Vitesli Motosiklet Debriyaj Değişimi...
Reklamlar
-
Arkadaşlar Yine sorusu olduğu İçin hazır ımkanda geldıgı ıcın vakıtte oldugundan resımendıreyım dedım
Tüm VİTESLİ MODELLERDE mevcut olan debriyaj balata değişimleri Hemen Hemen bu şekildedir.
Kimilernde 4..Kimilerinde 5 Bazı Bazı 6 adet debrıyaj balatası olur,
4 Balata taşıyanlar,
CUB modelleri,
YAMAHA YBR,
,
5 Balata taşıyanlar,
CBF 150,
125 CC TÜM vitesli modeller,
,
6 Balata taşıyanlar,
Kanuni racer 200,
Mondial KN 150,
kanuni croos 250,
kanuni croos 200.
caracal 200,
motorun 200,,,
Gelelim sadede,
İlk Önce ayak marş pedalını söküyoruz.
sonra debrıyaj kapağının vidaları sökülür.
Kapağımız Açıldı nihayet
Krank yağlamasını Sağlayan YAĞ HUNİSİ 'ni söküyoruz,
Burada Sökme Aparatlarını tanıyoruz,
Soldan Sağa Doğru,
Scooter Marş Rublesi sökme aparatı,
125 cc vitesli modeller için yağ hunisi sökme aparatı,
CBF 150 yağ hunisi sökme aparatı,
CUB model debriyaj sokme aparatı,
Yağ hunisi söküyoruz,
Debriyaj göbeğini söküyoruz,
bu modelde 5 vuda bulunuyor ve altlarında yayları mevcuttur,
kımılerınde 4 adet ve kımılerınde 6 adettır,
Debriyaj göbeğinin altnda son segman vardır,
onu alınca godel ayrılır ve balatalar cıkartılaılırler,,,
balataların markası ASK,
Balata dizilmi bir adet balata bir adet sac'dır,
Arkadaşlar,
geri dizilimide aynı şekılde sırası ıle gerıye dogru topluyoruz,
bu sırada her hangi bir SENTE,TRNAK,DİŞ, vs yoktur,,,
Kolay geldin...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Reklamlar
-
elinize saglık cok faydalı bir paylasım
sizce piyasadaki en kaliteli balata markası hangisi ?
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Eline saglik biz usengeclikten resim cekemiyoruz ceksek yine usengeclikten yukleyip konu acamiyoruz yaslandik eyicene
Yaylarida degisseydin para tutmayan bisey.
-
bu motoruna göre değişir aslında,
fakat 125 200 cc çn malları için en ideali,
ASK,KJT, bu markaardır,
cc büyüdükçe,
NEW FREN, ebc.
daha secenekler mevcut,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
bu motoruna göre değişir aslında,
fakat 125 200 cc çn malları için en ideali,
ASK,KJT, bu markaardır,
cc büyüdükçe,
NEW FREN, ebc.
daha secenekler mevcut,
tesekkürler
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
çok kişiye yardımcı olacak önemi bilgi,teşekkürler.
-
Çok teşekkürler Emeğine sağlık Aramak istesem böyle açık anlatımlısını bulamazdım Bu arada huni sökme aparatı ve diğerlerini nasıl elde ederiz?
-
tezer adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler Emeğine sağlık Aramak istesem böyle açık anlatımlısını bulamazdım Bu arada huni sökme aparatı ve diğerlerini nasıl elde ederiz?
http://www.rialli.com/urunler/323_ya...klet-modeller/
Burda var.
-
motor parcası satan yerlerde mevcuttur 15-20 TL bişey fiyatıda
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
ybr 4 balata demişsin ama riallide ybr için hem 4 hemde 5 adetli gözüküyor.
bende benim motorun debriyaj balatasına girişeceğim ama 4lümü 5limi alayım kararsızım..
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
mengu yine hızlı davrandın helal sana
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Sağolun.Belki şimdi değil ama ileride bende değişim işine girdiğimde mecbur kendim değiştirmek zorunda kalacağım.Diyarbakırda Mondial servisi varmış ama pek götüreceğimi sanmam.Madem ensem kalın olacak o zaman kendi işimi kendim yapayım.
-
tahsins adlı üyeden alıntı
ybr 4 balata demişsin ama riallide ybr için hem 4 hemde 5 adetli gözüküyor.
bende benim motorun debriyaj balatasına girişeceğim ama 4lümü 5limi alayım kararsızım..
geçtiğimiz aylarda rialliden ybr için 4'lü balata takımı almıştım (sacıyla birlikte tabi), kargo geldi balataları elime aldım, yaptığım ilk iş kalınlıklarını ölçmekti (çünkü ince gibi görünüyorlardı). Ölçüm sonrasında tahmin ettiğim gibiydi durum. Sonra takım taklavatı aldım ele, motordakileri söktüm, 4 ve 5. bağıran motordaki balatalar yeni aldıklarımdan kalındı ve tırnakları da pek yıpranmamış gibi görünüyordu. Bir an için aynı balataları tekrar takmayı düşünsem de boşver dedim ve yeni aldıklarımı taktım; o da ne? 4 balata 3 sac ince kaldı, yani motor viteste iken debriyaj tasını elimle rahatlıkla çevirebiliyordum. Tekrar söktüm balataları ve eski saclardan birini aldım ve 2. sacın yanına taktım, yani 4 balata 4 sac var şu an. (balata: B , sac: S ise => B-S-B-S-S-B-S-B şeklinde oldu)
Yaklaşık 1500 km'dir kullanıyorum bu halde, çekide vs hiç bir problem yok, hatta teker yapıyor bizim gariban ybr
Neden anlattım? Olur da aynı sorunu yaşarsan aklında bulunsun
-
elinize sağlık paylaşım için bu sökme anahtarlarını nereden alabilirz birde sekman pensesinin çeşitleri varmış motosiklet ençok kullanılanlar hangisi bunları yazarmısınız teşekkürler
-
Zaten contaları takım almıştık, onlar elde mevcut. Şimdilik bir debriyaj sorunu olmasa da en azından nasıl yapacağımızı anlamış olduk. Nasılsa lazım olacak... ;) Serkan kardeşim paylaşımlarınız ve yorumlarınız çok kişiye faydalı oluyor. Çok teşekkürler...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
bide ustanın demesi,
balatalar takılmadan önce 1 gün yağda bekletilirse çok daha uzun ömürlü demişti..
yağla marine etmek lazımmış yani
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
tahsins adlı üyeden alıntı
bide ustanın demesi,
balatalar takılmadan önce 1 gün yağda bekletilirse çok daha uzun ömürlü demişti..
yağla marine etmek lazımmış yani
aynı şeyi bende bir kaç yerde okudum ama balata yağlanırsa kavramasında sorun olmazmı yağ olduğu için ayırmazmı debriyaj hiç anlamam bu işlerden sadece mantık yürüttüm mantığı ne tam olarak bunun acaba ?
-
thepope adlı üyeden alıntı
aynı şeyi bende bir kaç yerde okudum ama balata yağlanırsa kavramasında sorun olmazmı yağ olduğu için ayırmazmı debriyaj hiç anlamam bu işlerden sadece mantık yürüttüm mantığı ne tam olarak bunun acaba ?
ıslak debriyaj bunlar. zaten yağın içinde çalışıyor bütün sistem.
araba şanzumanı gibi düşünme.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
hayat2teker adlı üyeden alıntı
geçtiğimiz aylarda rialliden ybr için 4'lü balata takımı almıştım (sacıyla birlikte tabi), kargo geldi balataları elime aldım, yaptığım ilk iş kalınlıklarını ölçmekti (çünkü ince gibi görünüyorlardı). Ölçüm sonrasında tahmin ettiğim gibiydi durum. Sonra takım taklavatı aldım ele, motordakileri söktüm, 4 ve 5. bağıran motordaki balatalar yeni aldıklarımdan kalındı ve tırnakları da pek yıpranmamış gibi görünüyordu. Bir an için aynı balataları tekrar takmayı düşünsem de boşver dedim ve yeni aldıklarımı taktım; o da ne? 4 balata 3 sac ince kaldı, yani motor viteste iken debriyaj tasını elimle rahatlıkla çevirebiliyordum. Tekrar söktüm balataları ve eski saclardan birini aldım ve 2. sacın yanına taktım, yani 4 balata 4 sac var şu an. (balata:
B , sac:
S ise =>
B-
S-
B-
S-
S-
B-
S-
B şeklinde oldu)
Yaklaşık 1500 km'dir kullanıyorum bu halde, çekide vs hiç bir problem yok, hatta teker yapıyor bizim gariban ybr
Neden anlattım? Olur da aynı sorunu yaşarsan aklında bulunsun
Arkadaşlar Debriyaj iç göbek ORJINALDE mesela 20 mm olur dersek,
sizin motorunuz 30,,40 bin km dersek,
motorun debriyaj balataları zamanla YANAR VE KÖMÜRLEŞİR motorunuz kaçırır fakat ya pek umursamazsınız yada biraz daha bitsin istersiniz,
bu esnada kömürleşen balatalar aşınmaz ve DEBRİYAJ İÇ GÖBEĞİ'ni aşındırır,
bu'da orjınalde 20 mm olan debriyaj iç göbeğiniz aşınacağından 20 mm gelen iç göbek büyür ve 23,,24 mm olur,,,
eskı balatalarınız ve saclarını ölçersiniz onlarda 23,,24 mm gelecektir,
orjınal sıfır urunlerde zaten 3..4 mm kalınlıktadır,
göbek aşındıgından sız sıfır urun taksanız dahı baskı fazla olmayacagından motor kaçırır,
o sebeptendirki 35,,40 BİN KM OLAN MOTORLARDA DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞİMİ YAPILIRKEN İÇ GÖBEKTE DEĞİŞMESİNDE FAYDA VARDIR...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Hocam eline sağlık öğrenmek isteyen arkadaşlara faydalı ama debriyaj kapağını sökmeden önce alta yağ akarken tutması için bi kap konması gerektiğini de söyle,mazallah bir litre yağ başa bela :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler