Silindir saplama yuvası kırıldı
Reklamlar
-
Merhaba şu ana kadar silindir saplaması,benzer civataların kırılmasıyla ilgili başlıklarla karşılaşılıyordu.Bende başıma gelene kadar göreceğimi sanmazdım.Silindir contasından yağ kaçırması ve saplamaların esnemesi nedeniyle üst kapağı ,silindir'i çıkardım.Yardım eden bir yakınıma tork anahtarını ayarlayıp verdim.20nm değerinde olan tork anahtarı 25nm değerindeydi tabi saplama o değerlere dayansada yuva dayanmadı.Artık ondan dolayımı (çatladı)kırıldı?Yoksa kendine doğrumu bastırdı.Bilemiyorum.Yeni sol krank alma yolumu gözüktü?Tamiri olur'mu?Burada ve bende( tig) alumınyum kaynagı yok.Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
iyi olmamış. Eğer o parça pahalı değilse değiştirmeyi düşünün derim ilk aşamada. ama çok pahalı ise tamir düşünülebilir. eli iyi bir usta dikkatlice kaynak yaparsa sorun olmaz. dikkatsiz ve kötü kaynak yapılırsa ölçülerde kaymaya sebep olup piston segman silindir aşınmalarına, biraz daha zorlarsak motorun kilitlenmesine sebep olabilir tabi
-
blogun değişmesi çok zor.En kesin çözüm,blogu kaynattırıp,diş çektirmek.Başka yolları da var ancak saglıklı olmaz diye düşünüyorum.Riskli bi yer.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
-
sayanide mutlaka tıg(argon) kaynağı yapan yer vardır 5 ila 10 tl arası tutar
-
Gaz altı aluminyum kaynak yapanlar var tabiki. Ancak kaynak yapıldıktan sonra illaki çarpılmalar olacaktır. Düzelltirmek için iyi bir rektifiyeci de gerekecektir.
http://www.youtube.com/watch?v=CSU9MHgLjnk
-
Hoş olmamış. Motordan bağımsız tamamen genel kültürle yazıyorum, o parça kalıp döküm ve kaynak tutmaz sanki onu
-
Evet çatlak olan tarafta motor numarası var.Diğer taraf olsa ebay benzeri sitelerde çıkma parçalar var.çatlağın kopmayan tarafında gözle görülebilien 1-2mm'lik bir çatlak daha var.Sapmaya sebebiyet vermeden güzelce kaynak yaptırıp arkasından rektefiyeciye götüreceğim.Yorum yazan, yardımcı olan herkese.Teşekkürler.Mckayrak gönderdiğiniz video daha meşaketli bir işcilik var.Aşağıdaki video'yu gördükten sonra benim sorunum hiçbir şeymiş dedim.Umarım bu sorunuda rahatlıkla çözebiliriz.
-
Buradaki sorun zaten çatlaklar. Öncelikle çatlağın bittiği nokta delinip çatlağın ilerlemesine engel olunur. Daha sonra kaynak ağzı açılıp kaynatılır. Genellikle işlem sırası böyledir. Bir de küçük cıvatalarla dikilerek çatlak onarılır. Ancak sizinki gibi bir durumda işe yarayacağını zannetmiyorum. Zaten eski bir uygulamadır. Merak etmeyin iyi kaynakçı ve rektifiyeci bulun sorun çözülecektir.
-
Çatlaklar için kaynak ağızları açılıp kaynak yapıldı.Isıya hakimiyeti ve mukavemetinden dolayı Tig kaynağını tercih ettik.Rektefiyicide traşlama yapıldı.Fotograflandırsam kaynak nıtelıgınde olabılırdı fakat basında durmam gerekıyordu.Motoru topladım saglıklı bır sekılde calısıyor.Daha önce başıma gelmedi şu an krank'ın ön tarafından (marş motorunun bağlandığı yer) ve pistonla,krank arasından az miktarda yağ sızıyor.Motoru toplarken contaları yeniledim,vidalar torklandı.Birde motoru tekrar ufak parçalara ayırıp ilaveten sıvı conta'mı sürmeliyim?
-
bugun fark ettigim krank'tan yag sızmıyor sıkıntı yok.sılındır ıle krank arasından sızıyor.Ön kısımdan sızan yağ krank'ın asagılarına ındıgı ıcın yanılttı.
-
Her türlü tamiratı yapılır...Kafan bulanmadan evvela tornacıya bi götür teşhisi koysun...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Geciktim galiba ... olayı görüp direk atladım...Çözüm bulunmuş zaten...
-
kaynak sonrasında malzemede orantısız genlesme de olmus olabilir, bundan dolayo silindir tam oturamıyor olabilir yag sızıntısı yanlıs anlamadıysam kartel silindir arasından oluyor çift conta denenebilir
en kötü ihtimalle parcanın yüzeyinin taslanması gerebilir.
tabi sorun dedğim seyden ise. bu işide silindir üst kapak tamiratı yapan yerler yapar.kolay gelsin.
-
genleşme aklıma gelmedi değil , tamir görmeyen taraftan kaçırıyor.Evet karter ve silindir arasından kaçırıyor.Olmazsa dediğiniz gibi çift conta deniyeyim.Baktık olmuyor tekrar bir rektefiyiciye götürüp taşlama yaptırayım.
-
geç gördüm hocam bu tür sorunlar için permatex diye bir madde var. Tam sorunlarına çözüm niteliğinde...
-
Normalde silindir bloğunun oturduğu yerden kaçırmaması gerek. Muhtemelen işlerken yüzeylere yeterince dikkat edilmemiştir. Eğer çalışmasında bir sorun yoksa (kasıntı gibi) permatex no:2 sıvı macunla sorunu giderebilirsiniz.
-
Yardımlarınız için sagolun.Çalışmada sıkıntı yok.Yağ kanalından kaçırıyor olabilir.Arada mm'lik boşluk yetiyor tabi.Saplamaları optimum seviyede torkladım.Fazlada asılmak istemiyorum.Permatex buldum çeşit olarak hayli fazla.motor tamir kiti aldım.sadece kacıran yere'mı uygulanmalı yoksa sılındırın oturdugu yeremi?İnce bir tabaka olarak surecegım
-
conta niyetine kullaanacaksan çok ince sür hocam, sonra ayıramazsın. çatlak olan kısmın altında mm lik yüzey kaybı olmuş bence, oraya bir katman geç.
-
Aslında torklama rastgele olmaz. Sıkma miktarı önemlidir. Bulabiliyorsanız servis manuelinden tork değerlerini bulabilirsiniz. Google da arattır"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)