dogru duymuşsun arkadaşım bizde partner var 110 km hızdan sonra bütün silindirler açılıyor ve nerdeyse 1.5 katı fazla yakıyor
dogru duymuşsun arkadaşım bizde partner var 110 km hızdan sonra bütün silindirler açılıyor ve nerdeyse 1.5 katı fazla yakıyor
bilgiler için tşkkr..
CBR 600F Honda,
en basiti nekadar hız okadar yakıt allah tarafından gitmediğine göre çok hız=çok yakıt
hülasa;
en yüksek vitesin en düşük hızında mininum yakıt harcanır.
==============================
==============================
karbüratörde bazı devirler vardır bunlar:
1-rölanti devresi
2-kapış devresi
3-güç devresi
4-yüksek performans devresi
sanırım 5 tane olucaktı ama aklımda bunlar var sırası ile açıkliim rölanti devresi motor un en düşük devridir ve bu devirde en az yakıt tüketimi yapılır tabi verdiğin yakıt ile aldığın güç orantısını açıklamama gerek yok kapış devresi dediğimiz devrede ani hızlanmalar için bir anda karbüratör e giden benzin miktarı artırılır ve bu durum genelde ani gaza basma esnasında ekstra benzin pompalama yapılarak kullanılır ve anlıktır.... güç devresinde karbüratör de hava oranı düşük benzin oranı yüksektir bu devirde motor en çok üretebileceği gücü sunar.. yüksek performans devresinde ise karbüratör de bulunan ikinci bi kapakcık açılır ve bu kapakcıktan normalden iki kat daha fazla benzin ve hava karışımı girer sizin bahsettiğiniz olayda budur şanzuman ve motor un gücüne göre belirli bir km den sonra bu yüksek performans devresine geçtiği için yakıt tüketimi artar bunun nerede olduğunu anlamak zor diildir devir saatinde bulunan kırmızı bölgeye geçtiyseniz yandınız demektir kırmızı bölge yüksek performansta çalıştığınız alanı simgeler bir de yeşil görünen bölgede motor en normal devrindedir yani verdiğiniz yakıt ile aldığınız gücün en verimli olduğu noktadır bu nedenle en az yakıt tüketimi en çok verim orantısının dengesi yeşil bölgedir...
www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri
Rüzgarsız havalarda 90 km/h hızdan sonra rüzgar direnci katlanarak arttığından araba normal den fazla güce ihtiyaç duyar bunun için de karbüratörlerde değişikliğe gidlmiştir ve fazla yakıt verilmesi sağlanmıştır!!!!
Zaten araba gücünün büyük bir kısmını razgara karşı harcar mesela rüzgarlı havalarda eğer rüzgara karşı arabayı kullanırsak aynı hızla normalden çok daha fazla yaktığına tanıkoluruz!!!
Mesela 50 km ters bir rüzgar ,bizim arabamızın 90 km sabit hızda harcadığı
gücü 140 la giderken harcadığı güce çıkartacaktır, bu da yakıt sarfiyatını büyükölçüde arttıracaktır...
Eğer rüzgar sürtünmesi olamasa idi şöyle olacaktı....
Araba son vites de ekonomik olacaktı ve ne kadar hızlı gidersen git bu ekonomi bozulmayacaktı!!! Hızlı gitemk sadece bize varacağımız yere daha çabuk varmamızı sağlayacaktı ve dezavantaj teşkil etmeyecekti...
Şİmdi ise 90 dan sonra arttırdığımız her km rüzgar direncini katlanarak arttığından avantaj benzinin çok yakması şeklin de dezavantaja dönüşüyor....
Rüzgar direncinin katlanması olayını da şöyle bir örnek ile açıklayalım...
Rüzgar direnci katlanarak değil de doğrusal artsaydı mesela, 5 vites de, 70 km ye 7 birim 80 km ye 8 birim 90 kmye 9 birim 100 km ye 10 birim 110 km hıza ise 11 birim.... şeklinde arabayı gittiği yönünün tersine ittecek bir kuvvat olacaktı
Ama rüzgar direnci 90 na kadar doğrusal 90 dan sonra katlanarak olduğu için şöyle olacak!!! 70 km de 7 birim 80 km de 8 birim 90 km de 9 birim 100 km de 11 birim 110 km de 15 birim şeklinde...
Görüldüğü gibi rüzgarın direnci doğrusal arttığın da 110 km de 11 birim direnç,
Rüzgarın direnci katlanarak arttığın da 110 km de 15 birim oluyor...
Bu yazdıklarım hesaplanmış netdeğer ler değildir sadece yaklaşık bir açıklamaya yapmaya çalıştım,bir de arabanın yakıt sarfiyaının yük,eğim ve lastik sürtünmesi ile de alakalı olduğunu unutmayalım.....
Umarım açıklayıcı olmuştur....
[QUOTE=NicemaN]karbüratörde bazı devirler vardır bunlar:
1-rölanti devresi
2-kapış devresi
3-güç devresi
4-yüksek performans devresi
sanırım 5 tane olucaktı ama aklımda bunlar var QUOTE]
beşincisi jikle
Bir daha hangi ana doğurur bizi?
"Speed Is A Matter Of Money"
kısaca ekonomi için 90 km/h ı geçmicez.. rüzgar, devir, karbüratör olayı karışınca cebi yakıyo biraz.. hatta bunuda kullabiliriz.. "Speed Is A Matter Of Money"
CBR 600F Honda,
siz yolda 90 kmh ile giderseniz kamyonlar tırlar tepenize çıkar çok selektör yersiniz söleyim ...
sokakta karbüratörlü araba kaldı mı hala onu söyleyin bana önce...
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
bende hundai 1300 motor var onda 90 geçtin mi çok yiyiyor ama diyelim ki motor 2000 motorsa farkeder tabi !!! onda daha az yer
G-Strider adlı üyeden alıntı
ne arabalar neyle yakar o zaman benzini ???
evet onu bende duydum bi tanıdımın arabasında (megane) 90 km/h la giderken çok az yakıyormuş ama 90 ı geçersen benzini yutuyomuş
doru bende katılıyorum
Sokakta karbüratörlü araba var,evet.Amerikan otomobillerine;muscle car'lara,hot rod lara karbüratörler hakim.Hatta Nascar da bile karbüratör kullanılıyor.
90 km/s yi heçtikten sonra farklı akışkan kuralları işlemeye başlamaz.Burda sadece bilmemiz gereken rüzgar direncinin,hızın karesi ile doğru olarak arttığıdır.
Dolayısıyla herhengi bir hız limiti koymak doğru değildir.Karbüratörün minimum yakıtı tükettiği bir debi vardır.Rölantiden bu devir aralığına doğru gittikçe yakıt karışımı fakirleşir,du devri geçtikten sonrada tekrar zenginleşmeye başlar.Bu arada karbüratörün devrelerindn biri tam gaz devresi,performans devresi değil.
yahu ben de biliyorum, charger'ı challenger'ı cuda'yı...
direct injection'dan sonra karbüratör mü kaldı??...
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
arkadaşlar 90km çoğu ülkede yasal şehir dışı hız sınırı olduğu için otomobil ve motosiklet dizayn eden mühendisler motor boyutu ne olursa olsun son vites oranını genelde 90km/h hızdan giderken tam ideal devirde olacak şekilde ayarlarlar.
ayrıca yüksek hız = yüksek tüketim tek başına doğru değildir. düşük hızda = yüksek tüketimdir.
nasıl oluyor derseniz şöyle oluyor: yavaş giderken BİRİM ZAMANDA daha az yakıt tüketirsiniz ama varacağınız yere ulaşmanız DAHA UZUN SÜRER. yüksek hızda daha çabuk varırsınız ama zamandan kazanmanızdan daha yüksek bir oranda tüketiminiz arttığı için daha çok tüketirsiniz.
örneğin 2 kat hızlı gittiğinizde BİRİM ZAMANDA 3 kat fazla yakıt yakılır. ama yarı sürede varacağınız için 1.5 kat (yani %50 fazla) yakmış olursunuz.
yakıt tüketimleri 100km/litre şeklinde yapılır. çok yavaş gidersenizde çok yakıt tüketirsiniz. 90 hız civarında çoğunluk motorlu vasıtalar minimum tüketimlerini gerçekleştirirler. 90dan sonra silindir açılma karbüratör kapağı açılma çok gerçekçi değildir. zaten silindir açılma diye birşey yok. her arabanın karbüratörü iki kapaklı değildir ayrıca her araba karbüratörlü değildir. mesele rüzgar direncinin giderek dahada fazla artması ve motor devrinin motorun verimli çalıştığı devirlerden uzaklaşması sebebi ile olmaktadır. olay bi kapaktan ibaret olsa o kapağı koymazlar olur biter.
sonuç olarak 90la giderseniz hem az yakarsınız, hem komforlu hem güvenli gidersiniz. VE CEZA YEMEZSİNİZ.
bu mudur?_? BUDUR!!!... eywallah hocam.. güzel bilgi..memin1857 adlı üyeden alıntı
CBR 600F Honda,
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)