Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motor ısnınca vitesler zor geçiyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Arkadaşlar motor ilk çalıştıığın 5 - 10 km rahat vites geçiyor sonra ısınınca genelde 1 den 2 ye atarken boşa geçiyor.Birde debriyaj balatalarının bittiğini nereden anlayabilirz.Mesela motor 1 viteste bahçeden çıkarırken dik bir rampa var mesela 5000 devirde çıkmaya çalışıyorum tam rampanın ortasına doğru motor yavaşlıyor ama bağırıyor gaz verince biraz daha çıkmaya devam ediyor.Mesela yolda 50 km hızla gidiyorum 3 viteste 4 atıyorum gaz veriyorum motor bağırıyo ama sonradan hızlanıyor bu normalmi balatlarda problem olabilirmi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    -debriyaj ayarı ile oynadıysan veya başka bir etkenden dolayı değiştiyse tel fazla gerdirilip sıyırmaya neden olabilir
    -debriyaj balatan bitmiştir
    -veya debriyaj aksamı (debriyaj tası,debriyaj kapağı) yalama olup balataların sıyırmasına neden oluyordur bu da kısa sürece balataların bitmesine neden olur.
    -diğer başlığında okudum. daha yeni başlamışın. balataların canına okuyorda olabilirsin.

  3. #3
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Motr yağında durum nedir?

  4. #4
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    yağ değişeli 250 km falan oldu.

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    üsttekı yuzugu gevset ( debrıyaj ) sonra telın cıktıgı zımbırtıyı çıkarırcasına en sona getır . Deneye deneye sık ve doğru yerı bul

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    bugnü motor benim iyice canımı sıktı ilk motorum olduğundanmı yoksa bumu böyle bir ayarımı bozuk anlamadım gitti ben 60 kilo arkadşım 100 bindik motora motor nasıl çırpıyınor.1.viteste normal eğimde bir rampayı bağıra bağıra çıkıyor.Mesela tek kişiyim gidiyorum 2.viteste gazı veriyorum motor hızlanıyor sonra boşa atmış gibi bağırıyor sonra biraz daha hızlanıyor bağırıyor ondan sonra hızlanıyor yani bu normalmi motor 150cc keeway superlıght debriyaj balatasından şüphem var bide bu bağırma olayının hava ayarıyla alakası olabilirmi

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    kardesım hava ayarın bozuk olsa ya egzost patlama yapar yada gri duman atar elleme hemen karburatore
    sl 150 den aynı zamanda motordan şangur şungur ses geliyor mu , bagırma tamammen bıtık debriyaj

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    öyle bir ses gelmiyor motorda normal çalışma sesi biraz motor rölantideyken ses geliyor subap sesi gibi birşey oda hafif ısınınca oluyor

  9. #9
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Önce debriyaj ayarlarını değiştirip dene, demiş zaten arkadaşlar. Yine aynıysa o zaman balatalar. Yağ kaç numara ve markası nedir acaba?

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce debriyaj ayarlarını değiştirip dene, demiş zaten arkadaşlar. Yine aynıysa o zaman balatalar. Yağ kaç numara ve markası nedir acaba?
    Debriyaj ayarları nasıl değişiyor tam anlayamadım bu yüzük dediğiniz motor kısmında mı yağın numarasını bilmiyorum ama aldığımda motor 3200 km deydi bana castrol yağ koyulduğunu söyledi sahibi.Ya motor gidiyor gitmeye ama mesela bişey sorucam yokuş çıkarken motorun gücü yetmedi yani bayılma olayını soruyorum bayılmadan kasıt motorun devirinin düşmesi ve daha düşük vitesi istemesi bu dimi.Ama eğer böyleyse benim motor 1.viteste bir yeri çıkıyorum bağırıyor ama gitmiyo mesela aynı bağırma sesiyle düz yolda daha hızlı gidiyor hani tamam yokuş çıkarken seside azalması gerekmezmi bayıldığı için yok bunda ses azalmıyo bağırıyor ama yavaş gidiyor.bu hızlanırken de oluyo 2-3-4-5 viteslerde hızlanaırken bağırıyo hızlanıyo bağırıyo hızlanıyo bu şekilde yani.

  11. #11
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet debriyajlar mafiş gibi duruyor. Debriyaj kolunun üstünde olan yüzük var onun ayarlarını bir değiştir de dene. Debriyaj en uçta kavrıyorsa (en sonda, debriyaj kolu serbest kaldığında) onu ortalara bir yerlere ayarlayıp dene. Yağda eksilme var mı? onu mutlaka kontrol et

  12. #12
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    yağ 350 km önce koyuldu 1gram eksilme yok bu gün baktım yağı tam bugün şöyle bir şey yaptım benim kolda yüzük falan yok debriyaj telininin motor ksımına giden ucunda 2 tane vida var bir tanesi açtım yani teli birazdaha bollaştırdım şimdi debriyaj ortada kavrıyor ve motor biraz daha kuvvetlendi ayrıca debriyaj çok sertti şuan normalleşti.Bunun bir zararı olurmu eskiden tam bırakırken yani debriyaj en üstte kavrıyoda şimdi daha erken yani ortada kavrıyor.Ama motor da bir değişme oldu gerçekten.

  13. #13

    Üyelik
    13 Mayıs 2013
    aynı şey başıma geldi .usta debriyaj telini değiştirdi telede 3 mm boşluk verdi ayarladı şimli iyi

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    O subap sesi kronik sakın elletme , madem yapamayacaksın git bir ustaya debriyaj ayarlat

  15. #15
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Debriyajı sıkıp vitesi değiştirirken zorlanma yoksa, bu şekilde kullanabilirsin. Debriyaj sıkıldığında motor ve dişlileri tam ayırması lazım, bıraktığında da güzel kavraması lazım... ;)

  16. #16
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    [QUOTE=Teo23;3030101]Debriyajı sıkıp vitesi değiştirirken zorlanma yoksa, bu şekilde kullanabilirsin. Debriyaj sıkıldığında motor ve dişlileri tam ayırması lazım, bıraktığında da güzel kavraması lazım... ;)viteslerde sorun yok geçişlerde güzel ama mesela orta sehpaya alınca vites boştayken arka tekeri elle çeviriyorum rahat dönüyor.sonra herhangi bir vitese takıyorum mesela 1 e sonra debriyajı sıkıp arka tekeri çeviriyorum boştakine göre daha zor dönüyor bu normal mi
    Birde hava ayarı 2.5. turdu bunu 3 tur yaptım bu yakıtın artmasına neden olurmu bir sorum daha var diyelim rölanti 1400 devirde ben bunu 1600 e getirirsem yakıtta 100 kmde hissedilir artış olurmu yani 4 litre yakarken 4.5 falan mı yakar yoksa çok ufak farkımı olur. şuan 100kmde 4 lt yakıyor zaten fazla

  17. #17
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Rölanti yakıtı çok etkiliyor. Bu motoru ilk aldığımda rölanti çok yüksekti ve 4.20 lt benzin ile 90 km gidememiştim. Hava ayarının bu şekliyle daha az yakması lazım. Debriyajı sıktığında vites 1deyken teker kendi kendine boşta dönmemeli. Elle çevirmeyi hiç denemedim şahsen. Motorun çok yakıyor gibi. Ben daha önce de dediğim gibi 40 tl lik kötü karbüratör ile şu an 3 lt'den az yakıyorum. Eskiden 4 küsur lt yakıyordu... ;) Segmanlar gidik ise, sübap ayarların bozuk ise, zincirin baklaları takılıyor ise, egzosun açık ise, hava filtren tıkalı veya sünger geçirgen değilse, karbüratörün jetleri delikleri kurcalanmış ise, frenlerde sürtme var ise, bunların hepsini topla= Benzin

  18. #18
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rölanti yakıtı çok etkiliyor. Bu motoru ilk aldığımda rölanti çok yüksekti ve 4.20 lt benzin ile 90 km gidememiştim. Hava ayarının bu şekliyle daha az yakması lazım. Debriyajı sıktığında vites 1deyken teker kendi kendine boşta dönmemeli. Elle çevirmeyi hiç denemedim şahsen. Motorun çok yakıyor gibi. Ben daha önce de dediğim gibi 40 tl lik kötü karbüratör ile şu an 3 lt'den az yakıyorum. Eskiden 4 küsur lt yakıyordu... ;) Segmanlar gidik ise, sübap ayarların bozuk ise, zincirin baklaları takılıyor ise, egzosun açık ise, hava filtren tıkalı veya sünger geçirgen değilse, karbüratörün jetleri delikleri kurcalanmış ise, frenlerde sürtme var ise, bunların hepsini topla= Benzin
    Filtre temiz zincir temiz subap ayarı milimetrik olarak yaptım geçenlerde Tek şüphelendiğim karbüratör geçen ben conta için karbüratör tamir kiti almıştım içinde bir sürü parça var galiba onlar karbüratörü yenilmek için son kez yakıt testi yapıcam oda olmadı onları takıcam son ihtimal yeni karbüraötr.Segmanlarda sorun olsa yağ yakmazmı motor ama ne yağ eksiltmesi nede duman atma gibi problemi var egzos açık ddeğil ama birisi dağılmış yatmaktan içi paslanmış ses geliyor.

    Teker boşta dönmüyor mesela vites 1 de debriyajı sıkıyorum yavaş yavaş duruyor teker ama benim dediğim şu şimdi boştayken daha rahat dönüyor teker ama vitese attığımda debriyaja bastığımda daha zor dönüyor bunu demek istedim

  19. #19
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Debriyaja basılıyken de boştaki gibi dönmesi lazım diye biliyorum ama dedim ya hiç denemedim bir fikrim yok. Sadece yağın kalın olma ihtimali var ve ya motor soğuktur ondan yapabilir. bir de ısınınca dene...

  20. #20
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaja basılıyken de boştaki gibi dönmesi lazım diye biliyorum ama dedim ya hiç denemedim bir fikrim yok. Sadece yağın kalın olma ihtimali var ve ya motor soğuktur ondan yapabilir. bir de ısınınca dene...
    debriyajı sonuna kadar ayarlasamda vitesteyken boştan daha zor dönüyor neyse benim çözemediğim sorun motor düşük devirlerde devrini alıyor hemen ama devir yüksek olunca 7000 800 deviride falan diyelim gazı açıyorum motorun sesi artıyor ama hız hemen artmıyor bu debriyaj balatası bitik olsa düşük devirlerdede kendini göstermezmi yoksa yüksek devirlerde mi gösterir


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)