Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Silindir saplama yuvası kırıldı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Merhaba şu ana kadar silindir saplaması,benzer civataların kırılmasıyla ilgili başlıklarla karşılaşılıyordu.Bende başıma gelene kadar göreceğimi sanmazdım.Silindir contasından yağ kaçırması ve saplamaların esnemesi nedeniyle üst kapağı ,silindir'i çıkardım.Yardım eden bir yakınıma tork anahtarını ayarlayıp verdim.20nm değerinde olan tork anahtarı 25nm değerindeydi tabi saplama o değerlere dayansada yuva dayanmadı.Artık ondan dolayımı (çatladı)kırıldı?Yoksa kendine doğrumu bastırdı.Bilemiyorum.Yeni sol krank alma yolumu gözüktü?Tamiri olur'mu?Burada ve bende( tig) alumınyum kaynagı yok.Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler.






    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    iyi olmamış. Eğer o parça pahalı değilse değiştirmeyi düşünün derim ilk aşamada. ama çok pahalı ise tamir düşünülebilir. eli iyi bir usta dikkatlice kaynak yaparsa sorun olmaz. dikkatsiz ve kötü kaynak yapılırsa ölçülerde kaymaya sebep olup piston segman silindir aşınmalarına, biraz daha zorlarsak motorun kilitlenmesine sebep olabilir tabi
    !?

  3. #3
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    blogun değişmesi çok zor.En kesin çözüm,blogu kaynattırıp,diş çektirmek.Başka yolları da var ancak saglıklı olmaz diye düşünüyorum.Riskli bi yer.
    Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
    Bide motorumu sattıgımda...

  4. #4
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    sayanide mutlaka tıg(argon) kaynağı yapan yer vardır 5 ila 10 tl arası tutar

  5. #5

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Gaz altı aluminyum kaynak yapanlar var tabiki. Ancak kaynak yapıldıktan sonra illaki çarpılmalar olacaktır. Düzelltirmek için iyi bir rektifiyeci de gerekecektir.

    http://www.youtube.com/watch?v=CSU9MHgLjnk

  6. #6

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N 2013
    Hoş olmamış. Motordan bağımsız tamamen genel kültürle yazıyorum, o parça kalıp döküm ve kaynak tutmaz sanki onu

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Evet çatlak olan tarafta motor numarası var.Diğer taraf olsa ebay benzeri sitelerde çıkma parçalar var.çatlağın kopmayan tarafında gözle görülebilien 1-2mm'lik bir çatlak daha var.Sapmaya sebebiyet vermeden güzelce kaynak yaptırıp arkasından rektefiyeciye götüreceğim.Yorum yazan, yardımcı olan herkese.Teşekkürler.Mckayrak gönderdiğiniz video daha meşaketli bir işcilik var.Aşağıdaki video'yu gördükten sonra benim sorunum hiçbir şeymiş dedim.Umarım bu sorunuda rahatlıkla çözebiliriz.


  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Buradaki sorun zaten çatlaklar. Öncelikle çatlağın bittiği nokta delinip çatlağın ilerlemesine engel olunur. Daha sonra kaynak ağzı açılıp kaynatılır. Genellikle işlem sırası böyledir. Bir de küçük cıvatalarla dikilerek çatlak onarılır. Ancak sizinki gibi bir durumda işe yarayacağını zannetmiyorum. Zaten eski bir uygulamadır. Merak etmeyin iyi kaynakçı ve rektifiyeci bulun sorun çözülecektir.

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Çatlaklar için kaynak ağızları açılıp kaynak yapıldı.Isıya hakimiyeti ve mukavemetinden dolayı Tig kaynağını tercih ettik.Rektefiyicide traşlama yapıldı.Fotograflandırsam kaynak nıtelıgınde olabılırdı fakat basında durmam gerekıyordu.Motoru topladım saglıklı bır sekılde calısıyor.Daha önce başıma gelmedi şu an krank'ın ön tarafından (marş motorunun bağlandığı yer) ve pistonla,krank arasından az miktarda yağ sızıyor.Motoru toplarken contaları yeniledim,vidalar torklandı.Birde motoru tekrar ufak parçalara ayırıp ilaveten sıvı conta'mı sürmeliyim?

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    bugun fark ettigim krank'tan yag sızmıyor sıkıntı yok.sılındır ıle krank arasından sızıyor.Ön kısımdan sızan yağ krank'ın asagılarına ındıgı ıcın yanılttı.

  11. #11
    Bolu'lu Lynx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    KLE 500
    Her türlü tamiratı yapılır...Kafan bulanmadan evvela tornacıya bi götür teşhisi koysun...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    Geciktim galiba ... olayı görüp direk atladım...Çözüm bulunmuş zaten...
    cenkito bunu beğendi.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    kaynak sonrasında malzemede orantısız genlesme de olmus olabilir, bundan dolayo silindir tam oturamıyor olabilir yag sızıntısı yanlıs anlamadıysam kartel silindir arasından oluyor çift conta denenebilir
    en kötü ihtimalle parcanın yüzeyinin taslanması gerebilir.
    tabi sorun dedğim seyden ise. bu işide silindir üst kapak tamiratı yapan yerler yapar.kolay gelsin.

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    genleşme aklıma gelmedi değil , tamir görmeyen taraftan kaçırıyor.Evet karter ve silindir arasından kaçırıyor.Olmazsa dediğiniz gibi çift conta deniyeyim.Baktık olmuyor tekrar bir rektefiyiciye götürüp taşlama yaptırayım.

  14. #14
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    geç gördüm hocam bu tür sorunlar için permatex diye bir madde var. Tam sorunlarına çözüm niteliğinde...

    greyhorse bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Normalde silindir bloğunun oturduğu yerden kaçırmaması gerek. Muhtemelen işlerken yüzeylere yeterince dikkat edilmemiştir. Eğer çalışmasında bir sorun yoksa (kasıntı gibi) permatex no:2 sıvı macunla sorunu giderebilirsiniz.
    greyhorse bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Yardımlarınız için sagolun.Çalışmada sıkıntı yok.Yağ kanalından kaçırıyor olabilir.Arada mm'lik boşluk yetiyor tabi.Saplamaları optimum seviyede torkladım.Fazlada asılmak istemiyorum.Permatex buldum çeşit olarak hayli fazla.motor tamir kiti aldım.sadece kacıran yere'mı uygulanmalı yoksa sılındırın oturdugu yeremi?İnce bir tabaka olarak surecegım

  17. #17
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    conta niyetine kullaanacaksan çok ince sür hocam, sonra ayıramazsın. çatlak olan kısmın altında mm lik yüzey kaybı olmuş bence, oraya bir katman geç.

  18. #18

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Aslında torklama rastgele olmaz. Sıkma miktarı önemlidir. Bulabiliyorsanız servis manuelinden tork değerlerini bulabilirsiniz. Google da arattır"


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)