Scooter debriyaj kaçırıyor... mu?
Reklamlar
-
Anlamadım ki...
Kayış dedik 23 bin km kullanmıştım, aldık yenisini gene yaptı Eski kayış bence bi 10 bin daha giderdi, durumu kötü değildi, deformasyon yoktu. Balata mıdır dedik aldık yenisini gene yaptı. Çıkan debriyaj balatası da bitmiş falan değildi açıkcası. Bagalarda da sorun yok. Köşeleşmemişler.
Şööle ki:
Bazen yapıyor, bazen yapmıyor. Sıcak soğuk fark etmiyor. İlk kalkış veya normal sürüşte bazen yapıyor bazen yapmıyor. Sürüş sırasında ani hızlanmada bazen yapıyor bazen yapmıyor. uzun yol sürüşlerinde bazen yapıyor, bazen yapmıyor. Tamamen rastlantısal. Bazı günler hızlı kalkışlarda yaparken bazı günler hızlı kalkışlarda yapmıyor. Yavaş hızlanmalarda bazen yapıyor bazen yapmıyor.
Naapıyor?
Sanki balata sıyırıyor gibi bir sürtme sesiyle beraber devir yükselmesine rağmen motor gitmiyor. Sonra kafasına göre birden tutmaya karar verip motor hızlanıyor ve sürtme sesi kayboluyor. Açıp bakıyoruz debriyaj sistemine öyle parça pincik bişi de yok. Yay sağlam, dip kasnak içindeki bilyaları da değiştirdim, pinler de düzgün, kauçuk gresi dayayıp kaçmasın diye sıvı conta da çektim.
Ama gene de düzelmedi meret.
Fikri olan var mı? Anlamadım vallahi neden olduğunu.
Reklamlar
-
debriyaj çanını taşlıyorlar bazı modellerde düzeliyor.
-
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
-
Scooter kullanmadım ama benim kullandığım cup modeli... benim başıma da böyle bişey gelmişti... fakat scooter lar kayış sistemi ile çalışıyor dişli değil bildiğim kadarı ile... benim başlıma gelen oaly da şuydu :
- Yolda giderken birden motor bağırmaya başladı. vites atıyorum vites geçiyor ama motor ilerlemiyor. tamrciye gittim sordum ki böyle böyle oldu. tamirci ön dişlinin oraya eğilip baktı,motoru çalıştırdım vitese attı gaz ver dedi. gaz verdim sorun yine aynıydı. tamirci söküp bi bakyıım dedi,ben dedim kaç para tutar fazla tutarsa sonra geliyim ben dedim ve sorununu biraz öğrenip çıktım.(bu arada tamirci debriyaj balatasındadır muhtemelen demişti.) eve getirdim motoru . sağ yan kapağı açtım debriyaj tasını çıkardım balataları söktüm.baktım balatalar normaldi. balataları tamirciye götürdüm gösterdim ki bunlar normal mi diye.Normal ama ne olur ne olmaz dedi yenisini aldım orda. tasın içine yerleştirdim ve motoru topladım.sorun yine aynıydı. daha sonra bi aklım dedi ki vites dişlisi mi kırıldı veya sıyırdı. malum fiyatlarıda biraz yüksek vites dişlisinin.piyasayı araştırdım ettim motor komple sökülüp değişiyormuş.fiyat artacağı için yaklaşmadım. en sonunda tamirciye götürmeye karar verdim.(3-4 gün boyunca motoru söküp topladım sorun neyde diye). tamirci motoru yaptı etti 25tl fiyat verdi. tamirciye sordum ki sorun neyde diye? sorun sol taraftaki zincr ön dişlisi sıyırmış. hiç aklıma gelmedi böyle birşey :D
tecrübe edinmiş oldum bu sayede...
ama sizin motosikletlerde durum farklı sanırım. kayış sistemi ile hareket ediyor. senin sorunda buna yakın gibi. birşeyler aşınmıştır.tekrar tekrar kontrol etmeni tavsiye ederim. hiç birşey yapamıyorsan tamircilere git sorununu anlat bilgi almaya çalış.el becerin de var ise aldığın bilgileri kendin yapmaya çalış.en temiz en güvenilir tamir kendi elinle gönül rahatlığıyla yaptığın tamrdir. kolay gelsin kardeşim
-
Benim başıma mondialde bu tarz bir sorunum var bazen hızlıca kavrıyor bazende çok yavaş kalkıyor,hızlı kavradığında bir sorun yok otobanda giderken falan gayet stabil yavaş kavradığı zaman 0-60 işkence gibi oluyor çok uzun sürüyor,servise gösterdim varyatörün arızalı olduğunu,kayışın üstte durması gerekirken aşağıda kaldığını bu yüzden hızlanmadığını söylediler,mantıklı geldi
-
[IMG]
[/IMG]
YANLIŞ ANLAMAYIN SİTEYE RESİM NASIL EKLENİR DİYE DENEME YAPTM. GALİBA BECERDİM :d
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)