Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

(LPGli Motör)Piknik tüpünü bagajınızda taşımak ister misinz?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    ben başlıkta pek bir şey bulamadım.
    bu konuda bize en fazla yardımcı olacak kişi forumdan "isak" arkadaşımızdır. kendisi 2 motosiklete (eski 150 hs ve yeni 150 mc) lpg montajını kendi imkanlarıyla yapmış. facebookta video bile yayınlamıştı.

    nasıl yapıldığı konusunda ise:

    arka çantaya bir piknik tüpünü modifiye edip koymuştu (normal lpgli otomobillerdeki gibi tankın üstünde göstergesi, dolum agzı falan vardı). buradan gelen lpgyi bakır borularla 1 tur silindire sardıktan sonra bir çıkışı manifolda bir çıkışı da hava filtresi girişine vererek, sonra karbüratörün hava ayarını arttırarak lpg sistemini çalıştırıyordu.

    benim gördüğüm 3 eksik:

    1.si piknik tüpüsorunu; 1-2 mm sacdan yapılan piknik tüpünün düşme anında patlama ihtimali çok yüksek. otomobillerdeki lpg tankları kalın sacdan ve 100 bar basınca dayanacak şekilde ve benzin tanklarından bile sağlamdır. ben benim 150 zcm için ayak koyduğum yerdeki bombenin içine, bir yangın tüpü kadar bir tank düşünmüştüm. aynen otomobillerdeki gibi kaliteli olmak kaydıyla.

    2.si tanktan gelen lpgnin silindire direk temas halinde bakır boruyla ısıtılması. bunun için de egzoza kaynatılan bir borunun bağlı olduğu bir su devirdaim sistemi ile lpgnin ısıtılmasını çözüm olarak düşünmüştüm. devirdaim sistemini ise 12 voltla çalışan küçük bir elektrik motorunu termostata bağlayarak kullanmayı düşünmüştüm.

    hatta bu devirdaim sistemini geliştirerek kışın sele ısıtması bile yapılabilir. bu yazdıklarımın patenti bana aittir elleşmeyin .

    3. olarak devrilme anında gaz kesecek bir sistem. çünkü çok yüksek basınçlı bir tankı taşıyoruz; düştüğümüz anda boruların kırılmasını önleme imkanımız olmayacağından direk tanktan gazı kesme güzel olur. bildiğime göre otomobilde gaza ve benzine geçmeye yarayan anahtarı biraz modifiye edersek bu dediğii de kolayca yapabileceğiz:

    V şeklinde bir yalıtkan borunun içine bir demir bilya koyacağız. bu yalıtkanın alt tarafına demir bilyaya değecek şekilde 2 iletken bağlayacağız. iletkeni gaza gelen + ve eksiden alacağız. V'nin üst tarafına da 2 iletkenin uçlarını da benzin-gaz anahtarının benzin kısmına kısa devre yapacak şekilde bağlayacağız.

    böylece motor V şeklindeki borunun yatış açısına göre, düzken ve ya belli bir açıya kadar borunun içindeki demir bilya o yöne doğru yol alacak. eğilme tehlikeli boyutlara geldiğinde bilya alt iletkenlerden ayrılıp üst iletkenlere değerek motor lpgden benzine geçecek.

    sanırım bu dediklerim yapılırsa lpg sistemi güvenli olur. başka fikri olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    ilahi maxi
    bu forumda aradıgın sorulara cevap bulamazsın. burada kuru gürültü var sadece.
    20000 km motorlar başlıgını kirletmemek için konuyu burada konuşalım dedim.
    sen bu konuya cok meyilli ve ilgilisin düşüncelerin güzel.
    nasıl çalışdıgını sordugun halde bir güzel çevapları yazmışsın sen olayı çözmüşsün bile.
    E ne diyeyim genede takıldıgın yer olursa cevaplarım. şu anki kullandığım motor benim ikinci lpg li motorum.
    motosiklet lpg uygulamalarında hava sogutmalı motorlarda dikkat etmeniz gereken kısım ısıtma düşünüyorsanız bunu direk lpg yi ısıtmak için silindir yada eksozdan geçirmek yerine alternatif ısıtma yöntemlerını seçiniz. eksozdan su devir daim projen buna uygun ama elektirik motorunu falan kaldır elektirik çok lazım olaçak cünkü beyin dedikleri regülatorde ve şamadıradaki güvenlik ekipmanları yani kesiciler elektirikle çalışıyor. akün boşalırsa ilk çalıştırmada motorunu çalıştıramazsın, onun için elektiri tasarıflu kullanalım.
    20c derecedeki tankın veya borunun içinde lpg nin yapdıgı basınç 6 bar iken lpg 50c derceye ısıtıldgında basıncı 12bara cıkaçaktır. eğer buradaki ısıtma sizin kontrolunuzde değilse ( termostat veya kesici bir sistem ) bu tehlikeyi artırır.
    piknik tüpü yangın tüpü yada buna benzer tanklarıda kesınlıkle önermiyorum.
    kankın üstünde mutlaka E37 damgası bulunsun. bu damga araçlar için üretilmiş lpg ekipmanı demektir.
    tankınıza mutlaka şamandıra takabilmeniz lazım. şamandıra 30 derecelık eyimle takıldıgında tankın 100 de sekseni - yetmişi doldugunda tankın daha fazla dolmasını engellemelidir. ayrıca tankın içindeki basınç ( eğilme - yangın- ezilme ) 30 barı geçdiğinde otamatik olarak içindeki gazı tahliye etmeli buda şamandıra takılıysa mumkün olur. şamandıralarda ayrıca plastık tıpa yanğın anında eriyerek gazın tahliyesini gerçekleştirip. ısıdan dolayı gazın basınçının artmasını ve parca tersirli olarak patlamasını engeller.
    sen eyer tankı ve uygun 20kw lık bir beyin bulursan benle irtibata geç senın motora lpg takarız. sonrasında sen istediğin gibi geliştirirsin.
    bu arada yan yattıgında elektiri kesen sistemlerde cıva daha kesin sonuç veriyor. hazırları var. yapcam diye ugraşma ben yaptım kocaman bir sistem oldu hazırını görünce kirbit kutusu kadar daha kullanışlı olduguna karar verdim.
    bu arada hiç bir uygulama için eksozda yada başka yerde kaynak gibi çalışma yapma. sistemi öğle güzel takman lazım ki söküldüğünde motorunun bütünlüğü fiyakası bozulmasın.

  3. #63
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Peki bu motosikletler, lpg takıldıktan sonra muayeneden geçebiliyor mu ? MMO için projelendirme var mı arabalarda olduğu gibi motosikletlerede
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  4. #64
    aybarssurucu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS / KLX250
    Yamyamaha bu konuda fikrini karşılıksız paylaşan arkadaşlardan, özelden defalarca yazıştık. Bugün malzemeyi alsak LPG çevrimini telefonda tarifle yapabilecek duruma getirdi beni ;)

  5. #65

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    malatya / paşaköşkü
    Motosikleti
    arora ks 150-23 Sarı :)
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben başlıkta pek bir şey bulamadım.
    bu konuda bize en fazla yardımcı olacak kişi forumdan "isak" arkadaşımızdır. kendisi 2 motosiklete (eski 150 hs ve yeni 150 mc) lpg montajını kendi imkanlarıyla yapmış. facebookta video bile yayınlamıştı.

    nasıl yapıldığı konusunda ise:

    arka çantaya bir piknik tüpünü modifiye edip koymuştu (normal lpgli otomobillerdeki gibi tankın üstünde göstergesi, dolum agzı falan vardı). buradan gelen lpgyi bakır borularla 1 tur silindire sardıktan sonra bir çıkışı manifolda bir çıkışı da hava filtresi girişine vererek, sonra karbüratörün hava ayarını arttırarak lpg sistemini çalıştırıyordu.

    benim gördüğüm 3 eksik:

    1.si piknik tüpüsorunu; 1-2 mm sacdan yapılan piknik tüpünün düşme anında patlama ihtimali çok yüksek. otomobillerdeki lpg tankları kalın sacdan ve 100 bar basınca dayanacak şekilde ve benzin tanklarından bile sağlamdır. ben benim 150 zcm için ayak koyduğum yerdeki bombenin içine, bir yangın tüpü kadar bir tank düşünmüştüm. aynen otomobillerdeki gibi kaliteli olmak kaydıyla.

    2.si tanktan gelen lpgnin silindire direk temas halinde bakır boruyla ısıtılması. bunun için de egzoza kaynatılan bir borunun bağlı olduğu bir su devirdaim sistemi ile lpgnin ısıtılmasını çözüm olarak düşünmüştüm. devirdaim sistemini ise 12 voltla çalışan küçük bir elektrik motorunu termostata bağlayarak kullanmayı düşünmüştüm.

    hatta bu devirdaim sistemini geliştirerek kışın sele ısıtması bile yapılabilir. bu yazdıklarımın patenti bana aittir elleşmeyin .

    3. olarak devrilme anında gaz kesecek bir sistem. çünkü çok yüksek basınçlı bir tankı taşıyoruz; düştüğümüz anda boruların kırılmasını önleme imkanımız olmayacağından direk tanktan gazı kesme güzel olur. bildiğime göre otomobilde gaza ve benzine geçmeye yarayan anahtarı biraz modifiye edersek bu dediğii de kolayca yapabileceğiz:

    V şeklinde bir yalıtkan borunun içine bir demir bilya koyacağız. bu yalıtkanın alt tarafına demir bilyaya değecek şekilde 2 iletken bağlayacağız. iletkeni gaza gelen + ve eksiden alacağız. V'nin üst tarafına da 2 iletkenin uçlarını da benzin-gaz anahtarının benzin kısmına kısa devre yapacak şekilde bağlayacağız.

    böylece motor V şeklindeki borunun yatış açısına göre, düzken ve ya belli bir açıya kadar borunun içindeki demir bilya o yöne doğru yol alacak. eğilme tehlikeli boyutlara geldiğinde bilya alt iletkenlerden ayrılıp üst iletkenlere değerek motor lpgden benzine geçecek.

    sanırım bu dediklerim yapılırsa lpg sistemi güvenli olur. başka fikri olan var mı?

    paşam sana bi kaç şey söylemek istiyorum

    artık akaryakıt istasyonlarında piknik v.s. hiç bi tüp'e lpg doldurulmaz 200 000 TL cezası var

    2. o tüp başlığını bulamazsın satamazlar hiç bi yerde

    3.bagaj yerine koltuk altına koysan dahagüvenli olur
    Hızlı Yaşa Genç Öl Cesedin Yakışıklı Olsn...

  6. #66
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu motosikletler, lpg takıldıktan sonra muayeneden geçebiliyor mu ? MMO için projelendirme var mı arabalarda olduğu gibi motosikletlerede
    tesisatı sökersen öyle gecer muayeneden.
    makine muhendisi değil ona ders veren profösoru yapsa vize alamaz ruhsata işletemez çünkü kanun musade etmiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

    Alıntı aybarssurucu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamyamaha bu konuda fikrini karşılıksız paylaşan arkadaşlardan, özelden defalarca yazıştık. Bugün malzemeyi alsak LPG çevrimini telefonda tarifle yapabilecek duruma getirdi beni ;)
    bilgi evrenseldir. bilgiye para ödenmesi karşılık beklenmesi benim mantık anlayışıma ters.
    el emegi o başka ona hakkını vereceksin. herzaman yardımcı olurum dostluk daha başka. isteyene her zaman yardımcı olurum.

  7. #67
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    güncel başlıkları takip ettiğimden bu başlık tamamen gözümden kaçmış. geç cevap yazdım kusura bakma.

    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilahi maxi
    bu forumda aradıgın sorulara cevap bulamazsın. burada kuru gürültü var sadece.
    20000 km motorlar başlıgını kirletmemek için konuyu burada konuşalım dedim.
    sen bu konuya cok meyilli ve ilgilisin düşüncelerin güzel.
    nasıl çalışdıgını sordugun halde bir güzel çevapları yazmışsın sen olayı çözmüşsün bile.
    E ne diyeyim genede takıldıgın yer olursa cevaplarım. şu anki kullandığım motor benim ikinci lpg li motorum.
    motosiklet lpg uygulamalarında hava sogutmalı motorlarda dikkat etmeniz gereken kısım ısıtma düşünüyorsanız bunu direk lpg yi ısıtmak için silindir yada eksozdan geçirmek yerine alternatif ısıtma yöntemlerını seçiniz. eksozdan su devir daim projen buna uygun ama elektirik motorunu falan kaldır elektirik çok lazım olaçak cünkü beyin dedikleri regülatorde ve şamadıradaki güvenlik ekipmanları yani kesiciler elektirikle çalışıyor. akün boşalırsa ilk çalıştırmada motorunu çalıştıramazsın, onun için elektiri tasarıflu kullanalım.
    20c derecedeki tankın veya borunun içinde lpg nin yapdıgı basınç 6 bar iken lpg 50c derceye ısıtıldgında basıncı 12bara cıkaçaktır. eğer buradaki ısıtma sizin kontrolunuzde değilse ( termostat veya kesici bir sistem ) bu tehlikeyi artırır.
    piknik tüpü yangın tüpü yada buna benzer tanklarıda kesınlıkle önermiyorum.
    kankın üstünde mutlaka E37 damgası bulunsun. bu damga araçlar için üretilmiş lpg ekipmanı demektir.
    tankınıza mutlaka şamandıra takabilmeniz lazım. şamandıra 30 derecelık eyimle takıldıgında tankın 100 de sekseni - yetmişi doldugunda tankın daha fazla dolmasını engellemelidir. ayrıca tankın içindeki basınç ( eğilme - yangın- ezilme ) 30 barı geçdiğinde otamatik olarak içindeki gazı tahliye etmeli buda şamandıra takılıysa mumkün olur. şamandıralarda ayrıca plastık tıpa yanğın anında eriyerek gazın tahliyesini gerçekleştirip. ısıdan dolayı gazın basınçının artmasını ve parca tersirli olarak patlamasını engeller.
    sen eyer tankı ve uygun 20kw lık bir beyin bulursan benle irtibata geç senın motora lpg takarız. sonrasında sen istediğin gibi geliştirirsin.
    bu arada yan yattıgında elektiri kesen sistemlerde cıva daha kesin sonuç veriyor. hazırları var. yapcam diye ugraşma ben yaptım kocaman bir sistem oldu hazırını görünce kirbit kutusu kadar daha kullanışlı olduguna karar verdim.
    bu arada hiç bir uygulama için eksozda yada başka yerde kaynak gibi çalışma yapma. sistemi öğle güzel takman lazım ki söküldüğünde motorunun bütünlüğü fiyakası bozulmasın.
    valla dediğinde haklısın. bazen doğru düzgün bilgi aramak için sayfalarca gezsem de bir şey bulamadığım çok oluyor. zaten faydalı başlıkları hemen kaydediyorum. mesela kawasaki zzrr600 akü sorunu diye bi başlık vardı. motosikletlerin tüm statör-konjüktör sorun ve çözümleri paylaşılmıştı. _old_ olsun, sessiz sakin olsun, zeda3000 olsun daha adını hatırlayamadım kaç kişi daha var. çok bilgili ustalar.

    konuya dönersek; küçük elektrik motorundan kastım teyp motoru gibi şeyler. bunlar elektrik çekmiyor. zaten scooterimi sürekli 5000+ devirde kullandığım için küçük bir ses tesisatı+ xenon+ 12w power led sis farım olmasına (100wattdan fazla harcama)ve hepsinin sürekli açık olmasına rağmen 1 kere akü sorunu yaşamadım.

    12 voltla çalışan bir bilgisayar fanına uygun kap yapılırsa bu bile suyu çevirmeye yetecektir. kendi scooterıma lpgyi takmayı düşündüğüm için yeterli yerin olduğunu düşünüyorum. egzozun tekere bakan kısmına yanına bir demir boru kaynak ettirmek sorun olmaz. hemen sonrasında uygun bir kabın içine yerleştirilmiş elektrik motoru olacak. bu kaba benzer şekilde ve yeterli uzunluktaki 2. kabın ortasından lpg borusu geçerse ve termostatın ısıyı ölçen kısmı burada olursa sistem belirli derecede çalışabilecek.

    hatta buradan ek alıp sele ısıtması bile yapabiliriz. ki zaten beraber yapacağım. muayene derdim 2013e kadar yok zaten. muayeneye gitsem bile sele ısıtması yaptım ondan diyebilirim. olmadı zaten benzin borularını kelepçeleyerek su dönüşümü sağlayacağım için sadece egzoz bağlantısını sökmem yeterli olur. motosiklette farlara lambalara ve frenlere bakılıyor.

    otomobillerde kaza anında yakıtı kesen butonlar var. bu butonları gene kendi scooterim için söylersem; motosiklet düştüğü anda ilk olarak yolcu ayaklığının orası yere değdiği için oraya bu butonlar konulabilir. önceki yazımdaki sistemle beraber 2. önlem olur. aslında cıvalı sistem daha kolay olur. bilyanın takılma riski ortadan kalkar.

    lpg tankı konusunda tamamen haklısın. "yangın tüpü" derken sadece boyut olarak buna benzeyen bir şeyi kastetmiştim. et kalınlığı 4-5 mmden az olan bir lpg tankını ayağımın altına koymam zaten .

    20 kwlık beyin derken neyi kastediyoruz anlamadım. daha doğrusu mesela otomobillerinki 40 kw iken sen 20 kw bul mu dedin? 20 kw dediğin 20 000watt değil inşallah :D olamaz değil mi?

    tek sıkıntım usta ve zaman. plan proje bende çok. şimdi de lpgye alternatif projem var ama önce sanayiye gidip olurunu olmazını bir sormam gerekiyor.

    Alıntı baris4444 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paşam sana bi kaç şey söylemek istiyorum

    artık akaryakıt istasyonlarında piknik v.s. hiç bi tüp'e lpg doldurulmaz 200 000 TL cezası var

    2. o tüp başlığını bulamazsın satamazlar hiç bi yerde

    3.bagaj yerine koltuk altına koysan dahagüvenli olur
    1 mmlik et kalınlığı olan piknik tüpüne 5-10 bar gaz bastırmak zaten akıl karı değil. bunu yapan kişi böyle yaptı demek istemiştim. asla böyle bir şey yapmam zaten . koltuk altı biraz sıkıntılı olur, motorun sıcaklığının direk vurabilecğei bir yere lpg tüpü koyamam. 150 zcde ayak konulan yerin ortasında bir bombe var. oranın içine 3-4 litrelik bir tank yeterli olur ama böyle bir tankı nereden bulabilirim bunu bilmiyorum.

  8. #68
    FreeSoul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joyride 200i Evo
    Yahu arkadaşlar.konu 2004 de açılmış üzerine birsürü yorum teknik değerlendirmeler kafa yormalar uğraşmalar.bırakın motosiklette de lpg olmasın.Şu Türk'ün aklı ne acaip şeylere çalışıyor dedirtmeyin trafikte zaten bir risk alıyoruz bir de üstüne bomba gibi gitmenin bir alemei yok.150 cc motorun benzin masrafını düşünen adam binmesin arkadaş o motora.bu kadar açık ve net söylüyorum.üstelik bu kadar düşünüyorsanız elektrikli motor var artık.üstelik çevreyi de hiç kirletmiyor.lpg nin motorsiklette hiçbir geleceği yok olamaz da zaten.

  9. #69
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı FreeSoul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu arkadaşlar.konu 2004 de açılmış üzerine birsürü yorum teknik değerlendirmeler kafa yormalar uğraşmalar.bırakın motosiklette de lpg olmasın.Şu Türk'ün aklı ne acaip şeylere çalışıyor dedirtmeyin trafikte zaten bir risk alıyoruz bir de üstüne bomba gibi gitmenin bir alemei yok.150 cc motorun benzin masrafını düşünen adam binmesin arkadaş o motora.bu kadar açık ve net söylüyorum.üstelik bu kadar düşünüyorsanız elektrikli motor var artık.üstelik çevreyi de hiç kirletmiyor.lpg nin motorsiklette hiçbir geleceği yok olamaz da zaten.
    emredersiniz padişahım, binmeyiz motora. bundan sonra siz konuları belirleyin, emrettiğiniz konularda kafa patlatırız.

    merak etmeyin elektrikli motorlara da kafa patlatıyorum. sizin sym hızında gidebilecek bir projem var ama sanayide işini adam gibi yapabilecek esnaf bulamadığımdan yapamıyorum.

    farkında mısınız bilmiyorum ama 90 model karbüratörlü ve lpg bir broadway 4-5 kişi ile seyahat ederken aynı paraya, aynı yakıt gideriyle motosiklet üstünde geziyorsunuz.

    kusura bakmayın burada bizim kafa patlatmamıza bu kadar laf söyleyeceğinize benzin zamlarına tepkinizi gösterseydiniz ayda 1000 kmden fazla yapan biri olarak benim lpgye kafa patlatmamı engellerdiniz.

    eğer önlemimi alırsam; ki yukarıdaki yazıları doğru düzgün (adam gibi demedim, tanımadığım insanlarla konuşurken haddimi bilirim) okumadığınız için özet geçiyorum: hem kazadan önce hem kazadan sonraki durumlar için en az otomobiller kadar güvenli bir şeyi tartışıyoruz. ecer 67 onaylı 30 bara kadar dayanıklı bir tankın otomobil lpg tankındna farkı yoktur. otomobillerde kaza olunca yakıtı kesen sistemler vardır, biz de aynısını kurmayı düşünüyoruz. üstüne motosiklet haddinden fazla eğilince benzine otomatik geçen sistemden bahsediyoruz; neden hala "bomba" oluyoruz bunu anlamadım.

    elektrikli bisikletler piyasada motosiklet yok. 250w=0.25 kw yani 1 beygirin 3te biri gücünde bir motoru olan 50 kiloluk bir bisikletle nereye gidebilirsin?

  10. #70
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    sana bir kolaylık yapayım aradığın linkte
    http://www.tugramak.com/urun.asp?id=15
    şimdi gidiyorsun hava soğutmalı bir lpg sistemi alıyorsun 300-500 arası depoyu almıyorsun fiyatını düşürüp buradan depo siperiş veriyorsun. depoyu arka bagaja veya sele altına monte ediyorsun.montajı yaptığın yere tahliye için delik açıyorsun. bir makine muhendisi ile projesini yapıyorsun. makine muhendisliğinden onay alıp muaneye gidiyorsun. muayeneden sonra lpg yi ruhsata işletiyorsun. sonra ucuz ucuz geziyorsun

  11. #71
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Kolay gelsin arkadaşlar, şunu izlenemenizi tavsiye ederim.

    http://www.izlesene.com/video/arabal...l-1000/1069955
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  12. #72
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    sym gts 250 ye tüp taktırmak üzereyiz bu yakınlarda.. koltuk altına tank sıgıyor.. günde 100 km ye yakın yol yapıyoruz.. bence bir ihtiyac haline geldi..
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  13. #73
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    tam 7 sene olmuş ortada birşey yok, konuş konuş aynı.

    okumadım yazılanları çünkü eminim hikayedir hepsi
    siz ne anlatıp duruyorsunuz ??? varmı ortada bir numara ? ne yaptınız geçen 7 senede?

    ilk mesajdaki arkadaşı 7 senede olsa tebrik ederim, elle tutulur ve gözle görülür birşeyler yapmaya çalışmış
    geri kalanlar?
    varmı yapılmış uygulama? varmı resim-video ?
    var elbette ama gene yurtdışında
    bizim milletimiz halen "taksici işi" takmam ben arabama dediği LPG sistemleri, avrupada 50 senedir kullanılıyordur heralde.

    onu yaparız bunu yaparız , yok patlarsa, yok çıkarsa,
    yapsanız yapardınız çoktan, şimdi ne diye celalleniyorsunuzki?

    gidin siz motorlarınızı parlatın, çünkü yapacağınız birşey yok belli, boşuna forumun database şişmesin.

  14. #74
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana bir kolaylık yapayım aradığın linkte
    http://www.tugramak.com/urun.asp?id=15
    şimdi gidiyorsun hava soğutmalı bir lpg sistemi alıyorsun 300-500 arası depoyu almıyorsun fiyatını düşürüp buradan depo siperiş veriyorsun. depoyu arka bagaja veya sele altına monte ediyorsun.montajı yaptığın yere tahliye için delik açıyorsun. bir makine muhendisi ile projesini yapıyorsun. makine muhendisliğinden onay alıp muaneye gidiyorsun. muayeneden sonra lpg yi ruhsata işletiyorsun. sonra ucuz ucuz geziyorsun
    tugra kayseri serbes bölgede. satışları gümrüye tabi.
    ruhsata işletemezsizsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------

    kim ne düşünürse düşünsün. bir günde 1000 km yol yaptım denedim oldu. ben memnunum. isteyen olursada yardımcı olurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    20 kwlık beyin derken neyi kastediyoruz anlamadım. daha doğrusu mesela otomobillerinki 40 kw iken sen 20 kw bul mu dedin? 20 kw dediğin 20 000watt değil inşallah :D olamaz değil mi?

    tek sıkıntım usta ve zaman. plan proje bende çok. şimdi de lpgye alternatif projem var ama önce sanayiye gidip olurunu olmazını bir sormam gerekiyor.
    20 kw deken evet 20000 watlık demek istiyorum. yani beyin dedikleri buharlaştırıcı saat te 20kw enerji elde etmeye musait olmalı. dolayısıyla arabada ki kw ile motordaki bir olmaz motor için mumkun olan en küçük kw lı beyini ( regülatoru ) edinmek gerek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------

    Alıntı muzaffer1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin arkadaşlar, şunu izlenemenizi tavsiye ederim.

    http://www.izlesene.com/video/arabal...l-1000/1069955
    elin avrupalısı koca motora yapınca olur, onlar avrupalı ustun insan. bizim türkler yapınca helede elininin altında çinli motor varda ona yaparsa, bak o zaman tartışılır, yerilir azar azar tu kaka bile denir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

    resim isteyen arkadaşlar şuraya baka bilir http://www.motosiklet.net/forum/memb...lbums1085.html fazlasını isteyen olursa http://www.32byte.com/category/tkn-mkn/ buda kesmez daha sını isteyen olursa manisa salihliye gesinler.

  15. #75

    Üyelik
    25 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Xmax250
    yamaha xmaxın bağajı çok uygun yapsak mı ya

  16. #76
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    yapalım. sonuçta türkiyedeki benzin fiyatları komşularımla kıyaslanamıyacak kadar uçuk. heleki su soğutma avataj.

  17. #77

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    2004 te açılmış konu...baştan sona okudum
    Günümüzde ise proje yabancılar tarafından üretilip kullanılmaya başlanmış... bazı arkadaşlar;proje üzerinde çalışıp konuyu açan ve yorum yazan arkadaşlarla dalga geçmişler,alay etmişler.Mühendis arkadaş konuyu açtıktan sonrada büyük ihtimal forumu terketti...Çok yazık,üzüldüm...Ciddi bir araştırmayı,çalışmayı bile hazmedemiyoruz millet olarak,nasıl baltalarız,nasıl alay ederizdeyiz hala....


    KaraCahillik,bilmemezlik,görmemişlik yada çok bilmişlik,eğitimsizlik (eğitim sadece okullarda-üniversitelrde olmuyor ne yazıkki),tezcanlılık,anlayışsızlık,vurdumduymazlık ,ciddiyetsizlik,çekememezlik,fikre-araştırmaya saygısızlık,hazımsızlık ve daha bir çok kötü tutum ve davranış sergilenmiş ve bazen okuduğum konularda halen bu lakayıtlık devam ediyor....

  18. #78
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    geçen motorumu yetkili honda servisine bakıma götürdüğümde çıkarken adamın biri cbf 250 nin topcese sini açtı bişey koyacak sandım ama lpg tankı tüm bagajı kaplamıştı hiçbişeye yer yoktu

    Motoru 4 litre yaksa bi clio symbolünde 3.8-5.5 litre arası mazot yaktığını gözönünde bulundurursak hak vermedim değil neredeyse 1 tonluk 5 kişi taşıyabilen adamla km bazında aynı parayı vermek koyar çok yol yapan bünyeye. Arkadaş kurye olabilirdi ve neredeyse tamamen inik arka lastikle ordan ayrılıp gitti

  19. #79
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapalım. sonuçta türkiyedeki benzin fiyatları komşularımla kıyaslanamıyacak kadar uçuk. heleki su soğutma avataj.
    abi bu lpg takınca çekişte ve hızlanmada bi düşüş oluyo mu _?
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  20. #80
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emredersiniz padişahım, binmeyiz motora. bundan sonra siz konuları belirleyin, emrettiğiniz konularda kafa patlatırız.

    merak etmeyin elektrikli motorlara da kafa patlatıyorum. sizin sym hızında gidebilecek bir projem var ama sanayide işini adam gibi yapabilecek esnaf bulamadığımdan yapamıyorum.

    farkında mısınız bilmiyorum ama 90 model karbüratörlü ve lpg bir broadway 4-5 kişi ile seyahat ederken aynı paraya, aynı yakıt gideriyle motosiklet üstünde geziyorsunuz.

    kusura bakmayın burada bizim kafa patlatmamıza bu kadar laf söyleyeceğinize benzin zamlarına tepkinizi gösterseydiniz ayda 1000 kmden fazla yapan biri olarak benim lpgye kafa patlatmamı engellerdiniz.

    eğer önlemimi alırsam; ki yukarıdaki yazıları doğru düzgün (adam gibi demedim, tanımadığım insanlarla konuşurken haddimi bilirim) okumadığınız için özet geçiyorum: hem kazadan önce hem kazadan sonraki durumlar için en az otomobiller kadar güvenli bir şeyi tartışıyoruz. ecer 67 onaylı 30 bara kadar dayanıklı bir tankın otomobil lpg tankındna farkı yoktur. otomobillerde kaza olunca yakıtı kesen sistemler vardır, biz de aynısını kurmayı düşünüyoruz. üstüne motosiklet haddinden fazla eğilince benzine otomatik geçen sistemden bahsediyoruz; neden hala "bomba" oluyoruz bunu anlamadım.

    elektrikli bisikletler piyasada motosiklet yok. 250w=0.25 kw yani 1 beygirin 3te biri gücünde bir motoru olan 50 kiloluk bir bisikletle nereye gidebilirsin?
    pardon hangi browaymiş o söylede motosikleti satıp ondan alayım allah aşkına sinekden yağ çıkarmanın anlamı yok

    Neyse keyif sizin can sizin para sizin bana da allahdan başkasına ve kendinize zarar vermeden bu düşünceden vazgeçmenizi dilemek düşer

    Benzin zammına gelince biz elimizden geleni yapıyoruz ya siz? Bizden benzin zamları için birşeyler yapmamızı bekliyorsunuz ama siz birşey yapmıyorsunuz

    Bunun sonucunda da yok efendim siz tepki göstermediniz zam geldi bende ondan böyle bişi yapıyorum demek kadar çocukça bişi yok yapmayın efendim kaç yaşında insansınız böyle şeyler hiç hoş değil

    Başka bir mevzu da şu otomobiller kadar sağlam mevzusu ne o motosiklete araba gibi tampon mu yapacaksın o yakıt tankı yerinden fırlayıp karşındaki araca fırlayınca patlamayacak mı ? Bu söylediklerinize kendinizin dahi inandığınızı düşünmüyorum

    Son olarak yeni çıkan elektrikli motosikletler (fark ettiysen bisiklet değil motosiklet) 3000 watt yani 3kw gücünde ki bu bir scooter için özellikle şehir içinde gayet yeterli bu durumda hala lpg taktıracağım diye uğraşacakmısın yoksa 3ün 5in hesabıyla uğraşıp bomba takmaya çalışmaya devam mı edeceksin


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler