Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Bahçeye iniş için rampa veya asansör projesi

    REKLAM ALANI
  1. #161
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Platform tarafında makaraya ihtiyacın yok. Halatı platforma bağlarsan da aynı şey olur.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı MBHoro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    platformun önü boş , binaya denk gelmiyor 40 mt kadar boşluk var platformu düşündüğüm yerin karşısında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------

    irfan abi o bağlantı noktalarını şöyle düşündüm ben. karşıdan karşıya komple tek boru uclarında rulman olabilir. tornet yapardıkya küçükken onun gibi, uclarda hareketli direklere bağlı hem sallantıyı kesme adına da katkısı olur. birde o hareketli demirler arasına da birer parça boru atarım diyorum. sallanmasın diye. sola yatma şansı yok yukardan bakıldığında solunda merdiven kalıyor zaten. sağ tarafa yatmayacak şekilde bağlantı kurarım diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

    birde duvar tarafına herhangi birşey koymayı düşünmüyorum ben. direk duvarın üstüne asarım diyorum makrayı (zaten metal parmaklıklar var onları kapıya çevireceğim)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

    kafamda canlanan son hali

    http://farm9.staticflickr.com/8231/8...d8464ff6_z.jpg


    bu sistem de mantıklı eğer senin kolayına böyle geliyorsa bu görüntü açısından bayaa estetik olacak en azından yere indirip bırakırsın göze filan batmaz başladığın zaman bir sorunla karşılaşırsan yardımcı olurum bilirsin bu arada izmite geldiğimde ararım seni ama zaman belli değil
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  3. #163
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Platform tarafında makaraya ihtiyacın yok. Halatı platforma bağlarsan da aynı şey olur.
    Amacim uygulamam gereken kuvveti azaltmak. Motor ve profil 200 kg olacak makara koyarsam 100 kg olacak ki irgati zorlamamak icin mantikli geliyor bana

  4. #164
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı MBHoro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amacim uygulamam gereken kuvveti azaltmak. Motor ve profil 200 kg olacak makara koyarsam 100 kg olacak ki irgati zorlamamak icin mantikli geliyor bana
    O halde hazır satılan palangalar var. İnşaatlarda kullanılıyor. Nalburlarda bulabılırsın. Hzır palanga işini daha kolaylaştırır.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  5. #165
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    100 kg'yi dikey kaldırmakla, 45 derece açı ile çekmek arasında uygulanan güç açısından bir kayıp oluyordu. Fizik formülünü hatırlamıyorum ama onu da göz önünde bulundurmakta fayda var
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #166
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Motoru kaldırmak yerine ön tekeri gidon destekli raya sabityecek raylı rampa ile yani rampadan güvenli inme-çıkma sorununa çözüm olacak bir şey yapmanız maliyet acısından oldukça az ve zahmetsız olacaktır diye düşünùyorum.Bu sistemde isterseniz elektirik motoru kullanabilir motosikletin üstünde olmaksızın yukarı kısma aktarabilir isterseniz motosikletin motor ve fren gücünden yararlanıp motosıkletin konumunu değiştirebilirsiniz.ilginizi çekerse sistem mantığına yakın bir sistemin videosunu gönderebilirim.

  7. #167
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    sanayiye ve koçtaşa uğrayıp biraz malzeme araştırdım. http://www.evidea.com/kl-elektrikli-vinc-250kg/p/108979 bu vinç fiyat olarak en uygunu 180 TL ye falan geliyor. makara 8-10 TL ama vinci yakından da gördüm alet çekerde halat biraz ince geldi gözüme. bu konuda fikri olan var mı acaba? Taşıma kapsitesi 125-250 kg diyor. motor + platform 200 kg gelecek. 2li makara sistemi kuracağım yük 100 kg 'a düşecek gerçi bir arkadaş açıdan dolayı yük kaybından bahsetti ama 25 kg bile oynasa yine yeter. birde bir yerde görmüştüm, vinci dik açı ile kullanın diyordu. ben tahmini 45 derecelik bir açıyla montaj yapmayı düşünüyorum. Acaba problem olur mu? ürün açıklamalarında sürekli kullanım için uygun değildir. 2 dak. çalıştırılıp 8 dak. dinlenmesi gerekir diyor. zaten platformu kaldırması 30 sn. sürecek. çalışan aletin çalışma hızını gördüm.

  8. #168
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bakma 250 kg yazdığına bunlarla kurbanda 500 lük danaları kaldırıyorlar

    Ayrıca düzeneği ve sistemi kurmadan motor alma, son anda farklı fikir farklı bir çözüm veya ihtiyaç doğabilir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #169
    ısparta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 2006
    böyle birşey de olabilir
    MBHoro ve fazil bunu beğendiler.

  10. #170
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    katkınızdan dolayı teşekkür ederim, bu çizim benim fikrime göre daha estetik. Sadece işçilik olarak biraz daha detaylı bir işçiliği var. beni düşündüren. bu arada elle çevrilen ırgat siparişini verdim internetten. Önce bi elle çalıştırayım, sonra elektrikli motor işine gireceğim.

  11. #171
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    döndük dolaştık yine geldik kürkçü dükkanına bugün irfan abi ile buluştuk spontane bir şekilde sonra başka bir motorcu arkadaşa uğradık. Öyle muhabbet açıldı asansör, platform falan derken. "e bende yapıyorum içerde platformlu asansör" dedi. Bir baktıkki bizim projenin minyatürü, çim biçme makinesi tamir ediyorlar makineyi kaldırıp rahatça tamir etmek için düşünmüş arkadaş bu platformu.. ondan da feyz alarak projeyi asansörlü platforma çevirdik .. sanayiye uğradım bir demircide daha önce hazırlanmış tam bana uyacak bir platform da buldum 50 TL dedi. şimdi çizimleri hazırlıyorum bakalım.

  12. #172
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    malzemeleri almaya başladım daha önce bahsettiğim demircide hazır olan parçayı almak en kolayıydı. o parçayı ve ölçümlerim sonucu ihtiyaç duyacağım malzemeleri aldım + osb denilen tahtadan aldım platformu yapmak için. malzemeler + nakliye = 210 TL tuttu ırgatta kargo dahil 65 TL.







    ben hafta sonu sanırım bu işi yaparım. bir tek lastikler kaldı onu da koçtaş 'tan alırım geçerken. irfan abiii kaynak makinesi lazım seninkini ödünç alabilir miyim. Taşlama makinem falan var.
    Sinan Er ve Ahmanamra bunu beğendiler.

  13. #173
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    son çizim aşağıdaki şekilde malzemelerde buna uygun alındı. sadece emniyet konusunu netleştiremedim. Fikir verebilecek var mı acaba?. allah korusun olur ya... halat koptu platformun ışık hızıyla aşağı çakılmaması lazım


  14. #174
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ben geçen gün vizontele tuuba filmini izlerken, deli eminin yaptığı motosiklet asansörüne dikkat ettim. aklıma hemen senin proje geldi.
    hiç dikkat ettin mi?

    interneti alt üst ettim, videosunu bulamadım.
    mutlaka izlemelisin.
    resmen uçak gemilerindeki gibi olmuş
    MBHoro bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #175
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben geçen gün vizontele tuuba filmini izlerken, deli eminin yaptığı motosiklet asansörüne dikkat ettim. aklıma hemen senin proje geldi.
    hiç dikkat ettin mi?

    interneti alt üst ettim, videosunu bulamadım.
    mutlaka izlemelisin.
    resmen uçak gemilerindeki gibi olmuş
    şimdi siz söyleyince aklıma geldi.. evet öyle bir şeydi sanırım bi bakınayım.

  16. #176
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Benim cizdigim proje mi bu? Sevindim

  17. #177
    m1t0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    cbr250r-xt660r-mt07-fiddle2
    Platformu osb den yaparsan ilk yağmurdan sonra parçalanır bilgin olsun. Osb hareketli yüke dayanıklı bir malzeme değildir, suya dayanıksızdır.
    Osb yerine baklavalı saç öneririm.
    yürekçe bunu beğendi.

  18. #178
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    O raylı sistemin düzgün çalışması için kaynakları ve demirlerin ölçülerini hassas ayarlamalısınız. Hiç kaynak yapmadıysanız da bugüne kadar, yaptığınız kaynaklar tutmayabilir motosikleti o platformun üzerine çıkarmanızla aşağı düşmeniz bir olur 250-300 kilo az değil

  19. #179
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    Alıntı m1t0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Platformu osb den yaparsan ilk yağmurdan sonra parçalanır bilgin olsun. Osb hareketli yüke dayanıklı bir malzeme değildir, suya dayanıksızdır.
    Osb yerine baklavalı saç öneririm.
    benimde ilk düşüncem baklavalı sactan yöneydi tabakası 80 TL 'idi bunu demirci önerdi söyledim yağmur çamur birşey olmaz mı diye. yok olmaz dedi.(Osb yi başka yerden aldım hani adam elindekini kakalamaya çalıştı desem sanmam, baya yardımcı oldu bana malzemeler konusunda) platformun altıda boş değil zaten. Bilemedim şimdi. eğer parçalanırsa sac yapacaz artık ne yapalım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O raylı sistemin düzgün çalışması için kaynakları ve demirlerin ölçülerini hassas ayarlamalısınız. Hiç kaynak yapmadıysanız da bugüne kadar, yaptığınız kaynaklar tutmayabilir motosikleti o platformun üzerine çıkarmanızla aşağı düşmeniz bir olur 250-300 kilo az değil
    Valla aslen demirci değilim yazılımcıyım.. elim tutar o kadar, yapmışlığım var yani.. motorun ağırlığı 170 kg. platfromunki 20-25 kg

  20. #180
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı MBHoro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde ilk düşüncem baklavalı sactan yöneydi tabakası 80 TL 'idi bunu demirci önerdi söyledim yağmur çamur birşey olmaz mı diye. yok olmaz dedi.(Osb yi başka yerden aldım hani adam elindekini kakalamaya çalıştı desem sanmam, baya yardımcı oldu bana malzemeler konusunda) platformun altıda boş değil zaten. Bilemedim şimdi. eğer parçalanırsa sac yapacaz artık ne yapalım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------



    Valla aslen demirci değilim yazılımcıyım.. elim tutar o kadar, yapmışlığım var yani.. motorun ağırlığı 170 kg. platfromunki 20-25 kg

    Yağmurdan etkilenmeyen OSB bu değil. İnşaatlarda görmüşsündür belki, beton kalıbı olarak kullanılırlar. Adı plywood Fotosu aşağıda.


    http://www.jaguarexim.com/resimler/plywood-cift.jpg
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........


9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)