Vites geçişlerindeki sıkıntı
Reklamlar
-
Balatalarla ilgili problemim var sanırım. Motorum Ramzey QM 250 20.000 km de 2. el olarak aldım ilk zamanlar böyle bir sorunum yoktu 3. vitesle 60 da rahat rahat gidiyordum. 2 usta değiştirdim ve bu aralarda motorun bakımlarını yaptırdım derken kış için motoru garaja soktum 4 gün önce çıkardığımda farkettim geçişlerdeki bu sıkıntıyı. 1. vites 1-20 2. vites 30 3. vites 30-40 4. vites 40-50 5. vites 50+ 5 er 10 ar km/h oynuyor arada. Vites aralıklarının bu kadar kısa olmasının nedeni ne olabilir. Yarın zincir dişlilerimi ve zincirimi değiştiricem naçizane fikirlerinizi almak istedim. Muhtemel problem ne olabilir nasıl çözülebişlir?
Live to ride, ride to live.
Reklamlar
-
motorun aşırı bağırıyor ise kesınlıkle debrıyaj balatalarında,
yok ösrme ve tekleme var ıse motorun segmalarında veya ateşleme sisteminde sorun olabilir,
bakılmasında fayda var...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Cevabınız için teşekkür ederim serkanADH13. Tekleme v.s yok maşallah saat gibi fakat bu kısa geçişler çok canımı sıkıyor 50 cc motor gibi. Zincir dişlilerini değiştirecek ustaya 60 da 5. vitesteyim motor istiyor dediğim zaman imkansız dedi tur at dedim kısa bir döndü geldi fakat daha detaylı bakmam gerek tam anlıyamadım dedi.
Live to ride, ride to live.
-
ygın kalitesi vites geçişlerini etkiler kış uykusundan uyandırdıgınız makinenizin yüzünü taze makine yağı ile yıkayınız. bunu söylerken makinenizin sıvı larını boşaltmadıgını düşünerek yazıyorum. mesela karburatore depoda dibe çokmuş bis sulu benzinlerde gelmiş olabilir orayıda en kotusunden şamandırasından taze benzin gelesiye bir kaç cc benzın akıt.
0
-
Yağı değiştirmedim 3 ay önce değiştirmiştim garaja koymadan önce en yakın zamanda değiştireceğim. 10 gün önce motoru ustaya götürmüştüm bana göstergede problem var içindeki diyot v.s v.s dedi. Fakat sabit 60-70 le giderken 80-90 la gitmediğimi hissedebiliyorum. 10-15 de 1. vitesten 2 ye atıyorum zorlasam 30 a kadar 3. vitese geçmiş oluyorum maksimum 45 de 4. vites 60 da muhakkak 5. vitese geçmiş oluyorum. Ustanın söylediği gibi göstergede sıkıntı olduğunu sanmıyorum. Debriyaj balatalarının üzerine yoğunlaşmalı mıyım ve ya başka bir problem mi var sizce?
Live to ride, ride to live.
-
2. viteste bağırtıp, 3. vitese yarım debriyajla geçince kaçırma yapıyo mu debriyaj ? zorlayınca yapmıyorsa debriyajın normal sürüşte kaçıracağını sanmıyorum.
-
Kaçırma v.s yok sıkıntı 60 km/h da 5. viteste olmak. Olması gereken bu mu? Debriyaj balataları benim tahmin ettiğim muhtemel sorun, gözüm daha büyük taraflara bakmak istemiyor açıkçası İşin ilginç tarafı motor 60 dan sonra 80-90-100-100-120 görüyor ama vites sistemimdeki daha doğrusu sistemsizlik neden kaynaklı. en azından 4. vitesle rahat bir şekilde 70 e çıkmam 80 i zorlamam gerekmez mi? Biraz araba mantığıyla yaklaşıyorum sanırım ama yanlışım varsa lütfen düzeltin.
Live to ride, ride to live.
-
Yok mu agalar yardımcı olacak?
Live to ride, ride to live.
-
üç ay önce yağını değiştirdiysen ve 1500-2000 km yapmadıysan yağı değiştirmene gerek yok.üç ayda yağ özelliğini kaybetmez.Bence sorunun debriyaj balatalarında.İyi bir ustaya götür sorunun hallolur.
HAYAT; İSTEMEDİĞİMİZ HALDE BAŞIMIZA GELEN HERŞEYDİR
-
Cevabınız için teşekkür ederim saykem. En yakın zamanda balataları değiştireceğim
Live to ride, ride to live.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)