Swallow Çin malı V.S. IRC Türk malı
Reklamlar
-
Reklamlar
-
sawallow endonezya malıdır, irc japon malıdır. swallow neredeyse irc kadar iyi bir lastiktir(kendim kullanıyorum) lastiğini 10senedir değiştirmemişsin mermer gibi olmuş kızaklaması çok normal, 10senelik marka lastikte iyi kızaklar aşırı zıplatması, en ufak çukuru gidona(ellerine) vermesi lastik havan ile alakalı. lastik havanı düşürünce rahatlamışsın.
-
Ucuz lastiklerin en iyisi Unilli.
-
unilli nin cross lastiği swallow dan pahalı ben swalloww aldım arka ya
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ucuz lastiklerin en iyisi Unilli.
Aynen öyle.Motor adeta yolu pençeliyor unilli ile.Daha önce öyle miydi çin malı bilmem neden yapılmış abidik kubidik lastikle motor yoldan uçacak gibiydi ve her frenlemede kayıyordu.Şimdi motorda sanki abs var,o şekilde duruyor yolda.Pirelli alacaktım param yetmedi,bundan almıştım başta korktum kötü çıkacak diye ama çok iyi çıktı.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
Benim 150'lik motorda ön arka Unilli lastik var. Ön lastik standart desen düz çizgi gibi dişli, arka kar lastiği gibi. Frene abanınca asfalta çivileniyor motor süper bişey Ağırlığı öne aktarıp freni sonuna kadar sıkınca hiç kaymıyor ön disk fren biraz daha güçlü olsa arkası havalanacak stoppie yapıcam
-
Ön, arka IRC ile sıfırladım... Unilli'yi de bir daha ki değişime denerim artık...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
23 Ön lastiklerim adi Çin malı birşeylerdi görüntü şekil süper, tahminim en az on yıllık lastik. Ama hiç eskimiyor meret. Bugün yarın derken ancak değiştirebildim. İki lastik arasındaki farkları yazayım. Çin malı olan kuru havada bile hafif sert frende kızaklıyordu, kaç kere kızakladı hatırlamıyorum hatta birisinde polis memuruna çarpacaktım... :D Üçüncü olarak gidon (didon?) titremesi aşırı vardı, en ufak çukuru bile hissediyordum. Şu anda titreşim ve sarsıntı yok denecek kadar az. Ama ön lastiği 30 psi ile şişirdim önceden 32 psi idi.
http://www.irc-tire.com/mce/
http://www.irc-tire.com/en/bc/
seni yanlış anlayıp yorum yaptığım için kusura bakma, birdaha yorum yazmam
-
6 yaşından beri bisiklete binen birisi olarak yazıyorum, iki teker üstünde ömrüm geçti. Detaylar yerine konun özüne odaklanmada fayda görüyorum. Şu an kullandığım bisikletimde IRC lastik var ve 13 yıllık. Eskişehir'de çoğu buz ve kar üzerinde olmak üzere bu kadar süredir sorunsuz kullanıyorum. Fren sistemim çok iyidir ve halen lastiklerin durumu çok çok iyi. Yıl ile alakalı bir şey değil kalite. Daha doğrusu, yıllar geçtikçe çıkar ortaya kalite... Neyse yanlış anlama olduysa sen kusura bakma. İyi geceler herkese
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Ben de bi zamanlar bisikletime IRC lastik almıştım kalın yanaklı kocaman bi lastik, arka tekeri kızaklatınca dişleri ufalanıp gidiyo. Bisiklette CST lastik daha iyi.
-
Arka lastiği kaydırıp, bisikleti 180 derece döndürüyorsan ona birşey diyemem. Kullanım ve bakım önemli. Kışın lastikler havada durmalı, güneşte çok beklememeli... vesair
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
Not: Kaliteli lastik, yıllar geçtikçe yumuşaklığından birşey kaybetmemeli, sertleşmemeli. Sert kullanımda parçalanıyorsa, aslında kalitesini gösteriyordur. (Kauçuk oranı) Esas parçalanmıyorsa kötü. Naylon oranı çoktur ve parçalanmaz. Dikkatli kullandıktan ve güzel baktıktan sonra kaliteli bir lastik uzun yıllar özelliğini kaybetmez. Fren mesafesi ve yol tutuşu ilk günkü özelliklerini korur. Benim bildiklerim ve tecrübelerim bu yönde. Tabii ki farklı düşünceleri de duymak ve değerlendirmek bu forumun faydaları değil mi? Tekrardan herkese iyi geceler dilerim. Sürç-i lisan ettikse affola...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Lastik yumuşaksa kopmaması gerekir, sertleştiği için bütünlüğünü kaybediyor ve yük bindirdiğinde kopuyor veya ufalanıyor. Bisiklet lastiklerinde kauçuk falan yok hepsi %100 naylon. Ayrıca IRC'nin motosiklet lastiklerinde de pek kauçuk olduğunu sanmıyorum
-
-
Bakınız şimdi bu bisiklet lastikleriyle motosiklet lastiklerinin hamurunun hiç ama hiç alakası yok birbiriyle. Benzeselerdi çimde gezdik diye bisikletin lastiği patlamazdı dimi Bisiklet lastiğinde kalitesiz olan lastik daha çabuk ufalanıyor dişleri kabaklaşıyor. 2005'te 99 liraya aldığım bir bisiklette Kenda marka lastikler vardı, 100'lerce kere arkayı kaydırıp köşe döndüm ama lastiği bitiremedim, ayrıca yağmurda bile çok güzel yol tutardı.
-
Bisiklet lastiğinin patlamasının tek sebebi lastiklerin et kalınlığının farklı olmasından. Dişlerin mm olarak boyunu da hesaplarsan, iç lastiğin kalınlığı ile arada bariz fark vardır. Örneğin bir gül dikeni bisikletin lastiğini patlatırken, motorda diş kalınlığını bile geçemez... ;) Mengü aslında çok hor kullandığın için kaliteli lastikleri değerlendirmiyorsun bence... ;) Yağmurdaki yol tutuşunun kötü olduğuna adım gibi eminim o eskimeyen lastiğin...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Bisiklet lastiğinin patlamasının tek sebebi lastiklerin et kalınlığının farklı olmasından. Dişlerin mm olarak boyunu da hesaplarsan, iç lastiğin kalınlığı ile arada bariz fark vardır. Örneğin bir gül dikeni bisikletin lastiğini patlatırken, motorda diş kalınlığını bile geçemez... ;) Mengü aslında çok hor kullandığın için kaliteli lastikleri değerlendirmiyorsun bence... ;) Yağmurdaki yol tutuşunun kötü olduğuna adım gibi eminim o eskimeyen lastiğin...
Çok hor kullandığımı düşünmüyorum, ama yağmur yağarken, o lastiklerle bilkent3'ten konya yoluna sağ sağlim inmiştim ortalama 55 kilometre hızla, 60'ı geçtiğim yerler olmuştu. Yani gayet iyi lastikler.
-
Formula 1 yarışlarını bir düşün. Niye 25-30 tur sonra lastik değiştiriyorlar sence?? ;)
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Ortalama kalitede bir bisiklet lastiği ne kadar sert fren yapmasanız da 500km'de biter özellikle arka lastik, ama en dandik motosiklet lastiği 5 bin km yapar yani 10 kat daha dayanıklı. Bu yüzden diyorum işte bisiklet ve motosiklet lastiklerinin hiç alakası yok. O bitiremediğim lastiklerde muhtemelen gerçekten bi miktar kauçuk vardı o yüzden dayanıklıydı. Bisiklet lastiği alırken lastiğin mat olmasına dikkat edin parlak lastikler %100 naylondur.
-
Parlaklık konusununda haklısın. Bir malzeme ne kadar parlıyorsa o kadar adidir. 500 km konusuna hiç katılamayacağım. Kullanım tarzından kaynaklı... 13 yıl, (bir yıldır binmedim 12 yıl) günde en az 20 km yol yaptım bisiklet ile. Yaz ve en sert kışta. Eskişehirin cam gibi buzunda ve kar kalkmayan ara sokaklarında. Lastiğin resmini yükleyeyim istersen? Motorsiklet lastiği tabii ki daha dayanıklıdır ama lastiğin ham maddesi belli ve ne lastiği olursa olsun kullanım amacına göre kauçuk-naylon oranı ayarlanır. Formula 1'de kuru lastik dedikleri naylon oranı fazla olan lastiktir. Yol tutuşu az, yakıt sarfiyatı ve yıpranması da azdır. Ama yağmur başlayınca mecbur yumuşak lastiğe geçerler (kauçuk fazla)... Bu da yakıt sarfiyatı, sürat kaybı ve çabuk yıpranma olarak geri döner. Saliseleri hesaplıyor adamlar... ;)
The man who knows everything chooses to know nothing...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)