Hava ayari hakkinda hangisi dogru ?
-
Arkadaslar bu hava ayari olayini nette arastirdim birkac bilgi var hangisi dogru ?
1) hava ayari vidasini 2.5 tur acip ilk once sıkıp motorun düzensiz çaliştiği yeri kaydetip daha sonra açıp motorun tekrar sapıttıgı turu kaydetıp ikisinin ortasına ayarlama.
2) motora ani gaz verip stop etmediği tura kadar vidayı kurcalama.
Ben ikisinise denedim fakat tutturamadim
Tamirciler ince ayarı nasıl yakalıyorlar. Bilgilendirirseniz sevinirim.
Reklamlar
-
Ya arkadaşlar bende birkaç gündür hava ayar vidasının tam olarak nerde olduğunu ve ayarın nasıl yapıldığını soracaktım Karbüratörün sağ yanında gömülü vida gibi birşey görüyorum Çevresi çizgili.Acaba vida o mu?Ve ayarı nasıl yapılır?
-
tezer adlı üyeden alıntı
Ya arkadaşlar bende birkaç gündür hava ayar vidasının tam olarak nerde olduğunu ve ayarın nasıl yapıldığını soracaktım Karbüratörün sağ yanında gömülü vida gibi birşey görüyorum Çevresi çizgili.Acaba vida o mu?Ve ayarı nasıl yapılır?
Karbüratörle silindir kapağı arasında karbüratörün şamandıra kapağının kenarında aşağı bakan bir vida var. Oraya tornavida girmiyo ama bits ucuyla ayarlamak çok kolay.
-
Yerini çözdüm.Birde asıl konu olan (başlığı açan arkadaşın sorduğu) ayarı nasıl yapılır merak ediyorum.Kendisi ayar yapan arkadaşlar varsa yardımcı olabilir mi?
-
hava ayarı motorun benzin hava karışımını ayarlamaktır ve iğnenin buradaki görevi önemlidir ilk öncelikle motorun durumuna bakalır benzin mi yetmiyo hava mı cok geliyo bunu anlamanın yolarrından biri eksoz kokusu biride sürüş halindeyken gaz yeme ve dip gazlardaki performanstır. bu senkronizasyonu tutturmanız cok önemlidir . bilindik bir kaide ise 1.5 tur ile 2.5 tur arası en garanti hava ayarıdır ki genellikle yapılan ayarlamalarda ölçüldüğünde 2 - 2.2 - 1.8 tur ayarlanmıştır. bu değerler motorun cc hacminden karburatör yapısına filtre temizliğinden yağ durumuna kadar değişiklik gösterir.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Sesi dinle en hararetsiz çalışan ve motorun teklemediği noktada bırak, jikledeyken deneme hiç bir şey anlamazsın
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
bahsedilen hava ayarı sadece rolanti durumu ve ilk kapış anında geçerlidir..sonrasında zaten motor havayı hamuduyla alır...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Hocam motor dip gazda bagiriyor fakat gitmiyor gibi geliyor bana.Hava ayarini acmammi gerek ne dusunuyorsunuz ? Veya benzinin yetmedigine veya havanin yetmedigine nasil karar veriyorsunuz ?
-
bağırıpta gitmemesi debriyajın kaçırdığına işaretir...sana öyle gelmiyorsa tabi...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Bende honda cg 125 var. balatalarda sorun oldugunu dusunmuyorum. yanimdan motorlar gecerken seslerine dikkat ediyorum. Cok tok cikiyor sesleri benimki daha ince daha zirildar gibi cikiyor. buda bir ipucu olabilirmi.
-
sesle bunu çözemezsin...5 viteste 50-60 km ye çık..tam gaz yüklen..motor o ankine göre dahada devirleniyor ama hızlanamıyorsa kaçırıyordur...
ayrıca üzerinde olduğun her motor sana sesini farklı duyurur..
başkası binsin senin motora öyle dene...
davulun sesi uzaktan hoş gelir hesabı...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Yok hocam benim dedigim ses mevzusu balatayla ilgili degil balatalar yeni. Ben hava ayariyla ilgili bi ipucu olabilirmi demek istedim.
-
sesini dinle gerisi gelir. e sesini de dinleyemiyorsan, sen motorunda hiçbirşeye bulasma.
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
Hava ayarı rölanti içindir. Önce motoru ısıt. Jikle devre dışı olsun. Motorun olması gerekn relanti devrine kadar ayarla. Devir saatin yoksa bu işi kulaklarına güvenerek yapmak zorundasın. Ya da bir ustaya göstermen gerekecek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)