(LPGli Motör)Piknik tüpünü bagajınızda taşımak ister misinz?
-
neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamıyorum. çinde motosikletler için lpg projesi onaylandı ve adamlar lpg ile biniyor. sizce 1.5 milyar kişinin yaşadığı bir ülkede insanların canlı bomba taşımasına izin verecek bir bakan var mıdır ?
ve tamamıyla dolu olan bir benzin deposunun e37 belgeleri bir tüp tankından daha az tehlikeli olduğunu düşünenler çok yanılıyor. emin olun gerke motosikletlerde gerekse arabalarda zaten bir bombanın üzerinde gidiyoruz. lpg değilse benzin olsun. direk full dolu olan bir tanka içindekinden daha fazla basınç yapan bir darbe geldiğinde patlamaması içten bile değil.
Reklamlar
-
_w_ adlı üyeden alıntı
abi bu lpg takınca çekişte ve hızlanmada bi düşüş oluyo mu _?
yok hiç bir fark yok hatta lpg de daha güzel asılıyor meret.
elektirikli motosikleti bende severim ama bir günde 1000km yolu alacak elektirikli yok bildiğim kadar. tabiki 10 dk sarj olan yeni nesil bişiler cıkmadıysa piyasaya.
-
gokmenkurt adlı üyeden alıntı
neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamıyorum. çinde motosikletler için lpg projesi onaylandı ve adamlar lpg ile biniyor. sizce 1.5 milyar kişinin yaşadığı bir ülkede insanların canlı bomba taşımasına izin verecek bir bakan var mıdır ?
ve tamamıyla dolu olan bir benzin deposunun e37 belgeleri bir tüp tankından daha az tehlikeli olduğunu düşünenler çok yanılıyor. emin olun gerke motosikletlerde gerekse arabalarda zaten bir bombanın üzerinde gidiyoruz. lpg değilse benzin olsun. direk full dolu olan bir tanka içindekinden daha fazla basınç yapan bir darbe geldiğinde patlamaması içten bile değil.
çinde nüfus çok fazla olduğu için(gittim gördüm)nüfus planlaması yaptıklarından izin vermişlerdir
-
hocam alay bir kenara ben çok tepkiliyim böyle mesajlara. 150 lik scooter a benzin yetişteremeyen binmesin yazmış biri ekonomik durumun gerçekten kötü olduğu insanlar olamaz mı ? bence bu laf yakışık alan bir laf değil. bir çok tanıdığım var aylık verdiği 130 140 lira dolmuş parasından kısmak için 100 cc cup alan.
ve bilincimiz böyle olmasa belkide bizde şu an motorlarımıza lpg takmıştık. bırakın yapsınlar. yapılınca takmak zorunlu mu olacak ? hayır. tepki vereceğimize arkasında durmalıyız. ben aylık 600 700 km yapıyorum 70 80 tl benzin parası veriyorum. bu yaz aylarında. kışın bu kadar bile gitmiyorum son 2 yıldır. bu mantıkla çıksa bile ben tüp takmam değmez. ama yapacak arkadaş olursa her türlü manevi yardım ederim sonuna kadar da desteklerim. bunun patentini alıp proje için bakanlığa başvuracak biri varsa her türlü desteğe hazırım. maddi ve maddiyatımın yetmediği yerde sonuna kadar manevi..
-
gokmenkurt adlı üyeden alıntı
neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamıyorum. çinde motosikletler için lpg projesi onaylandı ve adamlar lpg ile biniyor. sizce 1.5 milyar kişinin yaşadığı bir ülkede insanların canlı bomba taşımasına izin verecek bir bakan var mıdır ?
ve tamamıyla dolu olan bir benzin deposunun e37 belgeleri bir tüp tankından daha az tehlikeli olduğunu düşünenler çok yanılıyor. emin olun gerke motosikletlerde gerekse arabalarda zaten bir bombanın üzerinde gidiyoruz. lpg değilse benzin olsun. direk full dolu olan bir tanka içindekinden daha fazla basınç yapan bir darbe geldiğinde patlamaması içten bile değil.
Yani sıvı yanıcı bir maddenin sadece dışarıdan yapılan bir basınçla yanacağına patlayacağını mı düşünüyorsunuz ??
Ozaman biz motora bujiyi boşuna takıyoruz dizel araçlar gibi sıkıştırmayla yanma gerçekleşirdi
Neyse umarım başınıza bişi gelmez
Ayrıca şu günde 1000km mevzuunu merak ettim kuryeciler 500 600 görürken siz bir günde dünya yı mı dolaşmayı planlıyorsunuz millet avrupadan buraya 6000 7000km yaparak geliyor siz şehir içi günde 1000km diyorsunuz bu nasıl iş merak ettim
---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:14 ----------
gokmenkurt adlı üyeden alıntı
hocam alay bir kenara ben çok tepkiliyim böyle mesajlara. 150 lik scooter a benzin yetişteremeyen binmesin yazmış biri ekonomik durumun gerçekten kötü olduğu insanlar olamaz mı ? bence bu laf yakışık alan bir laf değil. bir çok tanıdığım var aylık verdiği 130 140 lira dolmuş parasından kısmak için 100 cc cup alan.
ve bilincimiz böyle olmasa belkide bizde şu an motorlarımıza lpg takmıştık. bırakın yapsınlar. yapılınca takmak zorunlu mu olacak ? hayır. tepki vereceğimize arkasında durmalıyız. ben aylık 600 700 km yapıyorum 70 80 tl benzin parası veriyorum. bu yaz aylarında. kışın bu kadar bile gitmiyorum son 2 yıldır. bu mantıkla çıksa bile ben tüp takmam değmez. ama yapacak arkadaş olursa her türlü manevi yardım ederim sonuna kadar da desteklerim. bunun patentini alıp proje için bakanlığa başvuracak biri varsa her türlü desteğe hazırım. maddi ve maddiyatımın yetmediği yerde sonuna kadar manevi..
Dolmuş parasından kısmak mı dolmuş eziyetinden kurtulmak mı? Bu ayrımı iyi yapmak gerekir günde bu şekil 25kr kar etse ayda 7 8tl kar eder 7 8 tl ayda veremeyecek kimse olmadığını düşünüyorum o kadar ekonomisini düşünüyorsa lpg takmak yerine sigarayı bırakması emin ol daha hayırlı olur
Ayrıca iş mühendislik seviyesinde bir projelendirme ve güvenlik sistemi olmadıkça bu tip motorlar mümkünse karşıma çıkmasın sonra bir kaza anında eleman ayda 8tl kazanacak diye ben canımdan olmak istemiyorum insanlarında tepkisi buna tamam yapsınlar ama tel maşa bu iş olmaz onu anlatmaya çalışıyoruz
-
sanmıyorum benzin istasyonlarının piknik tüpüne gaz basıkıcaklarını onun yerine ufak bi benzin deposunu koltuk altına koyun oldu yerede gaz tankı yaptırın o kadar cok ekonomik oluyorsa hocam o dedim olay antalya gibi günlük güneşlik düz şehirlerde ekenomik olur yoksa en kral scoter bile .D ankara daglarında lpg ile yolda bırakır gibime geliyor D:
-
şehir içi 1000 km diyen var mı bilmiyorum. ama ben 1000 km derken türkiye içi dedim.
memleket benim değilmi. kocaelinede giderim. konya yada yada canım çekti antepe giderim.uzerinize afiyet tatlı su motorcusu değilim. marşa bastım mı yamur camur dinlemem.
elektirik olayıda hoşuma gidiyor ama 5- 10 dakka içinde dolan sarj sistemi varsa kaçırmışım. ama lpg doluyor. imkanım olsa doğdugum memleketede motorla giderim ama oralar bizim değil,pasoportsuz olmuyor.
-
yahu tamam gitmeye birşey diyen yok ancak 1 günde yada 2 günde bile tatlı su motorcusu ve kurye olmayan biri için bile olmayacak kadar uzun yollar hadi uzun yola vurduk 150cc son hız kaç görür en iyi ihtimal 110 hadi çok mükemmel bir sürücüsün 8 saat yemeden içmeden tuvalete gitmeden motosiklet kullandın 880 km demekki neymiş labrotuvar ortamında dahi zor hadi 8 saatten fazla olsun 12 saat kullandı diyelim ancak ozaman 1200km görür
Peki şimdi gerçek dünyaya dönelim normal bir insan taş çatlasa patlasa mola verse günde kaç saat motosiklet kullanır 7/8 saat
150cc bir motor türkiye şartlarında yol boyu hız ortalaması ne olur lpg ile 90 ı anca göreceğinden adım gibi eminim sonuç 630/720 km arası peki hocam sen hergün uzun yol mu yapıyorsun diye sormazlar mı sorarlar
Bu durumda yok günde 1000km lpg kullandım bu kadar kar ettim dersin peki bu doğru birşey mi ben doğru bulmuyorum 1000km de arabayla motosikleti hatta bisikletide karşılaştırsan karlı
Eğer tüplü bir brodway ile benzinli bir scooter aynı yakıyorsa neden tüplü brodway almadın demezler mi aynı nasılsa tamam keyif senin para senin ama birazda mantıklı olmak gerek
Neyse daha fazla uzatmayacağım insan ne yaparsa kendine yapar uzun yıllar gidecek motosikleti bir kaç yılda çöpe atıp arttırdığınız parayı da yeni motosiklet almaya dökersiniz aynı hesaba gelecek umarım anlıyorsunuzdur beni
-
yamyamaha adlı üyeden alıntı
dün yani salı günü sabah erkenden 04 gibi konya ya doğru yola çıktım. yola çıkarken günlük kilometre sayaçım 83 km idi. bunu daha önceden aldığım 10 liralık yakıtı ölçmek için sıfırlamıştım. yollar genelde çift gidiş çift gelişti. yolculuk rahat olmakla birlikte dönüş yorucu oldu. eve döndüğümde kilometre sayaçım 09 gösteriyordu. yola çıkmadan önceki 83km çıkardığımızda toplamda 926 km yol yapmışım. ama günlük yol limitim 700 km miş öğrenmiş oldum. ortalama 150 km bir yakıt aldım 10 liralık. toplamda 60 liraya gittim geldim. çok şükür ne olur ne olmaz diye yanıma aldığım alet çantasına ihtiyaç olmadı. yakıt alırken durmalar biri gidişte biri dönüşte cay molaları verdim. ve her çeşmede ihtiyaç molası verdim. kilometrede 6 krş yaktım. ama en kısa zamanda çift silindirli bir japona geçmek gerekecek. her ne kadar tireşim emsallerine göre az olsada, şu an ağrıyan kaba etlerim isyanda.
bu yazıyı 30.06.2011 tarihinde yazdım.
arada paylaşmadıgım 700km - 800km lik yolculuklar yaptım.
benzinde benim kros 180 yakıyor 10000 km dir lpg de gidiyor. 10000 km benzinde 1800lira benzin yakacagıma 600 lira lpg yakmışım. kaç para tasaruf yapmışım, iyimi yapmışım bilemiyeceğim. bu arada motora zararı var mı yok. şöle ki silindir ve siboplar sokulup özellikle lpg nın bir zararı var mı diye baktım. çok şükür bir belirti yok. kendi hesabıma 3 aku ile bir elektirikli motor tutturulmuş bir şaseye 1000 lira vermek yerine ben bu yolu seçtim.
-
safakk adlı üyeden alıntı
Dolmuş parasından kısmak mı dolmuş eziyetinden kurtulmak mı? Bu ayrımı iyi yapmak gerekir günde bu şekil 25kr kar etse ayda 7 8tl kar eder 7 8 tl ayda veremeyecek kimse olmadığını düşünüyorum o kadar ekonomisini düşünüyorsa lpg takmak yerine sigarayı bırakması emin ol daha hayırlı olur
Ayrıca iş mühendislik seviyesinde bir projelendirme ve güvenlik sistemi olmadıkça bu tip motorlar mümkünse karşıma çıkmasın sonra bir kaza anında eleman ayda 8tl kazanacak diye ben canımdan olmak istemiyorum insanlarında tepkisi buna tamam yapsınlar ama tel maşa bu iş olmaz onu anlatmaya çalışıyoruz
ben zaten kendi motorumda gereksiz olduğunu fazla km yapmadığımı söylemiştim. bırakın motoru yılda 10.000 km yi geçmediğimiz için arabaya bile takmadık.
birkaç lafım olacak
1 farklı bir ülke demi yaşıyoruz bilmiyorum ama ben burada bazı mahallelerin önünden geçerken fırınların camında bu yazıyı görüşüyorum "Bayat ekmek 20 kuruş". evet ayda 7 8 tl nin hesabını yapan, aylık 50 100 tllik ev kirası verip 2 gözlü rutubetli bir evde yaşayan insanlar var.
2 bir kaza anında dışarıdan alınan darbenin etkileri ne olabilir ? benim motorumun demiri basit bir saçtan yapılmış ve benden önceki sahibinin düşmesiyle yer yer içe girmiş. depo tam dolu olsa içe girmesi mümkün değil. hadi biraz varsayım yapalım. motorun üzerinde 80-90 km ile asfaltta gidiyoruz. birden allah kimsenin başına vermesin yana doğru devrildik ve ayağımızda vites yada frene takıldı. motor asfaltta sürükleniyor. işte sürüklenirken asfalta sürtünen depo çarpmanın etkisiyle bir geri tepkime verecek ve sürüklenmenin etkisiyle ısınacak. eğer şanslıysak sürtünme bittiğinde kurtuluruz. ama sağlam düşersek kaçınılmaz olan açığa çıkan ısının o benzini patlamasıdır. işte böyle bir durumda allah o kişinin yardımcısı olsun.
sadece dolu deponuzu basit bir çakmakla ısıtın. ocak hidrojen tüpü felan demiyorum bir çakmakla 10 dk ısıtın. bakalım ne oluyor..
3 yazdıklarımda bunu ilerletip bakanlıktan projesini alacak biri varsa dedim. tekrar ediyorum bakanlıktan proje alacak birisi varsa sonuna kadar maddi manevi arkasındayım. merak etmeyin bakanlıktan proje alırken bakanlık o projeden etkilenecek hayatların hepsini düşünüyor, öyle proje veriyor. tel maşa ile olmaz yapma boşver diyeceğimize biraz mantık yürütebiliriz. 1 elin üzerine bir el daha konduğunda bu böyle devam eder ve emin olun ortaya gayet güzel işçilikler çıkar.
-
gokmenkurt adlı üyeden alıntı
ben zaten kendi motorumda gereksiz olduğunu fazla km yapmadığımı söylemiştim. bırakın motoru yılda 10.000 km yi geçmediğimiz için arabaya bile takmadık.
birkaç lafım olacak
1 farklı bir ülke demi yaşıyoruz bilmiyorum ama ben burada bazı mahallelerin önünden geçerken fırınların camında bu yazıyı görüşüyorum "Bayat ekmek 20 kuruş". evet ayda 7 8 tl nin hesabını yapan, aylık 50 100 tllik ev kirası verip 2 gözlü rutubetli bir evde yaşayan insanlar var.
2 bir kaza anında dışarıdan alınan darbenin etkileri ne olabilir ? benim motorumun demiri basit bir saçtan yapılmış ve benden önceki sahibinin düşmesiyle yer yer içe girmiş. depo tam dolu olsa içe girmesi mümkün değil. hadi biraz varsayım yapalım. motorun üzerinde 80-90 km ile asfaltta gidiyoruz. birden allah kimsenin başına vermesin yana doğru devrildik ve ayağımızda vites yada frene takıldı. motor asfaltta sürükleniyor. işte sürüklenirken asfalta sürtünen depo çarpmanın etkisiyle bir geri tepkime verecek ve sürüklenmenin etkisiyle ısınacak. eğer şanslıysak sürtünme bittiğinde kurtuluruz. ama sağlam düşersek kaçınılmaz olan açığa çıkan ısının o benzini patlamasıdır. işte böyle bir durumda allah o kişinin yardımcısı olsun.
sadece dolu deponuzu basit bir çakmakla ısıtın. ocak hidrojen tüpü felan demiyorum bir çakmakla 10 dk ısıtın. bakalım ne oluyor..
3 yazdıklarımda bunu ilerletip bakanlıktan projesini alacak biri varsa dedim. tekrar ediyorum bakanlıktan proje alacak birisi varsa sonuna kadar maddi manevi arkasındayım. merak etmeyin bakanlıktan proje alırken bakanlık o projeden etkilenecek hayatların hepsini düşünüyor, öyle proje veriyor. tel maşa ile olmaz yapma boşver diyeceğimize biraz mantık yürütebiliriz. 1 elin üzerine bir el daha konduğunda bu böyle devam eder ve emin olun ortaya gayet güzel işçilikler çıkar.
Sürtünmeyle benzin mi yanıyor vay canına allah da seni güldürsün ne diyim peki şunu düşündün mü motosiklet yarışlarında her devrilen motosiklet sürtünmeden alev mi alıyor ozaman senin mantığına göre her devrilen motosikletin benzin deposunun tutuşması gerek
Hadi diyelim benzin tehlikeli gaz daha fena yok kelepçe yok gazı kesme tamam bunlar birer önlem ama yeterli olmaz olamaz bunun mantıklı bir açıklaması da olmaz madem bu kadar güvenli neden bir avrupa ülkesinde lpg ile çalışan bir motosiklet yok yada amerikada neden yok çünki ne yaparsan yap GÜ VEN SİZ
Ayrıca uzun yol meselesine gelince dikkat ettiyseniz hergün uzun yol yapmakdan bahsettim motorda oluşan problemler zaman içerisinde ortaya çıkacaktır ancak umarım ben yanılırım umarım motorunuzda bi sıkıntı çıkmaz ama arabalarda bolca şahit oldum bu duruma
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
emredersiniz padişahım, binmeyiz motora. bundan sonra siz konuları belirleyin, emrettiğiniz konularda kafa patlatırız.
merak etmeyin elektrikli motorlara da kafa patlatıyorum. sizin sym hızında gidebilecek bir projem var ama sanayide işini adam gibi yapabilecek esnaf bulamadığımdan yapamıyorum.
farkında mısınız bilmiyorum ama 90 model karbüratörlü ve lpg bir broadway 4-5 kişi ile seyahat ederken aynı paraya, aynı yakıt gideriyle motosiklet üstünde geziyorsunuz.
kusura bakmayın burada bizim kafa patlatmamıza bu kadar laf söyleyeceğinize benzin zamlarına tepkinizi gösterseydiniz ayda 1000 kmden fazla yapan biri olarak benim lpgye kafa patlatmamı engellerdiniz.
eğer önlemimi alırsam; ki yukarıdaki yazıları doğru düzgün (adam gibi demedim, tanımadığım insanlarla konuşurken haddimi bilirim) okumadığınız için özet geçiyorum: hem kazadan önce hem kazadan sonraki durumlar için en az otomobiller kadar güvenli bir şeyi tartışıyoruz. ecer 67 onaylı 30 bara kadar dayanıklı bir tankın otomobil lpg tankındna farkı yoktur. otomobillerde kaza olunca yakıtı kesen sistemler vardır, biz de aynısını kurmayı düşünüyoruz. üstüne motosiklet haddinden fazla eğilince benzine otomatik geçen sistemden bahsediyoruz; neden hala "bomba" oluyoruz bunu anlamadım.
elektrikli bisikletler piyasada motosiklet yok. 250w=0.25 kw yani 1 beygirin 3te biri gücünde bir motoru olan 50 kiloluk bir bisikletle nereye gidebilirsin?
Arkadaşım.konuları tartışmak serbest ama benim de şu Türk'ün aklı ne acaiyip şeylere çalışıyor diye düşünmem, gerekirse eleştirmem de serbest.Siz sanayide yaptırdığınız kendi projelerinizi motosiklete uygulamaya çalışıyorsunuz.saygı duyarım.Ama burda hiç bir riski yok diye iddia edip insanların aklını karıştırmanıza anlam veremiyorum.ben 90 model lpgli broadwaye de karşıyım merak etme.sen aslında diyorsun sen kerizsin bak broadway senle aynı paraya 5 kişi gidiyor.isterse bedava gitsin.Avrupada yapınca oluyor da biz yapınca eleştiriyorsunuz dersen, Avrupa'da hangi şartlarda yapılmış sonuç ne olmuş diye sorarım.Avrupa Birliğinin en fakir ülkesi Bulgaristan da bile git bakalım 90 model Broadway görebilecek misin yollarda? Ömrünü doldurmuş abs si hava yastığı vs teknik donanımı yetersiz binlerce araç geziyor.Ama tabi napsınlar binmesinler mi di mi? Peki ekonomiye getirdiği parçası tamir masrafı karayollarına zararı hadi hepsini geçtim kaza durumunda hem içindekilere hem de diğer insanlara verebileceği yaralanmalar ölümler çok da önemli değil tabi ne de olsa kader diye birşey var di mi? Fakir edebiyatı yapmak ne kadar da kolay! Bu ülkede 40 senedir benzin zamları protesto ediliyor zaten merak etme.Vergi sistemi değişip adaletli olmadığı sürece devlet dolaylı vergilere yüklenecektir.Senin çok sevdiğin lpgde araçlara ilk uyarlandığında mutfak tüpüyle aynı litre fiyatından satılıyordu.Sonra cart diye ayırıp otogaz yaptılar vergisi de bindirmeli oldu.Dizel araçlar ilk yeni yeni popüler olup satışı arttığında benzin dizel oranı nerdeyse yarı yarıyaydı.Şimdi nerdeyse benzinle aynı paraya geldi.Burda uzun uzadıya teknik detaya girmek istemem.Sen ilgilendiğine göre zaten biliyorsundur.Lpg nin oktan sayısı 110 dur.Sen 95 oktanın üstünde benzin konması zararlı olan bir motosiklet motoruna 110 oktanlık hem de başka bir yakıt türünü uyarlamaya çalışırsan o motor hem ömründen yer hem de performansı dolayısıyla beygir gücü düşer.Ben senin yazdıklarını doğru düzgün adam gibi de okusam, bu 2X2 nin 4 ettiği kadar kesindir.Taksici adam maliyet hesabını yapar yaptığı km ödediği yakıt miktarı yapacağı motor masrafını göz önüne getirir arabasına lpg takar.Benim için motorsiklet sadece bir yerden bir yere gitme aracı değildir.Aynı zamanda bir keyiftir özgürlüktür.Km'de 13 kuruş yerine 5 kuruş yakacağım diye 15 beygirlik motoru 10 beygire düşürüp üstüne bir de piknik tüpü ya da çok güvenli dediğiniz tankın ağırlığıyla leş gibi kokarak trafikte bomba gibi gitmem.Otomobil denilen aletin tankı taşıyabilecek bir bagajı vardır.4 teker üzerinde dengeli gider.Silindir başına düşen beygir gücü kaybı 4 silindirli motorundaki performans düşüşünü tolere edebilir.Tabi sen bütün bunların aksini iddia edebilirsin.Bir sor bakalım kendine İstanbul'da belki 1000 tane belki daha fazla motokurye arkadaş var.Çoğu ev geçindiriyor.yeri geldiğinde belki 1 liranın bile hesabını yapıyorlar.1 günde yaptıkları km yi sen ne kadar zamanda yaparsın bilmiyorum.Bu adamlar geri zekalı mı hiç mi akıllarına gelmedi motorlarına tüp taktırmak? Yoksa 3 kuruş için 10.000 km olmadan motoru eline alıp bir de garantisinden edip aynı zamanda bomba evet bomba diyorum tüpün önünde ya da üstünde gitmek hiç de akıllıca değil mi dediler.Siz çalışmalrınıza isterseniz devam edin bununla ilgili patentleri de almış olabilirsiniz ama sanayi bakanlığının onaylamadığı ki onaylamaz zaten belli teknik muayenelerden, testlerden, tseden, ısodan ve hiçbir ülkenin resmi standart enstitüsünden geçmemiş bir sistemi burda insanlara tavsiye ederken 2 kere daha düşünün isterseniz.Kızmaca gücenmece yok.Ben İstanbulda trafikte böyle bir motosiklet görsem açık söyleyeyim herkesin iyiliği için gider en yakındaki trafik polisine şikayet ederim.Ha ruhsatında işlenmiştir herşeye kanunlara uygundur o zaman geçer gider zaten sorun yok...
-
safakk adlı üyeden alıntı
pardon hangi browaymiş o söylede motosikleti satıp ondan alayım allah aşkına sinekden yağ çıkarmanın anlamı yok
Neyse keyif sizin can sizin para sizin bana da allahdan başkasına ve kendinize zarar vermeden bu düşünceden vazgeçmenizi dilemek düşer
Benzin zammına gelince biz elimizden geleni yapıyoruz ya siz? Bizden benzin zamları için birşeyler yapmamızı bekliyorsunuz ama siz birşey yapmıyorsunuz
Bunun sonucunda da yok efendim siz tepki göstermediniz zam geldi bende ondan böyle bişi yapıyorum demek kadar çocukça bişi yok yapmayın efendim kaç yaşında insansınız böyle şeyler hiç hoş değil
Başka bir mevzu da şu otomobiller kadar sağlam mevzusu ne o motosiklete araba gibi tampon mu yapacaksın o yakıt tankı yerinden fırlayıp karşındaki araca fırlayınca patlamayacak mı ? Bu söylediklerinize kendinizin dahi inandığınızı düşünmüyorum
Son olarak yeni çıkan elektrikli motosikletler (fark ettiysen bisiklet değil motosiklet) 3000 watt yani 3kw gücünde ki bu bir scooter için özellikle şehir içinde gayet yeterli bu durumda hala lpg taktıracağım diye uğraşacakmısın yoksa 3ün 5in hesabıyla uğraşıp bomba takmaya çalışmaya devam mı edeceksin
broadway 5 kişi taşırken biz 2 kişi taşıyoruz. kilometreye de 8 kuruş farkediyor. geçen ilçeye düğüne gittikten sonra otomobille akrabaları merkeze bırakıp geldim. yani 2sini de denedim. durum bundan ibaret. litre üzerinden değil tüm girdi çıktıya göre hesap yaptım. 22 kuruş yakıyor. bu da 100 kmde 8 küsür litre lpg demektir. herhangi bir lpgli broadwayı sahibindende arayabilirsiniz. hadi broadwayı da geçtim; 2000 motorlu bir laguna 140 beygire sahipken bile sıralı sistem lpg ile 3000 kmnin ortalaması 8.8 litre lpgdir.
motosikletlerle otomobiller arasındaki verim farkını görün artık. sinekten yağ çıkarmak dediğiniz şey benim hobim olabilir, hobim olmasa bile benim ayda 1000+ km yaparken 80 lira kâr ettirecekse ve güvenli olduğunu düşünürsem yaparım. sizin cebinize parayı kim koyuyor, iş yeriniz mi, patronunuz mu, babanız mı, bilmiyorum ama o 80 lira için memur halimle 2 gün çalışıyorum. asgari ücretli biri için 4 gün demektir.
yazdığım yazıları okumadan 3-5 cümle seçip bu kadar yoruma pes doğrusu. özet bile yazdım buna rağmen okumaya tenezzül etmeren rerörerö diye yazmak doğru değil.
1. 6 litre hacminde bir tane tank buldum. perakende satışları olmayan bir fabrika. 110 çeşit tank üretirken tüm tankları ece.r67 tanklar 30 bar basınçta test ediliyor. üretimdeki belli bir sayıda bir tane seri üretim tank alınıp bu test yapıyorlar. oysa lpg dolumlarındaki basınç 6 bardır.
2. otomobillerde kaza anında yakıtı kesen sistem lpgde de vardır. direk tankın agzı kapanır ve tankın zarar görmesi benzin deposundan kat be kat az ihtimalledir. 1 mm sacı olan, yan devrildiğinde bile üzerinde havalandırma deliğinden yangın çıkarabilecek kadar benzin döken motosikletimin benzin deposundan kat be kat güvenlidir.
oy vererek olsun, internetteki bütün forumlarda ve sözlüklerde olsun gayet güzel durumu anlattığım yazılar var. bu sitede bile en aşağı 20-30 yazımı bulursunuz. sürekli kazanılan paradan vergi alınmasını; harcanılan paradan vergi alınmamasını savunurum. elimden geleni yaptığımı düşünüyorum. çocukça şey nedir biliyor musunuz? daha önündeki yazıyı okumadan ön yargıyla sağa sola sataşmaktır. burada lpgnin olup olmayacağını, lpg sisteminin olası sorunlarını konuşuyoruz. direk bomba deyip kaçmak işin kolayına kaçmaktır. haddinden fazla eğilince bile direk benzine geçebilen şeyleri tartışırken sanki piknik tüpünü direk karbüratöre veriyormuşuz gibi yargılanıyorsunuz.
gene yazımda belirttiğim üzere, motosikletin benzin deposundan daha iyi bir yere, motorun tam ortasında ayak koyduğum yerin dibine sadece 4-4.5 litre lpg alabilecek 5 mm sacdan yapılmış bir depodan bahsediyorum. şasiye takozlar üzerinde kaynatılan bir depo öyle fırlayıp gitmez. kaç kere söyledim bilmiyorum ama yeterliliklerini sağlayabilen bir depo olduğundan en fazla bir otomobil kadar zararlı olur. motosikletimin üzerindeki benzin deposundan daha az tehlikeli olduğunu bir daha yazıyorum.
3000 watlık çin malı motosikletlerin fiyatı neredeyse 0 km honda cbr 125 fiyatında. ustası bile yok. akülerinin 1 sene sonunda yüzde kaç verimlilikle çalıştığı belli değil. 3 kw dediğiniz laboratuvar ortamında ölçülen gücüdür. elektrikli motosikletin motoru gavurun "brushless" dediği, türkçesinin usta agzıyla "kömürsüz" olarak söyleyebileceğim bir motordur. bunların verimi de genelde yüzde 85tir.
ben 8 kwlık (11 beygir) bir motoru (sadece jantın içindeki motoru kastediyorum) çinden 457 dolara getirdim. evet yanlış okumadınız, getirdim. ama gümrüğe takıldı ve alamadım. yoksa benim şu an 150 zcmde hem benzinli hem elektrikli motor olacaktı. bürokrasiye takıldım.
okuduğumuzu anladık mı?
---------- Post added at 02:22 ---------- Previous post was at 02:04 ----------
@freesoul: önceki yazınızda bana "adam gibi" dediniz. ben size aynı anlama gelen "doğru düzgün" lafını kullandım. ben de sizin bana yazdığınız şekilde "adam gibi" yazabilirdim ama doğru düzgün kelimesini kullandım. dediğim gibi, haddimi bilirim. kimsenin adamlığını sorgulamam. orada size "adam gibi" gelimesini kullanmadım. Türkçe'de parantez içi ve ya iki virgül arası yan cümledir. o yan cümleyi ayrı okuyun.
gerçekten okuduğunuzu anlıyor musunuz? ben broadwayden bahsederken sadece 80 yılında tasarlanmış bir otomobil bile 0 km bir motosikletten daha verimli demek istemiştim. bundan sonra her yazımda en basit şekilde derdimi anlatacağım.
halen daha bomba deniyor. 2010 model travego yanarken o bomba olmuyor. 403ler peşpeşe yanarken onlar da bomba olmuyordu. üstteki yazımda tank ve kaza anında yakıt kesen sistemden bahsettim. size zahmet bomba demeden önce yazılanları okuyun ve artık burada sadece bilgi paylaşımı yaparak en tehlikesiz lpgye gitmeye çalıştığımızı anlayın artık.
-
maxi 97 arkadaşım o istediğin motorlar türkiyede satılıyor artık. fatih bisiklet sayfasına bakabilirsin.
-
FreeSoul adlı üyeden alıntı
Arkadaşım.konuları tartışmak serbest ama benim de şu Türk'ün aklı ne acaiyip şeylere çalışıyor diye düşünmem, gerekirse eleştirmem de serbest.Siz sanayide yaptırdığınız kendi projelerinizi motosiklete uygulamaya çalışıyorsunuz.saygı duyarım.Ama burda hiç bir riski yok diye iddia edip insanların aklını karıştırmanıza anlam veremiyorum.ben 90 model lpgli broadwaye de karşıyım merak etme.sen aslında diyorsun sen kerizsin bak broadway senle aynı paraya 5 kişi gidiyor.isterse bedava gitsin.Avrupada yapınca oluyor da biz yapınca eleştiriyorsunuz dersen, Avrupa'da hangi şartlarda yapılmış sonuç ne olmuş diye sorarım.Avrupa Birliğinin en fakir ülkesi Bulgaristan da bile git bakalım 90 model Broadway görebilecek misin yollarda? Ömrünü doldurmuş abs si hava yastığı vs teknik donanımı yetersiz binlerce araç geziyor.Ama tabi napsınlar binmesinler mi di mi? Peki ekonomiye getirdiği parçası tamir masrafı karayollarına zararı hadi hepsini geçtim kaza durumunda hem içindekilere hem de diğer insanlara verebileceği yaralanmalar ölümler çok da önemli değil tabi ne de olsa kader diye birşey var di mi? Fakir edebiyatı yapmak ne kadar da kolay! Bu ülkede 40 senedir benzin zamları protesto ediliyor zaten merak etme.Vergi sistemi değişip adaletli olmadığı sürece devlet dolaylı vergilere yüklenecektir.Senin çok sevdiğin lpgde araçlara ilk uyarlandığında mutfak tüpüyle aynı litre fiyatından satılıyordu.Sonra cart diye ayırıp otogaz yaptılar vergisi de bindirmeli oldu.Dizel araçlar ilk yeni yeni popüler olup satışı arttığında benzin dizel oranı nerdeyse yarı yarıyaydı.Şimdi nerdeyse benzinle aynı paraya geldi.Burda uzun uzadıya teknik detaya girmek istemem.Sen ilgilendiğine göre zaten biliyorsundur.Lpg nin oktan sayısı 110 dur.Sen 95 oktanın üstünde benzin konması zararlı olan bir motosiklet motoruna 110 oktanlık hem de başka bir yakıt türünü uyarlamaya çalışırsan o motor hem ömründen yer hem de performansı dolayısıyla beygir gücü düşer.Ben senin yazdıklarını doğru düzgün adam gibi de okusam, bu 2X2 nin 4 ettiği kadar kesindir.Taksici adam maliyet hesabını yapar yaptığı km ödediği yakıt miktarı yapacağı motor masrafını göz önüne getirir arabasına lpg takar.Benim için motorsiklet sadece bir yerden bir yere gitme aracı değildir.Aynı zamanda bir keyiftir özgürlüktür.Km'de 13 kuruş yerine 5 kuruş yakacağım diye 15 beygirlik motoru 10 beygire düşürüp üstüne bir de piknik tüpü ya da çok güvenli dediğiniz tankın ağırlığıyla leş gibi kokarak trafikte bomba gibi gitmem.Otomobil denilen aletin tankı taşıyabilecek bir bagajı vardır.4 teker üzerinde dengeli gider.Silindir başına düşen beygir gücü kaybı 4 silindirli motorundaki performans düşüşünü tolere edebilir.Tabi sen bütün bunların aksini iddia edebilirsin.Bir sor bakalım kendine İstanbul'da belki 1000 tane belki daha fazla motokurye arkadaş var.Çoğu ev geçindiriyor.yeri geldiğinde belki 1 liranın bile hesabını yapıyorlar.1 günde yaptıkları km yi sen ne kadar zamanda yaparsın bilmiyorum.Bu adamlar geri zekalı mı hiç mi akıllarına gelmedi motorlarına tüp taktırmak? Yoksa 3 kuruş için 10.000 km olmadan motoru eline alıp bir de garantisinden edip aynı zamanda bomba evet bomba diyorum tüpün önünde ya da üstünde gitmek hiç de akıllıca değil mi dediler.Siz çalışmalrınıza isterseniz devam edin bununla ilgili patentleri de almış olabilirsiniz ama sanayi bakanlığının onaylamadığı ki onaylamaz zaten belli teknik muayenelerden, testlerden, tseden, ısodan ve hiçbir ülkenin resmi standart enstitüsünden geçmemiş bir sistemi burda insanlara tavsiye ederken 2 kere daha düşünün isterseniz.Kızmaca gücenmece yok.Ben İstanbulda trafikte böyle bir motosiklet görsem açık söyleyeyim herkesin iyiliği için gider en yakındaki trafik polisine şikayet ederim.Ha ruhsatında işlenmiştir herşeye kanunlara uygundur o zaman geçer gider zaten sorun yok...
Yazdiklariniza katiliyorum. Tepkimin nedeni ise karsi cikmaniz. Bencede arka cantasndaki piknik tupundn cikan plastik hortumun egzostan isinarak silindire gittigi bir motor trafige cikmamali. Ama bu isi ilerletip patentini alacak biri varsa onada destek cikmaliyiz. Guvenli bi sekilde de bu is gayet yapilabilir. Tepkim bunu yapmaya calisan muhendsle alay etmemiz. Tepkim 150 ccye benzin yetistiremeyenle alay etmemiz.
Isinan deponun patlamayacagini dusunen arkadas cakmakla soyledigim deneyi yapabilir
-
[Q
[/COLOR]@freesoul: önceki yazınızda bana "adam gibi" dediniz. ben size aynı anlama gelen "doğru düzgün" lafını kullandım. ben de sizin bana yazdığınız şekilde "adam gibi" yazabilirdim ama doğru düzgün kelimesini kullandım. dediğim gibi, haddimi bilirim. kimsenin adamlığını sorgulamam. orada size "adam gibi" gelimesini kullanmadım. Türkçe'de parantez içi ve ya iki virgül arası yan cümledir. o yan cümleyi ayrı okuyun.
gerçekten okuduğunuzu anlıyor musunuz? ben broadwayden bahsederken sadece 80 yılında tasarlanmış bir otomobil bile 0 km bir motosikletten daha verimli demek istemiştim. bundan sonra her yazımda en basit şekilde derdimi anlatacağım.
halen daha bomba deniyor. 2010 model travego yanarken o bomba olmuyor. 403ler peşpeşe yanarken onlar da bomba olmuyordu. üstteki yazımda tank ve kaza anında yakıt kesen sistemden bahsettim. size zahmet bomba demeden önce yazılanları okuyun ve artık burada sadece bilgi paylaşımı yaparak en tehlikesiz lpgye gitmeye çalıştığımızı anlayın artık.[/QUOTE]
benim bir önceki yazımda adam gibi diye bir kelime ya da cümle geçmiyor.istersen bir daha bakabilirsin.ben okuduklarımı gayet iyi anlıyorum.80 yılında dizayn edilmiş bir otomobil 0 km de bir motosikletten daha verimli falan değil bu sizin kör inancınız maalesef ben de bunu anlatamıyorum işte.siz istediğiniz kadar ece67 tank 30 bar basınç falan uzun uzadıya yazabilirsiniz ama bu bilimsel gerçekleri değiştirmez.Bakın hobi olarak demişsiniz bunu kabul ederim.Ben kendi canımı önemsemiyorum üstelik 8 beygirlik motorumun gücünü 4 beygire düşürdüm ama acayip! tasarruf ettim kendimi bu konuda kanıtladım derseniz eyvallah derim.Siz bu sistem üzerinde çaışmalarınıza devam edin patenti de alın kimbilir belki çok zengin olursunuz.Belki Çinlinin Japonun Korelinin İtalyanın aklına gelmeyen düşünemediği şeyi siz bulmuşsunuzdur.Tüm dünyada motosikletlerde sizin sayenizde lpg kullanımına geçilir.O zaman burda göğsünüzü gere gere yazarsınız bizde utanırız.Ama o zamana kadar motosiklette benzinli motordan daha verimli daha az riskli, daha daha tasarruflu, daha performanslı bir sistem olduğunu savunmanızı eleştirmeye devam ederim.Lpg motosikletin ruhuna, özüne, herşeyine aykırıdır.Olmaz o makine artık motosiklet değil başka birşeydir.Bu kadar şey yazdım inşallah sizde okuyup anlayabilmişsinizdir...
-
izmirde bir kle 500 e tüp takıldı takanda bir tanıdığım ekonomik acıdan cok güzeldi fakat takılan tüp cok büyüktü daha ufak bir lpg tüpü olsaydı cıkarmazdı 7,5 litreden olmak üzere iki yana tüp takılabilir tabi ona görede koruma olacak ve artık dandik lpg tüpü imal edilmiyor
sanki her gün bir yerde lpg tankı patlıyormuş gibi hergün bu yüzden 10 kişi ölüyormuş gibi kendimizi korkutmaya gerek yok insanlar cok basit sebeplerden ölebiliyor evinin balkonunda cay icerken bir maganda kurşunuda isabet edebilir o zaman balkonoda cıkmayalım
-
http://www.gastechproducts.com/gasconverter.html
http://www.youtube.com/watch?v=upxNTlE0kOQ
http://www.google.com.tr/search?q=lp...ed=0CBAQ_AUoAQ
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
Ahmet N. adlı üyeden alıntı
2004 te açılmış konu...baştan sona okudum
Günümüzde ise proje yabancılar tarafından üretilip kullanılmaya başlanmış... bazı arkadaşlar;proje üzerinde çalışıp konuyu açan ve yorum yazan arkadaşlarla dalga geçmişler,alay etmişler.Mühendis arkadaş konuyu açtıktan sonrada büyük ihtimal forumu terketti...Çok yazık,üzüldüm...Ciddi bir araştırmayı,çalışmayı bile hazmedemiyoruz millet olarak,nasıl baltalarız,nasıl alay ederizdeyiz hala....
KaraCahillik,bilmemezlik,görmemişlik yada çok bilmişlik,eğitimsizlik (eğitim sadece okullarda-üniversitelrde olmuyor ne yazıkki),tezcanlılık,anlayışsızlık,vurdumduymazlık ,ciddiyetsizlik,çekememezlik,fikre-araştırmaya saygısızlık,hazımsızlık ve daha bir çok kötü tutum ve davranış sergilenmiş ve bazen okuduğum konularda halen bu lakayıtlık devam ediyor....
aynennnnnnnn
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
broadway 5 kişi taşırken biz 2 kişi taşıyoruz. kilometreye de 8 kuruş farkediyor. geçen ilçeye düğüne gittikten sonra otomobille akrabaları merkeze bırakıp geldim. yani 2sini de denedim. durum bundan ibaret. litre üzerinden değil tüm girdi çıktıya göre hesap yaptım. 22 kuruş yakıyor. bu da 100 kmde 8 küsür litre lpg demektir. herhangi bir lpgli broadwayı sahibindende arayabilirsiniz. hadi broadwayı da geçtim; 2000 motorlu bir laguna 140 beygire sahipken bile sıralı sistem lpg ile 3000 kmnin ortalaması 8.8 litre lpgdir.
motosikletlerle otomobiller arasındaki verim farkını görün artık. sinekten yağ çıkarmak dediğiniz şey benim hobim olabilir, hobim olmasa bile benim ayda 1000+ km yaparken 80 lira kâr ettirecekse ve güvenli olduğunu düşünürsem yaparım. sizin cebinize parayı kim koyuyor, iş yeriniz mi, patronunuz mu, babanız mı, bilmiyorum ama o 80 lira için memur halimle 2 gün çalışıyorum. asgari ücretli biri için 4 gün demektir.
yazdığım yazıları okumadan 3-5 cümle seçip bu kadar yoruma pes doğrusu. özet bile yazdım buna rağmen okumaya tenezzül etmeren rerörerö diye yazmak doğru değil.
1. 6 litre hacminde bir tane tank buldum. perakende satışları olmayan bir fabrika. 110 çeşit tank üretirken tüm tankları ece.r67 tanklar 30 bar basınçta test ediliyor. üretimdeki belli bir sayıda bir tane seri üretim tank alınıp bu test yapıyorlar. oysa lpg dolumlarındaki basınç 6 bardır.
2. otomobillerde kaza anında yakıtı kesen sistem lpgde de vardır. direk tankın agzı kapanır ve tankın zarar görmesi benzin deposundan kat be kat az ihtimalledir. 1 mm sacı olan, yan devrildiğinde bile üzerinde havalandırma deliğinden yangın çıkarabilecek kadar benzin döken motosikletimin benzin deposundan kat be kat güvenlidir.
oy vererek olsun, internetteki bütün forumlarda ve sözlüklerde olsun gayet güzel durumu anlattığım yazılar var. bu sitede bile en aşağı 20-30 yazımı bulursunuz. sürekli kazanılan paradan vergi alınmasını; harcanılan paradan vergi alınmamasını savunurum. elimden geleni yaptığımı düşünüyorum. çocukça şey nedir biliyor musunuz? daha önündeki yazıyı okumadan ön yargıyla sağa sola sataşmaktır. burada lpgnin olup olmayacağını, lpg sisteminin olası sorunlarını konuşuyoruz. direk bomba deyip kaçmak işin kolayına kaçmaktır. haddinden fazla eğilince bile direk benzine geçebilen şeyleri tartışırken sanki piknik tüpünü direk karbüratöre veriyormuşuz gibi yargılanıyorsunuz.
gene yazımda belirttiğim üzere, motosikletin benzin deposundan daha iyi bir yere, motorun tam ortasında ayak koyduğum yerin dibine sadece 4-4.5 litre lpg alabilecek 5 mm sacdan yapılmış bir depodan bahsediyorum. şasiye takozlar üzerinde kaynatılan bir depo öyle fırlayıp gitmez. kaç kere söyledim bilmiyorum ama yeterliliklerini sağlayabilen bir depo olduğundan en fazla bir otomobil kadar zararlı olur. motosikletimin üzerindeki benzin deposundan daha az tehlikeli olduğunu bir daha yazıyorum.
3000 watlık çin malı motosikletlerin fiyatı neredeyse 0 km honda cbr 125 fiyatında. ustası bile yok. akülerinin 1 sene sonunda yüzde kaç verimlilikle çalıştığı belli değil. 3 kw dediğiniz laboratuvar ortamında ölçülen gücüdür. elektrikli motosikletin motoru gavurun "brushless" dediği, türkçesinin usta agzıyla "kömürsüz" olarak söyleyebileceğim bir motordur. bunların verimi de genelde yüzde 85tir.
ben 8 kwlık (11 beygir) bir motoru (sadece jantın içindeki motoru kastediyorum) çinden 457 dolara getirdim. evet yanlış okumadınız, getirdim. ama gümrüğe takıldı ve alamadım. yoksa benim şu an 150 zcmde hem benzinli hem elektrikli motor olacaktı. bürokrasiye takıldım.
okuduğumuzu anladık mı?[COLOR="Silver"]
[/B]
öncelikle şunu belirteyim ki yazdıklarınızı baştan sona noktasına kadar okuduğumun garantisini verebilirim önündeki yazıyı okumayan biri varsa burada onlarda hala bu sistemi güvenli diye savunanlardır
Biz boşunamı söylüyoruz eğer güvenli olsa ruhsat çıkardı avrupa kullanırdı vs diye ayrıca senin güvenli diye aldığın tankı ne koruyor sorumun cevabını hala almış değilim yok oraya bağlı yok şaseye kaynaklı geçin bunları efendim bi yere toslyıp patlayınca ne demek istediğlml daha iyi anlarsınız
Neysese freesoul arkadaş gerekenleri yazmış allah ıslah etsin kimseye zarar vermeden
---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:27 ----------
ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim hiçbir şekilde direk bombadır tu kaka deyip kestrip atmadım insanları yapmadığı şeyler hakkında yargılamayın lütfen! Farkındaysanız kaç sayfadır çarşaf çarşaf cevap yazıyorum ha dersenki benim anlayışım bu diyecek bişi bulamam ozaman....
Not: elektrikli motosiklet üretmen herkes için daha hayırlı ozaman biz bu tip tartışmalara girmemizede gerek kalmaz ve yapılması senin o çok güvenli lpg tüpünden de daha kolay ve GÜVENLİ olur
Not2: hobi olarak yaptığın şey benim yada başkasının hayatını tehlikeye atacak birşeyse kusura bakma o hobini yapmaman için elimden geleni yaparım!
-
29 Eylül 2011, 02:29
#100
ah ahh anlatamıyoruz ki bir türlü şafak kardeşim.10 kuruş değil de 5 kuruş yaksın diye bunca zaman harcanan emek, para, zaman ve en önemlisi hayati risk.Sonra gazetelerde tv'de böylesi ancak ülkemizde olur haberleri.Yazık değil mi ben mi çözemiyorum.yahu bir de 150 cc ye benzin yetiştiremeyenler var falan diye yazıyorlar iyice kafayı yiyorum.Amerika 300 sene önce keşfedildi, arkadaşlar illa gene keşfedecekler.Sonra biz, hiçbirşeyden anlamayan,baltalayan,eleştiren,dalga geçen,aşağılayan insanlar oluyoruz nedense.Neyse bu başlığa artık bişeyler yazıp hortlatmak istemiyorum gerçekten sinirlerim bozuluyor çünkü...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler