en kötü ihtimal balatalarını söker takarım arayıp sorucam yarın rialliyi
en kötü ihtimal balatalarını söker takarım arayıp sorucam yarın rialliyi
6yıldız 6 balata olanı sipariş verdim gelince bir aksilik çıkmazsa resimleri çekerek konu açmayı düşünüyorum ah birde şu yağını boşaltabilsem vidayı açamadım gitti
diş sıyırmadıysan yıldız anahtarla dene
o olmuyorsa boru anahtarı işi çözer
Mert hala vites geçişlerinde sıkıntı varsa, debriyaj kablosundan kaynaklanıyor. İç dış eski kabloyu değişmek lazım. Yaklaşık beş gündür uğraşıyorum, debriyaj 125'lik motoruma göre çok hassas. Güzel bir ayar istiyor. Kabloda boşluk olunca motor soğukken bir sorun yok ancak ısınınca boşu bulamama ve vites geçmeme gibi sorunlar çıkarıyor. Belki de balatalarım bitmeye yaklaşmıştır benimde ama zannetmiyorum. Debriyaj kablonu iç dış sıfır değişip güzel bir ayar yaparsan sorun kalmayacaktır.
Belki motorun yağıyla alakalı olabilir mondialin servis kitapçığını buldum bir yerinde 20-50 önermişler sonunda 10-40 yazıyor.http://www.ekilavuz.com/kilavuz/6d89...ondial/250-mct genelde sıcakta 20-50 nin daha iyi olduğunu söyleyenleri duyuyorum.6 lı balata taktım motora http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html konusunu açtım burda.Benim viteslerde zaten sorun yok o kadar uğraştırmıyor artık zaten mesela 1-2-3-4-5 çok normal bir şekilde geçiyor vitesten düşme falan olmuyor ama boşu bulurken 1-2 kere deniyordum buda gayet normal.Ama balatalar gerçekten motoru değiştirdi fakat yakıta bir etkisi olmadı galiba tam ölçemedim ama.Şimdide motorun altında hafif bir yağ birikintisi oluyor bugün bayağı uğraştım bakalım yapıcakmı tekrar debriyaj kısmından değil alternatör kapağının ordan hafif bir sızıntı var galiba.
Ne yapalım yakalım mı yani Çin malı motorları??? (Keeway Macar malı ama o da bu sınıfa dahil diyebiliriz) Çözüm üretmek yerine böyle fikirler beyan etmek ancak bizlerde var galiba?? Yamaha'nın mobiletine binen başlıyor Çin malı şöyle Çin malı böyle... Evet öyle böyle ama fiyatı da öyle böyle... Halbuki Harley Davidson ile ilgili biraz forumları gezseler pek çok kullanıcının ne gibi sorunları olduğunu anlayabilirler. İçindeki ezikliği motoru ile gidermeye çalışanlara lafım, lütfen inin o motorlardan... Çünkü sizin gibiler yüzünden Motorcu kavramı yerlerde ve gereken saygıyı diğer sürücülerden görememekte... Motoru bas bas bağırtmakla, lastik yakmakla, diğer sürücüleri tehlikeye atmakla (kendisini saymıyorum) motorcu olunmaz. Önce kendimize saygı duyalım ki diğer insanlar da bize saygı duysun. Yanlış anlaşılma olmasın, Yazımın son kısımları forumdan ve sokaktan edindiğim izlenimler içindir, kişilerle ilgili değil...
Sorun çözmemde yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)