Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Bahçeye iniş için rampa veya asansör projesi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Bu arada detayli resim cekersen ve nasil opmasi gertigi.hakkinda bulgi verirsen daha saglikli olacak sistemin kurulacagi zemin onemli baglantilarin yapilacagi zeminde cok onemli kazma kurek beton iside cikabilir ama kesin yerin yapisini seklini gormem lazim olmaz diye bir.sey yok yarin musait olacagim bu tarafa gelebilirsen oturup birlikte istisahare ederiz gayfeler benden

    ulem senin yusunden yattigim yerden cepten yaziyorum esseen aklina soktun karpuz kabugunu uykum kacti iyimi ))))
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada detayli resim cekersen ve nasil opmasi gertigi.hakkinda bulgi verirsen daha saglikli olacak sistemin kurulacagi zemin onemli baglantilarin yapilacagi zeminde cok onemli kazma kurek beton iside cikabilir ama kesin yerin yapisini seklini gormem lazim olmaz diye bir.sey yok yarin musait olacagim bu tarafa gelebilirsen oturup birlikte istisahare ederiz gayfeler benden

    ulem senin yusunden yattigim yerden cepten yaziyorum esseen aklina soktun karpuz kabugunu uykum kacti iyimi ))))
    o da güzelmiş.. yarın uğramaya çalışırım... öğlene kadar bir firmada eğitimdeyim.. sonra akşama kadar boşum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------

    zemine beton atmam gerekeceğini düşünüyorum zaten, merdivenin sol tarafı çimenlik sağ tarafı beton, ama sağ taraf olmaz binaya denk geliyor zaten, resmi yarın çekebilirim. şu anda işteyim.. 21.30 'a kadar dersim var.

  3. #23
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    İrfan abi halleder bu işi bak demedi demeyin
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  4. #24
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    konu DIY bölümüne taşınsa iyi olur, arşive atarız. kullanışlı bir şey çıkacak gibi duruyor
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  5. #25
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    günaydın...

    evet dün gece iş molasında saksıyı yordum biraz burak bu iş en ekonomik en uygun, sağlam ve güvenli nasıl olur diye düşündüm lakin sağlamlık konusu tabi dağlam olur ama orjinal yapılanlarla kıyaslayamazsın neden ?

    yatay yada dikey çalışan hidrolik pompa sistemleri işin içine girince taktir edersinki maliyet ve teferruattta yükseliyor , bir ara hidrolik boru bükme makinası ve motosiklet tamir sehbası yapmayı düşündüğüm zamandan hatırlıyorum normal bildiğimiz 10 tonluk krikoların hem boyları hemde yatar durumda çalışmadıkları için uğraşmaktansa hazırını almayı uygun görüp bu işin peşini bırakmıştım ve yatay çalışan hidrolik kriko sistemleri tuzlucaydı o zaman

    neyse kendi fikir ve kanaatimce bu iş en uygun bu şekilde olur ve söylediğim malzemeler değişiklik gösterebilir ölçü olarak mesela 80 *80 profil vardır büyük ihtimal ama 60*50 yada 60*60 ebatlarıda bizim işimizi görecektir 2 hatta varsa 4 mm et kalınlığı olursa daha iyi olur ,

    işin profil ,boru ve teker kısımları sanayi yollarını aşındırmamanda fayda sağlayacak piyasada mevcut uygun varolan parçalardan bu işi haletmemiz gerekiyor , elektirikli motorlu bahsettiğin 250- 300 liralık baumaksta , tekzende satılan vinçlerin çoğu çin malıdır 300-500 kg kaldırma kapasitesi var dediklerine aldanma çok çabuk rediktör dişlilerini bozuyorlar , aslında böyle bir sistem asansör olayını çok güzel konfora ve rahatlığa kavuştursada elektirik kesintilerinde acil motosikletini kullanman gerektiğinde ve motorlu vincin rediktör dişlilerinin beklemediğin bir anda su koyvermesi ileride mideni bulandırabilir ,

    yanlış anlaşılmasın sanayide kullanılan hatta tornacıların tezgaha ağır ve büyük malzeme bağlayacakları zaman kullandıkları vinçler var aynı sinan er in anlatmaya çalıştığı mantıkta çalşışır kaliteli olanlar var 1 ton kaldırıyor ama kaç para ? burada maliyet ve yapılan işin yüzünün astarını geçmemesi gibi bir sıkıntımız olduğundan dolayı şu an yazmak durumundayım para varsa 2-3 bin harcarım dersen harika işlerde çıkar ortaya

    amacım akıl vermek değil fikir üretmek aklına yatmaz ise , ki yatacak diye bir şey yok ben fikrimi söyleyeyimde yatarsa bu fikri kullanırsın .

    şimdi resimlerle kabataslak anlatmaya çalışayım

    ilk önce söylediğim ve çaplarına karar verilen profillerden bir kafes yapılır , lakin bu kafes verdiğin 220 cm den yüksek olacak, çünki motorun yüksekliği ve senin motoru asansöre sokarken ki durumunuda hesaba katman gerekecek, boy , en ve yükseklik vs. şu an yazıyorum ama asansörün kurulacağı yeri görmedim , nereye nasıl sabitlenir etüdü yapılmadı ezbere söylüyorum bilesiniz





    yapılan kafesin içinde aşağı yukarı motosikleti taşıyacak pletformun sallantısız ve stabil çalışacağı , dikey ray sistemi yapılır bu iş böyle olacak aşağıdaki resimde









    8 adet bu tekerlerden lazım olacak yapılan raylı kafesin içindeki taşıma platformunu hem sabit tutacak hemde stabilite sağlayacak tanesini 10 liraya almıştım üzerlerinde maşalarıda vardı biz doğruca maşalarıyla taşıma platformunun alt ve üst köşelerine montajlayacağız , ve daha önce yapılan kafesin içine kaynattığımız ray sistemi boruların üzerine oturacak , tabi tekerlerin ağız çaplarıyla ray olarak kullanılan borunun çaplarının aynı olması hayati önem taşımakta .



    yani şöyle bir şey olacak , aslında boruyla profille ne uğraşıyon derseniz ( U ) Tipinde lamalarda mevcut ama profilden pahalıdır aynı zamanda profili kendi düşüncemize göre çekillendirip kesmek işlemek daha kolay sonuçta asansör 1 ton kaldırmayacak toplasan toplasan 400 kg.



    çizebildiğim kadar çizmeye çalıştım belki biraz ilkel gibi oldu ama neticede iş göreceğini düşünüyorum , tabi çevreye verdiği görsel görünüme yorum yapamam ona sen karar vereceksin

    makaslı hidrolik sistemlerde çok güzel ve estetik lakin 2 metre 20 santim kalkanları kaç paradır acep ?


    bu noktada aslında en önemlisi olan aşağıdaki şu alet , tekneleri çekmekte kullanılan çekek aparatı , benim gördüğüm 600 1 tonluk ahşap tekneleri altında teker olmadan sürüye sürüye kıyıya çıkarabiliyor , olmadı çevirme kolu biraz daha uzatılıp büyütülerek daha fazla tork elde edilip çalışma mantığı daha hafif ve rahatlatılabilir , yani manuel bir sistem , ne elektirik derdi var ne bozuldu derdi var ilkel ama işlevsel ve sanıyorumki bir elektirikli motorlu vinçten daha ucuzdur , ayrıca 400 kg yüküde çekecek indirip kaldıracak kapasitede olduğunu düşünüyorum , elimdeki malzemeye bakarak ve gördüklerime , ama buna sulanmayınız






    valla aklıma gelen en basit ve ucuz yol bu, tabi yapım aşamalarında dikkat edilmesi önemli olan bir etkende toplamda 4 ayakta bulunan boru ray sistemi çok ince hesaplamalarla yapılmalı taşıyıcı platform en dipte ve en üst seviyeye geldiğinde milimetrik raya oturmalı ve bu rayı tutan dış çerçeve desteklenerek hatasız yapılmalı insanı sıkarsa bu kısımlar sıkar tabiri caizsse aynı silindir piston ilişkisi mantığında çalışacak sanırım anlatabildim

    şimdiden kolay gelsin . hala resimleri beklemekteyim bahçenin ? şu an söyledim ama her an her şey değişebilir sabit bir fikir tam olarak yok şu anda



    dip not : burak uzunca bir yorum yazmaya kalktığımda isteğim dışı siteden çıkıyor sistem ve tekrardan şifremi ve kullanıcı adımı istiyor site yani mt , o arada karambole gelirse tüm yüklediğim ve yazdığım yorumlar yalan oluyor sonra onca uğraştıktan sonra tekrar uğraşmak zorunda kalıyorum bu neden oluyor yavvv ? uyus oldum
    gs500inanc bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  6. #26
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    adamın dibisin ya irfan abi üşenmemiş çizmiş birde.. fikir çok mantıklı ve maliyeti kanımca ucuz. en kısa sürede fotoğraf çekip ekleyeceğim. Hatta sonrasında bu tekne çekme kolu elektikli motorla otomatiğe de alınabilir diye düşünüyorum... ne dersin?
    piyanist_irf bunu beğendi.

  7. #27
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dip not : burak uzunca bir yorum yazmaya kalktığımda isteğim dışı siteden çıkıyor sistem ve tekrardan şifremi ve kullanıcı adımı istiyor site yani mt , o arada karambole gelirse tüm yüklediğim ve yazdığım yorumlar yalan oluyor sonra onca uğraştıktan sonra tekrar uğraşmak zorunda kalıyorum bu neden oluyor yavvv ? uyus oldum
    Foruma giriş yaparken şifre kutucuğunun altındaki beni hatırla'ya tıklayın sonra giriş yapın.

  8. #28
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı MBHoro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adamın dibisin ya irfan abi üşenmemiş çizmiş birde.. fikir çok mantıklı ve maliyeti kanımca ucuz. en kısa sürede fotoğraf çekip ekleyeceğim. Hatta sonrasında bu tekne çekme kolu elektikli motorla otomatiğe de alınabilir diye düşünüyorum... ne dersin?


    la olm ben seni tornacılarla yüz göz etmemeye uğraşıyorum sende elektirikliye çeviririm diyosun zamanın birinde 2 adet demir 1 lira büyüklüğünde toplamda 4 adet dişli yaptırdım özel amaçlı , şu benim jimmy jib içindi kaç para aldılar bilinmi ?

    şimdilik bu acil plan önerisi ilerleyen zamanlarda iyi bir motorlu vinç alırsın bu çekeğin yerine onu takarsın ben hep olasılıklar üzerinde durdum kesin bir şey yok , çin malı vinçlere ısınamadım ama olmaz diye bir şey tabiki yok , uğraşacan aga uğraşmassan ekmekte yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Foruma giriş yaparken şifre kutucuğunun altındaki beni hatırla'ya tıklayın sonra giriş yapın.
    buraya üye olduğum günden beri o kutucuğu her defasında işaretlerim ama bu ........min pc si benle kafamı buluyor ne ! öğlen oldu papağan gibi aynı şeyleri bana birdaha yükletti yeniden yazdırdı
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  9. #29
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buraya üye olduğum günden beri o kutucuğu her defasında işaretlerim ama bu ........min pc si benle kafamı buluyor ne ! öğlen oldu papağan gibi aynı şeyleri bana birdaha yükletti yeniden yazdırdı
    Çok uzun mesaj yazacaksanız mesajı yazarken 3-5 dakkada bir başka bir pencere veya tab da bir motosiklet.net sayfası açın forum sizi hatırlamamazlık yapmayacaktır. Bide Firefox kullanmanızı tavsiye ederim.
    piyanist_irf bunu beğendi.

  10. #30
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uzun mesaj yazacaksanız mesajı yazarken 3-5 dakkada bir başka bir pencere veya tab da bir motosiklet.net sayfası açın forum sizi hatırlamamazlık yapmayacaktır. Bide Firefox kullanmanızı tavsiye ederim.
    teşekkür ederim fırefox yüklü lakin alışkanlık yapmadı ben kaçtım , firefoxtan gircem şimdi
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  11. #31
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650

  12. #32
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Başlığı görüp ilk mesajı okuduğumda İrfan abinin projesi gibi bir proje geldi aklıma. Ama daha basit daha ucuz ve daha güvenli bir sistem benim aklıma gelen. İrfan abinin tekerler sistemi ince işcilik ve hassas ayarlar ister, fakat günde en fazla 2 kere çalışacak bir sistem içi ve yanal yük taşımayacağı için bu tekerlek olayına girmeye gerek kalmaz sanırım.

    Benim aklıma gelen şu, İrfan abi geliştirip değiştirebilir yada kendi projesine uydurursa tadından yenmez;

    Mantık aynı 4 adet profil lazım, atıyorum 60x60x4 idealdir.

    Bunları uygun aralıklarla yere sabitleyip taşıyıcı direkleri dikmek gerek önce. Duvar yüksekliği 220 cm olduğuna göre, motoru ve sürücüyüde asansöre sokabilmek için en az 180 cm lik bir kabin payı düşünürsek 400 cm yapar.

    Yukarıya küçük bir makine dairesi için pay gerekli e birazda yere gömülecek vs o imalat esnasında veyahut çizimlerde ortaya çıkar.

    Nerede kalmıştık, 4 adet direği dikip ayağa kaldırıp teraziledikten sonra yukarıdan ve aşağıdan gerekli bağlantılar yapıldıktan sonra sıra geldi taşıyıcı kabin tabanı ve bunun yan direklerde taşınması;

    o da şu basitlikde çözülebilir, direklerimiz 60x60 ölçülerinde idi taşıyıcı kabin altı yapıldıktan sonra 4 köşesi 70x70 profilden hazırlanıp direklere geçirilebilir.

    Oldukça sağlam ucuz ve düşme ayrılma yan yatma çamura batma ihtimali olmadan ucuz yollu hallolur.

    Tek negatif tarafı ise olursa eğer profiller arasında hafif bir boşuk olacağı için belki sarsıntı veya inip çıkarken sürtünme sesi yapılabilir.

    Ama aynı ses beli bir zaman sonra tekerleklerdende gelecektir zaten.

    Aslında işin en önemli kısmı bahçe ve duvar yaklaşık 5 metre yüksekliğinde böyle bir platform yapmaya müsait mi?

    Komşularla problem yaşanır mı?

    Öyle bir problem yaşama ihtimali varsa en güzel verilen örneklerde ki makaslıı platformlar olacaktır.

    Birazdan resim çizim anlatmayada çalışırım.
    piyanist_irf bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #33
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Piyanis irfanınkini biraz revize edip çizmeye çalıştım. Bir fikir vermrebilir umarım.

    Makara mekanizması aşağıda. Çoluk çocuk meraklı mahalleleli kurcalamamış olur. Çift makara çift halat olacak şekilde.

    Kabinin üstten görüntüsünüde çizersem sanırım daha anlaşılır olacak.
    Ahmanamra ve piyanist_irf bunu beğendiler.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  14. #34
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Eğer asansör yahut vinç projeleri komşuların muhalefeti üzeri yatarsa rampa projelerini değerlendir derim. Öncelikle caddeden aşağıya 2.20 cm lik rampa indireceğine 1 metrelik rampa indir rampanın bittiği yere asansör kur. Yahut yerin müsaitse 2 aşamalı rampa yap derim. Hele şu bahçenin resmi bi çek duvarı bahçeyi bi görelimde saksıları çalıştırırız ozaman ;) Şimdiden kolay gelsin

    Şimdi gördüm Sinan abinin çizimini 4 mt kadar çıakrtacağıuna bahçe duvarından aşşa 1 mt rampa yap onun ucuna bu asansörü yap mesela. Hem yükseklikten dolayı artan maliyetin düşer hem görüntü olarak göze çok batmaz . Rampa maliyetide öyle aman aman çıkmaz zaen .
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  15. #35
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Buda üstten görünüşü.

    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  16. #36
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    [IMG][/IMG] bunun gibi
    piyanist_irf bunu beğendi.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  17. #37
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    valla herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Güzel fikirler geliyor. İş şekillenmeye başlıyor. Rampadan sonra asansör daha mantıklı sanki. Görsel olarakda kimseyi taciz etmemiz olurum.
    piyanist_irf bunu beğendi.

  18. #38
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı MBHoro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet işte o platform tam istediğim şey alsında..

    profesyoneli resimdeki gibi, basit mantıkta yapmak için en az ne gerekir? acaba bilen var mı?
    http://www.celikermakina.com/images/...0PLATFORMU.jpg
    Bunlar zaten 1000 lira gibi bir paraya satılıyor...
    Özel boyutlarda biraz daha tuzlu kaçar...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #39
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı MBHoro adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    adı aklıma gelmiyodu ırgatmış hah bundan işte
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  20. #40
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    [IMG][/IMG]

    Asansör yerine asansörlü rampa daha az maliyetli olacaktır bence. Nacizane
    yasin_942 bunu beğendi.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)