Cup100 Ön Dişli Sıyırması
-
merhaba arkadaşlar...iyi pazarlar herkese.... benim motosikletimde olan bir sorun mu yoksa tüm cup tarzı motosikletlerde sıklıkla yaşanan bir durum mu çözemedim...Sizlerden bilgi almak istiyorum.
- Motosikletimin sürekli ön dişlisi sıyırıyor, dişleri gidiyor. zincirin geçtiği dişliler değil . sol tarafta dişliyi taktığımız motorun mil i varya oraya taktığımız dişliden bahsediyorm. 14 dişli.
- bu dişliye segman da takıyorum segman ı da sıyırıyor ne diş kalıyor ne başka birşey , sanki itinayla yapmışsın gibi tertemiz bi daire şeklini alıyor. 3-4 gün önce 25km lik bi araziye çıktım ve aynı durum oldu dişliler sıyırmış vitesler geçiyor ama gücü aktarmıyor dişli sıyırdığı için boşta dönüyor...
- 4 oldu dişliyi değiştirdiğim... yine geçmiş gün de de segman sıyırdığı için ön dişli yerinden fırladı zincir boşa çıktı , ön dişli de yola fırladı...
-Bu sorun bende mi var sadece??? Diğer cup kullanan arkadaşlar sizde de böyle bi durum var mı??? Veya üstadlar sizin öneriniz nedir bu konuda ne yapabilirim??? Uzun yola çıkmaktan korkuyorum artık!!
EDERİNDEN FAZLA DEĞER , SOYTARIYI KRAL EDER!
Reklamlar
-
böyle bişeyi ilk defa sizden duyuyorum fakat zincir çok gergin ise yapabilir diye düşünüyorum.
-
mili taktığın yerde milin kaymasını engellemek için mildeki dişlerin karşılığı olur. Orası aşındıysa mili de aşındırır. Zincir gerginligi de sebep olabilir tabi.
-
aynı sorun 2006 yılında başıma gelmişti . ama bir defa oldu bidahada olmadı sanırım bu sıkıntı zincir gerginliği ve zincir dişli takımına bağlı.
-
1-Milde olan aşınma (dişlide boşluk olmasına ve dişlide aşınmaya neden olur.)
2-Dişli sabitleme pim'inin görevini yapmaması(dişlide boşluk olmasına ve dişlide aşınmaya neden olur.)
2-zincirin aşırı gergin olması(Daha büyük sorunlara yok açabilir)
3-dişlilerin aynı hizada olmaması.(Arka teker burç'u varsa ters takılmış olabilir)
4-Orjinal yedek parça olmadığından(ısıl , işlem görmemişse çabuk aşınma olacaktır)
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
1-Milde olan aşınma (dişlide boşluk olmasına ve dişlide aşınmaya neden olur.)
2-Dişli sabitleme pim'inin görevini yapmaması(dişlide boşluk olmasına ve dişlide aşınmaya neden olur.)
2-zincirin aşırı gergin olması(Daha büyük sorunlara yok açabilir)
3-dişlilerin aynı hizada olmaması.(Arka teker burç'u varsa ters takılmış olabilir)
4-Orjinal yedek parça olmadığından(ısıl , işlem görmemişse çabuk aşınma olacaktır)
kardeş...
1- dişlide hafif bi boşluk var yerine taktıktan sonra...bundan da şüpheliyim gaz verince o boşluktan dolayı sürekli sert bi şekilde çarptıktan sonra kavramaya başlayacağı için.
3- burç dediğin şeyin ne olduğunu bilmiyorum ama arka teker de büyük dişli var . dişli sol tarafta - takozların geçtiği parçada sağ tarafında dişlinin... ikisi 4 vida ile birleşmiş sabitlenmiş..
- Babam diyor ki ben jawa350cc kullandım diyor hiç bi kere bile böyle sorun yaşamadım diyor...yani kolay bozulacak bi parça değil diyor. Büyük ihtimal boşluk vardır diyor. motordan gelen mil de bozukluk vardır diyor...
EDERİNDEN FAZLA DEĞER , SOYTARIYI KRAL EDER!
-
1. kaliteli malzeme kullan
2. ani kalkış ön kaldırma yapma
3. eski pejocular cubcu oldu sen onlara uyma
4. hiçbiri olmazsa mili bile değiştir
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
1. kaliteli malzeme kullan
2. ani kalkış ön kaldırma yapma
3. eski pejocular cubcu oldu sen onlara uyma
4. hiçbiri olmazsa mili bile değiştir
tavsiyelerine uyacam...
1- maddiyat açısından orjinale yaklaşamıyorum...işimi görsün deyip ufak malzemelerde yan sanayi kullanıyorum. önemli parça gerektiğinde orjinal kullanmaya meyilliyiim...
2- dediğiniz gibi ani klkış yapmıyorum vitesleri değişirken yavaşça değişiyorum.ama aklıma düşen bi soru var??? artçı ile kullanımdan dolayı da olma ihtimali var mıdır?? hani fazla yük bindiği için rampada felan zorlandığında böyle olabilir mi???
3- Dişli ile sorunumu çözemezsem son olarak mil e bakacağım...
teşekkürler....
EDERİNDEN FAZLA DEĞER , SOYTARIYI KRAL EDER!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)