Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Subap Ayarı Şıkırtı Sesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Merhaba
    Motorumun rölantide egzos sesinden çok şıkırıt sesi duyuyordum gaz verdikçe belli olmuyordu.Sentil çakısı alıp değerlerini öğrendim açtığımda subapların aşırı sıkı olduğunu gördüm ver değerine göre ayarladım şimdi o sesi ancak motor kısmına yaklaşınca hafif bir şekilde duyuyorum bu kadar olması normal mi yoksa hiç ses çıkmamasımı gerekir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Motor ısınana kadar şıkırtı normaldir, sonrasında kesmesi lazım
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Sadece motora yaklaşınca değil normal sürüş pozisyonunda kaskın içinden duyabileceğiniz kadar bi subab sesi bile normaldir. Hiç ses çıkmazsa subablar tam kapanmıyor performansı düşürüyo ve subablara zararlı. Yalnız dediğim sesin miktarı şıkırtı değil çıtı çıtı diye ses gelmeli subablardan.

  4. #4
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    ohv tip motor var o sesler gayet normal..

    soğuk ve sıcak durumda performans arasında aşırı fark yoksa sorun da yok demektir. aşırı kalın yağ kullanmayın. 10w-40 ideal olcaktır..
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    ayar yapmadan önce subapların arasından mesela 0.02 mm 0.05 mm sentil bile geçmiyordu sanki sonuna kadar sıkmışlar bende 0.08 emme 0.008 egzos ayarladım ve rölanti motorun egzosdan çok subap sesi geliyordu şıkır şıkır ayar yaptıktan sonra fazla çalıştırmadım ama motor daha rahat çalıştı nedense rölanti biraz düştü ama ona rağmen çalışıyordu deneme yapmadım çekişini şuan subaplar sadece çalışma sesi çıkarıyor oda kulağımı subaplara yakınlaştırırsam duyuyorum

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Şıkırtı seviyesinde değil de çıtırtı seviyesinde olursa subab sesi iyi olur

  7. #7
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    zaten şu an o şekilde var tık tık tık şeklinde motoru hiç ısıtmadım dün akşam bugün ısıtıp bakıcam belki o ses te hiç çıkmaz ısınınca

  8. #8
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    umarım supap ayarını motosikletin tamamen soğukken yapmışsındır yoksa genleşme farkından dolayı yanlış ayar yapılmış oluyor. bir çok motosikletçi zaten supapları kafasına göre sıkar... asla elletmem sağda solda, evimin önünde yaparım supap ayarını.

    sıkı supa sabahları zor çalışma, rolantide ve soğukken stop etmeye meyil ile,
    gevşek supap ise titreşim, ses ve hararet yükselmeye başlayınca performans düşüşü ile kendini belli eder.
    (yanlış biliyorsam lütfen özel mesaj atarak beni bilgilendiriniz)
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  9. #9
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    umarım supap ayarını motosikletin tamamen soğukken yapmışsındır yoksa genleşme farkından dolayı yanlış ayar yapılmış oluyor. bir çok motosikletçi zaten supapları kafasına göre sıkar... asla elletmem sağda solda, evimin önünde yaparım supap ayarını.

    sıkı supa sabahları zor çalışma, rolantide ve soğukken stop etmeye meyil ile,
    gevşek supap ise titreşim, ses ve hararet yükselmeye başlayınca performans düşüşü ile kendini belli eder.
    (yanlış biliyorsam lütfen özel mesaj atarak beni bilgilendiriniz)
    motor 1 gün çalışmamıştı ondan sonra yaptım yakıtı fazlaydı motorun belki o düzelir 150 lik bir motor ile net ölçüm yapamadım ama 100 kmde 5 litreye yakın benzin yakıyordu

  10. #10
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor 1 gün çalışmamıştı ondan sonra yaptım yakıtı fazlaydı motorun belki o düzelir 150 lik bir motor ile net ölçüm yapamadım ama 100 kmde 5 litreye yakın benzin yakıyordu
    inanılmaz yakıyormuş. benim ybr zorlayınca 3 litre yakıyor... bence tekerlek rulmanlarına, arka tekerin hizasına ve lastik basınçlarına bir bak. bir de zinciri her 1000 km de bir temizleyip, 300 km de bir yağlarsan yakıt ve performans çok değişiyor küçük hacimli motosikletlerde... bunları biliyorsundur gerçi ama yazmaktan alamadım kendimi
    thepope bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inanılmaz yakıyormuş. benim ybr zorlayınca 3 litre yakıyor... bence tekerlek rulmanlarına, arka tekerin hizasına ve lastik basınçlarına bir bak. bir de zinciri her 1000 km de bir temizleyip, 300 km de bir yağlarsan yakıt ve performans çok değişiyor küçük hacimli motosikletlerde... bunları biliyorsundur gerçi ama yazmaktan alamadım kendimi
    evet gerçekten nerdeyse 600 cc motorlar kadar yakıyor ama son zamanlarda deneyemedim ehliyeti inşallah mayısın başında alıcam oo zaman çıkarıp rahat rahat binerim aldığımda motorda 9 litre ye yakın benzin vardı 100 km yol yaptım ilk aldığımda muayene falan götürmek için oda şu an 4 litre benzin kalmış o kadar devirlide kullanmamıştım sonrarsında motorun zincirini karbüratörünü hava filtresini deposunu falan temizledim subap ayarınıda yaptım bakalım normalde bu motorun yakıtı 2.5-3.5 litre olması lazım ama dediğim gibi bu ayarlamalardan sonra deneyemedim inşallah düzelmiştir.

  12. #12
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben de 100 km'de gaza basınca 4 lt yakıyordum. Daha önce dediğim uyduruk 40 liralık, Keihin çakması bir karbüratör aldım. Hayret ettim, 20 tl'lik yakıt (4.2 litre) ile 153 km yaptım ve hala biraz vardı. Yani 100 km'de 3 litrenin altına düşmüş oldu yakıtım. Benim orjinal Keihin ise yedek olarak beklemekte eski sahibi hava kanallarını filan kurcalamış genişletmiş. Şu an memnunum. Orjinalinde "Japan", Sahte Keihinlerde "Designed in Japan" yazıyor, yani Çin malı ama bakalım bu performansla ne kadar idare edecek?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #13
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de 100 km'de gaza basınca 4 lt yakıyordum. Daha önce dediğim uyduruk 40 liralık, Keihin çakması bir karbüratör aldım. Hayret ettim, 20 tl'lik yakıt (4.2 litre) ile 153 km yaptım ve hala biraz vardı. Yani 100 km'de 3 litrenin altına düşmüş oldu yakıtım. Benim orjinal Keihin ise yedek olarak beklemekte eski sahibi hava kanallarını filan kurcalamış genişletmiş. Şu an memnunum. Orjinalinde "Japan", Sahte Keihinlerde "Designed in Japan" yazıyor, yani Çin malı ama bakalım bu performansla ne kadar idare edecek?
    benimkide keihin ama orijinalmi bilmiyorum nerden anlayabilirm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimkide keihin ama orijinalmi bilmiyorum nerden anlayabilirm
    bide birşey daha sorucam ya bneim takıntım var motoru deniyorum önünde 10 cmlik bi kaldırım var diyelimki vites 1 de kaldırıma sıfırım diyelim gaz veriyorum 5000 devirde stop ediyor bu normalmi ama 6-7000 devirde çıkıyor o kaldırımdan hızını alınca 4000 devirde falanda çıkıyor çok takıntılı bi insanım ondan acaba motordamı sorun var diye düşünüyorum 2.el aldım sahibi rahat bi 3 sene kullanmamıştı rahat subaplardan ses geliyordu içini açtım sonuna kadar sıkılmış subaplar yakıtı belki bundan çok yakar motor kısmından pek anlamam ama bakıp görücem daha ehliyeti almadım allahın izniyle 2-3 haftaya elimde olucak o zaman herşeyini deniyicem yaşadığım yerde çok polis var riske girmek istemiyorum o nedenle yatıyor motor

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Kullandıkça sebeplerini kendin daha iyi anlarsın. Biraz ağır motor ve küçük cc olduğu için kaldırım olayını hiç takma bence... ;) yokuşlardaki performansına bak. Bir de ekleyeyim karbüratör ile birlikte zincir değişimi de yaptım. O da etkiliyor. Rahat ve yağlanmış bir zincir yakıt tüketimini azaltıyor. Motorum şu anda boşa attı mı yol düz bile olsa akıp gidiyor... Bisiklet kıvamına geldi yani. Benzin tüketimi için bence ilk önce onu kontrol et. Senin karbüratörün orjinal. Bendeki eski karbüratörüm ile oynanmıştı. Hava kanallarından birine havayı az alması için demirden bir pul gibi birşey takmışlardı. Onu çıkarınca motor hiç çalışmamıştı. Takınca da benzin sarfiyatı bir yıldır belimi büktü. Keşke daha önce alıp deneseymişim karbüratörü. Orjinal Keihin ve çakmasının resimlerini önümüzdeki haftasonu resimleyip atarım bu sayfaya... ;) İşin açığı belki Keihin'de Çin'de üretime başlamıştır ama hiç zannetmiyorum, bu karbüratör az yakıyor ama rölantide motor hiç dokunmadığım halde kendi kendine yükselip alçalıyor, nadiren stop ediyor. Orjinal olsa bunları yapmaz. Hava ayarını kurcalamaya korkuyorum. Ne de olsa eskiye göre çok az yakıyor bu haliyle... ;)
    thepope bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #15
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    yokuşlarda dik sayılcak yokuşlarda 2.vitesle çıkıyor zinciride en son gaz yağı ile temizleyim bir sprey zincir alarak sıktım boşta benimki zaten rahat bir şekilde gidiyo zincirde problem olcağını sanmıyorum karbüratör de hava ayarını yapmam lazım bu hava ayarını ne kadar açarsak motor o kadar çokmu yakar 2-2.5 tur arası en kararlı çalıştığı zaman

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Açtıkça az yakar ama 2-2,5 iyidir yaa. Herkesin dediği o. Bence senin motorun çok yakmasının sebebi hava ayarı değil, Pilot jetin geniş olmasından bulabilirsen bir küçüğü ile değiştir. Bir de Gaz iğnesinin üstündeki pulu en yukarı al. Olmadı, al bi 40 tl lik karbüratör. Valla bi ayda parasını çıkardı bile... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #17
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    ehliyeti aldıktan sonra içindeki 3.5 lt benzinle gidebildiğim kadar gidicem 100 km kadar giderse karbüratörü değiştirmem he gitmezse 100 km karbüratör alırım

  18. #18
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Bende okadar ayarlamama rağmen motor ısınınca şıkırtı sesi oluyor. ya lastiği değiştircem yada komple piyano, subab, egzantrik millini değiştircem gibi gözüküyor.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  19. #19
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tropik, lastiği değiştirmen ne fayda getirecek ki? sesin sebebi fazla boşluk olması. Eğer ayar tutmuyorsa şöyle bir aparat var daha sağlam ayar yapmak için. Ben de alacağım, hırdavatçı dükkanına döndü ev ama naapalım mecbur...
    [IMG][/IMG]
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  20. #20
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı
    Selamınaleykum benim motorumda geçenlerde subap ayarı yaptım 150cc vitesli motor rölantide egzos sesinden çok şıkırtı geliyordu ayardan sonra motoru ilk çalıştırınca ses sıfır yani kulağımı motora dayasamda duyamıyorum ama ısınınca çok az kulağımı dayayınca ses geliyor çalışma sesi gibi bu normalmi yanlışmı ayarladım acaba
    Biraz ses gelmesi normaldir, hatta hiç ses gelmemesi kötü olur subablar çok sıkı demektir.
    thepope bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)