sakınca yaratacağını düşünmüyorum.
bunca yıldır 800-900 cc lik 600 cc lik motorlarım oldu bir sürü daha teknik arıza nedeni dışında oda iki kez oldu hava yada su soğutma farketmez hiç bir motorum şehir içinde hararet yapmadı..
bloğun ve tüm soğutma devresindeki suyun soğumasını beklemek aşırı tedbirlilik olur.
sadece yanma odasındaki parçalar, pistonun tepesi, üst kapak, supaplar vesaire yanma olayı sebebiyle çok yüksek sıcaklıklara ulaşırlar; çok kısa süre içinde de motorun içine emilen havaya, bloğa, motor yağına ısı aktararak soğur. daha doğru ifade etmek gerekirse saniyeden kısa sürelerde 700-800 derece sıcaklıkları görüp yine o kadar kısa sürelerde 200-300 derece sıcaklıklara düşer. burada bahsettiğim sıcaklıklar kafadan atma, fakat destekli atıştır.
gaza çok abandım, hayvanın teri soğusun gibi bir düşünceye kapıldıysanız rölantide 5-10 saniye beklemek yeterli olacaktır. bu arada motor yağı sirkülasyon yapar, motora emilen hava yanma odasını soğutur.
hiçbir şey olmaz.kapat gitsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)