Vitesli Motosiklet Debriyaj Değişimi...
Reklamlar
-
ohooo ohhh,
Motoru makul yere çek,
Motoru stop et,
Soğumasını bekle,
17 anahtarla yağ tapasını aç,
10 dk bekle sonra kapat,
marş ayağını (kıck start) 13 anahtar ile sök,
Ohooo Ohhh böyle uzarda gider
o kadarıda yapılsın yahu
Reklamlar
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Debriyaj iç göbek ORJINALDE mesela 20 mm olur dersek,
sizin motorunuz 30,,40 bin km dersek,
motorun debriyaj balataları zamanla YANAR VE KÖMÜRLEŞİR motorunuz kaçırır fakat ya pek umursamazsınız yada biraz daha bitsin istersiniz,
bu esnada kömürleşen balatalar aşınmaz ve DEBRİYAJ İÇ GÖBEĞİ'ni aşındırır,
bu'da orjınalde 20 mm olan debriyaj iç göbeğiniz aşınacağından 20 mm gelen iç göbek büyür ve 23,,24 mm olur,,,
eskı balatalarınız ve saclarını ölçersiniz onlarda 23,,24 mm gelecektir,
orjınal sıfır urunlerde zaten 3..4 mm kalınlıktadır,
göbek aşındıgından sız sıfır urun taksanız dahı baskı fazla olmayacagından motor kaçırır,
o sebeptendirki 35,,40 BİN KM OLAN MOTORLARDA DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞİMİ YAPILIRKEN İÇ GÖBEKTE DEĞİŞMESİNDE FAYDA VARDIR...
serkan hocam bu mesela 20 mm olan iç göbek ölçüsüne nereden bakacagız?
benim göbek 6 balata-5 sac.
orjınal sıfır 6 balata 5 sac ın ölçüsünü alıp göbekte tam olarak neresi ile kıyaslamak lazım
beni de bu konuda aydınlatabilir misin ?
bu iki parcanın kapalı halini mi ölçmeliyim
(resimler temsili)
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
bu iki parça boş olduğu anda içi tam oturduğu esnada KUMPAS ile ölçülür,
sonrasında,
MİSAL 5 veya 6 'lı balata aralarına sacları konularak ölçülür,
ve eğer göbek içi balatalar ile aynı ayarda ise göbek değişmelidir,
yok 3..5 mm fark var ise kullanılır,,,
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
bu iki parça boş olduğu anda içi tam oturduğu esnada KUMPAS ile ölçülür,
sonrasında,
MİSAL 5 veya 6 'lı balata aralarına sacları konularak ölçülür,
ve eğer göbek içi balatalar ile aynı ayarda ise göbek değişmelidir,
yok 3..5 mm fark var ise kullanılır,,,
anladım o iki parca birbirine gectiği andaki arası boslukla,
balata+sac olçüsüne bakıcaz. zaten o ikisinin kapandıgınde arasında kalan ölçü balataları tam sıkabilecegi
kapasitedir. sac ve balata kalınlıgı fazla olacak ki yaylar bıraktıgında tüm yuk balatalara binsin
-
OkEy,,,
Anladın sen beni ;)
-
tesekkürler ustam
-
daha usta olamadım yahu
benım ustan 55 yaşındaydı o yaşa kadar ustalık bana yakışmaiiii
-
olurmu hiç. şimdiden cuk oturmus üstünüze
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Debriyaj iç göbek ORJINALDE mesela 20 mm olur dersek,
sizin motorunuz 30,,40 bin km dersek,
motorun debriyaj balataları zamanla YANAR VE KÖMÜRLEŞİR motorunuz kaçırır fakat ya pek umursamazsınız yada biraz daha bitsin istersiniz,
bu esnada kömürleşen balatalar aşınmaz ve DEBRİYAJ İÇ GÖBEĞİ'ni aşındırır,
bu'da orjınalde 20 mm olan debriyaj iç göbeğiniz aşınacağından 20 mm gelen iç göbek büyür ve 23,,24 mm olur,,,
eskı balatalarınız ve saclarını ölçersiniz onlarda 23,,24 mm gelecektir,
orjınal sıfır urunlerde zaten 3..4 mm kalınlıktadır,
göbek aşındıgından sız sıfır urun taksanız dahı baskı fazla olmayacagından motor kaçırır,
o sebeptendirki 35,,40 BİN KM OLAN MOTORLARDA DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞİMİ YAPILIRKEN İÇ GÖBEKTE DEĞİŞMESİNDE FAYDA VARDIR...
Peki usta, aldığım balatalarda boşluk olmasının sebebi buydu sanırım. Acaba yaptığım işlemde, yani ekstra bir sac daha eklemekle, o debriyaj iç göbekte oluşan aşınmayı mı telafi etmiş oldum ben?
Bu arada tespit doğru; balataları değiştirdiğimde motor 38000'deydi, şimdi 46000'i geçti...
-
hayat2teker adlı üyeden alıntı
Peki usta, aldığım balatalarda boşluk olmasının sebebi buydu sanırım. Acaba yaptığım işlemde, yani ekstra bir sac daha eklemekle, o debriyaj iç göbekte oluşan aşınmayı mı telafi etmiş oldum ben?
Bu arada tespit doğru; balataları değiştirdiğimde motor 38000'deydi, şimdi 46000'i geçti...
evet dogru teshis.
iki sac yan yana geldiğinde arasından yeterli yag gecmeyebilir. buda o bölgede asınmayı arttırabilır
ama tam bu konuda tam emin değilim
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
evet dogru teshis.
iki sac yan yana geldiğinde arasından yeterli yag gecmeyebilir. buda o bölgede asınmayı arttırabilir
ama tam bu konuda tam emin değilim
Saclar bütün halinde döndüğünden bir problem olacağını sanmıyorum. Sonuçta 2 balata arasında kalın ve tek bir sac düşünün? Bu kalın sacın her iki tarafında balata var.
-
orası öle tabi
ama saclarda da yag tahliye delikleri var yanlıs hatırlamıyorsam
ondan öle bir yorum yaptım
-
Aslında siz yağ konusunu söyleyene kadar hiç düşünmemiştim
Aradaki yağ tahliye olsa da olmasa da motor şu an maşallah zımba gibi ister balatayı yesin, ister sacı, isterse tası :D
Yorumunuz için teşekkürler, bilgi alışverişi güzel oluyor.
-
aman nazar değmesin masallah.
eger yag tahliye olamazsa azda olsa kaydırır mantıken ama sorun yoksa yola devam
farkında olduktan sonra, bir dahaki değişime, bakıma işler daha kapsamlı olur ,
-
cenkito adlı üyeden alıntı
aman nazar değmesin masallah.
Amin. Teşekkür ederim, kimseye nazar değmesin inşallah.
(inşallah-maşallah biraz Adnan hoca(?) tarzı oldu ama neyse konuyla alakası yok )
cenkito adlı üyeden alıntı
eger yag tahliye olamazsa azda olsa kaydırır mantıken ama sorun yoksa yola devam
farkında olduktan sonra, bir dahaki değişime, bakıma işler daha kapsamlı olur ,
Kesinlikle
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
bu iki parça boş olduğu anda içi tam oturduğu esnada KUMPAS ile ölçülür,
sonrasında,
MİSAL 5 veya 6 'lı balata aralarına sacları konularak ölçülür,
ve eğer göbek içi balatalar ile aynı ayarda ise göbek değişmelidir,
yok 3..5 mm fark var ise kullanılır,,,
Horttt serkan abi bana verdiğin tabanca ile sökmüşsün 😀
Cuma öğlen gv 250 balatasI değiştireceğim meselâ 30000 de motor göbek genişlemişse veya rulman boşluğu varsa itina ile Alınır yoksa randıman vermez
-
2009,,2012 yılları arasında buna benzer tabancam vardı,
ben tabancayı degıselı 2 yılı geçti
Darısı Başına Artık
Sendende bekliyoruz Güzelce Ayrıntılı İşlemler...
-
Merhaba arkadaşlar,
125 cc vitesli modeller için yağ hunisi sökme aparatı lazım bana bunun direkt olarak linkini ata bilirmisiniz ? Çok teşekürler
-
rialliye gir bak , kargosu ile hesapla ben sana burdan bakayım fiyata göre alır gönderirim sana
-
Kardeşim sıkıntıda orada zaten bilmiyorum hangisi 125 cc ye uyacak anahtar, o yüzden bilen varsa drekt olarak link atmasını söylüyorun
Motor konusunda bitmek bilmez bir merak, biraz daha öğrendikce hiç bilmediğimi öğrendim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler