Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Şarj Problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Merhabalar herkese. Sorunum yaklaşık yirmi gün önce oluştu. Ama yaklaşık 2 aydır motorun şarj edişinde bir azalma vardı. Yirmi gün önce şarjı tamamen kesti. Denemek için konjektörü söktüm, ama motorum aküsüz de çalışabildiği için, bu şekilde de çalışıyor. Konjektörü takıp bir süre gaz verince, konjektörün hafiften ısınmış olduğunu gözlemledim. Yani sağlam gibi gözüküyor. Ama aküye şarj hiç ulaşmıyor. Konjektörün orjinalini Ankara'da bulamıyorum. Motor MZ ve Honda Titan kırması birşey. Konjektorde beş kablo mevcut. Bunların neler olduğunu yazabilecek varsa süper olur... (+ giriş ve çıkış iki kablo eder ama diğerleri neler acaba?) Statörde bir sorun olsa motor hiç çalışmazdı, bujiyi denerken gayet sağlam bir şekilde çarpıldım... Statörden bujiye ve aküye olmak üzere 2 tane + uç çıkıyor olabilir mi? Fikir, tavsiye ve ya yorumlarınızı beklerim...
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    statörden 3 kablo cıkar ve konjektöre girer...hepsi de elektiriktir...
    3 aynı renkli kablodan ac elektirik konjektöre girer, + ve - dc elektrik olarak aküye gider...
    konjektöre 3 girer 2 çıkar yani...
    sen konjektörü aradan cıkart ve 3 aynı renkli kabloya tek tek bak bakalım... elektirik var mı yok mu...
    varsa herhangi bir 5 kablolu konjektör al ve tak motoruna...tamamdır... ama o 3 kablonun birisinde bile elektirik yok ise o zaman statör yanmış olabilir..her ihtimale karşı 3 kabloyu statöre gelene kadar takip et ve kesik kopuk yanık vs yoksa mecburen yeni statör alacaksın...
    Teo23 bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Farlar yanıyo mu nasıl yanıyo bi onu söyleyin. Farlar düzgün yanıyosa, motoru bağırtınca ampüller patlamıyosa regülatörde sorun yoktur.

  4. #4
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    ölçümlerini yap eğer sıkıntı konjoktörde ise bana özelden dönüş yap
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  5. #5
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    @ferhatkars: Deneme ampülü lehimleyim de bu gece, yarın tatil nasılsa... Tarifinle bir ölçeyim bakalım, ne kadar kablo var ya çorba gibi oldu kafa...

    @Mengü16: Akü komple bitikti, o yüzden farları deneme fırsatım oldu. Farlara gelen elektrik sıfır... :( Önceden aküsüzken önümü aydınlatırdı. Şu an yedek bir akü buldum onu deniyorum bakalım kaç günde bitecek?? Sadece akşamları bir saat uzun far, sinyaller ve arada korna kullanıyorum. Sorun konjektör (regülatör?) gibi duruyor galiba??

    @Roadmaster: ;) sorunu tespit edeyim mutlaka döneceğim teşekkürler
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #6
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet arkadaşlar, yorumlar ve destekler için çok teşekkürler. Tahmin edileceği üzere kendim bu işle başa çıkamadım ve ustaya gittim. O da başedemedi, hatta çırak ve benim yardımlarımıza rağmen tam 4 saat uğraştık. Statörü değiştik. Sorunun onda olmadığı ortaya çıktı, usta hiç bozuntuya vermedi ama mecbur ses etmedik artık. Konjektöre de bi 30 tl vermem umarım diye düşünürken usta aküye motor çalışırken bi iki kısa devre yaptırdı ve kısa bir süre için güzel şarj etmeye başladı. Yine şarj kesince kabloları kurcalamaya başladık ve sorunun büyük ihtimal kontaktaki bir kısa devreden kaynaklı olduğunu tespit ettik. Şu an sadece uzun farım çalışıyor, sinyal korna hepsini iptal ettik ama çok güzel şarj etmekte. Kornaya sinyallere elektrik verdiğimiz anda şarjdan kesmekte ve aküyü bitirmekte. En kısa zamanda kısadevrenin kaynağını bulup bu sorundan kurtulmayı umuyorum. 50 lira masrafım oldu ama yedek bir statöre ve güzel bir tecrübeye sahip oldum. Motorumun Honda Titan değil Honda CGL 125 olduğunu da böylece öğrenmiş oldum, statör ve konjektörün kablo renkleri bile aynı.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    iyide titan ile cgl 125 arasında görüntü anlamında dağlar fark var...
    ha motor aksamında bazı parçaları aynıdır orası ayrı...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Valla Samet hocam şimdi şekil olarak soldan Titan 125 s, sağ taraftan Kymco 125, elektrik parçaları da CGL 125 Piston ve segmanı Titana göre almıştım. Markaya bakınca MZ ama motor bloğunda Kanuni yazıyor... Durumlar böyle yani...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    hay allah iyiliğini versin..öyle desene.

    bende de vardı 97 sportstar modeli.
    kanuni onları ilk getirdiğinde motorunda hardfort yazıyordu,sonradan kanuniye çevirdiler yazısınıda..

    bende motora (honda da arkadaşım olduğundan) titan silindir,piston segmanı olduğu gibi takmıştım o zamanlar...titanların mekanik parçaları birebir aynı idi...
    ama yüksek süratlerde yarım saat kullandıktan sonra motordan inince yarım saat el ve ayak uyuşması geçmiyordu..dokunduğum her yerden cıızzz sesleri geliyordu sanki...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Hah işte tam da o model.. ;) Evet motor Hartford, Taiwan malı. Sağlammış ama yaa. Ne kadar yükleniyorum motora inamazsınız. Yüksek süratteki titreşim, taktığım sahte Keihin karbüratör ile hemen hemen kesildi, öncesinde son gazlarda inanılmaz yoruyordu, şu anda çok çok hafif. Sabahları eldivenle kullanınca hiç hissetmiyorum. Hava ayarı çok etkiliyor, ayrıca benzin tüketimim de 100 km'de 4 lt'den 3 lt'ye indi... Orjinal karbüratörü sanki biraz uygun değilmiş gibime geldi benim.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben de bu 4 zamanlı mz'ye 2005 yılında bikaç kere A2 ehliyet aldığım sürücü kursunun motoru olduğu için binmiştim. Sizde ne zamandır var o motor, Acaba başkentliler sürücü kursunun motoru olabilir mi sizin motor, yani onlardan satın mı aldınız diyorum

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-mz-sporstar-301-96897924/detay
    benim motor bunun aynısı idi..sadece göstergeleri farklıydı..birde 125 cc 4 zamanlı işte..
    ama görüntü mükemmeldi..hala daha o kadar güzeli bence üretilmedi...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Mengü , yok o değildir. Ben bir emekliden aldım o da pideciden almış ama pakette bir ay kadar çalışmış. Oğlu bir süre kullanmış sonra yazdan yaza... 28.000 km'de ben aldım, 39.000'e dayandı bir senede. Geçen sene Mart ayının sonunda almıştım. Gaziantep'te bir tane çok temiz var. 1.600 tl diyor. Biraz birikimim olsa gidip onu da alacağım...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mz-mz-sporstar-301-96897924/detay
    benim motor bunun aynısı idi..sadece göstergeleri farklıydı..birde 125 cc 4 zamanlı işte..
    ama görüntü mükemmeldi..hala daha o kadar güzeli bence üretilmedi...
    Ben Teo23'ün motorunu sormuştum ankarada çünkü, benim bindiğim motor da ankaradaydı ve kırmızı renkti teo23'ün profil resmindeki gibi.

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengü , yok o değildir. Ben bir emekliden aldım o da pideciden almış ama pakette bir ay kadar çalışmış. Oğlu bir süre kullanmış sonra yazdan yaza... 28.000 km'de ben aldım, 39.000'e dayandı bir senede. Geçen sene Mart ayının sonunda almıştım. Gaziantep'te bir tane çok temiz var. 1.600 tl diyor. Biraz birikimim olsa gidip onu da alacağım...
    Anladım sağolun

  15. #15
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorda elektrik sorunlarından daha gıcık bi sorun olamaz heralde, motor ateşlemeyi kesiveriyo öyle bakıyosun işte. Cub motoruma yeni tesisat takmıştım haftalardır test ediyodum, mahallede dolanıyodum. Şöyle bi 2km açılayım dedim motor ateşlemeyi kesti ya.

  17. #17
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet neredeyse ben de bunu satıp yeni birşeyler bakayım diyordum. Hiç heves bırakmıyor adamda. Bu şarj olayı çıkmasa, sürat de ölçen bi GPS alacaktım ama bu sorundan sonra çakmaklık bağlamaya tırsıyorum

    @Samet Ağır: Hakkaten yerli MZ'in ürettiği en ekonomik en sağlam modeli heralde... Sizin depo farklı imiş ama... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)