Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

100cc 125cc ye çevirme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Arkadaşlar köyde kullanmak için 100cc lik elden debriyajlı cg motosikletlerden aldım ama yokuşlu yollarda motor çok boğuluyyor.
    Bu motoru 125cc ye çevirdiklerini duydum.bunu nasıl yapıyorlar. Sadece 125cclik silindi kiti alıp taksan olur mu yoksa ekstradan ypmam gereken şeylerde var mı?
    cevaplayan kişilere şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Olur ama 13 pernolu pistonu olan bir piston silindir seti almalısın, normal 125'likler olmuyo krankı değiştirmeden.

  3. #3

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Direk silindir kiti alsam olmuyor mu krankı da mı değiştirmek lazım

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mz125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direk silindir kiti alsam olmuyor mu krankı da mı değiştirmek lazım
    http://www.rialli.com/10689__silindi...i-perno-13-mm/
    Bundan al. Krankı değiştirmene gerek yok.

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Bunun üst kapağı var mı yoksa ayrı mı alıyoruz

  6. #6
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    benim ki gibi bir kuba cg-100 sportun varsa direk 150 cc de yapabilirsin..yeterki silindir çapın uygun olsun..

  7. #7

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Mengü kardeş 125cc den mi iyi verim alırım 150cc den mi

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mz125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun üst kapağı var mı yoksa ayrı mı alıyoruz
    Almıyosun motorunun üzerindeki parçaları kullanıyosun, sadece piston-sekman-silindir değişiyo.

    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim ki gibi bir kuba cg-100 sportun varsa direk 150 cc de yapabilirsin..yeterki silindir çapın uygun olsun..
    150'lik yaparsan üst kapak çok küçük gelir, ya üst kapağı değiştirecen yada pistonu delme üst kapağı patlatma ihtimalini göz önünde bulundurucan.

  9. #9

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Alıntı dreamwalker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim ki gibi bir kuba cg-100 sportun varsa direk 150 cc de yapabilirsin..yeterki silindir çapın uygun olsun..
    performansı nasıl oldu kardeş yakıtı yola gidişi yokuş çıkışı vs...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

    Saol mengu kardeşim inanılmaz yardımcı oldun Allah kaza bela vermesin tekerin düz bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almıyosun motorunun üzerindeki parçaları kullanıyosun, sadece piston-sekman-silindir değişiyo.


    150'lik yaparsan üst kapak çok küçük gelir, ya üst kapağı değiştirecen yada pistonu delme üst kapağı patlatma ihtimalini göz önünde bulundurucan.
    125cc yapınca performans artar mı iyi randıman verir mi

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mz125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125cc yapınca performans artar mı iyi randıman verir mi
    Artar tabiki 125cc yapsan, 150'lik yapsan da üst kapağı ve krankı değiştirmezsen hem motoru patlatma riskin var hem de 100'lük üst kapakla pek performanslı olmaz.

  11. #11
    dreamwalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    elazığ
    Motosikleti
    HONDA Cbf 150
    ben üst kapakta aldım ne olur ne olmaz diye [ZONGSHEN] silindir ve üst kapak aldım.ustam üst kapak zaten aynı dedi.olsun dedim takım diye aldım..yanlız krank degişmesi gerekir diye nette birton muhabbet geciyor ben degişmedim.gerekirse son gaz canını çıkarıyorum bazen sıkıntı yok..yanlız bu ara süpaplardan ses geliyor sanırım motor açılmaya başladı 150 cc yapalı 1500 km oldu.. :-)).cg-100 sport serisi balansörlü olmadıgı için titreşim arttı oda düşük vites yüksek devirde.depoda özellikle..ama uzun yolda hız yapınca selede rahatsız etmiyor..performans olarak memnunum.100 cc bizim işimiz degilmiş.bunu yokuşlarda farkediyor insan.. :-)).yakıtı birtürlü ölçemedim ama en son hesaplamalarda 1 lt ye 30 km en fazla...biraz yüksek devirde o rakamıda göremiyoruz ya neyse.sanırım modifiye yapınca karbüratör ayarı yapmak lazım.

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2013
    benimde cg100 sport aldım 150 yaptırdım ama bi performans man eksikligi var ney bende anlamadım kırank kolu ve sübob larıda deyiştirdim hız bi türlü art madı enfazla denedigim hız110 gördüm şimdi performans eksosu alacam bi farkı olacakmı bilmiyorum yardımcı olursanız menun olurum motor arda bir devir saatini telini koparıyor onu da anlamadım motor deyişince kilometremi mi eksik gösteriyo onuda bilmiyom 100 lük bir motoru 150 yapınca neler deşilecek onları yazarsanız sevinirim ha bu arda ön ve arka dişlileri ne yapacazm yükseltcemmi düşürecemmi yani bi 150 motor performansını göstere bilmesi için yardımlarınız için şimdiden teşekürler...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)