Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Vitesli Motosiklet Debriyaj Değişimi...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ohooo ohhh,

    Motoru makul yere çek,
    Motoru stop et,
    Soğumasını bekle,
    17 anahtarla yağ tapasını aç,
    10 dk bekle sonra kapat,
    marş ayağını (kıck start) 13 anahtar ile sök,

    Ohooo Ohhh böyle uzarda gider

    o kadarıda yapılsın yahu
    cenkito ve SolidRider bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Debriyaj iç göbek ORJINALDE mesela 20 mm olur dersek,
    sizin motorunuz 30,,40 bin km dersek,
    motorun debriyaj balataları zamanla YANAR VE KÖMÜRLEŞİR motorunuz kaçırır fakat ya pek umursamazsınız yada biraz daha bitsin istersiniz,
    bu esnada kömürleşen balatalar aşınmaz ve DEBRİYAJ İÇ GÖBEĞİ'ni aşındırır,

    bu'da orjınalde 20 mm olan debriyaj iç göbeğiniz aşınacağından 20 mm gelen iç göbek büyür ve 23,,24 mm olur,,,

    eskı balatalarınız ve saclarını ölçersiniz onlarda 23,,24 mm gelecektir,
    orjınal sıfır urunlerde zaten 3..4 mm kalınlıktadır,
    göbek aşındıgından sız sıfır urun taksanız dahı baskı fazla olmayacagından motor kaçırır,
    o sebeptendirki 35,,40 BİN KM OLAN MOTORLARDA DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞİMİ YAPILIRKEN İÇ GÖBEKTE DEĞİŞMESİNDE FAYDA VARDIR...
    serkan hocam bu mesela 20 mm olan iç göbek ölçüsüne nereden bakacagız?

    benim göbek 6 balata-5 sac.

    orjınal sıfır 6 balata 5 sac ın ölçüsünü alıp göbekte tam olarak neresi ile kıyaslamak lazım

    beni de bu konuda aydınlatabilir misin ?

    bu iki parcanın kapalı halini mi ölçmeliyim





    (resimler temsili)
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #23
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bu iki parça boş olduğu anda içi tam oturduğu esnada KUMPAS ile ölçülür,
    sonrasında,
    MİSAL 5 veya 6 'lı balata aralarına sacları konularak ölçülür,
    ve eğer göbek içi balatalar ile aynı ayarda ise göbek değişmelidir,
    yok 3..5 mm fark var ise kullanılır,,,
    cenkito bunu beğendi.

  4. #24
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu iki parça boş olduğu anda içi tam oturduğu esnada KUMPAS ile ölçülür,
    sonrasında,
    MİSAL 5 veya 6 'lı balata aralarına sacları konularak ölçülür,
    ve eğer göbek içi balatalar ile aynı ayarda ise göbek değişmelidir,
    yok 3..5 mm fark var ise kullanılır,,,
    anladım o iki parca birbirine gectiği andaki arası boslukla,

    balata+sac olçüsüne bakıcaz. zaten o ikisinin kapandıgınde arasında kalan ölçü balataları tam sıkabilecegi

    kapasitedir. sac ve balata kalınlıgı fazla olacak ki yaylar bıraktıgında tüm yuk balatalara binsin

  5. #25
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    OkEy,,,

    Anladın sen beni ;)
    cenkito bunu beğendi.

  6. #26
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    tesekkürler ustam

  7. #27
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    daha usta olamadım yahu
    benım ustan 55 yaşındaydı o yaşa kadar ustalık bana yakışmaiiii
    cenkito ve mterayes26 bunu beğendiler.

  8. #28
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    olurmu hiç. şimdiden cuk oturmus üstünüze

  9. #29
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Debriyaj iç göbek ORJINALDE mesela 20 mm olur dersek,
    sizin motorunuz 30,,40 bin km dersek,
    motorun debriyaj balataları zamanla YANAR VE KÖMÜRLEŞİR motorunuz kaçırır fakat ya pek umursamazsınız yada biraz daha bitsin istersiniz,
    bu esnada kömürleşen balatalar aşınmaz ve DEBRİYAJ İÇ GÖBEĞİ'ni aşındırır,

    bu'da orjınalde 20 mm olan debriyaj iç göbeğiniz aşınacağından 20 mm gelen iç göbek büyür ve 23,,24 mm olur,,,

    eskı balatalarınız ve saclarını ölçersiniz onlarda 23,,24 mm gelecektir,
    orjınal sıfır urunlerde zaten 3..4 mm kalınlıktadır,
    göbek aşındıgından sız sıfır urun taksanız dahı baskı fazla olmayacagından motor kaçırır,
    o sebeptendirki 35,,40 BİN KM OLAN MOTORLARDA DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞİMİ YAPILIRKEN İÇ GÖBEKTE DEĞİŞMESİNDE FAYDA VARDIR...
    Peki usta, aldığım balatalarda boşluk olmasının sebebi buydu sanırım. Acaba yaptığım işlemde, yani ekstra bir sac daha eklemekle, o debriyaj iç göbekte oluşan aşınmayı mı telafi etmiş oldum ben?

    Bu arada tespit doğru; balataları değiştirdiğimde motor 38000'deydi, şimdi 46000'i geçti...

  10. #30
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki usta, aldığım balatalarda boşluk olmasının sebebi buydu sanırım. Acaba yaptığım işlemde, yani ekstra bir sac daha eklemekle, o debriyaj iç göbekte oluşan aşınmayı mı telafi etmiş oldum ben?

    Bu arada tespit doğru; balataları değiştirdiğimde motor 38000'deydi, şimdi 46000'i geçti...
    evet dogru teshis.

    iki sac yan yana geldiğinde arasından yeterli yag gecmeyebilir. buda o bölgede asınmayı arttırabilır

    ama tam bu konuda tam emin değilim
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #31
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet dogru teshis.

    iki sac yan yana geldiğinde arasından yeterli yag gecmeyebilir. buda o bölgede asınmayı arttırabilir

    ama tam bu konuda tam emin değilim
    Saclar bütün halinde döndüğünden bir problem olacağını sanmıyorum. Sonuçta 2 balata arasında kalın ve tek bir sac düşünün? Bu kalın sacın her iki tarafında balata var.

  12. #32
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    orası öle tabi

    ama saclarda da yag tahliye delikleri var yanlıs hatırlamıyorsam

    ondan öle bir yorum yaptım

  13. #33
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Aslında siz yağ konusunu söyleyene kadar hiç düşünmemiştim
    Aradaki yağ tahliye olsa da olmasa da motor şu an maşallah zımba gibi ister balatayı yesin, ister sacı, isterse tası :D
    Yorumunuz için teşekkürler, bilgi alışverişi güzel oluyor.
    cenkito ve crxforever bunu beğendiler.

  14. #34
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    aman nazar değmesin masallah.

    eger yag tahliye olamazsa azda olsa kaydırır mantıken ama sorun yoksa yola devam

    farkında olduktan sonra, bir dahaki değişime, bakıma işler daha kapsamlı olur ,
    hayat2teker bunu beğendi.

  15. #35
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aman nazar değmesin masallah.
    Amin. Teşekkür ederim, kimseye nazar değmesin inşallah.
    (inşallah-maşallah biraz Adnan hoca(?) tarzı oldu ama neyse konuyla alakası yok )

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eger yag tahliye olamazsa azda olsa kaydırır mantıken ama sorun yoksa yola devam

    farkında olduktan sonra, bir dahaki değişime, bakıma işler daha kapsamlı olur ,
    Kesinlikle
    cenkito bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu iki parça boş olduğu anda içi tam oturduğu esnada KUMPAS ile ölçülür,
    sonrasında,
    MİSAL 5 veya 6 'lı balata aralarına sacları konularak ölçülür,
    ve eğer göbek içi balatalar ile aynı ayarda ise göbek değişmelidir,
    yok 3..5 mm fark var ise kullanılır,,,
    Horttt serkan abi bana verdiğin tabanca ile sökmüşsün 😀

    Cuma öğlen gv 250 balatasI değiştireceğim meselâ 30000 de motor göbek genişlemişse veya rulman boşluğu varsa itina ile Alınır yoksa randıman vermez

  17. #37
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    2009,,2012 yılları arasında buna benzer tabancam vardı,
    ben tabancayı degıselı 2 yılı geçti

    Darısı Başına Artık
    Sendende bekliyoruz Güzelce Ayrıntılı İşlemler...

  18. #38

    Üyelik
    19 Nisan 2015
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Arora 125 AR-3
    Merhaba arkadaşlar,
    125 cc vitesli modeller için yağ hunisi sökme aparatı lazım bana bunun direkt olarak linkini ata bilirmisiniz ? Çok teşekürler

  19. #39

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    rialliye gir bak , kargosu ile hesapla ben sana burdan bakayım fiyata göre alır gönderirim sana

  20. #40

    Üyelik
    19 Nisan 2015
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Arora 125 AR-3
    Kardeşim sıkıntıda orada zaten bilmiyorum hangisi 125 cc ye uyacak anahtar, o yüzden bilen varsa drekt olarak link atmasını söylüyorun
    Motor konusunda bitmek bilmez bir merak, biraz daha öğrendikce hiç bilmediğimi öğrendim.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler