Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motor ısnınca vitesler zor geçiyor

    REKLAM ALANI
  1. #21
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Benim sorunum galiba %90 balatalarda yağ değişmine 500 km kaldı dolsun hem yağı hemde balataları değiştirmeyi düşünüyorum.Sonucu sizlerle paylaşıcam.Herkese cevapları için teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bir tarif vereceğim ama emin değilim tam nasıldı unuttum. Yaşlılık işte.. Ya ön freni sıkıp 1 viteste debriyajı hafifçe bırak bakalım nolacak? Ama motorun üstüne oturma ayakta dur. Eğer arka teker patinaj yapıyorsa, motoru az sola yatır ki sağa doğru patinaj yapsın. Bunu yaparsa sağlamdır balatalar. Tabii ki zor bir iştir ve toprak bir zeminde dene. Arkada araba filan olmasın taş fırlatır. Muhtemelen motoru yana da düşürebilirsin. Benden demesi... ;)

  3. #23
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tarif vereceğim ama emin değilim tam nasıldı unuttum. Yaşlılık işte.. Ya ön freni sıkıp 1 viteste debriyajı hafifçe bırak bakalım nolacak? Ama motorun üstüne oturma ayakta dur. Eğer arka teker patinaj yapıyorsa, motoru az sola yatır ki sağa doğru patinaj yapsın. Bunu yaparsa sağlamdır balatalar. Tabii ki zor bir iştir ve toprak bir zeminde dene. Arkada araba filan olmasın taş fırlatır. Muhtemelen motoru yana da düşürebilirsin. Benden demesi... ;)
    motoru bu şekilde 500 km daha kullanmayı düşünüyorum.işimi görüyor çok şükür.500 km sonra yağ değişicem o zaman debiryaj balatalrını değiştirmeyi düşünüyorum.Bu arada Mct 250 niz hayırlı oslun arkadşımda jinlun 250 var motor çok seri ve güçlü.

  4. #24
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Teşekkürler Mert... Keeway sl 150 alacaktım, 200lük yapılmıştı, depozitoyu götürene kadar satıldı, kısmet bunaymış... ;) Keeway biraz ufak kalmıştı ya, bu görüntü olarak daha oturaklı. Torku ve son sürati güzel. Anayolda kamyon egzosu yemekten kurtuldum sonunda. Benzin olarak da 100 km'de 4 litrenin altında yakıyor ama tam ölçemedim daha. Ufak tefek sorunlarını düzelteyim daha da güzel olacak bakalım. Ama hala eski motordan da vazgeçemiyorum, bi iki ay içinde birisini satmam lazım, e yeni aldığımı da satmam. Neyse, bakalım nolacak ??

  5. #25
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Mert... Keeway sl 150 alacaktım, 200lük yapılmıştı, depozitoyu götürene kadar satıldı, kısmet bunaymış... ;) Keeway biraz ufak kalmıştı ya, bu görüntü olarak daha oturaklı. Torku ve son sürati güzel. Anayolda kamyon egzosu yemekten kurtuldum sonunda. Benzin olarak da 100 km'de 4 litrenin altında yakıyor ama tam ölçemedim daha. Ufak tefek sorunlarını düzelteyim daha da güzel olacak bakalım. Ama hala eski motordan da vazgeçemiyorum, bi iki ay içinde birisini satmam lazım, e yeni aldığımı da satmam. Neyse, bakalım nolacak ??
    Yakıtı çok güzelmiş benim sl150 bile daha fazla yakıyor.Bu arada benim egzos çürüktü birisi sışı zaten ipinceydi tornavidayla çıkardım içini komple boşalltım egzoslardan birini motorunun sesi çok değişti e yakıtıda 5 litre olur herhalde

  6. #26
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ya MCT için çok yakıyor diyorlardı artık benim şansıma mı bilemiyorum, güzel ayarlı denk geldi ama vites geçmeme sorunu var. O da debriyajla alakalı ama kesin çözüm nedir araştıracağım. Bir de km telini takıp hızımı ölçebilirsem çok güzel olacak... Mert sen o ucuz karbüratörlerden al beni dinle... ;) Benim MZ de egzoslar açık ama karbüratör değişince 4 lt'den 3 lt'ye düştü yakıt... Yani karbüratör bir ayda parasını çıkardı bile... ;) Daha randımanlı çalışıyor motor ve buji eskitip durmuyor, bunlar da artısı. Lastiklerin ikisini de sıfır taktım ayrıca. Benzin tüketimimin artması lazım aslında

  7. #27
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya MCT için çok yakıyor diyorlardı artık benim şansıma mı bilemiyorum, güzel ayarlı denk geldi ama vites geçmeme sorunu var. O da debriyajla alakalı ama kesin çözüm nedir araştıracağım. Bir de km telini takıp hızımı ölçebilirsem çok güzel olacak... Mert sen o ucuz karbüratörlerden al beni dinle... ;) Benim MZ de egzoslar açık ama karbüratör değişince 4 lt'den 3 lt'ye düştü yakıt... Yani karbüratör bir ayda parasını çıkardı bile... ;) Daha randımanlı çalışıyor motor ve buji eskitip durmuyor, bunlar da artısı. Lastiklerin ikisini de sıfır taktım ayrıca. Benzin tüketimimin artması lazım aslında
    En sonunda alıcam şu karbüratörü http://denizmotortr.com/u-cg_150_kar...leli-3039.html olur herhalde
    Dün akşam benzin musluğunu kapatıp bıraktım sabah motor çalışmadı.Karbüratördeki benzin uçmuş galiba bu normalmi?birde bu karbüratörün motora bağlantı yeri varya manifold orda iki vidayı çokmu sıkmak gerekir çünkü hep hafif bir sızıntı var orda.Birde karbüratörün alt kapak vidalarını ne kadar sıkmak lazım çokmu yoksa tatlı sıkımı

  8. #28
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bu karbüratörü al dene mutlaka farkı göreceksin. Olur tabii tam uygun. Bir karbüratör dolusu benzin uçup gitmez, ya da seneler geçmesi lazım. Dediğin gibi benzin kaçağı varsa motor bloğunun üstüne damlar ve orada buharlaşıp uçar. O zaman damladığı yerde sarı sarı lekeler bırakır. Eğer bu lekeler varsa benzin tüketiminin sebebi bu olabilir. Manifolttaki kaçağı araya conta koyarak önleyeceksin. Bu kaçak önemlidir, benzin ziyan olduğu gibi, motor çalışırken de buradan hava alır ve motor düzgün çalışmaz, hava ayarı tutmaz. Vidaları çok fazla sıkarsan alüminyum gövdeyi çatlatırsın. Çok fazla sıkma. Contayı değiştir mutlaka. Alt kapak vidalarını sonuna kadar sıkabilirsin, sona gelince kendini belli ediyorlar, yalnız vidaları sıkarken tornavidayı üç parmağın ile tut da aşırı güç uygulama. Elinin ayarı yoksa tabii ;) Mert yine yağını bir kontrol et bence. Eğer yağın kalitesinde bir bozulma hissedersen, geceleri dururken benzin karbüratörden pistona, oradan da yağa karışıyor olabilir. Böylece karbüratörde hiç benzin kalmaz. Karbüratörü değiş, kökten kurtul bu sorundan.

  9. #29
    imza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    galaksi dışı
    Motosikleti
    2011 ybr 125 & 2014 ybr 125
    kimse de dememiş ki '' aga bu keeway normal ''.

  10. #30
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yamaha'nın chopper'ı 2.000'e varsa hemen alalım... :D Motorun kötüsü olmaz, kötü sahibi olur. 2.000'e bir YBR al demezsin inş, çünkü Mamak'tan Demetevler Çiftlik kavşağına kadar bir ybr ile kafa kafaya geldik benim 400 tl'lik motorumla, sağa sinyal verip yavaşlamasam hala da geride kalmıştı... :D
    thepope bunu beğendi.

  11. #31
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu karbüratörü al dene mutlaka farkı göreceksin. Olur tabii tam uygun. Bir karbüratör dolusu benzin uçup gitmez, ya da seneler geçmesi lazım. Dediğin gibi benzin kaçağı varsa motor bloğunun üstüne damlar ve orada buharlaşıp uçar. O zaman damladığı yerde sarı sarı lekeler bırakır. Eğer bu lekeler varsa benzin tüketiminin sebebi bu olabilir. Manifolttaki kaçağı araya conta koyarak önleyeceksin. Bu kaçak önemlidir, benzin ziyan olduğu gibi, motor çalışırken de buradan hava alır ve motor düzgün çalışmaz, hava ayarı tutmaz. Vidaları çok fazla sıkarsan alüminyum gövdeyi çatlatırsın. Çok fazla sıkma. Contayı değiştir mutlaka. Alt kapak vidalarını sonuna kadar sıkabilirsin, sona gelince kendini belli ediyorlar, yalnız vidaları sıkarken tornavidayı üç parmağın ile tut da aşırı güç uygulama. Elinin ayarı yoksa tabii ;) Mert yine yağını bir kontrol et bence. Eğer yağın kalitesinde bir bozulma hissedersen, geceleri dururken benzin karbüratörden pistona, oradan da yağa karışıyor olabilir. Böylece karbüratörde hiç benzin kalmaz. Karbüratörü değiş, kökten kurtul bu sorundan.
    Bugün yine kapadım musluğu bakalım yarında bitecekmi benzin biterse karbüratörü sökücem inşallah contayı parçalamam yine alt kapak contası yeni dğeiştide bu motora bağlanan manifolt kısmı değişmedi ya öyle büyük bir sızıntı yok alta damlayacak kadar sadece belli bölge hep sarı resmini çekerim bekleyince oluyor genelde birde jikle açık olunca hava aldığından benzin uçuyor olaiblirmi?
    İşte tam o çizdğim kısım o siyah parça varya onunda üstü nem yapmışgibi oluyor sanki benzin sızmış gibi birde onun alt kısmı işte karbüratöre gelen ksımı alt kapak vidasının üstü sarı oluyor uzun süre bekleyince ama damlama falan olmuyor kesinlikle

  12. #32
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    O sarılık normal. Her karbüratörde olur. Damlama yapmıyorsa, yani motor kısmına damlamıyorsa orada sarı leke yoksa problem yok. Senin resminde yeşil ile işaretlediğim vidanın arka tarafında da somun var galiba yeşil olanı istediğin kadar sık, zaten conta da lastik birşey olmaz. Ana gövde ile alakası yok ama kırmızı ile işaretlediğim iki vidayı ayarlı sık. Onları çatlatırsan işin zor. Yeni karbüratör almadan bu karbüratördeki memeleri değişeceksin galiba? Öyle yap da bir dene bakalım sonuç nolacak? Ben de merak ettim.. Sabah kontrol ettiğinde karbüratörde benzin kalmış mı? Onu da çok merak ettim.
    Senin resim:
    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------

    Bu arada, jikleyi açık bırakırsan hiç hava almaz yani uçmaması lazım. Yani jikleyi açtığın zaman karbüratördeki kelebek hava almayacak şekilde kapanır. Ya karbüratördeki benzin uçup da bitmez mutlaka bi yerlere kaçak yapması lazım. Sen şu tahliye vidasını kontrol ettin mi hiç? Oradan damlayıp damlayıp akıp bitmesin benzinin? Hortumda takılı olduğu için hiç farketmezsin bile...

  13. #33
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O sarılık normal. Her karbüratörde olur. Damlama yapmıyorsa, yani motor kısmına damlamıyorsa orada sarı leke yoksa problem yok. Senin resminde yeşil ile işaretlediğim vidanın arka tarafında da somun var galiba yeşil olanı istediğin kadar sık, zaten conta da lastik birşey olmaz. Ana gövde ile alakası yok ama kırmızı ile işaretlediğim iki vidayı ayarlı sık. Onları çatlatırsan işin zor. Yeni karbüratör almadan bu karbüratördeki memeleri değişeceksin galiba? Öyle yap da bir dene bakalım sonuç nolacak? Ben de merak ettim.. Sabah kontrol ettiğinde karbüratörde benzin kalmış mı? Onu da çok merak ettim.
    Senin resim:
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...hc.jpg</a></a>

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------

    Bu arada, jikleyi açık bırakırsan hiç hava almaz yani uçmaması lazım. Yani jikleyi açtığın zaman karbüratördeki kelebek hava almayacak şekilde kapanır. Ya karbüratördeki benzin uçup da bitmez mutlaka bi yerlere kaçak yapması lazım. Sen şu tahliye vidasını kontrol ettin mi hiç? Oradan damlayıp damlayıp akıp bitmesin benzinin? Hortumda takılı olduğu için hiç farketmezsin bile...
    Galiba sorun bende motorda sorun yok bugün unuttum direk vanayı açıp bindim motora bunun geçen motor stop etti rezerveye aldım 210 km deydi şuan 290 km de rezerve hala bitmedi benzin yani durum şu toplam tam 9 litre benzin vardı depoda 290 km yol yaptım hala bitmedi yani rezerveyi bu kadar beklemiyordum galiba hava ayarını 3 tur yapmam işe yaradı rezerveye alıdğımda yapmıştım hava ayarını 4.viteste 85kmm hızı gördüm biraz önce yol uzun olsa daha da gidicek ama gazı sonuna kadar açtım vibrasyon arrtı bayağı 8000 devirde başlıyor vibrasyon bu normal herhalde Galiba motorum 100 kmde 3litre yakmış olucak devirli ve şehir içi kullanımda bu normal herhalde yaptığım ayarlar işe yaramış.Şu debriyajıda halletsem biticek herşey
    Karbüratörde sadece o gösterdiğim yerde sarılık var damlama yapmıyor.O kırmızı vidalara zaten dokunmadım hiç aldığımdan beri diğerlerini tam sıktım

  14. #34
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ee süperr işe yaramış evet. Hava ayarıyla oynayınca titreşim değişiyor, bazen 5000 devirde titrerken bazen 8000 de titremeye başlıyor ayara göre... Debriyaj değişirken resim çekip de bi konu açsan süper olur... Biz de yararlanmış oluruz. Bu MCT'nin debriyaj balatalarından şüpheleniyorum ben de...

  15. #35
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee süperr işe yaramış evet. Hava ayarıyla oynayınca titreşim değişiyor, bazen 5000 devirde titrerken bazen 8000 de titremeye başlıyor ayara göre... Debriyaj değişirken resim çekip de bi konu açsan süper olur... Biz de yararlanmış oluruz. Bu MCT'nin debriyaj balatalarından şüpheleniyorum ben de...
    biraz önce debriyaj kapağını söktüm.

    yağ çektirm aparatı olmadığı için çıkaramadım ama sadece ışık tutarak bakabildim balataların dişleri var.Ayrıca alttan yağı boşaltma vidası var onu açamadaım bende motoru yatırdım öbür tarafa öyle açtım kapağı ilk olduğu için ufak tefek sıkıntılar haricinde açtım kolayca fakat şimdi balatamı alsam yoksa komple mi baskıyı değişsem anlamadım şu siteden almayı üdşünüyorum acaba uyarmı burdakiler
    http://www.rialli.com/urunler/motosiklet-yedek-parca/37_debriyaj-disli-grubu/

  16. #36
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz önce debriyaj kapağını söktüm.
    http://img818.imageshack.us/img818/5...3052000218.jpg
    yağ çektirm aparatı olmadığı için çıkaramadım ama sadece ışık tutarak bakabildim balataların dişleri var.Ayrıca alttan yağı boşaltma vidası var onu açamadaım bende motoru yatırdım öbür tarafa öyle açtım kapağı ilk olduğu için ufak tefek sıkıntılar haricinde açtım kolayca fakat şimdi balatamı alsam yoksa komple mi baskıyı değişsem anlamadım şu siteden almayı üdşünüyorum acaba uyarmı burdakiler
    http://www.rialli.com/urunler/motosiklet-yedek-parca/37_debriyaj-disli-grubu/
    debriyaj baskı flanşını kontrol ettin mi önce? sürtünmeden kaynaklı kanal oluşmuşsa sadece onu değiştirerek sorununu çözebilirsin..
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  17. #37
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Chronix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj baskı flanşını kontrol ettin mi önce? sürtünmeden kaynaklı kanal oluşmuşsa sadece onu değiştirerek sorununu çözebilirsin..
    baskı flanşının ne olduğunu tam olarak bilmediğim için cevaplayamıyacağım bu ince bir mil var o mu acaba

  18. #38
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baskı flanşının ne olduğunu tam olarak bilmediğim için cevaplayamıyacağım bu ince bir mil var o mu acaba
    kırmızı daire ile belirttim. onun balatalara bakan yüzeyinde zorlanmadan veya yanlış debriyaj ayarından kaynaklı kanal oluşmuş olabilir. genelde flanşların balatayı bastıran yüzeyinin aşınmamış olması gerekiyor.

    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  19. #39
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    galiba benim ilk motor kullanmamdan kayanklanıyor belkide osurn yok motorda ama ben yine de değiştiricem motor hızlanıyor ama çok geç hızlanıyor benim düşüncem şunu alıp takmak
    http://www.rialli.com/urunler/motosi...balata-cg-200/
    Yarın yağ pompas çektirmesi birlikte sipariş vericem zaten o parçayı tek satmıyorlar galiba vermişken toptan siparişi vermek istiyorum
    Birde şu var aklımda acaba alttakini alsam aradaki fiyat farkına değer bir değişim olurmu sizce
    http://www.rialli.com/urunler/motosi...0cc-cg-serisi/
    Sadece balta değişsem 10 tl ama keeway orijinalide kaçırıyormuş ondan 6 yaylı almak istiyorum

  20. #40
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    galiba benim ilk motor kullanmamdan kayanklanıyor belkide osurn yok motorda ama ben yine de değiştiricem motor hızlanıyor ama çok geç hızlanıyor benim düşüncem şunu alıp takmak
    http://www.rialli.com/urunler/motosiklet-yedek-parca/37_debriyaj-disli-grubu/8937__debriyaj-baskisi-komple-6-yildiz-6-balata-cg-200/
    uyumluluğu konusunda bilgin var mı ? alacağın balata setinin debriyaj tasına ve şanzıman miline uyması gerekiyor..hani çoğu çinli aynı tornadan mı çıkmıştır belki net olarak bilgim yok ama alırsan birde uymazsa boşuna para ve zaman kaybı yaşarsın.
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)