Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ybr 125 bujide kıvılcım oluşmuyor.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Selam,

    Ben geçen yaz ilk defa motosiklet kullanmaya başladım. Haliyle de çoğunluğun önerisiyle ybr 125 aldım. Geçen yaz motosikleti yazlıkta oldukça kullandım. Eylül sonları gibi yazlık sezonunu kapattık ve bende motosikleti hiç çalıştırmadım. Kışın bir ara uğradım ve çalıştırmayı denedim, ne marşla ne ayakla çalışmadı. Herhalde tamamen bitti akü diye düşündüm ve öylece bıraktım. Motorum 2009 model, ikinci el almıştım. Ama orijinal 1600 km deydi aldığımda şimdi 2600 km de. Aküsü bitmeye yakındı. Ben de nasıl olsa bir daha ki yaz sezonuna kadar kullanmam diye değiştirmedim aküyü. Aldığım kişi de hiç bir parçasını değiştirmemiş, zaten ailesi kullanmasına karşıymış. Neyse efendim uzatmayalım.

    Bende geçen gün sıfır tam şarjlı 12v5a haze akü aldım Sirinevler'den. Getirdim taktım aküyü tüm elektrik sistemleri çalışıyor, marşta var ancak çalışmadı. Biraz kurcaladıktan sonra bujide ark oluşmadığını fark ettim. yedek bujim vardı hemen onunla değiştirdim fakat yine ark yapmadı. Sorun bujide değil. Marşa basınca marş var fakat ateşleme olmuyor. Geçen yaz tıkır tıkır çalışan motor şimdi ne oldu da çalışmaz oldu.

    Yazlıkta tamirci olmadığı için ve de çalışmayan motoru getirmek zor olacağı için ben yapmak durumundayım. Sizin de tavsiye ve önerilerinizle en doğru parçaları alıp orada değiştirmek istiyorum. Var mı bu konuda bilgisi tecrübesi olan arkadaş. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum. Şimdiden cevap yazan yazmayan herkese teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    güvenyahya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Şehir
    çanakkale gelibolu
    Motosikleti
    mobylette hemide 2005 70 cc oldu
    bobine bak yada beyine sigorta varsa onada bak

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    çoğunlıkla kontak setinden yapıyor bunu..
    kontağı bir çok kere 20-30-50 filan aç kapa..
    ,
    kontaklarıını bir nevi temizlemiş olursun...kontaklar bukadar uzun süre içinde oksitlendiğinden devreyi tamamlamıyor olma ihtimali yüksektir.
    olmadı kontağı detaylı incelemen gerekebilir...bujiyi çıkarıp marşa bas devir saatin yükseliyorsa kontak tamamdır..tekrar buji piposuna bujiyi takıp kontrol et..
    ybr de durduğu yerde olabilecek arazaların başında bu gelir...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #4
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Hocam ikinize de teşekkür ederim bu hızlı cevaplar için. Ancak kontak setini komple değiştirdiğimi yazmayı unuttum. Anahtarı kaybetmemden dolayı. Kusura bakmayın lütfen. Bir de buji piposu demişken Samet hocam, pipo ayrı satılır mı? Bobin ile birlikte mi satılır? Pipodan yapabilir mi?

  5. #5
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Bujiyi yuvasına takmadan görüyorsun sanırım yine öyle takın şasiye yakın bir yere değdirin birde öyle bakın kıvılcıma + sigortadan olmaz komple motorda akım olmuyor sigorta atınca.Aküyü taktığınız yerin hemen yanında sigortanın oldugu yerde bobin vardır tırnaklarla çıkartın soketlere bakın oksit falan varsa WD 40 ınız varsa yaglayın.Kolay gelsin.
    HONDA

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bujiyi pipoya taktığınızda motorun metal bir kısmına deydirmelisiniz...
    pipo ayrıca satılır..
    kontak seti değiştikten sonra yattıysa motor aynı şeyler geçerlidir..
    çalışırken bırakılan motorun sonrasında çalışmaması oksitlenme olarak değerlendirilir..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    mrhb,
    dostum ÖZEL MESAJ kusunu kontrol et,
    kontağın hakkında mesaj yazdım,

    onun dısında koltugun alt kısmında kablo soketlerı olmalı,
    motorunun ön dişlisinin oradan kablolar çıkar o kabloların soketlerını kontrol et,
    ateşleme kabloları çıkmış olabilir...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Unique, bu wd 40 denen malzeme bende yok. Ama hafta sonuna kadar temin edip deneyeceğim söylediğini. Ben ayrıca o dediğin soketleri çıkarıp baktım da bir oksitlenme yoktu. Yine de wd 40 edinmek farz oldu.

    Samet hocam, ben bujiyi pipoya taktığımda motorun metal kısmına değdirmedim, yarım cm. kadar yaklaştırıp ark etmesini sağlamaya çalıştım. Bir de değdirerek denerim hafta sonu. Kontak seti değiştikten sonra yatmadı. Hepsini aynı zamanda yani dün yaptım.

    SerkanADH13, ateşleme kablolarının soketlerini kontrol ettim tabi ama şimdi tekrar bir kontrol ederim.

    Bütün bunları denemek için daha 4 günüm var. Bu 4 gün içinde toplayabildiğim kadar bilgi ve teori toplayıp hafta sonu bu işi halletmeyi umuyorum. Sonuç olumlu ya da olumsuz sizlerle paylaşıcam.

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bujiyi değdir sen..ve bujinin olduğu yerde karanlık ortam oluştur..

    olmaz sa şimdiden Serkanla iletişime geç...
    gerekirse telefonunu al,motorun yanına gittiğinde ara...

    yardımcı olmam demez merak etme....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Denemelerini depoya 6 ay önce koyduğun benzinle yapmadım inşallah.

  11. #11
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Valla 6 ay önce koyduğum benzinle yaptım. Neden ki?

  12. #12
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bujiyi şaseye değdirmezsen nasıl ateşleme yapacak ki?? Karbüratördeki benzini tahliye edip, yeni benzin ile dene. Zaten Allpower ipucunu vermiş. Bir de kontak değişirken bir kablo yanlış bağlanmış olmasın?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #13
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Bujiyi her türlü değdireceğim kesin yan, düz, çapraz vs. Ancak karbüratördeki yakıtın 6 aylık olmasının bujideki ateşlemeyle ilgisini anlayamadım.

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    benzin uzun süre durduğunda özelliğini yitirir,bozulur..(6 ay çok uzun sayılmaz ama..) o yüzden demiş arkadaşlar..bujinin ateşlememesi ile alakası yok..
    bujiyi şaseye değdirdiğinde kıvılcım görürsen benzin sıkıntın olabilir..
    bir de o kadar marş bastıktan sonra bujiyi söktüğünde ıslakmıydı yoksa kurumu??
    bu da ipucudur..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Buji hep kuruydu. Islandığı hiç olmadı.

  16. #16
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    karbüratörün oksit v.b durumlardan dolayı memeyi tıkamış olabilir...

    ateşlemeyi kontrol ettikten sonra karbüratöre de bir el atmalısın..en azından en alt vidasından içindeki tüm benzini ve pisliği boşaltmalısın..

    arızan sadece ateşleme olsaydı bujin uzun marş sonunda ıslak çıkardı...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  17. #17
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    İşte bu çok mantıklı geldi. Bunu mutlaka yapacağım. Peki birazda şu parçalara dikkat çekmek isterim. Hani olsa olsa hangi parçaların arızalanması sonucunda bujiye elektrik gelmez. Olası tüm parçalar nelerdir?

  18. #18
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Buji,buji piposu,buji kablosu,beyin,atesleme bobini,bunları birbirine baglayan kablolar soketler
    HONDA

  19. #19
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Çok teşekkür ederim herkese. Bu cumartesi yeni bir bobin ve beyin alıp denemeyi düşünüyorum. Sonucu bildiririm buradan.

  20. #20
    shoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha / YBR 125
    Eveet. Cumartesi günü bobin, pipo ve cdi değiştirdim fakat sonuç yine aynı. Hala bujide kıvılcım yok. Bunun üzerine Çatalca'da mondial servisi Mehmet ustaya verdim. En son ihtimal statora bakacak. Sonucu buradan paylaşırım.. Daha nereye kadar gidecek bakalım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler