Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki çıkma parça satıcısı bilen var mı arkadaşlar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    njord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki C800
    Merhaba arkadaşlar,

    2005 model Suzuki Intruder VL250 sahibiyim. Yanlış telaffuz etmiyorsam, karbüratörün rölanti hava memesi karbüratörüme kaynamış, yerinden oynamıyor, hava ayarı yapılamıyor(muş). Bu yüzden bazen rölanti halinde istop eden motor, bazen yüksek devirde çalışıyor, ve bir depo benzin ile ortalama 90km daha az gidiyorum eskiye göre.

    Karbüratörün değişmesi gerekiyormuş, fakat bu parça 1150 TL ye Türkiye'ye geliyormuş.

    Çıkma VL250 karbüratörü nereden bulabilirim, Türkiye veya yabancı kaynak önerebilecek var mı ?

    Veya başka bir çözüm önerisi olan ?

    Benim bulduğum linkler şu şekilde :
    13200-27F50 CARBURETOR ASSY 491.77 euro
    http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-recherche-bike-pieces_nn.php?compteur=3184&PartsListID=3365600
    http://shop.tspmoto.it/catalog/-suzuki-vl-250-intruder-copy-12662-df2
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-fatih-motordan-vl250-intruder-yedek-parca-ve-servis-109716807/detay

    Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Mayıs 2013
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    ramzey 200 gy,skyteam st200,gsxr1000
    dostum ramzey gy200 cross motorun karbüratrü isini görür otomatik elden ciklesi var sıkıntı yaratmaz

  3. #3
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    1 vida için karburatör değiştiren ustadan uzak dur derim. Bu adam arızayı çözememiş sallamış.

    Vida gerçekten dönmüyorsa söküp tornaya gönderip 20 tl ye bu işi yaptırabilirdi.

    Elinden geliyorsa sende karburatörü söküp tornada vidayı söktürüp yerine yeni diş açtırıp kullanmaya devam edersin.

    Arıza düzelmezse de cebinden onca para çıkmamış olur.
    search16 ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-mondial-mct-250-karburator-kanuni-seyhan-250-karburator,250-119671561/detay/


    bu ürün uyumlu olmazmı ?
    veya parcaları ?
    njord bunu beğendi.

  5. #5
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Geçmiş olsun. VL 250 karbüratörü ile çok uğraşmıştım zamanında. Hiç bir usta çözemedi derdini. Benim ayar vidası kaynanamıştı ama bi türlü ayar tutmadı. Çok yakma sorunu için götürmediğim yer kalmadı. Sırasıyla Kartal ALTAN Motor - KAdıköy Delta motor. (bunlar yetkili). Ümraniye de Murat usta (mahalli) , Ümraniye Sanayi de Ergün usta (methini çok duymuştum) hepsi baktı. Kartal Altan egzozun açık bundan az yakamazsın dedi. (Egzoz um pek de açık sayılmazdı. Gürültüsüz çalışırdı motorum) Bu arada 170 km gidince bitiyordu benzin. 250 lik motor !!! Arkadaşlardaki GV 250 hyo lar 350 km görürken ben 170 de yakıt alıyordum. Delta 1 hafta uğraştı sorun değişmeyince işçilik parası almadan geri verdi motoru. Murat usta karbüratörün komple bozuk değiştir dedi. Ergün Murata baya söylendikten sonra bi kaç gün komple motoru indirip sübapları falan söküp tekrar topladı. Yakıt problemi değişmediği gibi bir de çalışma düzensizliği geldi. Bu arada motoru satmaya karar verdikten sonra bu ustalara 900 TL para harcamıştım. Sırf alan adama sorunsuz vereyim diye. Yine de sorun çözülmedi.

    İlk başlarda ana iğneyi değiştirelim yakıtı düşürür o aşınmıştır diye düşünüp ben de Suzuki den karbüratörün iğnesini sormuştum. İğne yok komple karbüratörü 1100 tl ye verelim ama 3 hafta beklersin dediler. Gül gül öldük. Ebay den buldumn sonra o iğneyi 0,95 lik ana jet. Getirttim. 5$ a kapıma kadar geldi. Ama hiç bir değişiklik olmadı.

    Anlayacağın ben çok çektim VL 250 den.. En iyi önerim elinizden çıkarın. O karbüratör düzelmeyecek çünkü.

    Bu arada koreli çinli motorlarla uğraşmayayım japon kalitesini alayım diye (benim zamanında düşündüğüm gibi) düşünen arkadaşlara önerim yeni model en fazla 3 yaşında Hyosung GV 250 alın. Aynı segmentte daha ucuz ! Daha güçlü ve daha az sorunlu bir makina.
    Sinan Er ve isaaras bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    o karbüratör hayır etmez tornaya girse bile 250 lik bir karbüratör tak geç
    virago bisan roadstar keeway lc 250 veya ss 250
    njord bunu beğendi.

  7. #7
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    Yurt dışından getirebiliyorsanız internetten alın , servise götürünü başka bir şekilde onarımı yapılabiliyorsa bakın ama çıkma parçaya yönelmeyin.

    Yarın bir gün başka birilerine de çıkma parçalar lazım olduğu için sizin motorunuzu da çalarlar üzülürsünüz, çok bela okur küfür edersiniz.
    njord ve dreamkiller bunu beğendiler.

  8. #8
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Birde şu var 1150 tl+bilinmeyen işçilik tutarına kaç 90 km gidecek yakıt alırsın )

    Usta bunu 1500 e sana yapar :D

    1500 tlye 326 litre yakıt alırsın.

    Her depoyu fullediğinde 5 litre parasını burdan düş. 65 depo yakdığında anca bu para cebinden çıkar.

    Yada 65 depo yaktığında yeni karburatör kendini amorti eder.
    njord bunu beğendi.

  9. #9
    njord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki C800
    Çok teşekkürler cevaplar için. Fotoğraf ekliyorum.

    @moto park : Gy200 cross karbüratörü bana takılır mı acaba? kısıtlı yer var deponun altında, uygun olur mu ?

    @Sinan Er : Kartal Otosanayii Altan Motor suzuki servisine götürdüm, uğraştılar bayağı, fotolarda göründüğü gibi aşınmaya rağmen çıkmamış o hava ayarı parçası. Sizce sökülebilir birşey mi fotolara bakınca ?

    @serkanADH13 : Emin değilim, ama benim karbüratörüm daha küçük gibi, sanıyorum sığmaz. Bilen varsa yorumları için şimdiden teşekkürler.

    @yasdal : Çok teşekkür ederim ayrıntılı cevap için. Bende parça kaynamış yerine, motor normalde 10litrelik ana depo ile 260 - 270 km giderken şu an 170 km civarı gidiyor yanılmıyorsam. Bunun dışında bir sorun yok. Askerlik geldiği için zaten satacağım motoru yazın, yaptırıp satma derdindeyim. Ama 1150 TL + işçilik ödeyecek gücüm pek yok. Fakat başka çıkış yolu da görünmüyor gibi. Motoru 7250'ye almıştım 3 sene önce, göbek takımı değişti 1650TL ye, biri ışıkta arkadan vurdu 2500 TL lik masraf çıktı, bunu da ödersem, motoru yeniden alacak para ödenmiş olacak resmen. Aküleri, yetkili servis bakımlarını, zincir değişimlerini saymıyorum Ben de bıktım Suzuki'den, her parça için, Almanya'da varsa 2 3 hafta, yoksa Japonya'dan gelecekse 4 5 hafta beklemek, ve 100TL lik karbüratöre 1200TL bayılmak. Rezalet.

    @mterayes26 : "virago bisan roadstar keeway lc 250 veya ss 250" Karbüratörleri ile motor çalışır mı ? Çalışırsa aynı verimde olur mu ? Bu çözüm benim için çok uygun ve hesaplı olur açıkçası, daha fazla bilgi verirseniz girişeyim bu işe. Hangi ustaya gideyim ? Ümraniye'de oturuyorum.

    @tombo : Yurt dışında arattım parçayı, aynı fiyatı veriyorlar. Bir adet çıkma buldum İtalya'da, linkini yukarıda atmıştım, 75 euro, o hala duruyorsa bir arayıp getirtmeye çalışabilirim. / Tüm çıkma parçalar çalıntı değildir diye düşünüyorum.





    isaaras bunu beğendi.

  10. #10
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Fotolardan anladığım kadarıyla vidanın başı koparılmış. Yeri de taşlanmış. İz kaybedilmiş. Muhtemelen uygun olmayan tornavida ile zorlandı ve sıyırdı. Diğer ihtimal de çekiç-tornavida ikilisi ile kenradan vurarak çıkarılmaya çalışıldı.

    Sıkışan parçalar bu şekilde çıkmıyor bunu servisin bilmemesi imkansız. Yapmaya üşenmişlerdir. Önce iyice ısıtmaları gerekiyordu daha sonrada hafifçe çekiçlenmeliydiki vida yatağında esnesin. Neyse olan olmuş.

    Tornaya gittiğinde sorunsuz şekilde çıkarılır ve yerine yenisi takılır. Başında dur ki tornacıda kafasına göre takılıp başka bir yere zarar vermesin.
    Ercument ve njord bunu beğendiler.

  11. #11
    njord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki C800
    Anladım, sanırım vida değil de hava rölanti ayar memesi gibi birşey diyorlar o parçaya. Tornacıya sorayım ben ne yapılır ne edilir. O parça tek başına satılır mı ona da bakayım. Teşekkür ederim.

  12. #12
    isaaras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2013
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    Kara Teke
    asya gy 200 karbüratör manifoldu almaya gittiğimde bana verilen cevap aynen şöyle suzuki..... 125 lik manifoldu bu dediler.olma ihtimali var.çıkma veya arızalı karbüratörle bi dene olursa 0 alırsın
    njord bunu beğendi.

  13. #13
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Karbüratörün resmini görünce eski günler geldi aklıma Kabus

    İş bilmez bir tamircinin işi. Öyle vida gövdeye kaynamış diyip geçilecek bir durum değil. Hangi salak tamirci yaptıysa bunı hesabını sor bence. Altan da detaylı işlere girmiyorlar genelde parça değişimine yönlendiriyorlar.

    Al eline karbüratörü sanayide tornacıları gez. Anında çözerler derdini. Çıkan vidanın durumuna göre karar verirsin. Vidanın içinde bir sıkınt ı olduğunu sanmıyorum. Kafasını düzeltir verirler.

    Ümraniye yakınlarındaysan özel mesajdan bana ulaş telefonumu yollayayım. Birlikte bakarız istersen sanayide.

    o 75 EURO luk olanı getirtsemmi diye ben de düşünmüştüm. Bayadır ilanda o karbüratör

    Yine temennimi tekrarlıyorum. Tez zamanda çıkar elinden o makinayı. Artık en az 600 CC bir cruisera geç. Motosiklet sürmenin asıl keyfi o zaman başlayacak. Bunlara da moralini çok bozma.
    njord bunu beğendi.

  14. #14
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Bu arada o italyanlar Türkiyeye yollamıyoruz diye mesaj atmıştı bana
    njord bunu beğendi.

  15. #15
    isaaras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2013
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    Kara Teke
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada o italyanlar Türkiyeye yollamıyoruz diye mesaj atmıştı bana
    Türkler ne yapmış İtalyan larada buraya göndermiyorlar.yada senmi bişey yaptın İtalyanlara haaa söyle bakalım

  16. #16
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı isaaras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkler ne yapmış İtalyan larada buraya göndermiyorlar.yada senmi bişey yaptın İtalyanlara haaa söyle bakalım
    Var bi kuyruk acıları demek ki. Hatta kafam bozuldu bi ara italya ya gidecek bir arkadaşıma aldıracaktım. Arkadaşım o ay sonu italya da olacaktı. Gidemeden elden çıkarmış olduk makinayı. Gerçi kafam rahat. dediğim gibi son aylarda 900 TL para harcadım sırf çözüp satayım diye. Yine de nispeten düzelmişti sattığımda. Alan beyefendiye de iyice baktır her yerine içine sinsin öyle al dedim. Sonrasında bir kaç kez görüştük. Bi sıkıntım yok dedi. Umarım öyle de devam etmiştir.
    Gökhan YAŞDAL


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)