Evet arkadaşlar, insanın korktuğu başına geliyormuş... Bugün sabah zinciri yağladım, zincir açıkta tehlikeli ve toz almasın diye eski körükleri geçirdim, geçirmez olaydım. Körüğün ön tarafı biraz yıpranmıştı ama idare eder diye düşündüm. Neyse Karbüratörü de sıfır aldığım için bir deneme sürüşüne çıktım. Lambalardan çok hızlı bir kalkış yaptım hakkaten yeni karbüratör o kadar farketti ki motor adeta uçuyor. Lambadan yaklaşık 50 metre sonra 80'e kadar çıkmıştım teker kitledi. Otomatikman debriyajı sıkmışım ama her derde deva debriyaj hiçbir işe yaramadı. Arka teker sağa sola atarken gidon ile motoru düz tutmayı başardım. Allahtan arkadan gelen arabalar çok uzaktaydı ve en sağ şeritteydim. Sağ şeritin ortasında kaldı motor. İkili ayağa aldım ve geriye baktığımda 25-30 metre s şeklinde teker izi vardı yerde. Devrilmeden, arabanın altında kalmadan kurtulduk çok şükür. Galiba krank kolu kırıldı diye düşünürken zincir körüğünün yarısına kadar dişli boşluğuna girmiş olduğunu gördüm. Dişli kapağını çıkarmam çok zor oldu, sıkışmış. Dolu ile birlikte bastıran yağmuru da yedikçe vidalar hiç çıkmadı. Ntv hava'ya bildiğim ne kadar varsa saydırdıktan sonra kapağı çıkarabildim. Körüğün yarısı oraları doldurmuştu hep. Maket bıçağı ile kese kese ve arka tekeri gevşetip zinciri bollaştırarak ancak çıkarabildim. Baktım yağmur şiddetleniyor, hemen arka tekeri gerip sabitledim ve eve yavaşça döndüm.
Hikaye kısmı böyle... Şimdi bu kilitlenme motor kısmında bir soruna neden olabilir mi acaba? Yarın neleri kontrol etmemi tavsiye edersiniz?