Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Vitesli Motosiklet Debriyaj Değişimi...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Yine sorusu olduğu İçin hazır ımkanda geldıgı ıcın vakıtte oldugundan resımendıreyım dedım
    Tüm VİTESLİ MODELLERDE mevcut olan debriyaj balata değişimleri Hemen Hemen bu şekildedir.
    Kimilernde 4..Kimilerinde 5 Bazı Bazı 6 adet debrıyaj balatası olur,
    4 Balata taşıyanlar,
    CUB modelleri,
    YAMAHA YBR,
    ,
    5 Balata taşıyanlar,
    CBF 150,
    125 CC TÜM vitesli modeller,
    ,
    6 Balata taşıyanlar,
    Kanuni racer 200,
    Mondial KN 150,
    kanuni croos 250,
    kanuni croos 200.
    caracal 200,
    motorun 200,,,

    Gelelim sadede,
    İlk Önce ayak marş pedalını söküyoruz.



    sonra debrıyaj kapağının vidaları sökülür.



    Kapağımız Açıldı nihayet




    Krank yağlamasını Sağlayan YAĞ HUNİSİ 'ni söküyoruz,



    Burada Sökme Aparatlarını tanıyoruz,
    Soldan Sağa Doğru,
    Scooter Marş Rublesi sökme aparatı,
    125 cc vitesli modeller için yağ hunisi sökme aparatı,
    CBF 150 yağ hunisi sökme aparatı,
    CUB model debriyaj sokme aparatı,




    Yağ hunisi söküyoruz,




    Debriyaj göbeğini söküyoruz,
    bu modelde 5 vuda bulunuyor ve altlarında yayları mevcuttur,
    kımılerınde 4 adet ve kımılerınde 6 adettır,



    Debriyaj göbeğinin altnda son segman vardır,
    onu alınca godel ayrılır ve balatalar cıkartılaılırler,,,



    balataların markası ASK,




    Balata dizilmi bir adet balata bir adet sac'dır,




    Arkadaşlar,
    geri dizilimide aynı şekılde sırası ıle gerıye dogru topluyoruz,
    bu sırada her hangi bir SENTE,TRNAK,DİŞ, vs yoktur,,,

    Kolay geldin...
    tezer, babaduru, rasta07 ve 14 diğerleri bunu beğendiler..
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    elinize saglık cok faydalı bir paylasım
    sizce piyasadaki en kaliteli balata markası hangisi ?
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Eline saglik biz usengeclikten resim cekemiyoruz ceksek yine usengeclikten yukleyip konu acamiyoruz yaslandik eyicene
    Yaylarida degisseydin para tutmayan bisey.

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bu motoruna göre değişir aslında,

    fakat 125 200 cc çn malları için en ideali,
    ASK,KJT, bu markaardır,

    cc büyüdükçe,
    NEW FREN, ebc.

    daha secenekler mevcut,
    cenkito ve karacabeg bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #5
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motoruna göre değişir aslında,

    fakat 125 200 cc çn malları için en ideali,
    ASK,KJT, bu markaardır,

    cc büyüdükçe,
    NEW FREN, ebc.

    daha secenekler mevcut,
    tesekkürler
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #6
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    çok kişiye yardımcı olacak önemi bilgi,teşekkürler.
    Karadeniz - Giresun.

  7. #7
    tezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2012
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Mondial MR 150
    Çok teşekkürler Emeğine sağlık Aramak istesem böyle açık anlatımlısını bulamazdım Bu arada huni sökme aparatı ve diğerlerini nasıl elde ederiz?

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler Emeğine sağlık Aramak istesem böyle açık anlatımlısını bulamazdım Bu arada huni sökme aparatı ve diğerlerini nasıl elde ederiz?
    http://www.rialli.com/urunler/323_ya...klet-modeller/
    Burda var.
    cenkito, tezer ve karacabeg bunu beğendiler.

  9. #9
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    motor parcası satan yerlerde mevcuttur 15-20 TL bişey fiyatıda
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #10
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    ybr 4 balata demişsin ama riallide ybr için hem 4 hemde 5 adetli gözüküyor.
    bende benim motorun debriyaj balatasına girişeceğim ama 4lümü 5limi alayım kararsızım..
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengu yine hızlı davrandın helal sana
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    tezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2012
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Mondial MR 150
    Sağolun.Belki şimdi değil ama ileride bende değişim işine girdiğimde mecbur kendim değiştirmek zorunda kalacağım.Diyarbakırda Mondial servisi varmış ama pek götüreceğimi sanmam.Madem ensem kalın olacak o zaman kendi işimi kendim yapayım.

  13. #13
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr 4 balata demişsin ama riallide ybr için hem 4 hemde 5 adetli gözüküyor.
    bende benim motorun debriyaj balatasına girişeceğim ama 4lümü 5limi alayım kararsızım..
    geçtiğimiz aylarda rialliden ybr için 4'lü balata takımı almıştım (sacıyla birlikte tabi), kargo geldi balataları elime aldım, yaptığım ilk iş kalınlıklarını ölçmekti (çünkü ince gibi görünüyorlardı). Ölçüm sonrasında tahmin ettiğim gibiydi durum. Sonra takım taklavatı aldım ele, motordakileri söktüm, 4 ve 5. bağıran motordaki balatalar yeni aldıklarımdan kalındı ve tırnakları da pek yıpranmamış gibi görünüyordu. Bir an için aynı balataları tekrar takmayı düşünsem de boşver dedim ve yeni aldıklarımı taktım; o da ne? 4 balata 3 sac ince kaldı, yani motor viteste iken debriyaj tasını elimle rahatlıkla çevirebiliyordum. Tekrar söktüm balataları ve eski saclardan birini aldım ve 2. sacın yanına taktım, yani 4 balata 4 sac var şu an. (balata: B , sac: S ise => B-S-B-S-S-B-S-B şeklinde oldu)

    Yaklaşık 1500 km'dir kullanıyorum bu halde, çekide vs hiç bir problem yok, hatta teker yapıyor bizim gariban ybr

    Neden anlattım? Olur da aynı sorunu yaşarsan aklında bulunsun
    cenkito, tahsins ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  14. #14
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    elinize sağlık paylaşım için bu sökme anahtarlarını nereden alabilirz birde sekman pensesinin çeşitleri varmış motosiklet ençok kullanılanlar hangisi bunları yazarmısınız teşekkürler

  15. #15
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Zaten contaları takım almıştık, onlar elde mevcut. Şimdilik bir debriyaj sorunu olmasa da en azından nasıl yapacağımızı anlamış olduk. Nasılsa lazım olacak... ;) Serkan kardeşim paylaşımlarınız ve yorumlarınız çok kişiye faydalı oluyor. Çok teşekkürler...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  16. #16
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    bide ustanın demesi,
    balatalar takılmadan önce 1 gün yağda bekletilirse çok daha uzun ömürlü demişti..
    yağla marine etmek lazımmış yani
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  17. #17
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide ustanın demesi,
    balatalar takılmadan önce 1 gün yağda bekletilirse çok daha uzun ömürlü demişti..
    yağla marine etmek lazımmış yani
    aynı şeyi bende bir kaç yerde okudum ama balata yağlanırsa kavramasında sorun olmazmı yağ olduğu için ayırmazmı debriyaj hiç anlamam bu işlerden sadece mantık yürüttüm mantığı ne tam olarak bunun acaba ?

  18. #18
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı şeyi bende bir kaç yerde okudum ama balata yağlanırsa kavramasında sorun olmazmı yağ olduğu için ayırmazmı debriyaj hiç anlamam bu işlerden sadece mantık yürüttüm mantığı ne tam olarak bunun acaba ?
    ıslak debriyaj bunlar. zaten yağın içinde çalışıyor bütün sistem.
    araba şanzumanı gibi düşünme.
    thepope bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  19. #19
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçtiğimiz aylarda rialliden ybr için 4'lü balata takımı almıştım (sacıyla birlikte tabi), kargo geldi balataları elime aldım, yaptığım ilk iş kalınlıklarını ölçmekti (çünkü ince gibi görünüyorlardı). Ölçüm sonrasında tahmin ettiğim gibiydi durum. Sonra takım taklavatı aldım ele, motordakileri söktüm, 4 ve 5. bağıran motordaki balatalar yeni aldıklarımdan kalındı ve tırnakları da pek yıpranmamış gibi görünüyordu. Bir an için aynı balataları tekrar takmayı düşünsem de boşver dedim ve yeni aldıklarımı taktım; o da ne? 4 balata 3 sac ince kaldı, yani motor viteste iken debriyaj tasını elimle rahatlıkla çevirebiliyordum. Tekrar söktüm balataları ve eski saclardan birini aldım ve 2. sacın yanına taktım, yani 4 balata 4 sac var şu an. (balata: B , sac: S ise => B-S-B-S-S-B-S-B şeklinde oldu)

    Yaklaşık 1500 km'dir kullanıyorum bu halde, çekide vs hiç bir problem yok, hatta teker yapıyor bizim gariban ybr

    Neden anlattım? Olur da aynı sorunu yaşarsan aklında bulunsun
    Arkadaşlar Debriyaj iç göbek ORJINALDE mesela 20 mm olur dersek,
    sizin motorunuz 30,,40 bin km dersek,
    motorun debriyaj balataları zamanla YANAR VE KÖMÜRLEŞİR motorunuz kaçırır fakat ya pek umursamazsınız yada biraz daha bitsin istersiniz,
    bu esnada kömürleşen balatalar aşınmaz ve DEBRİYAJ İÇ GÖBEĞİ'ni aşındırır,

    bu'da orjınalde 20 mm olan debriyaj iç göbeğiniz aşınacağından 20 mm gelen iç göbek büyür ve 23,,24 mm olur,,,

    eskı balatalarınız ve saclarını ölçersiniz onlarda 23,,24 mm gelecektir,
    orjınal sıfır urunlerde zaten 3..4 mm kalınlıktadır,
    göbek aşındıgından sız sıfır urun taksanız dahı baskı fazla olmayacagından motor kaçırır,
    o sebeptendirki 35,,40 BİN KM OLAN MOTORLARDA DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞİMİ YAPILIRKEN İÇ GÖBEKTE DEĞİŞMESİNDE FAYDA VARDIR...
    hayat2teker ve mehmetenis bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  20. #20

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Emirgan
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Hocam eline sağlık öğrenmek isteyen arkadaşlara faydalı ama debriyaj kapağını sökmeden önce alta yağ akarken tutması için bi kap konması gerektiğini de söyle,mazallah bir litre yağ başa bela :D


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler