ben başlıkta pek bir şey bulamadım.
bu konuda bize en fazla yardımcı olacak kişi forumdan "isak" arkadaşımızdır. kendisi 2 motosiklete (eski 150 hs ve yeni 150 mc) lpg montajını kendi imkanlarıyla yapmış. facebookta video bile yayınlamıştı.
nasıl yapıldığı konusunda ise:
arka çantaya bir piknik tüpünü modifiye edip koymuştu (normal lpgli otomobillerdeki gibi tankın üstünde göstergesi, dolum agzı falan vardı). buradan gelen lpgyi bakır borularla 1 tur silindire sardıktan sonra bir çıkışı manifolda bir çıkışı da hava filtresi girişine vererek, sonra karbüratörün hava ayarını arttırarak lpg sistemini çalıştırıyordu.
benim gördüğüm 3 eksik:
1.si piknik tüpüsorunu; 1-2 mm sacdan yapılan piknik tüpünün düşme anında patlama ihtimali çok yüksek. otomobillerdeki lpg tankları kalın sacdan ve 100 bar basınca dayanacak şekilde ve benzin tanklarından bile sağlamdır. ben benim 150 zcm için ayak koyduğum yerdeki bombenin içine, bir yangın tüpü kadar bir tank düşünmüştüm. aynen otomobillerdeki gibi kaliteli olmak kaydıyla.
2.si tanktan gelen lpgnin silindire direk temas halinde bakır boruyla ısıtılması. bunun için de egzoza kaynatılan bir borunun bağlı olduğu bir su devirdaim sistemi ile lpgnin ısıtılmasını çözüm olarak düşünmüştüm. devirdaim sistemini ise 12 voltla çalışan küçük bir elektrik motorunu termostata bağlayarak kullanmayı düşünmüştüm.
hatta bu devirdaim sistemini geliştirerek kışın sele ısıtması bile yapılabilir. bu yazdıklarımın patenti bana aittir elleşmeyin
.
3. olarak devrilme anında gaz kesecek bir sistem. çünkü çok yüksek basınçlı bir tankı taşıyoruz; düştüğümüz anda boruların kırılmasını önleme imkanımız olmayacağından direk tanktan gazı kesme güzel olur. bildiğime göre otomobilde gaza ve benzine geçmeye yarayan anahtarı biraz modifiye edersek bu dediğii de kolayca yapabileceğiz:
V şeklinde bir yalıtkan borunun içine bir demir bilya koyacağız. bu yalıtkanın alt tarafına demir bilyaya değecek şekilde 2 iletken bağlayacağız. iletkeni gaza gelen + ve eksiden alacağız. V'nin üst tarafına da 2 iletkenin uçlarını da benzin-gaz anahtarının benzin kısmına kısa devre yapacak şekilde bağlayacağız.
böylece motor V şeklindeki borunun yatış açısına göre, düzken ve ya belli bir açıya kadar borunun içindeki demir bilya o yöne doğru yol alacak. eğilme tehlikeli boyutlara geldiğinde bilya alt iletkenlerden ayrılıp üst iletkenlere değerek motor lpgden benzine geçecek.
sanırım bu dediklerim yapılırsa lpg sistemi güvenli olur. başka fikri olan var mı?